Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bultje bij tepel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Poedel123
Actief
Aantal honden: 2

Bultje bij tepel

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Ik heb een bultje ontdekt bij mijn hondje haar tepel. En in denk dat ik er 2 veok. Wanneer ze op haar rug ligt kun je het bultje wel zien onder de huid. Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Ik ben bang voor melkliertumor. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben bij hun hond? En hoe de operatie en herstel ging? Maandag bel ik voor een afspraak, want wil graag weten wat het is. En maak mij ook wel zorgen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Bultje bij tepel

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh god kankerrrrrrr.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Niemand kan je zo vertellen wat het is.
Daar is een dierenarts voor die onderzoek gaat doen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Poedel123
Actief

Ja dat snap ik. Nou ben benieuwd maandag. En ben benieuwd of er nog mensen zijn met ervaringen met melkklierkanker. En hoop natuurlijk dat het wat ander is
Poedel123
Actief

Ja dat snap ik. Nou ben benieuwd maandag. En ben benieuwd of er nog mensen zijn met ervaringen met melkklierkanker. En hoop natuurlijk dat het wat ander is
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Hier wel een teefje gehad met een bultje ter grootte van een klein erwtje.
Dat heeft er jaren en jaren gezeten. Ze had er ook geen last van.
Ze is bijna 14 geworden en het laatste jaar werd de bult opeens groter maar is er geen onderzoek verder naar gedaan.
Maar bultjes zijn nooit fijn om te ontdekken. Laat de dierenarts er maandag eerst maar even naar kijken.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Poedel123
Actief

Zat dat bultje ook bij haar tepel? Het bultje bij onze hond is ook ongeveer zo groot als een erwtje. Is ook een teefje en niet geholpen. Daarom wil ik toch het graag even laten checken voor de zekerheid.
Yeufke
Zeer actief

Ja, zat ook bij de tepel. Succes maandag. :ok:
Afbeelding
slaap zacht lieve meid
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik geloof het wel.
Heb ooit bij een teckel beide melklijsten laten verwijderen en twee jaar later zaten de bulten er wéér.
Die is 16 geworden en gestorven van ouderdom.
Een beetje hond heeft een bult hoor. En je kunt je vreselijk druk maken om de zichtbare bulten maar de onzichtbare zie je niet.
Ik ben er dus mee gestopt. Laat alleen een bult weghalen als ie op een zodanige plaats zit dat ie mechanisch in de weg zit.
Bij ieder bultje of bobbeltje loopt iedereen gelijk aan kanker te denken. Jee zeg kun je nog wel ergens van geniete. dan alleen ellende.
Hier loopt mijn oudste poedel ook met een flink gezwel in de tiet . Kan er net mijn wijsvinger en duim omheen krijgen. Laat maar lekker zitten ze heeft er geen last van.
Poedel123
Actief

Ik snap dat niet alle bultjes meteen kanker zijn. Maar stel het is wel zo wil ik liever niet dat het gaat uitzaaien en ze is nu nog maar 9 jaar oud. Of zouden jullie er mee heen gaan als het bijvoorbeeld begint te groeien? Of gaan jullie niet heen met bultjes? Ik vind het wat lastig
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:
Heb ooit bij een teckel beide melklijsten laten verwijderen en twee jaar later zaten de bulten er wéér.
Een beetje hond heeft een bult hoor. En je kunt je vreselijk druk maken om de zichtbare bulten maar de onzichtbare zie je niet.
Ik ben er dus mee gestopt. Laat alleen een bult weghalen als ie op een zodanige plaats zit dat ie mechanisch in de weg zit.
Bij ieder bultje of bobbeltje loopt iedereen gelijk aan kanker te denken. Jee zeg kun je nog wel ergens van geniete. dan alleen ellende.
Hier loopt mijn oudste poedel ook met een flink gezwel in de tiet . Kan er net mijn wijsvinger en duim omheen krijgen. Laat maar lekker zitten ze heeft er geen last van.
Dit dus, poedels van mijn ouders zijn allemaal probleemloos zo rond de 16 jaar geworden en hadden allemaal tumoren rond de tepels, sommige werden redelijk groot, maar de honden hadden daar geen last van. Dus nooit wat aan gedaan, tegenwoordig moet elk bultje er maar gelijk uitgeplukt worden, vergeet niet dat dit vreselijke zware operaties zijn voor de hond en 9 van de 10 x komt het toch weer terug. Je spekt alleen de portemonnee van de DA ermee.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Lizzie. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Dit dus, poedels van mijn ouders zijn allemaal probleemloos zo rond de 16 jaar geworden en hadden allemaal tumoren rond de tepels, sommige werden redelijk groot, maar de honden hadden daar geen last van. Dus nooit wat aan gedaan, tegenwoordig moet elk bultje er maar gelijk uitgeplukt worden, vergeet niet dat dit vreselijke zware operaties zijn voor de hond en 9 van de 10 x komt het toch weer terug. Je spekt alleen de portemonnee van de DA ermee.
Zie het ook om mij heen ieder bultje of oneffenheid is gelijk kanker en je mag het woord dan ook niet voluit uitspreken want dan ben je negatief .
Ken ze hoor die ieder bultje laten onderzoeken en weghalen zelfs 1 die haar hond 2 x per jaar de bultjes en wratten weg laat halen .En het worden er steeds meer.
Gaat die dood aan een hartaanval hebben ze toch het gevecht tegen kanker gewonnen . :LOL: 9 jaar geniet van die hond ipv er een object van je eigen angsten van te maken. :ok:
Yeufke
Zeer actief

