Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Hiken met de hond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Crescent schreef:Ja. Badjas aan, martini in de ene hand, een blini met kaviaar in de ander, komkommerschijfjes op de ogen.
Ik wist helemaal niet dat je een butler had, handig joh. Neem je die ook mee?
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Nanna schreef:Ik ben voor 100% op de hand van Maarten. We lijken zoberzo wel op elkaar, allebei van die chagrijnige mensenhaters :engel:
Is zijn zus een gezellig en prettig type? :80: :80: :80:
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Nanna schreef:
bram en thijs schreef:
Nanna schreef:Ik ben voor 100% op de hand van Maarten. We lijken zoberzo wel op elkaar, allebei van die chagrijnige mensenhaters :engel:
Is zijn zus een gezellig en prettig type? :80: :80: :80:
Welnee, dat is ook zo'n misantroop snuivend varken :LOL:
En zijn broer is ook al zo'n gezelligheidsdier.
AfbeeldingAfbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Paisley schreef:Lidl heeft nu trouwens een heel mooi luchtmatrasje te koop voor 20 euro.
Het isoleert voor geen meter natuurlijk, dus alleen geschikt voor in de zomer. Maar hij is heel licht en het ligt redelijk comfortabel.

Heb besloten om mn lijkenzak te houden en ik ga komende vakantie op pad met twee kampeer sets. Eén erg licht maar spartaans setje, en een wat completere rugzak met iets grotere tent en basic koopspulletjes voor minder zware hikes. En ik houd de auto als base-camp :mrgreen:
Heb er zin in.
Zie je wel dat die lijkenzak je gaat uitkomen. Ik sleep mezelf en hond binnenkort eerst langs wat bollenstreek campings en zie dan wel of ik terugkrabbel van het plan pieterpad of niet. Hier is trouwens een knakenzaak die drybags voor 5 L verkoopt voor 6.95. Als je wilt doe ik er een paar jouw kant op. Heb je al bedacht waar je naartoe gaat?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Crescent schreef:Ja. Badjas aan, martini in de ene hand, een blini met kaviaar in de ander, komkommerschijfjes op de ogen.
Ik wist helemaal niet dat je een butler had, handig joh. Neem je die ook mee?
Ik ben mijn eigen butler, dus ja, die gaat mee op reis. Flaconnetje jachtbitter, tube calendula, pure chocolade.
-Nothing but the rain…
bram en thijs
Zeer actief

Kunnen wij = Hondenforum je niet van a naar f verslepen, als een soort van tienertoer?
AfbeeldingAfbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Paisley schreef:Lidl heeft nu trouwens een heel mooi luchtmatrasje te koop voor 20 euro.
Het isoleert voor geen meter natuurlijk, dus alleen geschikt voor in de zomer. Maar hij is heel licht en het ligt redelijk comfortabel.

Heb besloten om mn lijkenzak te houden en ik ga komende vakantie op pad met twee kampeer sets. Eén erg licht maar spartaans setje, en een wat completere rugzak met iets grotere tent en basic koopspulletjes voor minder zware hikes. En ik houd de auto als base-camp :mrgreen:
Heb er zin in.
Waar worden de kampen door jaar opgeslagen trouwens?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Oostenrijk, richting Schladming, waar ik vorig jaar naartoe zou. Maar mocht jij nog een weekje oppas voor je honden nodig hebben, dan rij ik graag via Zwitserland hoor :)
Dan zal ik beloven dat ik vanaf nu niet meer op de crossmotor stap :mrgreen: (niet in de laatste plaats omdat ik vandaag mn kettingset aan gort heb gereden :P )
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Je kan ook in saastal langskomen een ergens rond de hut je bivak opslaan, gaan we samen op sjouw
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Gisteren de boel getest. Wandeling van 12 km, kampeerplaats zonder voorzieningen. Tent is Vango soul 200. Gasbrander een oude campingaz. Slaapzak verpakt in drybag. Thermarest basecamp large mat. Ongeveer 3 liter water mee, een mueslireep, en pasta. Waterverf, powerbank, boekje. En een lepel ;-)

Vond het gewicht van de backpack (15kg) echt vies tegenvallen tijdens het lopen. Ik wil terug tot onder de tien. Bij langere tochten wil ik de schuurplekken op mijn heupen en schouders minimaliseren en niet het gevoel hebben dat ik bij elke windvlaag achterover kukel of iets aan mezelf moet bewijzen.

