Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Warm weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Warm weer

Ongelezen bericht door Caro »

Budkes schreef:
Caro schreef:Zouden ze dan niet ergens in liggen met 2 zijkanten zodat ze niet zomaar weer om kunnen rollen? Ik heb geen idee. Maar op zich kan Shep wel goed tegen warmte. Is in Marokko geweest bij 40 graden en in Kroatië bij 38 graden. Maar toen was ze nog wel jonger.
Bij mij binnen is het nu 27 graden en ja net als jouw honden, komt Shep nog met speeltjes aangesleept die gegooid moeten worden.
Ja ze liggen in een zelfde soort houten V als bij heupfoto's.
Perry heeft onlangs 2x een echo gehad en werd er niet gestressed van. Hij was ook doodziek trouwens, maar ik had de indruk dat hij het wel een prettig gevoel vond.
Maar duurt die echo echt zolang? Beide keren waren ze met Perry echt wel binnen een minuut of 10 klaar en toen hadden ze alle inwendige organen gecheckt.
Ja de dierenarts had het over 30 tot 40 minuten maar nu jij dit zegt, zit ik te denken dat ze daar dan misschien ook de tijd in heeft meegenomen die nodig is voor opnieuw bloedprikken en de buik scheren. We zullen het vrijdag zien.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Caro. schreef:En wij hebben geen water :jank:
Een of andere leiding gesprongen, het water is er nu af en nu moet en terras en een deel van het huis opengebroken worden :jank:
Tuurlijk precies met 30 graden hitte :devil:
oops, dat hier 2 weken geleden ook, denk dat dit vaker gaat voorkomen, hier was de oorzaak verzakking door de droogte en daardoor waren de waterleidingen gescheurd :80:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Word ik ook al terecht gewezen op het feit dat ik mijn honden meeneem in de auto met dit weer :oohja:

Nee ik zal ze lekker op mijn balkon laten de hele zomer, want wandelen over asfalt mag ook al niet... Ohnee wacht, mijn balkon heeft zwarte tegels... Dan maar binnen houden denk ik. Iemand die wil komen poetsen? :roll:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

veertje schreef:Word ik ook al terecht gewezen op het feit dat ik mijn honden meeneem in de auto met dit weer :oohja:

Nee ik zal ze lekker op mijn balkon laten de hele zomer, want wandelen over asfalt mag ook al niet... Ohnee wacht, mijn balkon heeft zwarte tegels... Dan maar binnen houden denk ik. Iemand die wil komen poetsen? :roll:
Ik heb eerder vanmiddag een extra rondje gereden, want in auto met airco is het veel beter uit te houden dan buiten of thuis :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lizzie. schreef:
Een of andere leiding gesprongen, het water is er nu af en nu moet en terras en een deel van het huis opengebroken worden :jank:
oops, dat hier 2 weken geleden ook, denk dat dit vaker gaat voorkomen, hier was de oorzaak verzakking door de droogte en daardoor waren de waterleidingen gescheurd :80:
Hier was de oorzaak dat de leiding die richting tuinslag gaat, eraf gegaan is :19: Misschien ook door verzakking, ik weet het niet.
In ieder geval is een deel van de buitenkant van het huis gesloopt tot aan de isolatie aan toe, maar we hebben goddank wel weer water.
De tuin niet, die is gedoemd tot doodgaan de komende dagen, maar beter de tuin dan wij :mrgreen:
Alleen nu een stuk van ca. 5m2 dus zonder buitenkant van het huis (we hebben een houten huis), dus daar moet maar een stuk zeil voor
komen en als het weer een normale temp. is, dan herstellen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Lieske_1977 schreef:
veertje schreef:Word ik ook al terecht gewezen op het feit dat ik mijn honden meeneem in de auto met dit weer :oohja:

Ik heb eerder vanmiddag een extra rondje gereden, want in auto met airco is het veel beter uit te houden dan buiten of thuis :mrgreen:
Haha! Dat overwoog ik vanmiddag ook even. Ik zag Jip echt genieten van de koude wind uit de airco! Echt koud was dat niet eens, want daar was het ritje te kort (en mijn auto te traag) voor. Maar hij vond het fijn!
veertje
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:

Nou dat was niet goed hoor, door de airco waren de temperatuursverschillen veel te groot voor ze!

