Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen kap/kraag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ervaringen kap/kraag

Ongelezen bericht door Soooof »

Rex heeft een hotspot, waar hij vooral aan gaat zitten als ik er niet bij ben. Vijf minuten naar de brievenbus is genoeg om het korstje eraf te halen. :boos: Ik heb hem een zwembroek van mijn man aangetrokken, dat ging prima, tot hij ontdekte hoe je die broek uit doet. :gvd: Op zich ziet de plek er prima uit, haar is weggehaald eromheen, komt steeds een mooi korstje op, niet ontstoken oid, maar steeds als het korstje bijna hard is, likt ie weer een keer en kunnen we weer opnieuw beginnen.

Enfin, lang verhaal kort: ik zoek een kap of een kraag of iets om hem om te doen op de momenten dat ik niet bij hem ben. Heeft iemand ervaringen? Waar haal ik zo'n ding vandaan en welke zijn fijn? Welke maat, gewoon hals-band-maat? Hij hoeft hem in principe niet 24 uur om, alleen als ik er niet ben om op hem te letten, maar een beetje comfort is wel fijn natuurlijk.
Sterre

Re: Ervaringen kap/kraag

Ongelezen bericht door Sterre »

De comfy cone kap vind ik prettiger dan een harde plastic kap. Kan je bij de dierenwinkel kopen of op internet. Wat nog minder belastend is, is zo’n soort zwembandkraag. Maar het hangt er vanaf waar de plek zit. Hij zou er misschien toch bij kunnen als de plek ver naar achteren zit. En de kap niet te kort nemen. Met die puntsnoet kan hij er dan nog bij. Die fout heb ik bij mijn puntsnoet ooit gemaakt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sterre schreef:De comfy cone kap vind ik prettiger dan een harde plastic kap. Kan je bij de dierenwinkel kopen of op internet. Wat nog minder belastend is, is zo’n soort zwembandkraag. Maar het hangt er vanaf waar de plek zit. Hij zou er misschien toch bij kunnen als de plek ver naar achteren zit. En de kap niet te kort nemen. Met die puntsnoet kan hij er dan nog bij. Die fout heb ik bij mijn puntsnoet ooit gemaakt.
Inderdaad deze, is harststikke fijn. Gelukkig hebben mijn vriendin en ik dezelfde maat hond, dus kunnen we er samen met één doen.
Soooof
Zeer actief

Dank, ik ga ernaar kijken. Puntneus is een goede tip ja. Met een zwembandkraag kan ie er alsnog bij denk ik, het zit op zijn kont.
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door M@rijke »

Heel toevallig ben ik ook aan kijken voor een comfy con kap , de dierenarts had alleen kleine maten en de dierenwinkels die we hier hebben verkopen ze niet, ik bestel hem nu maar bij dierenapotheker.nl ik hoop dat ik hem morgen in huis heb
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris heeft vorig jaar voor een hotspot op zijn kont zo'n zwemband gehad. Hij vond het niet leuk, maar dat was meer een gekwetst ego dan wat anders :mrgreen: Hij kon er gewoon alles mee, en hij kon niet meer bij de hotspot :ok:

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Soooof schreef:Dank, ik ga ernaar kijken. Puntneus is een goede tip ja. Met een zwembandkraag kan ie er alsnog bij denk ik, het zit op zijn kont.
Dat valt wel mee hoor, want door de kraag kan hij zijn hoofd niet zo goed draaien.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Jet heeft afgelopen week met een zwembandkraag gelopen omdat ze een ontstoken anaalklier had. Kon ze net niet bij met de kraag om. Maar het is geen puntneus, misschien kan die er wel bij;) Voordeel van die kraag: ze kon hem heerlijk als kussentje gebruiken. En ze bleef niet overal achter hangen.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Soooof schreef:Dank, ik ga ernaar kijken. Puntneus is een goede tip ja. Met een zwembandkraag kan ie er alsnog bij denk ik, het zit op zijn kont.
als je in de buurt woont mag je die van ons wel lenen
Soooof
Zeer actief

Dat is lief, in de buurt van waar? Woon in Den Haag, werk vandaag in Utrecht.
Barkley
Zeer actief

Soooof schreef:Dat is lief, in de buurt van waar? Woon in Den Haag, werk vandaag in Utrecht.
alphen
Soooof
Zeer actief

Had 'k gister moeten komen, haha. Heb inmiddels ook een dierenwinkel gevonden waar ze de zachte verkopen volgens mij, dus daar ga 'k zo even langs. Hopelijk hebben ze de goede maat.
Soooof
Zeer actief

Afbeelding
Soooof
Zeer actief

Nog niet iedereen is akkoord met de gang van zaken. :engel: Maar hij heeft al wel ontdekt dat je er gewoon mee kunt liggen en op je peesje mee kunt kauwen. :mrgreen: Ik hou nog even een pleidooi over eigen bestwil enzo. :pffff:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Soooof schreef:Nog niet iedereen is akkoord met de gang van zaken. :engel: Maar hij heeft al wel ontdekt dat je er gewoon mee kunt liggen en op je peesje mee kunt kauwen. :mrgreen: Ik hou nog even een pleidooi over eigen bestwil enzo. :pffff:
Spok heeft ook weleens met zo'n comfy cone gelopen, was inderdaad even wennen maar ik vond het echt een verbetering tov zo'n plastic hard geval.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Soooof
Zeer actief

nomo schreef:Morris heeft vorig jaar voor een hotspot op zijn kont zo'n zwemband gehad. Hij vond het niet leuk, maar dat was meer een gekwetst ego dan wat anders :mrgreen: Hij kon er gewoon alles mee, en hij kon niet meer bij de hotspot :ok:

Afbeelding
Ik vind hem er best schattig uitzien met die zwemband. Afbeelding
Soooof
Zeer actief

Rex kan nu -logisch ook- zijn piemel minder goed schoonhouden, hadden jullie dat ook?
Ik doe het nu voor hem, maar dat vindt ie niet perse een goed idee van me. :engel: Hij wil het liever zelf doen.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta vond de kap verschrikkelijk, totale misere, mishandeld weeskind die categorie.
Gelukkig had ik jeukstillende zalf van de DA gekregen dus nu zit hij er niet meer aan.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Barkley
Zeer actief

Soooof schreef:Rex kan nu -logisch ook- zijn piemel minder goed schoonhouden, hadden jullie dat ook?
Ik doe het nu voor hem, maar dat vindt ie niet perse een goed idee van me. :engel: Hij wil het liever zelf doen.
Bij Fred, die dit onding 4 weken om moest, hebben we piemelpauze ingelast. Even de kap af en onder toezicht soppen en slurpen,
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”