Onze Sem, 9,5 jaar, heeft al langere tijd een vreemde ademhaling als hij slaapt. De ademhaling wordt dieper en dieper, lijkt dan te stoppen waarbij je vaak de flank ziet vibreren. En dan opeens haalt hij weer diep adem en begint de riedel van voorafaan
Ik heb flink gegoogled (ook op engelse sites) maar kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek. Hij is geen kortsnuit maar kruising hovawart-dalmatiner/border en snurkt ook niet. Zelf denk ik aan apneu, maar ik kan alleen info vinden mbt honden met korte snuit of snurkers. Niet echt iets wat hetzelfde eruit ziet.
De hond is nog niet zo lang geleden onderzocht en volledig gezond verklaard en niet te dik
Voor het overige lijkt hij fit voor zijn leeftijd , hoewel hij het momenteel uiteraard erg warm heeft (ook hier in zweden is het warm). Eetlust is redelijk (mits lekker genoeg). Verder niets dat op ziekte wijst.
Misschien heeft het niets te betekenen, maar ik blijf het raar vinden. (hij heeft het al best lang)
Iemand nog een idee? Reden tot zorg of niet? Iemand hele duidelijke info over apneu , die hiermee in verband kunnen worden gebracht?
alvast bedankt