Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Hiken met de hond

Ongelezen bericht door Paisley »

Leuk veel plezier! Ik heb ook zin om dit weekend nog een nachtje buiten te slapen en te lopen en denk aan het Dwinglderveld. Dat is voor mij dichtbij maar ik ken het eigenlijk helemaal niet.
Ik ben alleen belast met een bulldogkruising als vakantieoppas maar t lieve dier is me veel te klef en ze knort en laat scheten zoals een bulldog betaamt :blauwoog: Niet iets wat je in je tent wil hebben. Misschien neem ik gewoon twee tenten mee :engel: Dan heb ik een hondenhok.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

veel plezier! wie weet ga ik volgend jaar nog eens met een tentje op pad, al zou ik ook best nog van hut naar hut willen
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Manuma schreef: Ja! Hij is erg lekker dik en het valt me mee hoe zwaar het is :D Ik vind die diefstal ook een beetje eng. Ik denk dat ik bij het wandelen de tent eerst terug naar de auto breng. Ik ga toch maar één nachtje.
Zodra het donker wordt ga ik wel gelijk slapen want ik ben echt een watje in het donker Afbeelding
Ik ben weleens bij het Erkemederstrand geweest maar vond dat niet zo spannend. De plekken in Zeeuws Vlaanderen leken me qua omgeving ook niet zo leuk.
Misschien wordt het dan toch Chaamse bos :D Ik beslis morgen wel als we onderweg zijn.
Ik ga dat ook doen als ik maar 1 nachtje ga.
Je merkt al wel dat het sneller donker wordt 's avonds nu, jammer.
Vond het Erkermederstrand ook niet zo bijzonder haha. Komt misschien wel omdat we dichtbij de kust wonen.
Maar wat heb je in Zeeuws Vlaanderen eigenlijk? Sallandse Heuvelrug ligt in Overijssel? :denken:
Veel plezier alvast gewenst!

We kunnen zelf wel een site maken met recensies van paalkamperen, mét recente foto's. :D
Persistence
Zeer actief

Paisley schreef:Leuk veel plezier! Ik heb ook zin om dit weekend nog een nachtje buiten te slapen en te lopen en denk aan het Dwinglderveld. Dat is voor mij dichtbij maar ik ken het eigenlijk helemaal niet.
Ik ben alleen belast met een bulldogkruising als vakantieoppas maar t lieve dier is me veel te klef en ze knort en laat scheten zoals een bulldog betaamt :blauwoog: Niet iets wat je in je tent wil hebben. Misschien neem ik gewoon twee tenten mee :engel: Dan heb ik een hondenhok.
Haha, heb je niet een mini-tarpje?
Paisley
Zeer actief

Persistence schreef: Haha, heb je niet een mini-tarpje?
Hoe zie je dat voor je. Moet ze er dan aangelijnd onder liggen?
Ik weet niet eens of dat arme kind wel een halsband om kan. Ik heb in ieder geval nog geen hals ontdekt. Het is meer een ballon op pootjes en de enige accessoires die ik erbij kreeg was een ton voer :LOL:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Paisley schreef:
Persistence schreef: Haha, heb je niet een mini-tarpje?
Hoe zie je dat voor je. Moet ze er dan aangelijnd onder liggen?
Ik weet niet eens of dat arme kind wel een halsband om kan. Ik heb in ieder geval nog geen hals ontdekt. Het is meer een ballon op pootjes en de enige accessoires die ik erbij kreeg was een ton voer :LOL:
Hmm zoiets en er dan nog een poncho overheen draperen anders?
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Persistence schreef:
Manuma schreef: Ja! Hij is erg lekker dik en het valt me mee hoe zwaar het is :D Ik vind die diefstal ook een beetje eng. Ik denk dat ik bij het wandelen de tent eerst terug naar de auto breng. Ik ga toch maar één nachtje.
Zodra het donker wordt ga ik wel gelijk slapen want ik ben echt een watje in het donker Afbeelding
Ik ben weleens bij het Erkemederstrand geweest maar vond dat niet zo spannend. De plekken in Zeeuws Vlaanderen leken me qua omgeving ook niet zo leuk.
Misschien wordt het dan toch Chaamse bos :D Ik beslis morgen wel als we onderweg zijn.
Ik ga dat ook doen als ik maar 1 nachtje ga.
Je merkt al wel dat het sneller donker wordt 's avonds nu, jammer.
Vond het Erkermederstrand ook niet zo bijzonder haha. Komt misschien wel omdat we dichtbij de kust wonen.
Maar wat heb je in Zeeuws Vlaanderen eigenlijk? Sallandse Heuvelrug ligt in Overijssel? :denken:
Veel plezier alvast gewenst!

