Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe makkelijk zijn jullie in hond naar de oppas brengen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hoe makkelijk zijn jullie in hond naar de oppas brengen?
Jip heeft één vaste oppas. Hij gaat daar naartoe, of hij blijft thuis. Niet heel praktisch misschien, maar ik geef 'm niet zomaar aan iemand anders mee en ik breng hem ook niet naar een pension. Misschien zou ik een pension wel overwegen als Abel wat ouder is en ze samen kunnen gaan. Misschien. 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Lizzie laat ik overal zonder zorgen achter. Die hond is super makkelijk al heeft ze het de eerste dag wat moeilijk. Dushi is oud. Die zou ik wel bij bekende mensen brengen maar niet meer bij mensen met drukke roedels. Keetje vind ik het spannendste. Die heeft heel erg haar voorkeuren en maakt dertien open.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Bij mijn ouders laat ik Lou zonder zorgen achter, maargoed daar is ze ook altijd als ik moet werken.
Verder heb ik nog een klein handjevol mensen die ik genoeg vertrouw om Lou achter te laten, maar dan brn ik zelf na weggaan toch niet helemaal relaxt en vooral heel blij als ik haar weer op kom halen.
Verder heb ik nog een klein handjevol mensen die ik genoeg vertrouw om Lou achter te laten, maar dan brn ik zelf na weggaan toch niet helemaal relaxt en vooral heel blij als ik haar weer op kom halen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Taxi en Gentle laat ik gerust achter ergens..
Gimmick ook zolang het bij het vaste pension is.
Gimmick ook zolang het bij het vaste pension is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ligt aan de hond. Finn zet ik zonder problemen ergens neer. Enige regel is dat hij niet los mag (en dus niet in een tuin waar hij uit kan ontsnappen). Verder hanteert men maar hun eigen regels en dan komt het vast goed. Hij gaat spelen met de hond des huizes of ploft op de bank/op schoot.
Bij Tess vind ik het moeilijker, omdat ze niet zomaar bij iedereen kan. Het is toch even een ander karaktertje als Finn
Ze is niet zo problematisch hoor, eigenlijk helemaal niet, maar ze vraagt wel wat meer als Finn die aan een aai over zijn bol en eten genoeg heeft 
Bij Tess vind ik het moeilijker, omdat ze niet zomaar bij iedereen kan. Het is toch even een ander karaktertje als Finn

