Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Warm weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Warm weer

Ongelezen bericht door malinois »

Rataplan schreef:Het hitteplan is van kracht! Mag ik jullie erop wijzen dunne kleding te dragen en de woning koel te houden met zonwering?
Wij hebben een tropenrooster, minimaal een uur eerder beginnen indien gewenst en minimaal een uur eerder naar huis....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Rataplan schreef:Het hitteplan is van kracht! Mag ik jullie erop wijzen dunne kleding te dragen en de woning koel te houden met zonwering?
Wij hebben een tropenrooster, minimaal een uur eerder beginnen indien gewenst en minimaal een uur eerder naar huis....
Vriend moet juist deze week weer ergens aan de slag waar hij de hele dag moet lassen dus inclusief alle dikke beschermende kleding....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
malinois schreef:
Vriend moet juist deze week weer ergens aan de slag waar hij de hele dag moet lassen dus inclusief alle dikke beschermende kleding....
Ow jasses... dat is nu echt niet prettig
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
Ow jasses... dat is nu echt niet prettig
Nope en de rest van het jaar heeft hij vooral enkel als vliegende kiep gewerkt sus soms lassen maar ook veel gewoon in T-shirt lekker klussen. Zal goed gevloerd zijn vanavond.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Joey.K schreef:De chihuahua hier ligt graag in het zonnetje in de tuin maar zelfs die begint tijdens het uitlaatrondje na het avondeten meteen te hijgen. Als de chihuahua hier hijgt is het dus echt warm. Ze gaan smorgens naar buiten en s'avonds .
Moet zeggen dat het voor mezelf wel makkelijker is nu het al zolang warm is. Ik vind dit beter dan 4 dagen heet weer dan weer week koel met regen en dan opnieuw heet.
Voor Toots kon het niet warm genoeg zijn die wilde op het heetst van de dag naar buiten. En dan ging ik als een speer weer naar binnen. Dex is natuurlijk een chihuahua maar denk vanwegen zijn vacht. Iig die houd beslist niet van de hitte. Die wil best even de tuin in om te plassen en als ik onder de parasol ga zitten wil die best even buiten blijven in de schaduw. Met een bak vers water. Maar die houd het dan binnen 10 minuten voor gezien. Toots ging gewoon in de volle zon liggen die moest ik meestal zelf naar binnen halen anders zou hij nog verbranden. Wilde ook niet zwemmen maar genoot van warm weer kon ook actief zijn jet de hitte. Maar die vond kou verschrikkelijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is momenteel van daghond naar avondhond gegaan,
de deuren staan de hele dag open, zodat een lekker koel briesje door het huis waait, eventuele zonwering naar beneden,
mevr, ligt heerlijk op de koele plavuizen in de hal, en s avonds als de zon weg is gaat ze pas naar buiten,
ik laat haar gewoon haar eigen ding doen, trouwens ze is ook loops dus zo wie zo dan al wat minder actief.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier deuren open, gordijnen ervoor en ventilator in de kamer voor de hondjes, en ze liggen er lekker voor, we lopen om 5 uur in de ochtend een grotere ronde en verder kleintjes.. en dat gaat prima :wink:
Cockermans
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cockermans »

Hoewel ik mij 's morgens liever nog eens omdraai in mijn bed, heb ik de voorbije dagen toch een kleine inspanning geleverd :). Elke dag met de honden naar het bos, voor 8 uur. Dat was tot nu toe goed te doen, bij zo'n 18°. Vanmorgen was het "al" 22° en dat verschil was goed te voelen. Boswandeling dus een beetje ingekort en zoveel mogelijk in de schaduw gebleven. Ik heb een oudje van 13 dat absoluut mee wil en ééntje van 5 met epilepsie die veel last heeft van de medicatie, dus ik let toch een beetje op.
Thuis staat de buitendeur open en kunnen ze zelf kiezen waar ze liggen.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Net (om 2 uur 's middags, dus bloedheet) zag ik nog een man fietsen met zijn hond ernaast rennend. :boos: . Ik zat in de auto en kon daar helaas niet stoppen en kon hem ook niet achterna, want hij ging een fietspad op waar geen auto's kunnen rijden. Mensen weten het dus nog steeds niet.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

:mrgreen:

Buienradar failliet
Droogte nekt weersite

23 juli 2018 door Jop Eikelboom en Peter Buurman

Buienradar is failliet. De weersite is ten onder gegaan aan een gebrek aan regen.

