Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blondie schreef:Bedankt voor de reacties. Ik ga me een beetje oriënteren.
Voorheen ging ik wat vaker weekenden weg naar Zeeland omdat mijn ouders daar een huisje hadden. En nu dat huisje is verkocht is ga ik toch minder snel weg. Met een camper ben je volgens mij sneller geneigd om een lang weekend vrij te nemen en even op pad te gaan.
Ook wil ik eens gewoon op pad naar bepaalde landen, Schotland, Ierland, Noorwegen, Kroatie of Hongarije. En dan willen mijn partner en ik het liefst de honden mee. Dan lijkt een camper mij ideaal, inpakken en wegwezen
Is het ook. Een transporter met bustent is ideaal, ook voor dagelijks gebruik, ze zijn alleen niet te betalen
Ik las dat je een bedrijfswagen hebt omgebouwd tot camper. Dan kun je ook zelf zo'n tentinrijgrail bevestigen. Genoeg goede gebruikte caravan voortenten in de verkoop. Alleen even op de maat letten.
Ik bedoelde dat de VW transporters niet te betalen zijn. Die bustenten kosten geen drol.
En voor mijn eigen camper, de omgebouwde boxer, heb je gewoon luifels op maat. Die je in een half uurtje monteert. Een Boxer/Ducato/Jumper is een type bedrijfsbus die heel gangbaar is als camper. Daar heb je allerlei standaard accessoires voor.
blondie schreef:Bedankt voor de reacties. Ik ga me een beetje oriënteren.
Voorheen ging ik wat vaker weekenden weg naar Zeeland omdat mijn ouders daar een huisje hadden. En nu dat huisje is verkocht is ga ik toch minder snel weg. Met een camper ben je volgens mij sneller geneigd om een lang weekend vrij te nemen en even op pad te gaan.
Ook wil ik eens gewoon op pad naar bepaalde landen, Schotland, Ierland, Noorwegen, Kroatie of Hongarije. En dan willen mijn partner en ik het liefst de honden mee. Dan lijkt een camper mij ideaal, inpakken en wegwezen
Is het ook. Een transporter met bustent is ideaal, ook voor dagelijks gebruik, ze zijn alleen niet te betalen
Welke bedragen moet je dan aan denken
Nou ik heb de mijne vorig jaar verkocht. Uit 2001, met hefdak, geen slaapdak, en geen fabriekscamper maar eigenbouw, wel netjes standaard ingebouwd. Met 260.000 km op de teller. Met de volgende eerlijk erbij vertelde mankementen: nieuwe distributie riem nodig, 4 nieuwe banden nodig, lekkende stuurbekrachtiging, speling in het studiehuis en versnelling moest nagekeken worden.....voor 8100 euro...
Dus dat is niet niks, vind il
Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
bram en thijs schreef:Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
In Duitsland wel idd maar NL niet. Zelfs met mn vorige bus uit 2001 mag ik in NL nog overal komen. De huidige is een jaar jonger...
bram en thijs schreef:Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
In Duitsland wel idd maar NL niet. Zelfs met mn vorige bus uit 2001 mag ik in NL nog overal komen. De huidige is een jaar jonger...
Duitsland en Frankrijk zijn blijkbaar al zo problematisch dat hij heeft ingeruild. Dat snap ik ook, denk je lekker op pad te kunnen naar daar waar je maar zin in hebt, loop je daar weer tegenaan.
bram en thijs schreef:Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
In Duitsland wel idd maar NL niet. Zelfs met mn vorige bus uit 2001 mag ik in NL nog overal komen. De huidige is een jaar jonger...
Duitsland en Frankrijk zijn blijkbaar al zo problematisch dat hij heeft ingeruild. Dat snap ik ook, denk je lekker op pad te kunnen naar daar waar je maar zin in hebt, loop je daar weer tegenaan.
Ik heb er zelf nooit last van gehad. Geldt vooral voor steden. Kom ik toch nooit op vakantie, of daarvoor heb ik fiets of motor mee.
bram en thijs schreef:Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
In Duitsland wel idd maar NL niet. Zelfs met mn vorige bus uit 2001 mag ik in NL nog overal komen. De huidige is een jaar jonger...