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Vrij makkelijk, maar niet aan iedereen. Maar dat ligt dan eerder aan Duke zijn lompheid, dan dat ik denk dat anderen niet goed voor hem zouden zijn.
Duke heeft een vaste oppas waar hij al sinds zijn 5 maanden meerdere keren per week komt. Zij heeft een sleutel van mijn huis, en als ik niet thuis ben haalt ze hem op, of legt ze hem terug zoals het haar uit komt. Super luxe. Als ik langer dan een weekend weg wil, past zij op. Als dat niet kan, verander ik mijn plannen tot dat het wel kan. Gelukkig kan het eigenlijk altijd wel.
Voor dagje/weekendje weg gaat Duke ook soms ergens anders heen. Zo is Duke al een paar keer bij Lothian geweest. Zij krijgt Duke eigenlijk ook zo zonder zorgen mee.
Het liefste laat ik hem alleen achter bij mensen die hem kennen. Mensen die hem niet kennen krijgen hem alleen als ze ervaring hebben met grotere lompe honden. Het is nou echt niet dat Duke zo moeilijk of lastig is. Hij is geen vechtjas en een allemansvriend en luistert heel goed. Maar hij is wel sterk en soms wat onberekenbaar en lomp. Bij katten of vogels, of bal spelende kinderen kan hij er ineens op af willen vliegen en je zo omver trekken als je niet oppast. Niet dat hij snel schade zou maken als hij ontsnapt (behalve misschien aan de bal), maar heb liever geen kapotte knieën bij de oppas of een hond onder een auto of zo. Ik wil dan gewoon zeker weten dat de mensen aan wie ik Duke mee geef daar bedacht op zijn. Loslopen (mits gewoon in een bos, weg van auto's), maak ik me dan weer totaal niet druk om. Ik denk eigenlijk dat iedereen dat met hem wel kan. De mensen die hem uberhaubt mee krijgen die vertrouw ik en die moeten het zelf maar zien of ze het aandurven of niet.
Duke heeft een vaste oppas waar hij al sinds zijn 5 maanden meerdere keren per week komt. Zij heeft een sleutel van mijn huis, en als ik niet thuis ben haalt ze hem op, of legt ze hem terug zoals het haar uit komt. Super luxe. Als ik langer dan een weekend weg wil, past zij op. Als dat niet kan, verander ik mijn plannen tot dat het wel kan. Gelukkig kan het eigenlijk altijd wel.
Voor dagje/weekendje weg gaat Duke ook soms ergens anders heen. Zo is Duke al een paar keer bij Lothian geweest. Zij krijgt Duke eigenlijk ook zo zonder zorgen mee.
Het liefste laat ik hem alleen achter bij mensen die hem kennen. Mensen die hem niet kennen krijgen hem alleen als ze ervaring hebben met grotere lompe honden. Het is nou echt niet dat Duke zo moeilijk of lastig is. Hij is geen vechtjas en een allemansvriend en luistert heel goed. Maar hij is wel sterk en soms wat onberekenbaar en lomp. Bij katten of vogels, of bal spelende kinderen kan hij er ineens op af willen vliegen en je zo omver trekken als je niet oppast. Niet dat hij snel schade zou maken als hij ontsnapt (behalve misschien aan de bal), maar heb liever geen kapotte knieën bij de oppas of een hond onder een auto of zo. Ik wil dan gewoon zeker weten dat de mensen aan wie ik Duke mee geef daar bedacht op zijn. Loslopen (mits gewoon in een bos, weg van auto's), maak ik me dan weer totaal niet druk om. Ik denk eigenlijk dat iedereen dat met hem wel kan. De mensen die hem uberhaubt mee krijgen die vertrouw ik en die moeten het zelf maar zien of ze het aandurven of niet.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 03 aug 2018 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hakkene
- Zeer actief
Miep (labrador) vergeet mij zodra ik de deur uit ben (snik). Jet (stafford) heeft er meer moeite mee. Die hangt nogal aan mij. Maar goed, haar breng ik ook niet zo snel weg, alleen naar m’n ouders. En dat gaat altijd prima 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb vooral moeite om Elco aan iemand anders te geven, vanwege z'n prikkelgevoeligheid en z'n manier van reageren op andere honden. Hij mag absoluut niet met mensen mee die denken dat honden de boel onderling wel regelen. Verder zou het weinig problemen moeten opleveren op het gegil aan het begin na als ik vertrek. Gait zou in principe bij iedereen kunnen, al denk ik dat ie bij andere mensen weleens vreselijke streken uit zou kunnen halen 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Niet erg makkelijk. Ik breng ze dus nooit bij een oppas.
Nou ja, en sporadisch bij mijn moeder. Dan laat ik ze zelf lang uit, doe ik Millie een anti-trektuigje om en geef ik wel een en ander aan 'instructies'. Binnenkort heb ik een bruiloft, en dan gaan de honden dus een hele dag alleen thuis blijven. Dan zijn ze in elk geval in een vertrouwde omgeving en kan er weinig gebeuren. Hopelijk slapen ze veel.
Alleen bij iemand die zulke dingen zegt durf ik ze te brengenNanna schreef:Niet. Ze gaan naar een pension achter hoge hekken als we zonder ze weg moeten.
Een keer uitlaten kan sporadisch gebeuren maar meer dan dat wordt het nooit.
Ik heb dan geen seconde rust.