De super comfortable thermarest mat wordt verruild voor een ultralicht foam dingetje. De gasbrander gaat helemaal niet mee, in plaats daarvan een penny stove en een hittebestendige mok voor de heel belangrijke koffie 's ochtends. Voor de rest laat ik het koken helemaal zitten, dus dat vraagt om een ander dieet. Aanvankelijk zou het overwegend pasta worden, nu (overnight) havermout als ontbijt, proteinerepen, en als avondeten gesnaaide verse groenten en een worst kaas scenario.

In plaats van deodorant 1 klein zeepje.

Ik wilde er eerst niet aan maar een zadeltas voor Loulou staat ook op het programma.

Er is een hoop winst te behalen bij het verminderen van het gewicht van de tent, maar hij bevalt me goed, is snel opgezet, en bij noodweer kan niet alleen hond maar ook backpack erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Cool! In NL getest denk ik?
Wel veel geleerd dus over wat wel en niet mee te nemen. Wil je echt backpackend rondtrekken met je tent?

Ga over een paar weken met allemaal geleende spullen een keer proefkamperen, heb er nu al zin in :lol1:
Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:Cool! In NL getest denk ik?
Wel veel geleerd dus over wat wel en niet mee te nemen. Wil je echt backpackend rondtrekken met je tent?

Ga over een paar weken met allemaal geleende spullen een keer proefkamperen, heb er nu al zin in :lol1:
Ja, in Nederland :-) Ik wil inderdaad echt gaan trekken. Met de huidige spullen die ik nu heb is het leuk kamperen, maar echt niet als je elke dag 20km wil lopen.

Leuk dat je gaat proefkamperen. Weet je al waar naartoe en met welke spullen? Het was voor mij ontzettend leerzaam en ik heb er echt wat aan gehad.
-Nothing but the rain…
bram en thijs
Zeer actief

Hoewel de één na laatste foto niet helemaal een toonbeeld van dikke pret is, klinkt het goed. Prima om haar zelf wat te laten dragen, dat kan best. Spannend voor als jullie echt op avontuur gaan. En een rugzak met frame, dat is nu onmisbaar.
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 30 jul 2018 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Doe je wel voorzichtig met dat vuur? :hmmm:

*voelt zich Suzanne-met-de-golfjes*
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik vind het echt super gaaf om te lezen hoe je vorderingen gaan om straks echt te gaan hiken.

Ik geniet nog even mee en hou het wel bij weekendje kamperen en van daaruit wandelen, ik sjouw veel te veel mee om alles op de rug mee te sjouwen :mrgreen:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

dre schreef:Ik vind het echt super gaaf om te lezen hoe je vorderingen gaan om straks echt te gaan hiken.

Ik geniet nog even mee en hou het wel bij weekendje kamperen en van daaruit wandelen, ik sjouw veel te veel mee om alles op de rug mee te sjouwen :mrgreen:
Leuk :) Ik ben nu krap 2 maanden aan het trainen. Het ging eigenlijk heel makkelijk. Liep en keertje 9, dan 10, dan 15 en dan 20 kilometer. Wel rustdagen inlassen. Voor de wandel van vorig weekend wilde ik heel graag het telefoongebruik beperken dus de route heb ik van tevoren uitgeschreven. Uiteindelijk liep ik toch nog verkeerd, had ik te krap getimed en kon ik in de laatste schemer de tent opzetten. Dit zijn wel echt dingen die ik ruimer wil plannen, maar dit was even spontaan tussen werk door. Verse koffie zetten vertaalde zich trouwens in een swamp coffee en de pasta van de vorige avond was vacuumtrekkend zout. Dat kan anders. Het beperkt hebben van water vond ik mentaal wel vreemd en het niet kunnen douchen ook. Dan komt een plas of meer goed uit, die was daar blijkbaar in de buurt maar ik had andere dingen te doen.

Om altijd een set spullen te hebben waarmee je bij wijze van spreken hem zo kunt smeren, is een heerlijk gevoel. Een natuurkampeerkaart kost geloof ik 15,- en geeft toegang tot 137 plaatsen in Nederland. Het paalkamperen vond ik wel leuk maar de regels (geen gaten graven?) vond ik een beetje vreemd.
-Nothing but the rain…
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Leuk om te volgen.
Vorig jaar heb ik meerdere weekenden het Pieterpad met honden en bagage gelopen. Ik vond het geweldig!
Maar mijn rugzak vond ik te zwaar, dus ik heb met een Wheelie van Radical Design gelopen. Dan is grammen tellen wat minder belangrijk.
Ben benieuwd hoe het echte hiken je gaat bevallen!
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Crescent schreef:
Persistence schreef:Cool! In NL getest denk ik?

