De beste heer is een clown en parttime piranha. Haha. Verder heeft hij een een goede stem en weet deze ook te gebruiken, maar zoals Nanna al in een andere post aangaf, daar zijn we maar meteen mee begonnen. Als ik de radio aanzet, hoeft er geen inbraak alarm af te gaan. Of wasmachine. Of als de buren op hun balkon zitten. Om het logisch te maken reageert hij niet op de deurbel.
Omdat hij toch een stuk banger was dan verwacht, heb ik alle verwachtingen van fiets, scooter en andere zaken daargelaten. Eerst wennen. Dat was wel duidelijk toen hij achter in de kofferbak zat geplakt toen ik hem uit de auto wilde halen. Arm ding. Dat heeft me zeker 15 frolics gekost om hem eruit te krijgen. Dus, vanaf dat moment eerst fatsoenlijk de lift in. De week erna pas openbaar vervoer in. Eerst niet meer bang zijn van boten, enzovoorts en enzovoorts. Dus, trainen. Veel trainen. Goed in de gate houden of het niet te veel in eens is. Dus dagelijks OV in, maar dat beperkt naar de avond en op tijden dat er eigenlijk niemand is. Van daar af opgebouwd. Naar de dagopvang in DOA en daar even rondkijken.
Wonder boven wonder ging alles vandaag helemaal perfect. Hij liep meteen mee met de medewerker zonder om te kijken. Hij ging vrij redelijk vervoer in. Nog niet helemaal zoals ik zou willen, maar ook ik weet de beperkingen. Dat komt vanzelf. Het is vakantietijd en ik ga voor de spits de deur uit. Over twee maanden heb ik een jaar mijn rijbewijs en kan ik met de car2go. Scheelt hoop stress en veel tijd.
Verder heeft hij hobby's om op zijn rug precies op de plek te gaan liggen waar ik net wil gaan zitten. Het liefst op schoot. Verder heeft hij hobby's om op zijn rug precies op de plek te gaan liggen waar ik net wil gaan zitten en kruipt daarna het liefst op schoot. Hij wil vrienden maken met iedereen en vind het stom dat ik niet wil dat hij dat doet. Op het strand blijkt hij geen hond maar diepzeeduikboot te wezen die vol de golven ingaat.
Hij jaagt. Achter alles. Vogels, ratten, katten, papiertjes, auto's, fietsers, joggers. Alles. Ook de merel die om vier uur 's nachts nog even gaapt en verveeld wegvliegt, waarop hij gaat zoeken. Dat gaat zeker nog een ding worden. Dan kan ik hem echt voorlopig nog niet loslaten en het is veel te heet om te fietsen.
Vooralsnog doet hij het erg goed. Hij begint zich in de omgeving goed te ontspannen en op de galerij pakt hij iedereen in.