Nou ja, en sporadisch bij mijn moeder. Dan laat ik ze zelf lang uit, doe ik Millie een anti-trektuigje om en geef ik wel een en ander aan 'instructies'. Binnenkort heb ik een bruiloft, en dan gaan de honden dus een hele dag alleen thuis blijven. Dan zijn ze in elk geval in een vertrouwde omgeving en kan er weinig gebeuren. Hopelijk slapen ze veel.
-
- Zeer actief
Geen enkele hond van mij is ooit in een pension of naar een oppas geweest.
En hopelijk blijft dat zo.
En hopelijk blijft dat zo.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Geen probleem. Als de mensen maar bekend zijn. En ze weten kinderen mogen de lijn niet beethouden. Als er een onverwachte situatie komt kunnen zij Bente niet houden. Bente luistert loopt nooit weg dus mag van mij gewoon los uitgelaten worden op plekken waar het mag.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ligt aan de hond. Taartje geef ik vrij makkelijk uit handen, met als enige instructie: ze mag niet los. En het is ook wel handig als mensen weten dat ze steelt als de raven, maar dat kan verder niet heel veel kwaad.
Met de rest is het een stuk lastiger
Ik had altijd een vaste oppas in huis voor Mila nadat het met uit logeren gaan - inclusief ook gebruiksaanwijzing van drie A4'tjes - een keer niet zo lekker was gelopen. Mila gaat dan proberen de touwtjes in handen te nemen en raakt gestrest door de vreemde omgeving, andere routines, etc. Met wandelen is ze dan weer de makkelijkste hond die je kunt bedenken en kan iedereen haar zo meenemen en ook loslaten, Mila zal geen stap verkeerd zetten en luistert ook naar vreemden vrij goed.
Amy is een keer tijdens mijn vakantie ontsnapt bij haar oppas (waar ze ook al vaker was geweest) en toen aangereden en een aantal uren vermist geweest. Ze heeft uiteindelijk zelf de weg naar huis terug gevonden. Maar zoiets vergeet je natuurlijk nooit en sindsdien durf ik haar echt niet meer uit handen te geven. In huis is Amy overigens supermakkelijk, maar zij heeft weer een enorme gebruiksaanwijzing wat betreft het wandelen (kan niet met vreemde honden, jaagt als een gek, ook aan de lijn, en is heel explosief).
Amoz is voor mij in alle opzichten een heel makkelijke hond, zowel binnen- als buitenshuis, maar hij heeft er van al mijn honden het meeste last van als ik hem bij iemand anders achterlaat. Hij blijft dan lang onrustig op mij wachten en gaat dan moeilijk contact aan met degene die op hem past. Hij heeft ook wat typische dingen waarvan hij helemaal dicht kan klappen, waardoor het voor kan komen dat hij bij een oppas niet door een deur te krijgen is, niet in de auto gaat, niet aan te lijnen is, etc. Hier is dat geen issue omdat ik precies weet waar ik wel en niet moet gaan staan en hoe ik hem in beweging moet krijgen, maar voor vreemden is het soms niet te doen.
De enige bij wie ik ze in geval van nood allemaal met een gerust hart achter kan laten is mijn zus, die ze heel goed kennen, vertrouwen en zij kent ook hun eigenaardigheden goed. Maar eigenlijk kan ik het niemand aandoen
Met de rest is het een stuk lastiger

Amy is een keer tijdens mijn vakantie ontsnapt bij haar oppas (waar ze ook al vaker was geweest) en toen aangereden en een aantal uren vermist geweest. Ze heeft uiteindelijk zelf de weg naar huis terug gevonden. Maar zoiets vergeet je natuurlijk nooit en sindsdien durf ik haar echt niet meer uit handen te geven. In huis is Amy overigens supermakkelijk, maar zij heeft weer een enorme gebruiksaanwijzing wat betreft het wandelen (kan niet met vreemde honden, jaagt als een gek, ook aan de lijn, en is heel explosief).
Amoz is voor mij in alle opzichten een heel makkelijke hond, zowel binnen- als buitenshuis, maar hij heeft er van al mijn honden het meeste last van als ik hem bij iemand anders achterlaat. Hij blijft dan lang onrustig op mij wachten en gaat dan moeilijk contact aan met degene die op hem past. Hij heeft ook wat typische dingen waarvan hij helemaal dicht kan klappen, waardoor het voor kan komen dat hij bij een oppas niet door een deur te krijgen is, niet in de auto gaat, niet aan te lijnen is, etc. Hier is dat geen issue omdat ik precies weet waar ik wel en niet moet gaan staan en hoe ik hem in beweging moet krijgen, maar voor vreemden is het soms niet te doen.
De enige bij wie ik ze in geval van nood allemaal met een gerust hart achter kan laten is mijn zus, die ze heel goed kennen, vertrouwen en zij kent ook hun eigenaardigheden goed. Maar eigenlijk kan ik het niemand aandoen

