Ik ben alleen belast met een bulldogkruising als vakantieoppas maar t lieve dier is me veel te klef en ze knort en laat scheten zoals een bulldog betaamt

Moderator: moderatorteam
Ik ga dat ook doen als ik maar 1 nachtje ga.Manuma schreef: Ja! Hij is erg lekker dik en het valt me mee hoe zwaar het isIk vind die diefstal ook een beetje eng. Ik denk dat ik bij het wandelen de tent eerst terug naar de auto breng. Ik ga toch maar één nachtje.
Zodra het donker wordt ga ik wel gelijk slapen want ik ben echt een watje in het donker
Ik ben weleens bij het Erkemederstrand geweest maar vond dat niet zo spannend. De plekken in Zeeuws Vlaanderen leken me qua omgeving ook niet zo leuk.
Misschien wordt het dan toch Chaamse bosIk beslis morgen wel als we onderweg zijn.
Haha, heb je niet een mini-tarpje?Paisley schreef:Leuk veel plezier! Ik heb ook zin om dit weekend nog een nachtje buiten te slapen en te lopen en denk aan het Dwinglderveld. Dat is voor mij dichtbij maar ik ken het eigenlijk helemaal niet.
Ik ben alleen belast met een bulldogkruising als vakantieoppas maar t lieve dier is me veel te klef en ze knort en laat scheten zoals een bulldog betaamtNiet iets wat je in je tent wil hebben. Misschien neem ik gewoon twee tenten mee
Dan heb ik een hondenhok.
Hoe zie je dat voor je. Moet ze er dan aangelijnd onder liggen?Persistence schreef: Haha, heb je niet een mini-tarpje?
Hmm zoiets en er dan nog een poncho overheen draperen anders?Paisley schreef:Hoe zie je dat voor je. Moet ze er dan aangelijnd onder liggen?Persistence schreef: Haha, heb je niet een mini-tarpje?
Ik weet niet eens of dat arme kind wel een halsband om kan. Ik heb in ieder geval nog geen hals ontdekt. Het is meer een ballon op pootjes en de enige accessoires die ik erbij kreeg was een ton voer
Haha ja je hebt ook paalcampings in Zeeuws Vlaanderen.Persistence schreef:Ik ga dat ook doen als ik maar 1 nachtje ga.Manuma schreef: Ja! Hij is erg lekker dik en het valt me mee hoe zwaar het isIk vind die diefstal ook een beetje eng. Ik denk dat ik bij het wandelen de tent eerst terug naar de auto breng. Ik ga toch maar één nachtje.
Zodra het donker wordt ga ik wel gelijk slapen want ik ben echt een watje in het donker
Ik ben weleens bij het Erkemederstrand geweest maar vond dat niet zo spannend. De plekken in Zeeuws Vlaanderen leken me qua omgeving ook niet zo leuk.
Misschien wordt het dan toch Chaamse bosIk beslis morgen wel als we onderweg zijn.
Je merkt al wel dat het sneller donker wordt 's avonds nu, jammer.
Vond het Erkermederstrand ook niet zo bijzonder haha. Komt misschien wel omdat we dichtbij de kust wonen.
Maar wat heb je in Zeeuws Vlaanderen eigenlijk? Sallandse Heuvelrug ligt in Overijssel?![]()
Veel plezier alvast gewenst!
We kunnen zelf wel een site maken met recensies van paalkamperen, mét recente foto's.
Ja, Austerlitz was super, drie keer niks in de wijde omtrek behalve bomen en herten, als je alleen staat komen de dieren echt wel even rond je tent tot je er rillingen van krijgt, water uit de pomp was drinkbaar (heb het niet gekookt, vuurverbod, en leef nog steeds) alleen jammer van dat jatten, maar ik zal plechtig beloven mijn tent nooit meer onbeheerd achter te laten (en was goed verzekerd).Persistence schreef:Ga je je nieuwe slaapzak ook uitproberen?Manuma schreef:Mooie plannen Jeanette!
Gave tent Persistence! Daar ga je veel plezier van hebben.
Ik trek morgen het bos in. Ik twijfel alleen waar ik nou heen zal gaan. Campanula, Chaamse bos of Sallandtse heuvelrug?
Ik vond Campanula wel ok, maar bij Austerlitz veel mooier om te zien, daar zit je midden in het bos. (wel een beetje afgeschrikt door de diefstal uit de tent bij Crescent)
Bij Campanula zit het Erkermederstrand wel op enkele minuten rijden (ga je met de auto?), maar ik zag dat er vlakbij het Chaamse Bos ook water is ('t Zand).