Poedel123 schreef:Ik snap dat niet alle bultjes meteen kanker zijn. Maar stel het is wel zo wil ik liever niet dat het gaat uitzaaien en ze is nu nog maar 9 jaar oud. Of zouden jullie er mee heen gaan als het bijvoorbeeld begint te groeien? Of gaan jullie niet heen met bultjes? Ik vind het wat lastig
Ik weet niet of je binnenkort toch een keer gaat om te laten enten bv.
Dan zou je het dan kunnen vragen.

Mocht het je gerust stellen om wel te gaan moet je het uiteraard gewoon doen.
Afbeelding
slaap zacht lieve meid
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Poedel123 schreef:Ik snap dat niet alle bultjes meteen kanker zijn. Maar stel het is wel zo wil ik liever niet dat het gaat uitzaaien en ze is nu nog maar 9 jaar oud. Of zouden jullie er mee heen gaan als het bijvoorbeeld begint te groeien? Of gaan jullie niet heen met bultjes? Ik vind het wat lastig
Zelfs al laat je het weg halen dan kan het nog gaan uitzaaien. Toen we de laatste keer met Nikkie naar de dierenarts ging omdat ze veel plaste en dronk, bleek ze uitzaaiingen te hebben in de longen en toen zei de dierenarts: er zijn twee jaar geleden melkkliertumoren weggehaald, daar zijn die uitzaaiingen van. Nikkie heb ik toen in laten slapen.

En bij de laatste operatie van Tama aan melkkliertumoren is het mis gegaan, ze is toen 9 dagen later overleden, heel veel geld gekost en alsnog een dode hond.

Ik weet niet hoor wat je moet doen. Kan je alleen zelf beslissen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Mwah, ik zou voor een bultje ook naar de dierenarts gaan. Niet met grote spoed, maar zou het wel nagekeken willen hebben. Blijkt dat een goedaardig vetbultje te zijn, dan maak ik me daar nooit meer druk om.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

M’n dierenarts zat afgelopen zondag aan m’n oude dame te frunniken en werd me op diverse bultjes bij haar tepels. Ehhh ja zei ik, die zitten daar al een paar jaar. Harde kleine knobbels die amper groeien.
Oh nou dan was t vast goedaardig en if not opereren we daar toch niet meer aan bij ruim 14,5.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ja, ervaring met melkliertumoren bij het (zeer oude) hondje van mijn vader.

Niet geopereerd. Is ze mee door blijven lopen totdat ze uiteindelijk, hoogbejaard, ook andere problemen kreeg. (Waarschijnlijk tumoren op blaas, die mogelijk volledig los stonden van de melkliertumoren)

Het zag er niet mooi uit.
Maar gezien de leeftijd en de heftigheid van die operatie vond ik niet opereren een zeer correcte keus.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn Esperanza die ik adopteerde toen ze ca 11 was had er verschillende.
Ze had er geen last van, waarschijnlijk zaten ze er ook al best lang, heb er niets aan laten doen want dan zouden die gehele melkklier lijsten moeten worden verwijderen zeiden verschillende da's omdat het er best veel waren.

Bowie van mij heeft een grote bult net in het holletje van haar ribben/borstkas naar haar buik, ze heeft er geen last van zit er al een jaar of 3.. heb het in het begin laten onderzoeken maar om echt duidelijkheid te creeren moest het open gemaakt worden en daar heb ik niet voor gekozen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”