We kunnen zelf wel een site maken met recensies van paalkamperen, mét recente foto's. :D
Haha ja je hebt ook paalcampings in Zeeuws Vlaanderen.

Zo'n site met reviews lijkt me fantastisch eigenlijk! Misschien dat ik wel blogs ga bijhouden over waar we zijn geweest. Ik ben ook heel benieuwd hoe 't Loze Vissertje jou en Vic gaat bevallen :D
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Persistence schreef:
Manuma schreef:Mooie plannen Jeanette!

Gave tent Persistence! Daar ga je veel plezier van hebben.

Ik trek morgen het bos in. Ik twijfel alleen waar ik nou heen zal gaan. Campanula, Chaamse bos of Sallandtse heuvelrug?
Ga je je nieuwe slaapzak ook uitproberen?
Ik vond Campanula wel ok, maar bij Austerlitz veel mooier om te zien, daar zit je midden in het bos. (wel een beetje afgeschrikt door de diefstal uit de tent bij Crescent)
Bij Campanula zit het Erkermederstrand wel op enkele minuten rijden (ga je met de auto?), maar ik zag dat er vlakbij het Chaamse Bos ook water is ('t Zand).
Ja, Austerlitz was super, drie keer niks in de wijde omtrek behalve bomen en herten, als je alleen staat komen de dieren echt wel even rond je tent tot je er rillingen van krijgt, water uit de pomp was drinkbaar (heb het niet gekookt, vuurverbod, en leef nog steeds) alleen jammer van dat jatten, maar ik zal plechtig beloven mijn tent nooit meer onbeheerd achter te laten (en was goed verzekerd).
Paisley schreef:Misschien moeten we een keer een forumhike organiseren. Een weekendje trekken, wildkamperen, Persistence moet dr tent toch uit proberen enzo :engel:
Ja. In oktober doen? Locatievoorkeur iemand?? Sallandse heuvelrug valt af lees ik al ;-)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

We kunnen allemaal nog verschillende plekken uitproberen en de mooiste wordt het!
Of misschien wil Paisley nog wel één van haar geheime plekjes onthullen :wink:
Oktober is voor mij prima, mits het weer dan nog een beetje meewerkt.
Paisley
Zeer actief

Oh die plekjes zijn allemaal niet zo geheim hoor :D Het is wel zo dat hoe noordelijker in Nederland, hoe meer goede plekken ik ken. Niet zo centraal dus. Maar ik vind je eerste voorstel een goed idee, we moeten gewoon allemaal flink op verkenning :mrgreen:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Zal ik de Chaamse bossen dan maar gaan verkennen? Er zijn drie plekken zag ik.