Ja. In oktober doen? Locatievoorkeur iemand?? Sallandse heuvelrug valt af lees ik alPaisley schreef:Misschien moeten we een keer een forumhike organiseren. Een weekendje trekken, wildkamperen, Persistence moet dr tent toch uit proberen enzo
Cool! Hoeveel liter-tas heb je nu? Ben je de enige? Is er een waterpomp?Manuma schreef:Ik heb kampeerplekken 1 en 2 bezocht en ga toch voor 1. Ik had besloten de tent even in de auto te laten en dichtbij plek 1 te parkeren, dan kon ik nog eenvoudig terug. Mijn tas is te klein heb ik gemerkt.
Het bos is prachtig! Heel stil en erg groot! Je hebt smalle en ruime paden en naast kampeerplek 1 zit een losloopgebied.
Nu de tent op gaan zetten en eten koken
Via mijn Instagram kun je al foto's zien.
Heel fijn tentje! Heb ik ook in een aanbieding ergens gekocht anderhalf jaar geleden en al heel veel plezier van gehad.Persistence schreef: Vandaag naar een outdoorzaak geweest en het laatste exemplaar van deze tot morgen apart laten leggen.
https://www.soellaart.nl/elixir2?gclid= ... gI_3PD_BwE
Ik was helemaal niet van plan zoveel geld uit te geven eigenlijk, maar dit is wel een mooie aanbieding en een hele mooie praktische tent.
Mmm ik zie geen fotos. Gaat t nog goed?Manuma schreef: Via mijn Instagram kun je al foto's zien.
Ga hem morgen even opzetten, ben heel benieuwd. Fijn om te horen dattie goed bevalt!Maartje schreef:Heel fijn tentje! Heb ik ook in een aanbieding ergens gekocht anderhalf jaar geleden en al heel veel plezier van gehad.Persistence schreef: Vandaag naar een outdoorzaak geweest en het laatste exemplaar van deze tot morgen apart laten leggen.
https://www.soellaart.nl/elixir2?gclid= ... gI_3PD_BwE
Ik was helemaal niet van plan zoveel geld uit te geven eigenlijk, maar dit is wel een mooie aanbieding en een hele mooie praktische tent.
Dat wilde ik ook typen totdat ik per ongeluk op haar profielfoto (heet dat zo op Instagram?) klikte, toen zag ik ze!Paisley schreef:Mmm ik zie geen fotos. Gaat t nog goed?Manuma schreef: Via mijn Instagram kun je al foto's zien.Veel plezier! Ik ben toch thuis gebleven, inkakdagje.
Haha! Ik heb een 35 liter tas. Gelukkig heb ik altijd veel karabijnhaken mee dus heb gewoon van alles aan mijn tas geklikt en de honden volgeladenPersistence schreef:Cool! Hoeveel liter-tas heb je nu? Ben je de enige? Is er een waterpomp?Manuma schreef:Ik heb kampeerplekken 1 en 2 bezocht en ga toch voor 1. Ik had besloten de tent even in de auto te laten en dichtbij plek 1 te parkeren, dan kon ik nog eenvoudig terug. Mijn tas is te klein heb ik gemerkt.
Het bos is prachtig! Heel stil en erg groot! Je hebt smalle en ruime paden en naast kampeerplek 1 zit een losloopgebied.
Eet smakelijk, wat wordt het? (nee hoor, het is geen verhoor haha)
Dan noteren we Chaamse bossen 1 ook als geschikt
Oh ja dan snap ik dat je tas snel vol is haha. Ik heb ook rood licht op m'n hoofdlampje maar waar dient dat nu eigenlijk voor? Om wild te spotten?Manuma schreef:Haha! Ik heb een 35 liter tas. Gelukkig heb ik altijd veel karabijnhaken mee dus heb gewoon van alles aan mijn tas geklikt en de honden volgeladenPersistence schreef:Cool! Hoeveel liter-tas heb je nu? Ben je de enige? Is er een waterpomp?Manuma schreef:Ik heb kampeerplekken 1 en 2 bezocht en ga toch voor 1. Ik had besloten de tent even in de auto te laten en dichtbij plek 1 te parkeren, dan kon ik nog eenvoudig terug. Mijn tas is te klein heb ik gemerkt.
Eet smakelijk, wat wordt het? (nee hoor, het is geen verhoor haha)
Dan noteren we Chaamse bossen 1 ook als geschikt
Het is heel druk rond de paal. Er zit een groep van defensie met walkie talkies en rode hoofdlampenIk ga straks even kijken of er een waterpomp is. Er is wel een vuurpit.
Ik denk dat er nu zo'n 7 tenten staan totaal. Vannacht heel vaak en heel dichtbij een krijsende uil gehoord, heel gaaf! Je zit echt midden in het bos. Manu slaapt buiten en Uma ligt met mij in de binnentent. Uma wilde eigenlijk ook buiten slapen maar die is waaks met geluid dus dat doen we maar niet.