“Tja,” vertelt Jacob Kampenaar, hoofd Stapelwolken bij Buienradar. “Toen we de site begonnen waren er gewoon nog heel veel buien. Wij dachten: hier is een markt voor. We hebben er gewoon nooit rekening mee gehouden dat het zou kunnen ophouden met regenen. We waren enkel gefocust op neerslag. Dat breekt ons nu op.”

bron
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

nomo schreef::mrgreen:

Buienradar failliet
Droogte nekt weersite

23 juli 2018 door Jop Eikelboom en Peter Buurman

Buienradar is failliet. De weersite is ten onder gegaan aan een gebrek aan regen.

“Tja,” vertelt Jacob Kampenaar, hoofd Stapelwolken bij Buienradar. “Toen we de site begonnen waren er gewoon nog heel veel buien. Wij dachten: hier is een markt voor. We hebben er gewoon nooit rekening mee gehouden dat het zou kunnen ophouden met regenen. We waren enkel gefocust op neerslag. Dat breekt ons nu op.”

bron
:LOL:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik had dus een hondenzwembadje besteld voor Jessie, maar het ziet er naar uit dat ie niet gaat komen :boos:
Zooplus, stond bij 'op voorraad' en nu krijg ik een mail dat een deel van mijn bestelling pas over ongeveer 5 werkdagen geleverd
kan worden, welk deel dat staat er niet bij, maar ik vrees het zwembadje (het andere is kattenvoer, zal best leverbaar zijn).
Lekker dan, zet er dan verdorie niet bij dat het voorraad is :S: dan had ik misschien nog ergens anders een zwembadje vandaan
kunnen halen.

Afijn, vandaag toch ook nog 's middags gewandeld, want het kind heeft energie teveel (mag niet meer zwemmen ivm slecht water en
hevige schijterij ervan zaterdagavond en nacht). Dus ook vanmiddag toch nog een klein half uurtje maar de hort op geweest.
Pfffffff wallummmm :Q:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Caro. schreef:Ik had dus een hondenzwembadje besteld voor Jessie, maar het ziet er naar uit dat ie niet gaat komen :boos:
Zooplus, stond bij 'op voorraad' en nu krijg ik een mail dat een deel van mijn bestelling pas over ongeveer 5 werkdagen geleverd
kan worden, welk deel dat staat er niet bij, maar ik vrees het zwembadje (het andere is kattenvoer, zal best leverbaar zijn).
Lekker dan, zet er dan verdorie niet bij dat het voorraad is :S: dan had ik misschien nog ergens anders een zwembadje vandaan
kunnen halen.

Afijn, vandaag toch ook nog 's middags gewandeld, want het kind heeft energie teveel (mag niet meer zwemmen ivm slecht water en
hevige schijterij ervan zaterdagavond en nacht). Dus ook vanmiddag toch nog een klein half uurtje maar de hort op geweest.
Dan koop je morgen toch ergens een zwembadje en stuur je die van zooplus terug?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Caro. schreef:Ik had dus een hondenzwembadje besteld voor Jessie, maar het ziet er naar uit dat ie niet gaat komen :boos:
kunnen halen.

Ik heb zomaar een vermoeden dat er hier nergens meer een zwembadje te krijgen is :oeps:

Maar als het inderdaad morgen niet komt, dan fiets ik nog wel even naar het centrum, wie weet...
Afbeelding
A good dog never dies...

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

nomo schreef:Buienradar failliet
Droogte nekt weersite
:LOL:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Caro. schreef:
Neeltje schreef:
kunnen halen.

Ik heb zomaar een vermoeden dat er hier nergens meer een zwembadje te krijgen is :oeps:

Maar als het inderdaad morgen niet komt, dan fiets ik nog wel even naar het centrum, wie weet...
geen idee hoe het bij jullie is, maar hier wordt dagelijks bij de kruidvat aangevuld met zwembadjes, voor grote honden ook grote zwembaden.
Hier helaas geen oplossing, maar hoop voor je dat je er 1 kan vinden
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Caro. schreef:
Neeltje schreef:
kunnen halen.

https://www.bol.com/nl/l/dier/hondenzwe ... tid=281610

Morgen is huis.. is altijd sneller dan 5 dagen..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt :ok:
Bij Zooplus stond ook 'op voorraad', dus ik denk dat het zomaar mogelijk is dat ik ergens anders ook achteraf pas een mailtje krijg dat
de levertijd langer is.

De bestelling is nog niet geleverd, dus ik weet nog niet of het zwembadje vandaag wel of niet komt. Zo niet, dan inderdaad maar
richting Bol.com, alhoewel het dan ook donderdag wordt voordat het geleverd wordt.

Een opblaas zwembadje is denk ik niets voor Jessie, want die bijt graag overal in :mrgreen: Volgens mij is dat binnen 5 minuten lek.