Ik moest vanmorgen nog wat dingen regelen en nu aan de laatste klus, daarna lekker op pad. Ik neem toch de tent van 5 kg maar mee want zo te zien gaat het regenen.. Ik kan het extra grondzeil nog thuis laten om gewicht te sparen.
Manuma
Zeer actief

Ik heb kampeerplekken 1 en 2 bezocht en ga toch voor 1. Ik had besloten de tent even in de auto te laten en dichtbij plek 1 te parkeren, dan kon ik nog eenvoudig terug. Mijn tas is te klein heb ik gemerkt.
Het bos is prachtig! Heel stil en erg groot! Je hebt smalle en ruime paden en naast kampeerplek 1 zit een losloopgebied.
Nu de tent op gaan zetten en eten koken :D

Via mijn Instagram kun je al foto's zien.
Persistence
Zeer actief

Manuma schreef:Ik heb kampeerplekken 1 en 2 bezocht en ga toch voor 1. Ik had besloten de tent even in de auto te laten en dichtbij plek 1 te parkeren, dan kon ik nog eenvoudig terug. Mijn tas is te klein heb ik gemerkt.
Het bos is prachtig! Heel stil en erg groot! Je hebt smalle en ruime paden en naast kampeerplek 1 zit een losloopgebied.

Cool! Hoeveel liter-tas heb je nu? Ben je de enige? Is er een waterpomp?
Eet smakelijk, wat wordt het? (nee hoor, het is geen verhoor haha)

Dan noteren we Chaamse bossen 1 ook als geschikt :wink:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Persistence schreef: Vandaag naar een outdoorzaak geweest en het laatste exemplaar van deze tot morgen apart laten leggen.
https://www.soellaart.nl/elixir2?gclid= ... gI_3PD_BwE
Ik was helemaal niet van plan zoveel geld uit te geven eigenlijk, maar dit is wel een mooie aanbieding en een hele mooie praktische tent.
Heel fijn tentje! Heb ik ook in een aanbieding ergens gekocht anderhalf jaar geleden en al heel veel plezier van gehad.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef: Via mijn Instagram kun je al foto's zien.
Mmm ik zie geen fotos. Gaat t nog goed? :engel: Veel plezier! Ik ben toch thuis gebleven, inkakdagje.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Maartje schreef:
Persistence schreef: Vandaag naar een outdoorzaak geweest en het laatste exemplaar van deze tot morgen apart laten leggen.
https://www.soellaart.nl/elixir2?gclid= ... gI_3PD_BwE
Ik was helemaal niet van plan zoveel geld uit te geven eigenlijk, maar dit is wel een mooie aanbieding en een hele mooie praktische tent.
Heel fijn tentje! Heb ik ook in een aanbieding ergens gekocht anderhalf jaar geleden en al heel veel plezier van gehad.
Ga hem morgen even opzetten, ben heel benieuwd. Fijn om te horen dattie goed bevalt!
Paisley schreef:
Manuma schreef: Via mijn Instagram kun je al foto's zien.
Mmm ik zie geen fotos. Gaat t nog goed? :engel: Veel plezier! Ik ben toch thuis gebleven, inkakdagje.
Dat wilde ik ook typen totdat ik per ongeluk op haar profielfoto (heet dat zo op Instagram?) klikte, toen zag ik ze!
Manuma
Zeer actief

Persistence schreef:
Manuma schreef:Ik heb kampeerplekken 1 en 2 bezocht en ga toch voor 1. Ik had besloten de tent even in de auto te laten en dichtbij plek 1 te parkeren, dan kon ik nog eenvoudig terug. Mijn tas is te klein heb ik gemerkt.

Haha! Ik heb een 35 liter tas. Gelukkig heb ik altijd veel karabijnhaken mee dus heb gewoon van alles aan mijn tas geklikt en de honden volgeladen :tongue:
Het is heel druk rond de paal. Er zit een groep van defensie met walkie talkies en rode hoofdlampen :Q: Ik ga straks even kijken of er een waterpomp is. Er is wel een vuurpit.

Ik denk dat er nu zo'n 7 tenten staan totaal. Vannacht heel vaak en heel dichtbij een krijsende uil gehoord, heel gaaf! Je zit echt midden in het bos. Manu slaapt buiten en Uma ligt met mij in de binnentent. Uma wilde eigenlijk ook buiten slapen maar die is waaks met geluid dus dat doen we maar niet.