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik breng ze overigens niet voor elk wissewasje ergens heen. Soms moeten ze maar gewoon even aanpassen en dan zijn ze langer alleen dan wenselijk, maar dat is dan maar even zo.
Ik heb hier nu wel een logee die prima los zou kunnen en echt niet wegloopt. Eerste losloopwandeling ging meneer achter een haas aan
En het ding is zelf net een konijn
Hij kwam uiteindelijk (zo voelde het) wel terug en heb hem continu in zicht gehad, maar ik was wel een hartverzakking rijker! Hij loopt nu dus gewoon aan een flex en mag her en der los waar ik het wel vertrouw.
Ik heb hier nu wel een logee die prima los zou kunnen en echt niet wegloopt. Eerste losloopwandeling ging meneer achter een haas aan

- Leonie&Evi
- Actief
Ik breng Evi alleen naar bekende oppas adresjes. Die is de hond er niet naar om bij Jan en alleman gedumpt te worden. Verder jet weinig instructies... Ze eet alles en kan gewoon met iedereen los mee lopen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Naar een oppas heb ik nog niet gedaan maar ik zou het ook eigenlijk niet aandurven. Willem mag absoluut niet ontsnappen want dan vind ik hem volgens mij nooit meer terug, dus hij moet dan dubbel gezekerd en er moet in huis gesluisd worden... zie maar iemand te vinden waar je dat met een gerust hart aan overlaat
.
Lais is bloedlink met vreemden, ik ben als de dood dat ze dan de kans krijgt om iemand te happen (en ik haar kwijt ben door inbeslagname) dus dat durf ik niet aan
.
Ravi zou ik dan weer zo naar een oppas durven doen, ik geloof dat daar niet veel mis kan gaan. Ik denk ook dat hij nu een gezondere relatie heeft met ons als baas dan met zijn vorige baas, dus ik denk dat hij er wat minder moeite mee zou hebben om achtergelaten te worden.
Tot nog toe komen mijn schoonouders (sporadisch) oppassen bij ons thuis, heel erg fijn. Dan krijgen ze wel wat instructies (zoals niet wandelen, tuin/deuren goed sluiten, Willem niet laten ontsnappen en vooral Lais héél goed wegsluiten mocht er iemand binnen moeten komen), maar ze kennen de honden goed genoeg dus ik laat huis en honden met een heel gerust achter (ik mis ze alleen vreselijk
).

Lais is bloedlink met vreemden, ik ben als de dood dat ze dan de kans krijgt om iemand te happen (en ik haar kwijt ben door inbeslagname) dus dat durf ik niet aan

Ravi zou ik dan weer zo naar een oppas durven doen, ik geloof dat daar niet veel mis kan gaan. Ik denk ook dat hij nu een gezondere relatie heeft met ons als baas dan met zijn vorige baas, dus ik denk dat hij er wat minder moeite mee zou hebben om achtergelaten te worden.
Tot nog toe komen mijn schoonouders (sporadisch) oppassen bij ons thuis, heel erg fijn. Dan krijgen ze wel wat instructies (zoals niet wandelen, tuin/deuren goed sluiten, Willem niet laten ontsnappen en vooral Lais héél goed wegsluiten mocht er iemand binnen moeten komen), maar ze kennen de honden goed genoeg dus ik laat huis en honden met een heel gerust achter (ik mis ze alleen vreselijk