Duitsland en Frankrijk zijn blijkbaar al zo problematisch dat hij heeft ingeruild. Dat snap ik ook, denk je lekker op pad te kunnen naar daar waar je maar zin in hebt, loop je daar weer tegenaan.
Frankrijk kom ik niet. Duitsland alleen in de grote steden in de stadcentra. Ik kom sowieso niet in grote steden dat past niet echt in mijn vakantie idee.
Dorpen, kleinere steden en autobahn zijn geen probleem. En stel dat t in nood moet: de boete is 38 euro. Nou dat heb ik voor een noodgeval wel over.
Overigens heb je voor al die steden bij een normale personenauto al een milieusticker nodig
Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
bram en thijs schreef:Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
In Duitsland wel idd maar NL niet. Zelfs met mn vorige bus uit 2001 mag ik in NL nog overal komen. De huidige is een jaar jonger...
Dan zit je net op het randje. Met een diesel van voor 2001 mag je Rotterdam en Utrecht al niet in. Het ligt in de lijn van verwachting dat dit voor meer steden gaat gelden.
bram en thijs schreef:Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
In Duitsland wel idd maar NL niet. Zelfs met mn vorige bus uit 2001 mag ik in NL nog overal komen. De huidige is een jaar jonger...
Dan zit je net op het randje. Met een diesel van voor 2001 mag je Rotterdam en Utrecht al niet in. Het ligt in de lijn van verwachting dat dit voor meer steden gaat gelden.
bram en thijs schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
bram en thijs schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
Dat is toch persoonlijk? Ik heb jaren een caravan gehad met douche en wc. Nooit gebruikt beiden ik vind dat niks dat gehannes gewoon lekker de ruime douches en wc op campings. En anders maar een stroompje of beek hoor... als ik luxe wil ga ik niet kamperen.
malinois schreef:Dat is toch persoonlijk? Ik heb jaren een caravan gehad met douche en wc. Nooit gebruikt beiden ik vind dat niks dat gehannes gewoon lekker de ruime douches en wc op campings. En anders maar een stroompje of beek hoor... als ik luxe wil ga ik niet kamperen.
Afgezien van dit is het prettig om te rijden in iets dat een beetje gangbaar is, een Transporter trekt je zo een berg op, die zie je zelden tot nooit stilvallen. Ga daar bij een loeier van een camper maar eens om komen.
(We zijn in Zweden per ongeluk eens in een caravan terecht gekomen omdat alle hutten bezet waren, ik heb me toen in dat ding gedoucht en dat was niks. Na mij ging meneer B&T, zijnde 2 meter hoog en 2 meter breed en ik dacht dat we met de hele handel zouden kapseizen. Ik vond die douche en wc verdomd weinig bijdragen).
bram en thijs schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
Dat is toch persoonlijk? Ik heb jaren een caravan gehad met douche en wc. Nooit gebruikt beiden ik vind dat niks dat gehannes gewoon lekker de ruime douches en wc op campings. En anders maar een stroompje of beek hoor... als ik luxe wil ga ik niet kamperen.
Ik denk idd dat het persoonlijk is.
Veel camperaars zijn anders dan mensen die met hun caravan op een camping gaan staan. Dat is leuk als je dat leuk vind. Maar als je juist vrij wil staan wat veel camperaars willen is het niks. En voor mij persoonlijk is een auto met een schuifdak niet voldoende om een langere vakantie mee te reizen. Ik douche wel in de camper en kook er en slaap er een goed bed is voor 3 weken of langer echt geen overbodige luxe. Een auto met schuifdak kan dus zeker as ls je een grote tent mee neemt en dus op campings gaat staan zeker leuk zijn. Dan vind ik die vws idd aan de prijzige kant en zou ik persoonlijk voor een caravan gaan. Maar dat is natuurlijk zoals ik het zou doen. Maar ik ben wel de luxe van een ruime camper en het vrij kunnen staan en dus geen last van krijsende kinderen op een camping en schitterende uitzichten op plaatsen waar je normaal niet zou komen. Dat is voor mij vakantie.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
malinois schreef:Dat is toch persoonlijk? Ik heb jaren een caravan gehad met douche en wc. Nooit gebruikt beiden ik vind dat niks dat gehannes gewoon lekker de ruime douches en wc op campings. En anders maar een stroompje of beek hoor... als ik luxe wil ga ik niet kamperen.