Ik heb worstjes boven mijn brandertje gegrild en een blik bruinebonensoep opgewarmd. Vanmorgen witte bonen in tomatensaus met twee puntjes :Q: Ik ga eerst de tent afbreken en dan verder wandelen hier want het is wel echt een ontzettend mooi bos! En de stukjes heide zijn paars :I:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Manuma schreef:
Persistence schreef:

Haha! Ik heb een 35 liter tas. Gelukkig heb ik altijd veel karabijnhaken mee dus heb gewoon van alles aan mijn tas geklikt en de honden volgeladen :tongue:
Het is heel druk rond de paal. Er zit een groep van defensie met walkie talkies en rode hoofdlampen :Q: Ik ga straks even kijken of er een waterpomp is. Er is wel een vuurpit.

Ik denk dat er nu zo'n 7 tenten staan totaal. Vannacht heel vaak en heel dichtbij een krijsende uil gehoord, heel gaaf! Je zit echt midden in het bos. Manu slaapt buiten en Uma ligt met mij in de binnentent. Uma wilde eigenlijk ook buiten slapen maar die is waaks met geluid dus dat doen we maar niet.

Ik heb worstjes boven mijn brandertje gegrild en een blik bruinebonensoep opgewarmd. Vanmorgen witte bonen in tomatensaus met twee puntjes :Q: Ik ga eerst de tent afbreken en dan verder wandelen hier want het is wel echt een ontzettend mooi bos! En de stukjes heide zijn paars :I:
Oh ja dan snap ik dat je tas snel vol is haha. Ik heb ook rood licht op m'n hoofdlampje maar waar dient dat nu eigenlijk voor? Om wild te spotten?

Cool zo'n uil, dan heb je echt zo'n buitengevoel! Is Uma minder waaks als ze bij je in de tent ligt en dan wat hoort?
Je hebt lekker voedzaam gegeten in elk geval :wink:

Je had zeker wel veel bekijks van de defensiemannen? :mann:
Persistence
Zeer actief

Poging tot opzetten in de kamer haha. Binnentent bied meer dan genoeg ruimte voor slaapmatje, hond en backpack.
Van de buitentent kan ik de zijflapjes niet straktrekken nu omdat die met haringen vastgezet moeten worden.
Heb er ook nog een bon bijgekregen om 2 nachtjes je tent uit te proberen op een natuurcamping vlakbij. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Mooie foto's Manuma! Leg je Manu dan aan de lijn ergens aan 's nachts als hij buiten slaapt?
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Persistence schreef:Poging tot opzetten in de kamer haha. Binnentent bied meer dan genoeg ruimte voor slaapmatje, hond en backpack.
Van de buitentent kan ik de zijflapjes niet straktrekken nu omdat die met haringen vastgezet moeten worden.
Heb er ook nog een bon bijgekregen om 2 nachtjes je tent uit te proberen op een natuurcamping vlakbij. Afbeelding
Mooi, je tent! Ging het opzetten makkelijk? En leuk van die bon zeg, das wel handig!
Persistence
Zeer actief

Soooof schreef:
Persistence schreef:Poging tot opzetten in de kamer haha. Binnentent bied meer dan genoeg ruimte voor slaapmatje, hond en backpack.
Heb er ook nog een bon bijgekregen om 2 nachtjes je tent uit te proberen op een natuurcamping vlakbij. Afbeelding
Mooi, je tent! Ging het opzetten makkelijk? En leuk van die bon zeg, das wel handig!
Ja de binnentent was super makkelijk. Ik denk dat de buitentent meer werk is om goed vast te zetten.
Manuma
Zeer actief

Prachtige tent Persistence! Ik heb die van jou ook bekeken, supermooi en vooral lekker licht! Ik ben aan het sparen voor de Hubba Tour van MSR. Die zou echt perfect zijn voor ons dankzij de extra ruimte. Manu kan dan daar slapen als het regent. Ik twijfel alleen over de 1- of 2 persoons. Het scheelt 450 gram.