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Bij voorkeur niet. Izzy is in de 3 jaar dat ze hier is nu 1 nachtje wezen logeren bij Droef zijn beste vriend. Izzy heeft namelijk duidelijk voorkeur voor personen en dat zijn er best weinig. Ze red zich wel hoor, maar ik kan het niemand aan doen dat ik Izzy ergens heen breng en ze wenst ze liever dood en doet daarbij ook schijnaanvallen. Dat was dan ook de reden dat ze uit logeren ging, wij gingen ook logeren bij schoonouders, en Izzy ziet mijn schoonvader liever niet of dood.
Voor de rest is ze best makkelijk al zou ik de voorkeur geven voor aangelijnd uitlaten bij andere behalve ik, gewoon voor de veiligheid(en omdat ze heus wel andere honden een grote bek kan geven).
Droef is dan weer een ander verhaal. Die is super makkelijk in verhouding met Izzy. Maar hij heeft zijn ras tegen zich waardoor ik hem eigenlijk liever niet bij iemand anders achterlaat of laat wandelen met een ander. Inmiddels is Droef duidelijk volwassen in zijn hond contact en dat is niet altijd even leuk. Grote reuen(en vooral intacte) met een hoog gedragen staart en poolhonden en witte herders zijn voor hem nu een reden of vreselijk stoer te doen, confrontatie's gaat hij ook niet meer zomaar uit de weg. Alleen dat is voor mij al een reden om hem niet bij iemand anders achter te willen laten. Maar nood breekt wet, dus stel het is echt nodig dan zouden de baasjes van zijn beste vriendje(ervaring met pittig honden) hem wel mogen uitlaten of oppassen mits ze hem aangelijnd laten(zij weten ook precies welke types een trigger voor Droef kunnen vormen). Voor de rest heb je aan Droef een schijt makkelijke hond en geen bijzonderheden.
Voor de rest mogen mijn vriend en broertje ze ook uitlaten maar die houden het gewoon bij een korte aangelijnde ronde, en ook dat is alleen als ik een keertje echt niet kan(wat dus vrijwel nooit voorkomt)