Afgezien van dit is het prettig om te rijden in iets dat een beetje gangbaar is, een Transporter trekt je zo een berg op, die zie je zelden tot nooit stilvallen. Ga daar bij een loeier van een camper maar eens om komen.
(We zijn in Zweden per ongeluk eens in een caravan terecht gekomen omdat alle hutten bezet waren, ik heb me toen in dat ding gedoucht en dat was niks. Na mij ging meneer B&T, zijnde 2 meter hoog en 2 meter breed en ik dacht dat we met de hele handel zouden kapseizen. Ik vond die douche en wc verdomd weinig bijdragen).
Ik kan daar ook niks mee. Ik ergerde me er ook mateloos aan...
En dat gestink hoef ik al helemaal niet in zo'n klein hok.
bram en thijs schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
Dat is toch persoonlijk? Ik heb jaren een caravan gehad met douche en wc. Nooit gebruikt beiden ik vind dat niks dat gehannes gewoon lekker de ruime douches en wc op campings. En anders maar een stroompje of beek hoor... als ik luxe wil ga ik niet kamperen.
Ik denk idd dat het persoonlijk is.
Veel camperaars zijn anders dan mensen die met hun caravan op een camping gaan staan. Dat is leuk als je dat leuk vind. Maar als je juist vrij wil staan wat veel camperaars willen is het niks. En voor mij persoonlijk is een auto met een schuifdak niet voldoende om een langere vakantie mee te reizen. Ik douche wel in de camper en kook er en slaap er een goed bed is voor 3 weken of langer echt geen overbodige luxe. Een auto met schuifdak kan dus zeker as ls je een grote tent mee neemt en dus op campings gaat staan zeker leuk zijn. Dan vind ik die vws idd aan de prijzige kant en zou ik persoonlijk voor een caravan gaan. Maar dat is natuurlijk zoals ik het zou doen. Maar ik ben wel de luxe van een ruime camper en het vrij kunnen staan en dus geen last van krijsende kinderen op een camping en schitterende uitzichten op plaatsen waar je normaal niet zou komen. Dat is voor mij vakantie.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Gewoon een goede camping uitzoeken en niet midden in t hoogseizoen
bram en thijs schreef:Plus dat collega zijn oude bus heeft ingeruild omdat hij overal met de millieukeuring kwam te zitten, allerhande steden/gebieden waar hij met zijn oude bus niet langer welkom was. Dus naast enorme herstelbedragen is dat ook nog de moeite waard om te onthouden.
In Duitsland wel idd maar NL niet. Zelfs met mn vorige bus uit 2001 mag ik in NL nog overal komen. De huidige is een jaar jonger...
Dan zit je net op het randje. Met een diesel van voor 2001 mag je Rotterdam en Utrecht al niet in. Het ligt in de lijn van verwachting dat dit voor meer steden gaat gelden.
Van vóór idd. Dus 2001 en 2002 is er na.
Yep. En dit is een topic waar advies gevraagd wordt en b&t had het over oude bussen. Als je niet thuis bent in het camperwerekdje dan is het wel handig om de precieze jaartallen te weten. Zeker als je de bus ook als auto wilt gaan gebruiken.
Wat een geschikte camper is is zo persoonlijk, het is handig om alle kleine feitjes even aan te stippen. Dus de opmerking dat je NL geen last hebt van milieuzones met een oude bus is niet volledig, vandaar dat ik het even aanvul met het precieze jaartal
Chihuahua-paws schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
Dat is toch persoonlijk? Ik heb jaren een caravan gehad met douche en wc. Nooit gebruikt beiden ik vind dat niks dat gehannes gewoon lekker de ruime douches en wc op campings. En anders maar een stroompje of beek hoor... als ik luxe wil ga ik niet kamperen.
Ik denk idd dat het persoonlijk is.