Ja, in Nederland :-) Ik wil inderdaad echt gaan trekken. Met de huidige spullen die ik nu heb is het leuk kamperen, maar echt niet als je elke dag 20km wil lopen.

Leuk dat je gaat proefkamperen. Weet je al waar naartoe en met welke spullen? Het was voor mij ontzettend leerzaam en ik heb er echt wat aan gehad.
Klinkt ontzettend leuk, zou ik ook wel willen! Heb in buitenland wel diverse hikes gedaan (toen nog zonder hond) maar toen sliep ik in hutten en hoefde ik geen tent mee te sjouwen. En ondanks die 2 shirts en 3 strings die ik meehad, was m'n tas toch nog erg zwaar door het water wat ik steeds mee moest zeulen (onderweg geen winkels en geen riviertje ofzo).

Ik wil het gaan uitproberen op een paalcamping ergens in Zuid Holland of Campanula in Zeewolde, dat zijn de dichtsbijzijnde.
Dit weekend ga ik de spullen ophalen bij een vriend, dus ik weet nog niet hoe en wat. Hij is een nogal basic kampeerder haha.
Zit er zelf aan te denken zo'n black & fresh decathlon pop-up tent te kopen, maar eerst zijn tent maar even uitproberen.
Ik weet niet eens hoe zo'n gasbrander werkt haha :19:

Heb in ieder geval wel 3 dagen een andere rustige camping geboekt eind augustus, maar wel eerder al wel wat uitgeprobeerd hebben. Pieterpad lopen in gedeeltes lijkt me ook geweldig. Lees in ieder lekker mee in jouw topic! :ok:

ps. heb je nog hondenvoer mee ook, of eet hij mee van jouw maaltijden?
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Crescent schreef:
dre schreef:Ik vind het echt super gaaf om te lezen hoe je vorderingen gaan om straks echt te gaan hiken.

Leuk :) Ik ben nu krap 2 maanden aan het trainen. Het ging eigenlijk heel makkelijk. Liep en keertje 9, dan 10, dan 15 en dan 20 kilometer. Wel rustdagen inlassen. Voor de wandel van vorig weekend wilde ik heel graag het telefoongebruik beperken dus de route heb ik van tevoren uitgeschreven. Uiteindelijk liep ik toch nog verkeerd, had ik te krap getimed en kon ik in de laatste schemer de tent opzetten. Dit zijn wel echt dingen die ik ruimer wil plannen, maar dit was even spontaan tussen werk door. Verse koffie zetten vertaalde zich trouwens in een swamp coffee en de pasta van de vorige avond was vacuumtrekkend zout. Dat kan anders. Het beperkt hebben van water vond ik mentaal wel vreemd en het niet kunnen douchen ook. Dan komt een plas of meer goed uit, die was daar blijkbaar in de buurt maar ik had andere dingen te doen.

Om altijd een set spullen te hebben waarmee je bij wijze van spreken hem zo kunt smeren, is een heerlijk gevoel. Een natuurkampeerkaart kost geloof ik 15,- en geeft toegang tot 137 plaatsen in Nederland. Het paalkamperen vond ik wel leuk maar de regels (geen gaten graven?) vond ik een beetje vreemd.
Nou de afstanden zijn het probleem niet, normaal (nu even niet ivm verbouwing) loop ik regelmatig afstanden tussen 8 en 20km, rugzak mee, honden mee, route mee en gaan :I:
Maar als ik blijf slapen moet er teveel mee, dan maak ik wel een basiskamp ergens zeg maar :mrgreen:

Die paalcampings heb ik ook naar gekeken, maar ben afgehaakt bij het "geen sanitair" aanwezig, die douche kan ik missen, maar de wc niet :schrik:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:
Klinkt ontzettend leuk, zou ik ook wel willen! Heb in buitenland wel diverse hikes gedaan (toen nog zonder hond) maar toen sliep ik in hutten en hoefde ik geen tent mee te sjouwen. En ondanks die 2 shirts en 3 strings die ik meehad, was m'n tas toch nog erg zwaar door het water wat ik steeds mee moest zeulen (onderweg geen winkels en geen riviertje ofzo).