Uma slaat niet aan als ik erbij ben. Dan begint ze te grommen, kijk ik en zeg dat het goed is en dan gaat ze weer slapen. Gisteravond liep iemand onze kant op (nog steeds heel ver weg) en toen ging ze al grommen. Manu doet echt alleen iets als hij het echt niet vertrouwt maar hij houdt het wel in de gaten. Ik vond het wel gek dat Uma buiten wilde slapen haha!
Mijn honden zijn verliefd op het Chaamse bos. Ze vonden het fantastisch!
Ik ben he-le-maal gesloopt nu Afbeelding Ik heb gelukkig wel heel lekker geslapen op mijn nieuwe spullen maar ze zijn echt niet compact. Maar goed, eerst een lichte tent en dan de rest van dat trekkersspul bij elkaar scharrelen.

Er was trouwens geen waterpomp.
Vanmorgen heb ik mijn koffie gehaald bij een pannenkoekenhuis aan de rand van het bos en gelijk een enorme pannenkoek naar binnen gewerkt. Vriend was gisteravond trouwens nog langsgekomen omdat hij het eng vond dat ik alleen was zo in het bos. Hallo, ik zit bij defensie :lees: :goeie: Maar hij is gelijk blijven slapen. Ik was er wel blij mee want dan kon hij helpen sjouwen op de terugweg :engel:

Ik vind het wel een aanrader, de plek is prachtig en plek 1 is slechts 20 minuten lopen vanaf de parkeerplaats. Als je wel wilt trekken kun je urenlang lopen door het bos alvorens je de tent wilt gaan opzetten. Ik ben tijdens onze wandeling helemaal niemand tegengekomen, echt genieten.
Wel heel, heel veel teken!
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Heb er ook nog een bon bijgekregen om 2 nachtjes je tent uit te proberen op een natuurcamping vlakbij. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
Heb ik het nu al die tijd verkeerd gedaan? Of is dit een nieuwere versie? Nooit een gebruiksaanwijzing erbij gebruikt, maar dat korte stokje bovenin gaat bij mij onder de andere stokken door en niet er overheen :U: Dat past precies :hmmm:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef:Maar hij is gelijk blijven slapen.
Dan zou ik zeker voor de tweepersoons gaan, en dan mag hij hem dragen als jullie samen gaan :engel:
Wat leuk dat je het zo goed hebt gehad!

Een eenpersoons is echt heel krap. Ik loop ook met een tweepersoontent.
Ik heb de Hubba NX heel vaak op de site van Bever in mn winkelmandje gedaan maar heb het iedere keer toch weten te weerstaan :LOL: Hij is eigenlijk maar een halve kilo lichter dan mijn (onwijs goedkope) coleman... en die coleman heeft zo'n zwaar uitgevoerd grondzeil. Is ook wel handig als je je tent over de stenen pleurt. Het is sterk zat en als het sneuvelt dan hebben we het over een tent van 50 euro :oeps:
Ik val zelf nog maar een paar kilo af, is een betere optie :LOL:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Paisley schreef:
Manuma schreef:Maar hij is gelijk blijven slapen.
Dan zou ik zeker voor de tweepersoons gaan, en dan mag hij hem dragen als jullie samen gaan :engel:
Wat leuk dat je het zo goed hebt gehad!