Veel camperaars zijn anders dan mensen die met hun caravan op een camping gaan staan. Dat is leuk als je dat leuk vind. Maar als je juist vrij wil staan wat veel camperaars willen is het niks. En voor mij persoonlijk is een auto met een schuifdak niet voldoende om een langere vakantie mee te reizen. Ik douche wel in de camper en kook er en slaap er een goed bed is voor 3 weken of langer echt geen overbodige luxe. Een auto met schuifdak kan dus zeker as ls je een grote tent mee neemt en dus op campings gaat staan zeker leuk zijn. Dan vind ik die vws idd aan de prijzige kant en zou ik persoonlijk voor een caravan gaan. Maar dat is natuurlijk zoals ik het zou doen. Maar ik ben wel de luxe van een ruime camper en het vrij kunnen staan en dus geen last van krijsende kinderen op een camping en schitterende uitzichten op plaatsen waar je normaal niet zou komen. Dat is voor mij vakantie.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met TapatalkGewoon een goede camping uitzoeken en niet midden in t hoogseizoen
Tja wij zijn afhankelijk van de bouwvak. En willen kunnen staan waar we willen er zijn landen met minder campings en ongofelijk gave plekken om vrij te staan. Noorwegen is er één van. No way dat wij daar op een camping gaan staan. In Zweden mag je vrij staan maar hebben wij ook op mooie campings gestaan. Wel op plekken waar niemand anders stond. Nu gaan we naar Duitsland, Polen, Litouwen,letland en Estland en in de 3 baltische landen mag je dus ook vrij staan en gaaf is dat je o.a aan het strand of op een berg kunt staan en in nationaal parken zoals op één van mijn foto's. Je bent echt vrij om te gaan waar je wilt zonder dat je dus ergens van afhankelijk bent in de zin van stroom of water.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
bram en thijs schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
Dat is toch persoonlijk? Ik heb jaren een caravan gehad met douche en wc. Nooit gebruikt beiden ik vind dat niks dat gehannes gewoon lekker de ruime douches en wc op campings. En anders maar een stroompje of beek hoor... als ik luxe wil ga ik niet kamperen.
Ik denk idd dat het persoonlijk is.
Veel camperaars zijn anders dan mensen die met hun caravan op een camping gaan staan. Dat is leuk als je dat leuk vind. Maar als je juist vrij wil staan wat veel camperaars willen is het niks. En voor mij persoonlijk is een auto met een schuifdak niet voldoende om een langere vakantie mee te reizen. Ik douche wel in de camper en kook er en slaap er een goed bed is voor 3 weken of langer echt geen overbodige luxe. Een auto met schuifdak kan dus zeker as ls je een grote tent mee neemt en dus op campings gaat staan zeker leuk zijn. Dan vind ik die vws idd aan de prijzige kant en zou ik persoonlijk voor een caravan gaan. Maar dat is natuurlijk zoals ik het zou doen. Maar ik ben wel de luxe van een ruime camper en het vrij kunnen staan en dus geen last van krijsende kinderen op een camping en schitterende uitzichten op plaatsen waar je normaal niet zou komen. Dat is voor mij vakantie.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Ik ben 1,79. Mijn vriend 1,82 en wij kunnen prima uit de voeten in onze douche. Maar wij hebben echt een douchecabine. Ook brengt onze camper ons echt op de hoogste bergen zonder problemen.
Zowel Mercedes als fiat Ducato zijn top om mee door de bergen te reizen. Wij komen tot nu toe overal de smalste paadjes en de scherpste bochten. En staan dus waar we willen in landen waar dat kan.
Ik vind het persoonlijk geen vakantie als we alleen maar op campings staan. Daarbij blijven wij nooit lang op één plek 2 nachten hooguit.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Ik heb een omgebouwde peugeot boxer van 1998 gekocht, er zit een bed, een klein keukentje en een draaiende bijrijdersstoel in en dat is dat.
Het bed is 185 bij 120 breed, dus zeker niet groot, ik heb er een topper op gekocht, zodat ik straks heerlijk kan slapen.
Folie voor de voorste ramen gekocht, zodat dit tevens de zon uit de camper houd en ik geen gordijn hoef te bevestigen aan de voorkant. Er zitten nog geen zijramen in, maar te zijner tijd wil ik dat nog wel gaan doen.