Droef is dan weer een ander verhaal. Die is super makkelijk in verhouding met Izzy. Maar hij heeft zijn ras tegen zich waardoor ik hem eigenlijk liever niet bij iemand anders achterlaat of laat wandelen met een ander. Inmiddels is Droef duidelijk volwassen in zijn hond contact en dat is niet altijd even leuk. Grote reuen(en vooral intacte) met een hoog gedragen staart en poolhonden en witte herders zijn voor hem nu een reden of vreselijk stoer te doen, confrontatie's gaat hij ook niet meer zomaar uit de weg. Alleen dat is voor mij al een reden om hem niet bij iemand anders achter te willen laten. Maar nood breekt wet, dus stel het is echt nodig dan zouden de baasjes van zijn beste vriendje(ervaring met pittig honden) hem wel mogen uitlaten of oppassen mits ze hem aangelijnd laten(zij weten ook precies welke types een trigger voor Droef kunnen vormen). Voor de rest heb je aan Droef een schijt makkelijke hond en geen bijzonderheden.
Voor de rest mogen mijn vriend en broertje ze ook uitlaten maar die houden het gewoon bij een korte aangelijnde ronde, en ook dat is alleen als ik een keertje echt niet kan(wat dus vrijwel nooit voorkomt)
- Tineke
- Zeer actief
Onze honden gaan nooit naar een oppas, hooguit past mijn dochter op als we langer van huis gaan.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Manu is supermakkelijk voor een oppas. Hij is heel rustig in huis, houdt altijd zijn mond, luistert eigenlijk heel erg goed en aan de riem is hij ook heel braaf.
Hij is sociaal naar mensen en naar honden. Het enige wat ik niet wil is contact met andere honden aan de riem en hij mag absoluut niet los. Je kan met hem fietsen, je kan hem overal mee naartoe nemen, hij vindt alles leuk en hij hoeft niks van je.
Ik zou hem ook wel mee durven geven aan iemand van het forum. Je moet niet zoveel verwachten van hem, gewoon mee laten draaien en dan gaat het best. Het is best een mannetje maar hij is altijd eerlijk.
Uma vind ik eng. Ze is dit jaar voor het eerst bij mijn schoonouders geweest. Na vier jaar zeuren van hen
Ik ben als de dood dat ze schrikt en wegloopt. Of misschien nog wel erger: geen rust vindt. Als ze samen zijn geeft Manu haar nog steun. Uma mag alleen naar mijn ouders als ze alleen achterblijft. Met hen is ze helemaal op haar gemak en ze mag er op bed en de bank. Ze krijgt kip toegestopt tijdens het koken en ze wordt de hele dag geaaid. Ze staat net aan op als we haar weer komen halen. Mijn moeder is zo gek van Uma dat ik soms denk dat ze gaat huilen als ze elkaar weer zien. Helemaal dol.
Ik mis mijn honden heel snel. En als Uma bij mijn moeder is mag ik haar nooit 's avonds ophalen. Dan wil ze nog één keer kroelend met Uma slapen voordat ze weg mag
Hij is sociaal naar mensen en naar honden. Het enige wat ik niet wil is contact met andere honden aan de riem en hij mag absoluut niet los. Je kan met hem fietsen, je kan hem overal mee naartoe nemen, hij vindt alles leuk en hij hoeft niks van je.
Ik zou hem ook wel mee durven geven aan iemand van het forum. Je moet niet zoveel verwachten van hem, gewoon mee laten draaien en dan gaat het best. Het is best een mannetje maar hij is altijd eerlijk.
Uma vind ik eng. Ze is dit jaar voor het eerst bij mijn schoonouders geweest. Na vier jaar zeuren van hen

Ik mis mijn honden heel snel. En als Uma bij mijn moeder is mag ik haar nooit 's avonds ophalen. Dan wil ze nog één keer kroelend met Uma slapen voordat ze weg mag

- Zamunda
- Zeer actief
Nou moet ik zeggen dat ik Willem wel naar DeDiana zou durven brengen, ik geloof dat ik dan wel het vertrouwen zou hebben in het zeer secuur dubbel zekeren en sluizen. Misschien dat ik het met Lais ook nog wel zou aandurven zelfs (weet alleen niet of dat met Amy goed zou gaan), omdat mijn indruk van DeDiana is dat ze echt heel erg goed oplet en met de honden bezig is en wat perfectionistisch is ingesteld.
-
- Zeer actief
Oh ja, Uma mag naar DeDiana. En ze zou ook wel naar de eigenaren van Cody mogen voor een logeerpartij.
-
- Zeer actief
Akira gaat alleen naar mijn moeder maar zij mag haar absoluut niet uitlaten. Ten eerste is ze beresterk en ik ben bang dat mijn moeder over de straat gesleept wordt als ze iets ziet waar ze heen wilt en ten tweede vertrouw ik de honden in haar buurt niet.
Bij haar thuis is ze retemakkelijk, mag liggen waar ze wil, en toen mijn vader nog leefde gingen ze samen een paar uurtjes op bed
, en zeurt nergens om.
Bij haar thuis is ze retemakkelijk, mag liggen waar ze wil, en toen mijn vader nog leefde gingen ze samen een paar uurtjes op bed

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
"Mam ik kom de honden morgen brengen voor een weekje. Goed? Goed. Tot dan."
Omgekeerd ook trouwens.
Ze laat ze trouwens niet uit, maar ze komen altijd zeer content weer terug (vooral Izzy is dól op oma), dus dan vind ik het wel prima

Omgekeerd ook trouwens.
Ze laat ze trouwens niet uit, maar ze komen altijd zeer content weer terug (vooral Izzy is dól op oma), dus dan vind ik het wel prima