Ik heb geen airco, ik weet niet of ze dat beter of slechter vond :mrgreen:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Caro. schreef:
Lizzie. schreef:
Hier was de oorzaak dat de leiding die richting tuinslag gaat, eraf gegaan is :19: Misschien ook door verzakking, ik weet het niet.
In ieder geval is een deel van de buitenkant van het huis gesloopt tot aan de isolatie aan toe, maar we hebben goddank wel weer water.
De tuin niet, die is gedoemd tot doodgaan de komende dagen, maar beter de tuin dan wij :mrgreen:
Alleen nu een stuk van ca. 5m2 dus zonder buitenkant van het huis (we hebben een houten huis), dus daar moet maar een stuk zeil voor
komen en als het weer een normale temp. is, dan herstellen.
Ojee was dus alleen bij jullie, hier had de hele wijk geen water :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zie ik net hier iemand met een mopshond buiten wandelen..... het is maar 32 graden buiten. Oh, ik zat in mijn auto met airco.... zonder hond.
veertje
Zeer actief

Neeltje schreef:Zie ik net hier iemand met een mopshond buiten wandelen..... het is maar 32 graden buiten. Oh, ik zat in mijn auto met airco.... zonder hond.
Die moeten ook plassen.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

veertje schreef:
Neeltje schreef:Zie ik net hier iemand met een mopshond buiten wandelen..... het is maar 32 graden buiten. Oh, ik zat in mijn auto met airco.... zonder hond.
Die moeten ook plassen.

Inderdaad, iedere hond moet nu eenmaal plassen. Ik ga met Shep ook als ze moet, ook al is het 35 graden. Dan is het wel alleen behoefte doen en direct weer terug.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Caro schreef:
veertje schreef:
Die moeten ook plassen.

Inderdaad, iedere hond moet nu eenmaal plassen. Ik ga met Shep ook als ze moet, ook al is het 35 graden. Dan is het wel alleen behoefte doen en direct weer terug.
Dat werkt hier gewoon niet... 15/20 min en dan weer terug
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Piest jouw hond nu binnen dan? Of in de auto? :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Manuma schreef:
Piest jouw hond nu binnen dan? Of in de auto? :denken:
Nou dat dus... ja ze kunnen t vast ophouden maar als ik thuis kom gaan ze uit. Ze hebben t dan al lang genoeg opgehouden en nee ze doen t niet in de tuin (moet er met dit weer ook niet aan denken overigens maar dat doen ze gewoon niet) En dan hoeven ze niet te wachten tot t 28°c is ipv 32°c. Want om 21.00 uur is t hier nog steeds 28°c.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

natalie schreef:
Caro. schreef: Bij Zooplus stond ook 'op voorraad', dus ik denk dat het zomaar mogelijk is dat ik ergens anders ook achteraf pas een mailtje krijg dat de levertijd langer is.

De bestelling is nog niet geleverd, dus ik weet nog niet of het zwembadje vandaag wel of niet komt. Zo niet, dan inderdaad maar
richting Bol.com, alhoewel het dan ook donderdag wordt voordat het geleverd wordt.
Ooh, wat jammer! Ik heb vanochtend ook een zwembadje bij Zooplus besteld, en zojuist de Track&Trace al ontvangen. Morgen wordt het bezorgd. Dus er zijn wel zwembadjes op voorraad. Vooral balen natuurlijk als je een pakketje verwacht (waar je naar uit kijkt) en dan zo'n e-mailbericht ontvangt.
Heb gisteren ook een zwembadje besteld bij Zooplus, en vandaag al gekregen, maar ik had wel het kleinste gekocht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

gonnie schreef:
natalie schreef:
Caro. schreef: Bij Zooplus stond ook 'op voorraad', dus ik denk dat het zomaar mogelijk is dat ik ergens anders ook achteraf pas een mailtje krijg dat de levertijd langer is.