Er zit een kleine watertank en een kleine afvalwatertank in en via een losse gasfles kan ik koken in de camper.
Daarnaast neem ik zelf een klein grillplaatje mee welke op een los gasje werkt, want ik ga liever buiten koken wanneer dit kan.
De koelkast werkt op stroom wanneer je stroom hebt en anders op de extra accu.
Ik ga met deze camper 8 weken reizen door Noorwegen, Zweden en Duitsland, de natuurgebieden verkennen met mijn twee honden. Wild kamperen ga ik enkel doen in de 2 weken dat mijn vriend met mij mee is, anders zoek ik rustige natuur campings op.
Het is geen luxe, maar wel luxer dan met een tent. Groot voordeel is dat het een busje is, het rijdt daardoor ook fijn, het is niet zo log.
Budkes, door welk bedrijf heb jij er een raam in laten maken, want dat lijkt me nog wel van toegevoegde waarde.
Straks maar eerst een op reis en zien hoe de camper mij bevalt.
Dat ik steden in Duitsland niet in kan, zie ik niet als een belemmering, want dat is ook niet het doel van mijn vakantie.
bram en thijs schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
Ik heb juist een lege bedrijfsbus gekocht omdat ik oa die "natte cel" in fabriekscampers juist vreselijk vindt. Alles volgepropt ik vind het helemaal niks. Ik had vroeger een grote caravan met alles er op en eraan, heb die douche echt nog nooit gebruikt. Ik heb een bank een bed een stoel een tafel, een keuken met een gasstel , een wasbak, een koelkast en een grote watertank. O ja en, voor als het echt niet anders kan, een ergens gunstig ondergebouwde pot a potty. Dat zonnepaneel komt er op als ik weer over de kosten van de kapot gelopen motor heen ben en de camperspaarrekening weer is aangevuld. De startaccu laad de huishoudaccu bij en ik reed me prima een nacht in de vrije natuur. Om dat op te kunnen rekken komt het zonnepaneel erop. Heerlijk licht en ruimte. En past op elke parkeerplaats, en je kunt er tot 2.00 meter lang rechtop in staan.
malinois schreef:En dat gestink hoef ik al helemaal niet in zo'n klein hok.
Dat had ik verboden, dat mocht hij mooi ergens anders doen. Kom zeg
Ik heb t ding gewoon onbruikbaar gemaakt. Gewoon als rommelhok gebruikt dus je kon er niet zitten al zou je t willen...
Schiet me te binnen dat de ouders destijds een andere caravan hadden gekocht, mét douche en wc want dat was een absolute must have. Krijg ik een rondleiding, gaat de "badkamerdeur" open, staat het vol met schoenen en andere rotzooi want: "de extra bergruimte was zo handig"
kloesje schreef:
Budkes, door welk bedrijf heb jij er een raam in laten maken, want dat lijkt me nog wel van toegevoegde waarde.
Straks maar eerst een op reis en zien hoe de camper mij bevalt.
Die heb ik er met een collega zelf in gezet. Dat is echt niet moeilijk, het is alleen een kwestie van durven. We hebben eerst een halve dag verknoeid met meten...en meten....en meten....zeker weten? en meten....
En voor de zekerheid eerst in de schuifdeur, als t mis gaat kom je makkelijker aan een schuifdeur dan aan een complete zijkant, was de achterliggende gedachte.
Maar het was echt niet moeilijk om te doen.
En toegevoegde waarde heeft het zeker, als het niet voor de frisse lucht is dan wel voor het opheffen van een hele grote dode hoek. 1 van de waardevolste dingen die ik er aan heb toegevoegd die ramen. En je hebt best redelijk betaalbare met cassette met verduistering en hor.
malinois schreef:En dat gestink hoef ik al helemaal niet in zo'n klein hok.
Dat had ik verboden, dat mocht hij mooi ergens anders doen. Kom zeg
Ik heb t ding gewoon onbruikbaar gemaakt. Gewoon als rommelhok gebruikt dus je kon er niet zitten al zou je t willen...