Laatst gewijzigd door Sandra&co op 03 aug 2018 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
Ik denk eerder dat het met Mila en Lais geen succes zou wordenZamunda schreef:Nou moet ik zeggen dat ik Willem wel naar DeDiana zou durven brengen, ik geloof dat ik dan wel het vertrouwen zou hebben in het zeer secuur dubbel zekeren en sluizen. Misschien dat ik het met Lais ook nog wel zou aandurven zelfs (weet alleen niet of dat met Amy goed zou gaan), omdat mijn indruk van DeDiana is dat ze echt heel erg goed oplet en met de honden bezig is en wat perfectionistisch is ingesteld.

Amy vindt alle honden die ik hier in huis haal een groot feest

Ik zou mijn honden inderdaad ook makkelijker naar iemand toe brengen die met de eigen honden al gewend is om altijd heel goed te anticiperen, te letten op eventueel ontsnappingsgevaar, gewend is om met honden om te gaan waarbij je geen enkele druk kunt zetten. Als dat allemaal al in je systeem zit, vallen Amy en Amoz waarschijnlijk 100% mee.
- Hylos
- Zeer actief
Als ik een hele dag weg ben (wat voor mn werk nog wel eens voor komt) dan gaat hij of naar mn ouders of mn nichtje(23) komt oppassen bij mij thuis.
Ik laat hem dan van te voren goed uit.. mn pa/nichtje laat Xavi dan rond de middag in de tuin (aangelijnd uiteraard) en that's it.
Als ik langer weg ga dan gaat hij naar een vriendin en haar man. Die hebben zelf ook een hond gehad waar ze buiten mee op moesten passen.
Zij zijn eigenlijk de enigen die ik vertrouw met het uitlaten van Xavi. Topoppas.. Xavi is daar echt helemaal op zn gemak.. hij mag zelfs in bed!
Dit weekend ga ik een nachtje weg.. mn nichtje komt hier logeren en dan gaat ze een paar keer met Xavi in de tuin spelen.
Vond ik eerst wel spannend maar dat heeft ze nu al zo vaak gedaan.. gaat heel goed.
Een onbekende oppas lijkt me eng. En tevens praktisch onvindbaar.
Ik laat hem dan van te voren goed uit.. mn pa/nichtje laat Xavi dan rond de middag in de tuin (aangelijnd uiteraard) en that's it.
Als ik langer weg ga dan gaat hij naar een vriendin en haar man. Die hebben zelf ook een hond gehad waar ze buiten mee op moesten passen.
Zij zijn eigenlijk de enigen die ik vertrouw met het uitlaten van Xavi. Topoppas.. Xavi is daar echt helemaal op zn gemak.. hij mag zelfs in bed!

Dit weekend ga ik een nachtje weg.. mn nichtje komt hier logeren en dan gaat ze een paar keer met Xavi in de tuin spelen.
Vond ik eerst wel spannend maar dat heeft ze nu al zo vaak gedaan.. gaat heel goed.

Een onbekende oppas lijkt me eng. En tevens praktisch onvindbaar.

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Fred is groot en wil heel graag trekken en maakt daar misbruik van. Daarnaast is t een open reu die nog wel eens wil patsen naar andere reuen. Kortom... dat geef ik echt met moeite uit handen. We hebben een vaste oppas die hem vanaf pup af aan kent en daar gooi ik hem idd af zonder moeite. Mijn schoonouders zijn back up maar aan anderen durf ik hem echt niet zomaar mee te geven.
- DeDiana
- Zeer actief
Ik ga een oppasservice beginnen!Manuma schreef:Oh ja, Uma mag naar DeDiana. En ze zou ook wel naar de eigenaren van Cody mogen voor een logeerpartij.