De bestelling is nog niet geleverd, dus ik weet nog niet of het zwembadje vandaag wel of niet komt. Zo niet, dan inderdaad maar
richting Bol.com, alhoewel het dan ook donderdag wordt voordat het geleverd wordt.
Ooh, wat jammer! Ik heb vanochtend ook een zwembadje bij Zooplus besteld, en zojuist de Track&Trace al ontvangen. Morgen wordt het bezorgd. Dus er zijn wel zwembadjes op voorraad. Vooral balen natuurlijk als je een pakketje verwacht (waar je naar uit kijkt) en dan zo'n e-mailbericht ontvangt.
Heb gisteren ook een zwembadje besteld bij Zooplus, en vandaag al gekregen, maar ik had wel het kleinste gekocht.
Ik heb gisteravond ook bij Zooplus besteld, vanmorgen eerst bevestiging gekregen dat het naar de bezorgdienst is gegaan, krijg ik om 17.00 vanmiddag dat het is ingepakt en morgen wordt geleverd. Heb maar gevraagd waarom er dan staat voor 23.00 besteld, de volgende dag in huis?? Dus niet.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Ik vind dit weer heerlijk, maar voor Bink vind ik het zo sneu :ugh: Hij is erg onrustig en is sinds die warmte begon ruim 3,5 kg aangekomen omdat hij niet zo ver meer kan lopen.. Hij loopt en dartelt ook niet zoals hij normaal doet, maar sjokt echt als een opa :jank:
Neeltje

Bink2009 schreef:Ik vind dit weer heerlijk, maar voor Bink vind ik het zo sneu :ugh: Hij is erg onrustig en is sinds die warmte begon ruim 3,5 kg aangekomen omdat hij niet zo ver meer kan lopen.. Hij loopt en dartelt ook niet zoals hij normaal doet, maar sjokt echt als een opa :jank:
Lotje ook, loopt meeste tijd met staart naar beneden. Maar ik heb haar badje toch maar neergezet, maar er zit maar een heel klein laagje water in en daar loopt ze schijnbaar graag doorheen, dus worden in ieder geval haar voetjes afgekoeld.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Neeltje schreef:
Bink2009 schreef:Ik vind dit weer heerlijk, maar voor Bink vind ik het zo sneu :ugh: Hij is erg onrustig en is sinds die warmte begon ruim 3,5 kg aangekomen omdat hij niet zo ver meer kan lopen.. Hij loopt en dartelt ook niet zoals hij normaal doet, maar sjokt echt als een opa :jank:
Lotje ook, loopt meeste tijd met staart naar beneden. Maar ik heb haar badje toch maar neergezet, maar er zit maar een heel klein laagje water in en daar loopt ze schijnbaar graag doorheen, dus worden in ieder geval haar voetjes afgekoeld.
Ik heb ook een badje inderdaad, maar hij drinkt er alleen uit.. Hij haat water, zelfs met dit weer haha :oohja:

Dus ik doe het voorlopig maar met de ventilator, yoghurtijsjes en soms mag hij eventjes voor de airco. Niet te lang want ik denk dat dat ook weer niet goed is voor honden (hij vindt het wel heerlijk, op zijn rug ligt hij er dan voor :mann: ).
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou vindt het eigenlijk allemaal wel best.
S ochtends een lange ronde, daarna eten en chillen. In de middag een blokje sjokken, daarna weer chillen. Eten, spelletje doen en dan nog een boswandeling in de schemer. :cool2:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
veertje
Zeer actief

Tess doet nu net alsof het vriest. Het is 30 graden in huis, maar dat weerhoudt haar er niet van om door het huis te rennen, met Finn te spelen (die niet mee doet), over het balkon te racen of tegen mij aan te komen hangen omdat ze zich zoooo verveeld. :piew:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Haha, Oor stelt zich niet zo aan als Tess, maar die is ook al een paar keer met een knuffel aan komen zetten. Wat nou warmte? :P
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Hier een binnenzwembad. Dekbed op de grond en daarop de onderkant van een kattenmandje gevuld met water en speelgoed.
Sjaak heeft zich er uren mee vermaakt.
Zwemmen in zee ook, ver en snel. En z'n pootjes zwemmen door als je hem oppakt :LOL:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ja, het is horror, die hitte: https://www.youtube.com/watch?v=AbQJDBQzgwM
In Abu Dhabi is het meer dn 50 graden celcius, dus wat hebben we nou helemaal te klagen?

We doen het rustig aan hier. Sochez een wat ruimere wandeling, smiddags een stukje naar het eind van de straat, poot optillen en savez weer een poeprondje. Ik zeg het is k*tweer.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

[Sandra] schreef:Ja, het is horror, die hitte: https://www.youtube.com/watch?v=AbQJDBQzgwM
In Abu Dhabi is het meer dn 50 graden celcius, dus wat hebben we nou helemaal te klagen?