Ik heb worstjes boven mijn brandertje gegrild en een blik bruinebonensoep opgewarmd. Vanmorgen witte bonen in tomatensaus met twee puntjesIk ga eerst de tent afbreken en dan verder wandelen hier want het is wel echt een ontzettend mooi bos! En de stukjes heide zijn paars
![]()
Mooi, je tent! Ging het opzetten makkelijk? En leuk van die bon zeg, das wel handig!Persistence schreef:Poging tot opzetten in de kamer haha. Binnentent bied meer dan genoeg ruimte voor slaapmatje, hond en backpack.
Van de buitentent kan ik de zijflapjes niet straktrekken nu omdat die met haringen vastgezet moeten worden.
Heb er ook nog een bon bijgekregen om 2 nachtjes je tent uit te proberen op een natuurcamping vlakbij.
Ja de binnentent was super makkelijk. Ik denk dat de buitentent meer werk is om goed vast te zetten.Soooof schreef:Mooi, je tent! Ging het opzetten makkelijk? En leuk van die bon zeg, das wel handig!Persistence schreef:Poging tot opzetten in de kamer haha. Binnentent bied meer dan genoeg ruimte voor slaapmatje, hond en backpack.
Van de buitentent kan ik de zijflapjes niet straktrekken nu omdat die met haringen vastgezet moeten worden.
Heb er ook nog een bon bijgekregen om 2 nachtjes je tent uit te proberen op een natuurcamping vlakbij.
Heb ik het nu al die tijd verkeerd gedaan? Of is dit een nieuwere versie? Nooit een gebruiksaanwijzing erbij gebruikt, maar dat korte stokje bovenin gaat bij mij onder de andere stokken door en niet er overheenPersistence schreef:Poging tot opzetten in de kamer haha. Binnentent bied meer dan genoeg ruimte voor slaapmatje, hond en backpack.
Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
Dan zou ik zeker voor de tweepersoons gaan, en dan mag hij hem dragen als jullie samen gaanManuma schreef:Maar hij is gelijk blijven slapen.
Haha ja na de wandeltocht hè? Die krijg ik dus echt niet mee op trektochtPaisley schreef:Dan zou ik zeker voor de tweepersoons gaan, en dan mag hij hem dragen als jullie samen gaanManuma schreef:Maar hij is gelijk blijven slapen.![]()
Wat leuk dat je het zo goed hebt gehad!
Een eenpersoons is echt heel krap. Ik loop ook met een tweepersoontent.
Ik heb de Hubba NX heel vaak op de site van Bever in mn winkelmandje gedaan maar heb het iedere keer toch weten te weerstaanHij is eigenlijk maar een halve kilo lichter dan mijn (onwijs goedkope) coleman... en die coleman heeft zo'n zwaar uitgevoerd grondzeil. Is ook wel handig als je je tent over de stenen pleurt. Het is sterk zat en als het sneuvelt dan hebben we het over een tent van 50 euro
![]()
Ik val zelf nog maar een paar kilo af, is een betere optie
Ik heb de tenten bij Outdoor XL gezien. Ik reed er gister langsPaisley schreef:Die Coleman Darwin 2 is 'op papier' 3 kg maar ik heb hem niet gewogen. En de Hubba NX (2pers) zou 2,5 zijn ofzo.
Maar die MSR tenten zijn wel echt betere tenten hoor, veel ruimte in de voortent en twee uitgangen, zodat je snachts niet over elkaar heen hoeft te kruipen als je er met zn tweeën in slaapt.
Ik snap dat je je hond liever niet los hebt. Ik zou daar zelf ook onrustig van slapen omdat je bij elk geluidje wilt weten of je hond ergens in zn eentje t bos in trektMayke zou in ieder geval de hele nacht op stap zijn als ze de kans kreeg haha.
En als je je hond aangelijnd bij de tent houdt, is er de kans dat hij met zn lijn je hele tent neermaait![]()
Had je die luchtmatrasjes van de lidl ook gezien? Voor een tientje t proberen waard zegmaar![]()
Als je een keer in het noorden bent, zou je naar Veneboer outdoor (drachten) moeten. Die verkoopt niet alleen de a-merken maar ook heel veel b-merken. In tegenstelling tot de Bever kun je daar soms echt verrassend leuke dingetjes scoren en je verbazen over de kwaliteit tov A-merken. Ze hebben ook een grote bovenverdieping met opgezette tenten (ook MSR, wel leuk om m eerst even in het echt te zien)
Ik was trouwens afgelopen week bij de tentenshow in Houten en daar viel me het merk Vango op. Heel veel keus in lichtgewicht trekkerstenten en lang niet zo prijzig als MSR. Misschien ook de moeite waard om even te bekijken voor je een tent koopt.
Is goed voor je desensibilisatieManuma schreef: Die in Drachten is een goede tip! Ik moet nog eens gaan kamperen in Friesland. Als je nog een tip hebt voor een rustige camping? Wildkamperen vind ik te spannend, ik krijg al de zenuwen als ik op een niet gemarkeerd pad loop