Een eenpersoons is echt heel krap. Ik loop ook met een tweepersoontent.
Ik heb de Hubba NX heel vaak op de site van Bever in mn winkelmandje gedaan maar heb het iedere keer toch weten te weerstaan Afbeelding Hij is eigenlijk maar een halve kilo lichter dan mijn (onwijs goedkope) coleman... en die coleman heeft zo'n zwaar uitgevoerd grondzeil. Is ook wel handig als je je tent over de stenen pleurt. Het is sterk zat en als het sneuvelt dan hebben we het over een tent van 50 euro :oeps:
Ik val zelf nog maar een paar kilo af, is een betere optie Afbeelding
Haha ja na de wandeltocht hè? Die krijg ik dus echt niet mee op trektocht :mrgreen:
Jij hebt toch de Coleman Darwin 2? Die is toch alsnog 4 kg?
De tweepersoons is wel ruimer voor een Uma bij mij in bed of als ik mijn tas liever in de binnentent plaats. Aan de andere kant slaapt Uma graag op het voeteneind en er zit een footprint bij de tent, die is vrij krap maar opzich plaats genoeg voor bagage. Manu zou met regenval dan wel binnen kunnen slapen. Ik moet nog eens uitvogelen hoe ik dat voor elkaar krijg want nu gaat hij gewoon onder het tentdoek weer naar buiten de regen in Afbeelding Opzich mag hij dat ook zelf bepalen maar ik heb hem liever niet los als ik zelf slaap.
De Hubba Tour heeft dus een slaapcabine en nog vrij veel ruimte voor een Manu en wat bagage. Zo'n koepeltent kan ik met Manu echt niet doen in de regen. Dan gaat hij me echt haten Afbeelding Met baas in de tent, dat klinkt hem veel te knus :pffff:

Een paar kg afvallen heb ik al gedaan en toch vond ik die tas veel te zwaar :engel:

Ik ben bijna jarig :idea: De slaapmat moet compacter, slaapzak liefst ook en een pannenset + kleine en lichte brander. Oh en een handige lamp die lichtgewicht en compact is. En die tent dus.
Paisley
Zeer actief

Die Coleman Darwin 2 is 'op papier' 3 kg maar ik heb hem niet gewogen. En de Hubba NX (2pers) zou 2,5 zijn ofzo.
Maar die MSR tenten zijn wel echt betere tenten hoor, veel ruimte in de voortent en twee uitgangen, zodat je snachts niet over elkaar heen hoeft te kruipen als je er met zn tweeën in slaapt.
Ik snap dat je je hond liever niet los hebt. Ik zou daar zelf ook onrustig van slapen omdat je bij elk geluidje wilt weten of je hond ergens in zn eentje t bos in trekt :mrgreen: Mayke zou in ieder geval de hele nacht op stap zijn als ze de kans kreeg haha.
En als je je hond aangelijnd bij de tent houdt, is er de kans dat hij met zn lijn je hele tent neermaait :LOL:

Had je die luchtmatrasjes van de lidl ook gezien? Voor een tientje t proberen waard zegmaar :D
Als je een keer in het noorden bent, zou je naar Veneboer outdoor (drachten) moeten. Die verkoopt niet alleen de a-merken maar ook heel veel b-merken. In tegenstelling tot de Bever kun je daar soms echt verrassend leuke dingetjes scoren voor weinig. Ze hebben ook een grote bovenverdieping met opgezette tenten (ook MSR, wel leuk om m eerst even in het echt te zien)
Ik was trouwens afgelopen week bij de tentenshow in Houten en daar viel me het merk Vango op. Heel veel keus in lichtgewicht trekkerstenten en lang niet zo prijzig als MSR. Misschien ook de moeite waard om even te bekijken voor je een tent koopt.
Laatst gewijzigd door Paisley op 19 aug 2018 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