Ik wil het gaan uitproberen op een paalcamping ergens in Zuid Holland of Campanula in Zeewolde, dat zijn de dichtsbijzijnde.
Dit weekend ga ik de spullen ophalen bij een vriend, dus ik weet nog niet hoe en wat. Hij is een nogal basic kampeerder haha.
Zit er zelf aan te denken zo'n black & fresh decathlon pop-up tent te kopen, maar eerst zijn tent maar even uitproberen.
Ik weet niet eens hoe zo'n gasbrander werkt haha :19:

Heb in ieder geval wel 3 dagen een andere rustige camping geboekt eind augustus, maar wel eerder al wel wat uitgeprobeerd hebben. Pieterpad lopen in gedeeltes lijkt me ook geweldig. Lees in ieder lekker mee in jouw topic! :ok:

ps. heb je nog hondenvoer mee ook, of eet hij mee van jouw maaltijden?
Hij is een basic kampeerder, da's al een goed begin (klinkt als alleen de essentiële dingen). En wat die dingen nou zijn bepaal je uiteindelijk ook weer zelf.

Ik neem wat brokken mee voor de voedingsstoffen en verder eet ze met mij mee. Ik probeer alleen maar hoognodige dingen mee te nemen maar zit toch alweer op de 10 kg of net erover. Met de weersvoorspelling van de komende weken gaat er toch nog een regenjas mee en ik kan er maar niet aan wennen zonder deodorant te gaan. Een mega zak trailmix. Flesje zonnebrand. Is mijn mini setje waterverf toch ineens zwaarder dan ik dacht, dat soort dingen.
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

Waterverf?

Gister heeft hij voorgedaan hoe je de tent op moet zetten. En grondzeil voor als het nat is, plaid voor binnen tegen hondennagels.
Luchtbedje en ienieminiegasbrandertje, pannetje en inklapbord :wink:

Die trailmix, koop je dat ergens kant en klaar of hussel je zelf wat door elkaar? In Nepal was dat bij de vleet te koop maar hier zie ik dat eigenlijk niet.

Weten jullie nog een paalcamping waar je wel water hebt? Bij Campanula zit dat op een kilometer lopen.
Ach voor een nachtje is het niet zo erg, maar als het bevalt dan blijf ik misschien nog wel een nachtje.
Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:Waterverf?

Gister heeft hij voorgedaan hoe je de tent op moet zetten. En grondzeil voor als het nat is, plaid voor binnen tegen hondennagels.

Die trailmix, koop je dat ergens kant en klaar of hussel je zelf wat door elkaar? In Nepal was dat bij de vleet te koop maar hier zie ik dat eigenlijk niet.

Weten jullie nog een paalcamping waar je wel water hebt? Bij Campanula zit dat op een kilometer lopen.
Ach voor een nachtje is het niet zo erg, maar als het bevalt dan blijf ik misschien nog wel een nachtje.
Cool, wat voor tent is het? Trailmix heb ik zelf door elkaar gegooid. Bij Austerlitz is in ieder geval water. Op zich loop je een km in een half uurtje. Ik heb de afgelopen tijd erg veel gewerkt en weinig tijd gehad om te schilderen, dus neem wat spullen mee. Zonder overleef je ook wel ;-) Wanneer ga je naar Campanula? Wie weet komen we elkaar daar nog tegen :mrgreen:
-Nothing but the rain…
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Blijft een leuk topic om te lezen dit.

Ik ben net terug van 8 dagen Luxemburg, Mullerthaltrail.
Alleen, met Habibi uiteraard.

Wel vaste kampeerplek. En toch echt wel aangepaste afstanden en tijden vanwege de hitte, hond (en ikzelf) moeten toch gewoon heel blijven.

Per dag uitgebreid wandelverslag geschreven. Veel foto's ook.

Misschien dat ik vanmiddag wel even een topic open over mijn belevenissen en linkje naar verslagen enzo.

Ik baal dat het tegenwoordig zo lastig is om fatsoenlijk foto's op het forum te krijgen. Kost me per foto echt een paar minuten. Beetje jammer, daardoor plaats ik minder dan voorheen.

Alleen met hond op vakantie kent zo zijn uitdagingen...
Maar die zijn ook weer lollig om op te lossen.
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Habibi schreef:Blijft een leuk topic om te lezen dit.

Ik ben net terug van 8 dagen Luxemburg, Mullerthaltrail.
Alleen, met Habibi uiteraard.

Wel vaste kampeerplek. En toch echt wel aangepaste afstanden en tijden vanwege de hitte, hond (en ikzelf) moeten toch gewoon heel blijven.

Per dag uitgebreid wandelverslag geschreven. Veel foto's ook.

Misschien dat ik vanmiddag wel even een topic open over mijn belevenissen en linkje naar verslagen enzo.

Ik baal dat het tegenwoordig zo lastig is om fatsoenlijk foto's op het forum te krijgen. Kost me per foto echt een paar minuten. Beetje jammer, daardoor plaats ik minder dan voorheen.