En je weet het, Uma kan altijd bij mij terecht

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Bij mijn eerste honden heb ik de eerste keren ook hele lijsten meegeven
Ik vond het vreselijk en ze gingen alleen naar mijn moeder of een tante die zelf ook honden heeft.
Ik heb ze ook wel naar een pension gedaan maar eigenlijk trokken ze dat niet echt. Ze kwamen gestresst terug en wat ik zo begreep maakte ze daar geen contact met mensen. Nu zou ik andere keuzes maken maar ik dacht toen 'ze leren het wel'.
Honden die ik nu heb gaan altijd naar mijn moeder omdat Diem iets anders niet trekt. Pension kwam hij ziek van terug. Er zijn wel een paar mensen die ik met hem zou vertrouwen maar of het kan niet omdat hij niet met hun reu of andere huisdieren kan of ik vind het gewoon te veel gevraagd: hij moet op vaste tijdstippen medicijnen en dieetvoer. En dan nog kan hij met tijd en wijle flink diarree krijgen.
Ik vind het wel erg beperkend want ik kan dus nooit verder weg ergens heen met mijn moeder.
Mies zou ik bij mensen die ik vertrouw en waarvan ik weet hoe ze met honden omgaan, zonder lijsten of al te veel zorgen achterlaten
Mies hecht zich makkelijk aan mensen en loopt niet zomaar in 7 sloten tegelijk. Luisteren doet ze alleen naar mij maar heel vervelend is ze verder niet en ze is goed om te kopen met eten.
Maar goed, ze gaat of mee met mij of mee met Diem naar mijn moeder als ik iets heb, dus het is verder niet aan de orde voor haar.

Ik heb ze ook wel naar een pension gedaan maar eigenlijk trokken ze dat niet echt. Ze kwamen gestresst terug en wat ik zo begreep maakte ze daar geen contact met mensen. Nu zou ik andere keuzes maken maar ik dacht toen 'ze leren het wel'.
Honden die ik nu heb gaan altijd naar mijn moeder omdat Diem iets anders niet trekt. Pension kwam hij ziek van terug. Er zijn wel een paar mensen die ik met hem zou vertrouwen maar of het kan niet omdat hij niet met hun reu of andere huisdieren kan of ik vind het gewoon te veel gevraagd: hij moet op vaste tijdstippen medicijnen en dieetvoer. En dan nog kan hij met tijd en wijle flink diarree krijgen.
Ik vind het wel erg beperkend want ik kan dus nooit verder weg ergens heen met mijn moeder.
Mies zou ik bij mensen die ik vertrouw en waarvan ik weet hoe ze met honden omgaan, zonder lijsten of al te veel zorgen achterlaten

Maar goed, ze gaat of mee met mij of mee met Diem naar mijn moeder als ik iets heb, dus het is verder niet aan de orde voor haar.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Niet. 1 vaste puppy oppas die ze vanaf pup kent en zelf ook werkhonden heeft en traint. Die mag in nood ze uitlaten. Verder niemand.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zamunda
- Zeer actief
Ik wilde Mila in eerste instantie ook noemen ja, maar Mila is zelfverzekerd dominant toch? Lais is wel dominant, maar neemt van een zelfverzekerde hond (een hond die weet wat ze zegt en het ook echt meent) eigenlijk heel snel alles aan en zoekt dan ook het conflict niet op. Tisbee bijvoorbeeld, als zij ook maar een blik of tandjes naar Lais wierp dan nam Lais gelijk afstand. Met Willemijn ging het echter niet goed, Willemijn deed bazig naar Lais maar was daar absoluut niet zelfzeker, daar moet je niet mee aankomen bij LaisDeDiana schreef:Ik denk eerder dat het met Mila en Lais geen succes zou worden![]()
Amy vindt alle honden die ik hier in huis haal een groot feest

Ja precies.DeDiana schreef:Ik zou mijn honden inderdaad ook makkelijker naar iemand toe brengen die met de eigen honden al gewend is om altijd heel goed te anticiperen, te letten op eventueel ontsnappingsgevaar, gewend is om met honden om te gaan waarbij je geen enkele druk kunt zetten. Als dat allemaal al in je systeem zit, vallen Amy en Amoz waarschijnlijk 100% mee.