Schiet me te binnen dat de ouders destijds een andere caravan hadden gekocht, mét douche en wc want dat was een absolute must have. Krijg ik een rondleiding, gaat de "badkamerdeur" open, staat het vol met schoenen en andere rotzooi want: "de extra bergruimte was zo handig"
Daar gebruikte ik hem ook voor. Kon niemand zich "per ongeluk" vergissen als t regende ofzo
bram en thijs schreef:Ben net voor je gaan buurten. Hij kan in het dagelijks leven prima uit de voeten met zijn camper die ook zijn gewone auto is. Hij heeft er zo'n daktent op, klap je die in dan heb je een dak van reguliere hoogte. Voordeel van de Transporter is de reguliere hoogte, je kunt alle parkeergarage's en parkeerterreinen in en op en je past in de parkeervakken. De luifelbalk kan er trouwens af, ik dacht van niet maar dat heb ik verkeerd begrepen. Tot dusver.
Maar het is geen complete camper toch?
Geen doche en wc bijv?
Voordeel van een camper vind ik dat je zelfvoorzienend kunt zijn.
Wij hebben een badkamer met wc. Zonnepanelen die ons van voldoende stroom voorzien een bed van 220 lang en 140/160 breed. Een kookplaat met 3 pitten, grote koelvrieskast, oventje. En een garage onder het bed waar onze spullen als buiten tafel en stoelen, fietsen een ren voor Dex die we onder de luifel kunnen zetten zodat Dex jaar buiten kan zonder dat zijn overal achter vast zit. Mijn vriend neemt ook wel eens zijn motor mee. On a een grote 150 liter watertank. Wij lopen door het formaat van onzd camper niet tegen beperkingen op. Alleen wij gebruiken hem niet in het dagelijks leven. Maar een vakantie waarbij je afhankelijk bent van campings om te douchen lijkt mij niks.
Ik heb juist een lege bedrijfsbus gekocht omdat ik oa die "natte cel" in fabriekscampers juist vreselijk vindt. Alles volgepropt ik vind het helemaal niks. Ik had vroeger een grote caravan met alles er op en eraan, heb die douche echt nog nooit gebruikt. Ik heb een bank een bed een stoel een tafel, een keuken met een gasstel , een wasbak, een koelkast en een grote watertank. O ja en, voor als het echt niet anders kan, een ergens gunstig ondergebouwde pot a potty. Dat zonnepaneel komt er op als ik weer over de kosten van de kapot gelopen motor heen ben en de camperspaarrekening weer is aangevuld. De startaccu laad de huishoudaccu bij en ik reed me prima een nacht in de vrije natuur. Om dat op te kunnen rekken komt het zonnepaneel erop. Heerlijk licht en ruimte. En past op elke parkeerplaats, en je kunt er tot 2.00 meter lang rechtop in staan.
Mijn vriend heeft ook een DHL bus aangeschaft die hij om gaat bouwen. Wel gaat hij er een luxe ding van maken. Het bed wordt als het goed is een speciaal door hem ontworpen hefbed systeem. Ook een garage krijgt die en ook weer de douche met een schuifdeursysteem zodat douche en wc apart zijn. Maargoed DHL bus staat er al een jaar en de ontwerpen zijn klaar en ook wat spullen hebben we. Maar er is nog niks gebeurd behalve wat metaal weg slijpen.
Wij kunnen met onze camper wel geheel onafhankelijk de hele vakantie. Wel moeten we dan langs een service punt watertank vol gieten en natuurlijk tanken. Ik vind dat belangrijk waar anderen weer liever douchen op een camping. Soms is daar natuurlijk ook een zwembad of andere bezienswaardigheden. Maar wij zoeken liever de vrijheid op. En dat wel met mogelijkheden zoals thuis. Alleen dan kleiner.
De ruimte in de camper op zich is beperkt we hebben een rondzit en draaibare cabine stoelen. De tafel hebben we eruit gehaald omdat die echt veel plek innam. Maar we hebben een plank gemaakt die als tafel dient. Zo hebben we in het midden wel loopruimte. We hebben een hoekkeuken. En veel kastruimte.
Mijn vriend vind wel dat campers onpraktisch zijn ingedeeld. Ik vind dat eigenlijk wel mee vallen. En wat er allemaal mee kan daar verbaas ik me elke keer over.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
kloesje schreef:
Budkes, door welk bedrijf heb jij er een raam in laten maken, want dat lijkt me nog wel van toegevoegde waarde.
