Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Barrel
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Barrel
ja het is een beetje rottig in elkaar gezet, een IKEA hond, en daar mag straks rustig mee gefokt worden om het nog beter te maken
goed bezig

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
te triest voor woorden... 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Godgloeiende die heeft een hulphond nodig.
Eigenlijk is het godgeklaagd en triest dat die keurmeester nog uitgenodigd word.
Is toch net zo erg als je hond in de hete auto laten creperen of erger.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
IKEA tafeltje met gammele pootjes.S@ndr@ schreef:ja het is een beetje rottig in elkaar gezet, een IKEA hond, en daar mag straks rustig mee gefokt worden om het nog beter te makengoed bezig

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Dat! Royeren die km.bouvierpoedel schreef:Godgloeiende die heeft een hulphond nodig.Eigenlijk is het godgeklaagd en triest dat die keurmeester nog uitgenodigd word.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zat me ook al te verbazen. Zo verliest dhr Doedijns wel een hoop geloofwaardigheid met zijn geblaat over diskwalificeren van honden met slechte gezondheid.
En dat andere showmensen (ook van andere rassen) dit verdedigen met 'het is een pup, daar zit alles nog los' of 'een belovend is een slechte kwalificatie' snap ik ook niet.
En dat andere showmensen (ook van andere rassen) dit verdedigen met 'het is een pup, daar zit alles nog los' of 'een belovend is een slechte kwalificatie' snap ik ook niet.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Als het beest niet aan de riem had gezeten was het ter plekke ingestort. Fit to function, als vloerzwabber misschien.

- dagmar88
- Zeer actief
Jezusveertje schreef:Ik zat me ook al te verbazen. Zo verliest dhr Doedijns wel een hoop geloofwaardigheid met zijn geblaat over diskwalificeren van honden met slechte gezondheid.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ach, dat arme beest kan amper lopen. Die keurmeester moet zich gaan schamen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
er is niet alleen iets mis met het ras, maar ook met zulke keurmeesters.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lanavandevledders schreef:er is niet alleen iets mis met het ras, maar ook met zulke keurmeesters.
Precies, ik vind het best erg eigenlijk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Hier in het dorp loopt ook een pup die er zo uitziet.
Mijn neef van 7 zei: owww tante mascha, die is ziek...
Niet gehinderd door enige kennis of roze bril.
Volgens mij heeft hij compleet gelijk en is er geen speld tussen te krijgen

- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Er is dan ook iets heel erg mis met de keurmeester. En je kunt je dan ook iets voorstellen bij de protesten tegen hondenshows.Nanna schreef:Het zal ongetwijfeld een ontzettend lief beestje zijn maar als je dit als keurmeester een 'Belovend' durft te geven op de WDS dan is er toch iets heel erg mis in het ras.

- dagmar88
- Zeer actief
Tja, die pup van m'n buurvrouw scheelt niet heel veel met dit en haar vorige hond ook niet.Nanna schreef:Ik zit me altijd af te vragen wie dit móói vindt.
Die mensen moeten er zijn want het wordt gefokt en verkocht. Maar als ik dit filmpje in mijn kennissenkring laat zien verschiet iedereen zich kapot en vindt het doodzielig.
Ik ken werkelijk niemand die dit mooi vindt....
Die werd met zo'n zwakke achterhand duidelijk met pijn naast de fiets voortgesleept. Geloof niet dat zij er zelf wat afwijkends aan ziet hoor, een duitser hoort gewoon zo

Misschien maakt het ook niet uit als je een hond hebt om lekker te overheersen en de straat op te durven.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
dagmar88 schreef:Jezusveertje schreef:Ik zat me ook al te verbazen. Zo verliest dhr Doedijns wel een hoop geloofwaardigheid met zijn geblaat over diskwalificeren van honden met slechte gezondheid.
En dat andere showmensen (ook van andere rassen) dit verdedigen met 'het is een pup, daar zit alles nog los' of 'een belovend is een slechte kwalificatie' snap ik ook niet.Nee dat trekt vast helemaal bij hoor.
Ja ik snap dat echt niet. Zag het iemand schrijven die BC's heeft en er mee showt. Als je BC zo loopt als pup, al is hij 7 weken oud, dan ga je er toch mee naar de DA of niet?

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ha, nu word ik nieuwsgierig wie dat wasveertje schreef:dagmar88 schreef:Jezusveertje schreef:Ik zat me ook al te verbazen. Zo verliest dhr Doedijns wel een hoop geloofwaardigheid met zijn geblaat over diskwalificeren van honden met slechte gezondheid.
En dat andere showmensen (ook van andere rassen) dit verdedigen met 'het is een pup, daar zit alles nog los' of 'een belovend is een slechte kwalificatie' snap ik ook niet.Nee dat trekt vast helemaal bij hoor.
Ja ik snap dat echt niet. Zag het iemand schrijven die BC's heeft en er mee showt. Als je BC zo loopt als pup, al is hij 7 weken oud, dan ga je er toch mee naar de DA of niet?

Ik vind het filmpje om te janken. Nog triester dat ik dergelijke DH-pups ook in het straatbeeld tegenkom, met trotse baasjes erbij die gewoon echt niet zien hoe verschrikkelijk hun hond in elkaar zit

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ach er is vooruit gang. Hij kreeg een belovend ipv een veel belovend.
Als pup niet veel belovend zijn zegt in fokkersland soms best veel hoor.
voor de rest ben ik het met iedereen hierboven eens. En dat terwijl ik op de WDS me juist verbaasde over de betere kwaliteit honden dan anders. Zelfs bij de mopsen die in de zelfde hal werden geshowd dan die van mij was er, voor zover ik gezien heb, geen roggelende bij.
Veel al leuke vlotte hondjes met nog wel te korte neuzen overigens naar mijn smaak.
Als pup niet veel belovend zijn zegt in fokkersland soms best veel hoor.
voor de rest ben ik het met iedereen hierboven eens. En dat terwijl ik op de WDS me juist verbaasde over de betere kwaliteit honden dan anders. Zelfs bij de mopsen die in de zelfde hal werden geshowd dan die van mij was er, voor zover ik gezien heb, geen roggelende bij.
Veel al leuke vlotte hondjes met nog wel te korte neuzen overigens naar mijn smaak.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik heb toch liever een IKEA tafeltje (dat kan ik zelf nog beter in elkaar schroeven tenminste).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Hopelijk hoorde de eigenaar het?M@scha schreef:Hier in het dorp loopt ook een pup die er zo uitziet.
Ik probeer altijd met mijn ergste melijblik naar zo'n hond te kijken, in de hoop dat de eigenaar regelmatig zulke blikken ziet.
Het enige positieve zijn de reacties. Ik zie zo niemand schrijven wat een geweldig mooi beest het is.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik vind dit om te janken
en dat is nou precies waarom ik zo’n hekel heb aan die hele showwereld!

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
Is dat met zo'n blok aan het been makkelijker dan?dagmar88 schreef:
Misschien maakt het ook niet uit als je een hond hebt om lekker te overheersen en de straat op te durven.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Weet iemand hoe oud deze pup is? Ik kan het moeilijk schatten omdat ie ook zo gammel is.
Maar naast dat ie in elkaar stort, moet ik zeggen dat mijn hond rond de adolescentie nou ook geen toonbeeld was van gratie. Die zit lichamelijk uitstekend in elkaar maar op het moment dat de poten beginnen uit te klappen was t gewoon een onhandige slungel.
Maar naast dat ie in elkaar stort, moet ik zeggen dat mijn hond rond de adolescentie nou ook geen toonbeeld was van gratie. Die zit lichamelijk uitstekend in elkaar maar op het moment dat de poten beginnen uit te klappen was t gewoon een onhandige slungel.

- M@scha
- Zeer actief
denk het niet, liep aan de overkant van de straat waar wij in het speeltuintje zaten..Leonie. schreef:Hopelijk hoorde de eigenaar het?M@scha schreef:Hier in het dorp loopt ook een pup die er zo uitziet.
Ik probeer altijd met mijn ergste melijblik naar zo'n hond te kijken, in de hoop dat de eigenaar regelmatig zulke blikken ziet.

- M@scha
- Zeer actief
Paisley schreef:Weet iemand hoe oud deze pup is? Ik kan het moeilijk schatten omdat ie ook zo gammel is.
ja natuurlijk. willem is maanden een banaan op stelten geweest. zag er niet uit! maar nooit zag hij eruit of er stukjes vergeten waren zoals bij deze DH.
willem had een gek lijf, maar geen stuk lijf
hier was hij al 8 maanden en wist ik zeker dat hij voor altijd meer poot dan iets anders zou zijn. maar het is goedgekomen

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat flauw. Misschien hebben de eigenaren hier helemaal niet bewust voor gekozen of waren ze op dat moment slecht geïnformeerd door wat voor reden dan ook. Misschien passen ze alleen op de pup voor een bekende.Leonie. schreef: Ik probeer altijd met mijn ergste melijblik naar zo'n hond te kijken, in de hoop dat de eigenaar regelmatig zulke blikken ziet.
Ik heb momenteel een veel te dikke hond te logeren. Ik ben nauwelijks 24 uur verder en heb al 2 zogenaamd grappige opmerkingen naar mn hoofd geslingerd gekregen.
Alsof ik Jan en alleman tekst en uitleg moet geven.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Tsja, Elco heeft als pup (7,5 mnd) ook een Belovend gehaald. Als volwassene alleen maar Uitmuntend... Dus nee, een slechte kwalificatie is het zeker niet. Weinig belovend en diskwalificatie, dat zijn slechte kwalificaties, maar Belovend en Veel Belovend zijn gewoon hartstikke goed. Onhandig/slungelig zijn is wel heel anders dan dit brakke bouwsel
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Sjiesss, nou ben ik een absolute leek over hoe een hond gebouwd hoort te zijn maar zelfs ik zie dat het aan alle kanten rammelt, gelukkig ben ik geen ikeafan want als bouwpakket was ik er mee teruggegaan.