Hier is het water niet goed meer, hele groen/blauwe waas er overheen, dus helaas niet meer zwemmen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

even langs de action voor een blauwe schelp zandbak te kopen, niet kapot te krijgen en kost geen drol :mrgreen:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Lizzie. schreef:even langs de action voor een blauwe schelp zandbak te kopen, niet kapot te krijgen en kost geen drol :mrgreen:
Die zijn kwalitatief niet zo fantastisch. Bij mij zit er al een scheur in, geen idee hoe. Bovendien zijn ze glad en dat is hier nogal een ding met een hond die het leuk vindt rondjes te rennen en dan in het water te springen. Ze mag dus niet zonder toezicht met het badje spelen, want ik voorzie gebroken poten :schrik:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:even langs de action voor een blauwe schelp zandbak te kopen, niet kapot te krijgen en kost geen drol :mrgreen:
Die wilde ik in eerste instantie, maar geen Action hier en de Blokker heeft ze niet meer :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Zamunda
Zeer actief

Tipje: zet hem niet op een onvlakke bodem om er vervolgens zelf in te gaan staan :mann: .
veertje
Zeer actief

Heb de honden hier vanmorgen achter gelaten met een ventilator aan en allemaal een natte handdoek op de grond. Heb wel koelmatten, maar die durf ik niet zonder toezicht te laten liggen ivm de gel erin. Finn is een graver als hij niet lekker ligt, zo zijn al meerdere kussens uiteindelijk bij het vuilnis beland met gaten in het midden. Niet handig als er gel in zit.
Straks doen we denk ik enkel een p&p rondje langs de kerk, daar staan tenminste nog wat bomen. Vanavond maar even het water opzoeken.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
Tipje: zet hem niet op een onvlakke bodem om er vervolgens zelf in te gaan staan :mann: .
Want? :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Zamunda
Zeer actief

Caro. schreef:
Zamunda schreef:
Dan zegt ie krak en heb je daarna een groot stuk afval ipv een leuk pierbadje :Q: .
Zamunda
Zeer actief

veertje schreef:Heb de honden hier vanmorgen achter gelaten met een ventilator aan en allemaal een natte handdoek op de grond. Heb wel koelmatten, maar die durf ik niet zonder toezicht te laten liggen ivm de gel erin. Finn is een graver als hij niet lekker ligt, zo zijn al meerdere kussens uiteindelijk bij het vuilnis beland met gaten in het midden. Niet handig als er gel in zit.
Straks doen we denk ik enkel een p&p rondje langs de kerk, daar staan tenminste nog wat bomen. Vanavond maar even het water opzoeken.
Jeetje, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Niet dat ik ze gebruik want ze gaan er hier niet op liggen, maar ze hebben hier nog wel een hele tijd rondgeslingerd.
veertje
Zeer actief

Zamunda schreef:
veertje schreef:Heb de honden hier vanmorgen achter gelaten met een ventilator aan en allemaal een natte handdoek op de grond. Heb wel koelmatten, maar die durf ik niet zonder toezicht te laten liggen ivm de gel erin. Finn is een graver als hij niet lekker ligt, zo zijn al meerdere kussens uiteindelijk bij het vuilnis beland met gaten in het midden. Niet handig als er gel in zit.
Jeetje, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Niet dat ik ze gebruik want ze gaan er hier niet op liggen, maar ze hebben hier nog wel een hele tijd rondgeslingerd.
Ik denk dat ze hier ook gerust dagen kunnen liggen zonder problemen en dan opeens, poef, stuk. Bij Tess weet je nooit of ze er iets mee verzint. Finn doet er niks mee waarschijnlijk, maar dat graven vind ik net wat te riskant om het te testen. Een handdoek werkt ook wel voor die paar uurtjes en anders gaan ze maar gewoon op de vloer liggen :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
Caro. schreef:
Zamunda schreef:
Dan zegt ie krak en heb je daarna een groot stuk afval ipv een leuk pierbadje :Q: .
O dat valt nog mee, ik had verhalen verwacht van omvallen en gebroken pols en enkel en al die ellende :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Zamunda
Zeer actief

Caro. schreef:O dat valt nog mee, ik had verhalen verwacht van omvallen en gebroken pols en enkel en al die ellende :schrik: :mrgreen:
Had je wel gewild hè :hmmm: ? Nee, verder niks aan de hand maar wel even flink balen, zeker nu de vijver in de tuin droog staat. Pech voor Willem want die is er echt gek op en kan zich de hele dag vermaken in en rond de vijver.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Bah vrijdag wordt hier 36 graden voorspeld en Shep moet op het heetst van de dag, om 13.45 een echo waarbij ze 30 tot 40 minuten op haar rug moet liggen. En geen airco in de dierenartsenpraktijk, het was daar vanmorgen ook al hartstikke warm. Ik zie er enorm tegenop.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”