Alleen met hond op vakantie kent zo zijn uitdagingen...
Maar die zijn ook weer lollig om op te lossen.
Wat gaaf! Dit staat hoog op mijn lijstje om te gaan lopen. Ik kan niet wachten tot mijn pup groot is en mee kan.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Crescent schreef:
Persistence schreef:Waterverf?

Cool, wat voor tent is het? Trailmix heb ik zelf door elkaar gegooid. Bij Austerlitz is in ieder geval water. Op zich loop je een km in een half uurtje. Ik heb de afgelopen tijd erg veel gewerkt en weinig tijd gehad om te schilderen, dus neem wat spullen mee. Zonder overleef je ook wel ;-) Wanneer ga je naar Campanula? Wie weet komen we elkaar daar nog tegen :mrgreen:
Ah, je schildert. :oohja:

Wil bij kamperen ook een dagje in de Biesbosch gaan kanoën, dat zal i.p.v. een gewone kajak een canadees worden, en heb vanavond bij de plaatselijke vereniging even geoefend met een vriend. Victor zal het probleem niet zijn, die zit er een beetje onwennig in. Maar in je eentje zo'n 3-persoonsding vooruit krijgen, wat een gedoe! Vriend geduldig uitgelegd welke tactieken je kan gebruiken om in je eentje wel recht vooruit te varen, maar ik vaar alleen maar rondjes om m'n as :boos:

Maar, Campanula. Ik wil volgende week ergens een nachtje proberen (als het niet regent), en in ieder geval van zondag 26 augustus op maandag 27 augustus. Zou wel gezellig zijn, kun je tenminste met z'n tweeën lachen om een tent die ik waarschijnlijk op z'n kop opzet ofzo.
Ik had gelezen dat Austerlitz altijd best druk bezet is.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Mochten jullie naar Austerlitz komen, geef even een seintje.... Ik woon daar maar een paar km vandaan!
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ik kan overal heenrijden dus elke paalcamping is in principe prima!
Crescent schreef: Cool, wat voor tent is het?
Een Fjall Raven Akka tunneltent. Hij heeft hem al jaren maar blijft een goed ding. Hoop dat Vic het 's nachts niet op z'n heupen krijgt en zo door dat doek heenstormt.

De vorige keer dat ik wat van die vriend leende (wandelstokken voor de Himalaya) kwam ik er met eentje terug. De andere lag waarschijnlijk nog ergens op het vliegveld van Kathmandu. Dus nu moet de schade beperkt blijven haha.
Crescent
Zeer actief

Ben er :-)
Habibi schreef:Mochten jullie naar Austerlitz komen, geef even een seintje.... Ik woon daar maar een paar km vandaan!
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
-Nothing but the rain…
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Wat een leuk topic. Nu wil ik gelijk weer terug naar Frankrijk! :mann:

In Juli hebben wij 2 weken gekampeerd in Frankrijk.
Maar, wel veel luxer dan jij doet. Wij zijn gewoon ergens (wisten van te voren niet waar precies) naar toe gereden.
Tenten opgezet, en daar een week gebleven, en de tweede week nog verder Frankrijk ingereden.
Vanaf onze plek deed ik de wandelingen. Vriend bleef bij de tent (ivm vissen).

Hiken lijkt mij ook wel heel erg leuk! Maar al die spullen he, waar laat je ze. En 3 honden. Ook zo niet handig! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben hun eigen tent. Wat een rot leven! :blah:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lopen met bepakking is inderdaad niet makkelijk, maar het went.
Je moet het gewoon vaker doen en doorzetten. Ik had het nooit verwacht, maar ik heb deze vakantie (ben net terug) dagtochten gelopen met meer dan 1000 hoogtemeters met bepakking. En je krijgt er de mooiste kampeerplekjes voor terug. De drukplekken op je heupen verdwijnen op den duur. Ik heb zelf gekozen voor mn zwaardere tent want daar slaap ik gewoon veel lekkerder in. Onnodig veel dingen meezeulen is natuurlijk flauwekul maar ik neem wel de dingen mee die ik nodig heb voor een prettige trip. Dan maar een tandje minder snel naar boven.
Ik kwam zelfs een duits meisje in de bergen tegen met een rugzak die véél zwaarder was dan die van mij, en die liep al de hele zomer in de bergen. En ze haalde er dagjesmensen mee in alsof ze piepschuim op dr rug had :LOL: Dat ging de eerste dagen natuurlijk ook niet zo; ze vertelde dat ze de eerste dagen niet langer dan een half uur kon lopen voor ze op een steen neer stortte om op adem te komen :lol1:

En voor het idee een fototje van 1 van mn kampeerplekjes deze vakantie
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”