We doen het rustig aan hier. Sochez een wat ruimere wandeling, smiddags een stukje naar het eind van de straat, poot optillen en savez weer een poeprondje. Ik zeg het is k*tweer.
Een van m’n pups woont in Dubai. Gaat op de dag gewoon uit. Door de wijk wel met schoenen aan ivm warm asfalt. Om een import vergunning voor een hond te krijgen moet je wel aantoonbaar airco in huis hebben en bepaalde rassen zijn verboden oa ivm niet tegen de warmte kunnen.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

[Sandra] schreef:Ja, het is horror, die hitte: https://www.youtube.com/watch?v=AbQJDBQzgwM

Ik heb dit 6 keer gelezen en dacht telkens 'hé, heb ik nou gemist dat ze er 2 honden bij heeft en waar is Otto in het verhaal' :denken:
Kwartje valt net ineens :LOL: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Uitlaten gaat hier gewoon nog normaal en ze zijn ook echt niet rustiger ondanks het weer. Nu scheelt het misschien ook dat ze buiten wonen en niet van koeler naar warmer hoeven.
Gisteren ging de KNPV training ook “gewoon” door. Met voldoende oog voor de honden. Dus geen oefeningen kort achter elkaar, maar 1 zoekoefening ipv en zoeken naar kleine voorwerpjes en zoeken naar groot voorwerp en zoeken naar de pakwerker.
Rond half 9 stond het hele veld in de schaduw. Toen ook nog wat pakwerk gedaan wat vooral zwaar was voor de pakwerker ;)
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik pas de wandelingen wel aan. Charlie heeft echt last van de warmte en ik kan er ook slecht tegen. Ze ligt verder ook bijna de hele dag in haar kuil te liggen. Gisteravond rond 22.00u heeft ze wel even lekker kunnen rennen, er stond toen een beetje wind, en dat vond ze wel erg leuk. Ook omdat loslopen nieuw is voor haar.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Vanmorgen om 08:15 gaan lopen tot iets over 09:00 uur waarbij Dex even op het grasveld heeft kunnen rennen. Gister avond pas om 23:00 uur gaan lopen wel een behoorlijk stuk van ruim een uur maar omdat ik hem echt niet zie in het donker niet los. Misschien ga ik vanmiddag wel met hem fietsen in de tas uiteraard dan geeft dat een beetje verkoeling en ziet hij ook dingen. Vanavond zal het wel weer laat worden. Dex heeft wel moeite met de hitte. Dus ik pas me ook aan. Moet zeggen ik vind de hitte zelf ook niet fijn. Voor de rest kan Dex wel de tuin in. Maar ik vind dat toch anders dan buiten. Misschien gaan we van de week smorgens wel weer een keer naar het strand vroeg dat Is natuurijk wel echt lekker. Dex vind het nu in de tuin ook al te warm om echt even buiten te blijven die ligt binnen op zijn koelmatje.

Weet iemand trouwens waar ik een koelvestje in echt klein maatje kan kopen?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
veertje
Zeer actief

crutz schreef:Uitlaten gaat hier gewoon nog normaal en ze zijn ook echt niet rustiger ondanks het weer. Nu scheelt het misschien ook dat ze buiten wonen en niet van koeler naar warmer hoeven.
Gisteren ging de KNPV training ook “gewoon” door. Met voldoende oog voor de honden. Dus geen oefeningen kort achter elkaar, maar 1 zoekoefening ipv en zoeken naar kleine voorwerpjes en zoeken naar groot voorwerp en zoeken naar de pakwerker.
Rond half 9 stond het hele veld in de schaduw. Toen ook nog wat pakwerk gedaan wat vooral zwaar was voor de pakwerker ;)

:80: Ik had het al warm in een topje en korte broek, arme man! Je moet wat over hebben voor een hobby :LOL:

Ik heb Tess gisteravond en vanmorgen al een keer de buik en poten afgespoeld onder de douche. Die is echt niet van plan rustiger aan te doen. Ik heb zelfs het idee dat ze vanwege de warmte niet zo goed weet wat ze moet en nog drukker gaat doen :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”