En als je van plan bent om veel bij Bever te kopen, kun je beter eerst lid worden van de NKBV. Dan krijg je standaard 10% korting bij Bever. Je krijgt een leuk blad een paar keer per jaar en je krijgt korting op berghutten in de Alpen. Het kost 50 euro per jaar maar ik geef zoveel uit bij de Bever dat dat op zichzelf gewoon rendabel is :cry: :cry: :cry:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Paisley schreef:Die Coleman Darwin 2 is 'op papier' 3 kg maar ik heb hem niet gewogen. En de Hubba NX (2pers) zou 2,5 zijn ofzo.
Maar die MSR tenten zijn wel echt betere tenten hoor, veel ruimte in de voortent en twee uitgangen, zodat je snachts niet over elkaar heen hoeft te kruipen als je er met zn tweeën in slaapt.
Ik snap dat je je hond liever niet los hebt. Ik zou daar zelf ook onrustig van slapen omdat je bij elk geluidje wilt weten of je hond ergens in zn eentje t bos in trekt :mrgreen: Mayke zou in ieder geval de hele nacht op stap zijn als ze de kans kreeg haha.
En als je je hond aangelijnd bij de tent houdt, is er de kans dat hij met zn lijn je hele tent neermaait Afbeelding

Had je die luchtmatrasjes van de lidl ook gezien? Voor een tientje t proberen waard zegmaar :D
Als je een keer in het noorden bent, zou je naar Veneboer outdoor (drachten) moeten. Die verkoopt niet alleen de a-merken maar ook heel veel b-merken. In tegenstelling tot de Bever kun je daar soms echt verrassend leuke dingetjes scoren en je verbazen over de kwaliteit tov A-merken. Ze hebben ook een grote bovenverdieping met opgezette tenten (ook MSR, wel leuk om m eerst even in het echt te zien)
Ik was trouwens afgelopen week bij de tentenshow in Houten en daar viel me het merk Vango op. Heel veel keus in lichtgewicht trekkerstenten en lang niet zo prijzig als MSR. Misschien ook de moeite waard om even te bekijken voor je een tent koopt.
Ik heb de tenten bij Outdoor XL gezien. Ik reed er gister langs :engel:
Vango heeft inderdaad mooie tenten! De Hubba Tour 1 is maar 2 kg, als je ziet hoe klein dat hele pakket is :80: Onvoorstelbaar! Ik had duidelijk gezegd dat ik alleen kwam oriënteren en hij ging toch helemaal los Afbeelding Hij toverde matjes tevoorschijn die ter grootte van een 0,5 ltr petfles op te bergen zijn en liet het verschil tussen slaapzakken zien. Hij dacht goed mee qua prijs ook, ik hoef geen professionele uitrusting. En hij vond het werkelijk geweldig dat er ook jonge mensen willen backpacken en dan ook nog met hond, haha! Ik vond het echt een feestje, zo'n half uurtje windowshopping.

Iemand hier was laatst op zoek naar een lichtgewicht regenjas toch? Mac in a Sack! Ik heb een knaloranje gehaald Afbeelding1:

Die in Drachten is een goede tip! Ik moet nog eens gaan kamperen in Friesland. Als je nog een tip hebt voor een rustige camping? Wildkamperen vind ik te spannend, ik krijg al de zenuwen als ik op een niet gemarkeerd pad loop :engel:
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef: Die in Drachten is een goede tip! Ik moet nog eens gaan kamperen in Friesland. Als je nog een tip hebt voor een rustige camping? Wildkamperen vind ik te spannend, ik krijg al de zenuwen als ik op een niet gemarkeerd pad loop :engel:
Is goed voor je desensibilisatie :engel:
Iedere keer als ik buiten mijn heimat kom, sta ik me te verbazen over wat er allemaal niet mag. En alle paden hebben een bestemming, vind ik ook al zo'n typisch concept :lol1: Hier cross je gewoon met je paard over de mtb route en niemand die dat raar vind.
Het Drents Friese wold gaat trouwens ook die kant op, daar mag inmiddels ook steeds minder.

Maar heb geen ervaring met campings hier in de buurt. Er is een speciale honden en paardencamping bij Een en ik zou er een keer naartoe, maar daar is het niet van gekomen, is ook net Drenthe. Voor een weekend wandelen vind ik Drenthe geschikter. Friesland heeft hele mooie plekjes maar daar tussenin zit je in de landbouw. In Drenthe kun je zowat alle natuurgebieden aan elkaar knopen via onverharde paden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”