Straks maar eerst een op reis en zien hoe de camper mij bevalt.
Die heb ik er met een collega zelf in gezet. Dat is echt niet moeilijk, het is alleen een kwestie van durven. We hebben eerst een halve dag verknoeid met meten...en meten....en meten....zeker weten? en meten....
En voor de zekerheid eerst in de schuifdeur, als t mis gaat kom je makkelijker aan een schuifdeur dan aan een complete zijkant, was de achterliggende gedachte.
Maar het was echt niet moeilijk om te doen.
En toegevoegde waarde heeft het zeker, als het niet voor de frisse lucht is dan wel voor het opheffen van een hele grote dode hoek. 1 van de waardevolste dingen die ik er aan heb toegevoegd die ramen. En je hebt best redelijk betaalbare met cassette met verduistering en hor.
Misschien moet ik dan toch eens een poging wagen, ik heb een erg handig pa, dus dat moet dan goed komen. Maar eens rond gaan kijken voor een raam. Dan wil ik er wel 1 die ik open kan zetten, met hor en verduistering
Jackira schreef: Man is nog niet aan het idee gewend
Je moet hem laten wennen aan het idee dat jij de vakantie gewoon regelt. Dan heb je dit gelul volgend jaar niet.
We gaan niet overal over zitten ouwehoeren.
"We gaan morgen met de camper op vakantie. De vaatwasser moet meteen na het eten aan. Daarna ga je je douchen en scheren en ik ga nog even naar het dorp. Muggenspul halen. Tis koopavond."
"Nou, ik weet niet..."
"Wel."
"Ik moet toch overleggen met het werk..."
"Heb ik al gedaan. Wil je nog jus?"
"Nee."
"Slavink delen?"
"Ja maar."
"Ja maar wat, kutjoch??? We gaan morgen met de camper naar Italie!! Je kijkt nooit naar de foldertjes die ik laat zien. Ik ben al dagen aan het inpakken en jij ziet helemaal niets. Geeft niet maar dan weet je het dus nu. En die kuttourdefrance kijk je maar op je telefoon. Nu is het klaar."
"Oh. Nou....leuk wel. Italie. Goed geregeld schat. Pizza en zo."
Deze had ik nog niet gezien
Ik moet wel zeggen dat onze vorige vakanties ongeveer zo gingen . Ik regelde het en hij stapte in. Maar dat was ten tijde van dat we nog pubers in huis hadden. Nu zegt hij dat vakantie voor de dommen is en dat de ellende begint als je je voordeur dicht trekt. Dus ik weet niet of het gaat lukken maar ik laat steeds leuke foto's van campers en honden en uitgestrekte gebieden zien
kloesje schreef:
Budkes, door welk bedrijf heb jij er een raam in laten maken, want dat lijkt me nog wel van toegevoegde waarde.
Straks maar eerst een op reis en zien hoe de camper mij bevalt.
Die heb ik er met een collega zelf in gezet. Dat is echt niet moeilijk, het is alleen een kwestie van durven. We hebben eerst een halve dag verknoeid met meten...en meten....en meten....zeker weten? en meten....
En voor de zekerheid eerst in de schuifdeur, als t mis gaat kom je makkelijker aan een schuifdeur dan aan een complete zijkant, was de achterliggende gedachte.
Maar het was echt niet moeilijk om te doen.
En toegevoegde waarde heeft het zeker, als het niet voor de frisse lucht is dan wel voor het opheffen van een hele grote dode hoek. 1 van de waardevolste dingen die ik er aan heb toegevoegd die ramen. En je hebt best redelijk betaalbare met cassette met verduistering en hor.
Goed om te horen. Wij gaan ze komende week maken in de achterdeur. Doodeng, maar in het ergste geval kan er een nieuwe deur in.
Daarna komen ze in beide zijkanten.
Onze eerste campervakantie zit er inmiddels op. Onze camper is nog lang niet af dus met de tijdelijke inrichting (Ikea slaapbank en keuken van een vouwwagen). Was beetje passen en meten maar het ging precies. En was super tof!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto