Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"We geven het terug aan de natuur"

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

"We geven het terug aan de natuur"

Ongelezen bericht door veertje »

Juist ja, goed voorbeeld ouders! :ok:

:ugh:

We maken veel mee, maar dit is wel weer een bizar verhaal.

Gisteravond troffen we dit konijn aan in het Balijbos in Zoetermeer. Een getuige heeft gezien dat een gezin met 4 kinderen aankwam met een mandje en het dier midden in het bos losliet. Toen de getuige deze mensen hierop aansprak, kreeg ze als antwoord: 'Het beestje is ziek en we geven het terug aan de natuur'.

Als onze chauffeur Rutger het konijn oppakt, ziet hij direct een enorm gezwel aan de kaak. Dit is toch echt een voorbeeld van wekenlange verwaarlozing, om vervolgens het zieke dier te dumpen in het bos. Bij de dierenarts bleek dat het konijn uiteindelijk niet meer gered kon worden. Het dier is uit zijn lijden verlost.

Mocht je dit konijn herkennen, laat het ons dan weten via info@dierenambulancedenhaag.nl. Een goed gesprek met de ouders is wel op zijn plaats. Het is voor het konijn verschrikkelijk, maar ook voor de kinderen is het geen goed voorbeeld hoe je met dieren om hoort te gaan.
Afbeelding

Dierenhospitaal en Dierenambulance Den Haag e.o.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: "We geven het terug aan de natuur"

Ongelezen bericht door M@scha »

och arm dingske
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

:(
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Het was wel lekker goeiekoop, zo voor de vakantie.
Met het uitgespaarde geld voor de dierenarts konden er toch verschillende ijsjes gekocht worden :lol1:
En in september scoren we gewoon weer een nieuw schattig klein konijntje.
Nou reken maar, schijnt een dure grap te zijn met zo'n konijn doordat het pus niet vloeibaar is. Opname, dwangvoederen, uitschrapen onder narcose.

Ik zou ook echt niet 10-20 x de kostprijs van een knaagdier uitgeven bij de dierenarts. Maar verlos hem dat zelf :19: Sukkels.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk ook zeker niet dat altijd een dier gered moet worden door de eigenaren. Soms is inslapen de beste (maar een moeilijke) keus. Ik heb geen verstand van dit soort verwondingen en heb dus ook geen idee hoelang dit al speelde en of eerder ingrijpen het leven van Nijn zou hebben kunnen redden.
Ik snap dat niet iedereen de leggende gelden heeft om 100-en of 1000-en euro's aan DA-kosten te betalen. Een deel van mij is geneigd te zeggen "begin dan niet aan dieren" en de andere helft denkt "als je dan maar het fatsoen hebt het dier in te laten slapen"... weer met die crowd-fundings-acties in mijn hoofd...

Sorry Nijn, dat er niet eerder en betere hulp voor je was, al was het maar dat je lijden bespaard had kunnen blijven.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ze hadden hem ook in het hok in de tuin de dood kunnen laten sterven.
Nu had hij nog een mooie vakantie en een mooie plek om te sterven die hem nu is ontnomen. :jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Het was wel lekker goeiekoop, zo voor de vakantie.
Met het uitgespaarde geld voor de dierenarts konden er toch verschillende ijsjes gekocht worden :lol1:
En in september scoren we gewoon weer een nieuw schattig klein konijntje.
Nou reken maar, schijnt een dure grap te zijn met zo'n konijn doordat het pus niet vloeibaar is. Opname, dwangvoederen, uitschrapen onder narcose.

Ik zou ook echt niet 10-20 x de kostprijs van een knaagdier uitgeven bij de dierenarts. Maar verlos hem dat zelf :19: Sukkels.
Zit je nu reclame te maken voor gratis konijnen . Konijnen opvang Knots voor een forever home. :engel:
Kun je niet beter gewoon een nette zak brokjes halen voor je honden zoals iedere nette Nederlander doet. :pffff:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:Ze hadden hem ook in het hok in de tuin de dood kunnen laten sterven.
Nu had hij nog een mooie vakantie en een mooie plek om te sterven die hem nu is ontnomen. :jank:

Hahahaha, dat dacht ik ook. Ik dacht: nou, ik heb toch liever pijn in een mooi bos, dan dat ze me een spuit geven. Hahaha.

Was hij eindelijk vrij.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief

gonnie schreef:
bouvierpoedel schreef:Ze hadden hem ook in het hok in de tuin de dood kunnen laten sterven.

Hahahaha, dat dacht ik ook. Ik dacht: nou, ik heb toch liever pijn in een mooi bos, dan dat ze me een spuit geven. Hahaha.

Was hij eindelijk vrij.
Mensen die ze de pijp uit laten gaan hebben een minder mooie plek. :jank:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh van mij hadden ze ook helemaal niet hoeven aanmodderen met allerlei medicatie, operaties etc. Maar ga dan gewoon naar de DA voor een spuit ipv 'terug geven aan de natuur'.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
gonnie schreef:

Was hij eindelijk vrij.
Ja. Alleen zit zo’n konijn in een bos te sterven van de stress. Dat is ie helemaal niet gewend.
Ik vind het linksom of rechtsom een rotstreek.
Heel veel konijnen passen zich heel snel aan en zitten ook snel in de wildmodus.
Ken wel wat plekken waar je de mooiste kunt uitzoeken .
bouvierpoedel
Zeer actief

lor1_1984 schreef:Die konijnen hebben over het algemeen alleen niet zo'n groot onbehandeld gezwel zitten waardoor ze veel pijn hebben en eten nogal lastig gaat.
In de natuur moet iedereen zich maar zien te redden. :pffff:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Kerel had beter zijn sperma terug aan de natuur kunnen geven dan aan zijn vrouw :engel: . Lekker voorbeeld voor kinderen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief

Nanna schreef:
gonnie schreef:

Was hij eindelijk vrij.
Ja. Alleen zit zo’n konijn in een bos te sterven van de stress. Dat is ie helemaal niet gewend.
Is het ook, maar hier hebben de tamme konijnen het wel gered, maar goed die hadden niet zo tumor aan hun bek, en waren in de goede helft van het bos vrijgelaten.

En een angorakonijn die heeft het ook niet gered, die was in de verkeerde helft van het bos neergezet, waar geen schuilplaatsen zijn, dat konijn kwam mijn honden tegen (de vorige).

Ik heb dat altijd een beetje, ik keek vroeger weleens naar die uitzendingen waarin honden in beslag werden genomen van mensen die ze gewoon in huis lieten poepen en piesen, en als ik dan hoorde dat sommige van die honden werden ingeslapen, dacht ik altijd, ach gossie, had ze lekker laten lopen, als dat honden waren die er niet al te beroerd uit zagen hoor.

Heb ik ook met zwerfdieren, als ze dan gevangen worden en dan in een dodingsstation komen. Vind ik het jammer voor die honden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is ook een manier om je verantwoordelijkheden niet te nemen :blauwoog:
gonnie
Zeer actief

lor1_1984 schreef:
gonnie schreef:
Nanna schreef:
gonnie schreef:

Was hij eindelijk vrij.
Is het ook, maar hier hebben de tamme konijnen het wel gered, maar goed die hadden niet zo tumor aan hun bek, en waren in de goede helft van het bos vrijgelaten.

En een angorakonijn die heeft het ook niet gered, die was in de verkeerde helft van het bos neergezet, waar geen schuilplaatsen zijn, dat konijn kwam mijn honden tegen (de vorige).
Die angora had het zowiezo niet gered gok ik, die was zodanig vervilt of ergens in vast komen te zitten dat hij langzaam dood was gegaan. :ugh:
Overigens is het (zelf) uitzetten van dieren niet toegestaan ivm faunavervalsing, nou zal het met een konijn wsl niet heel veel kwaad kunnen aangezien die al in onze natuur voorkomen en ook voldoende natuurlijke vijanden hebben maar die leuke bonte en/of lichtgekleurde konijntjes hebben wel een veel grotere kans om gegrepen te worden door een roofdier omdat ze opvallen itt hun wildkleurige broers. :wink:
In een stadspark zullen niet zo heel veel roofdieren zitten, al zit er soms wel een buizerd, en een vos loopt er ook weleens.
Maar er liggen veel boomstammen waar de konijnen onder kunnen schuilen. Een van mijn vorige honden zat een keer helemaal onder zo boomstam en ik kreeg haar er niet uitgetrokken, ik Gerard gebeld en toen ze zijn stem hoorde kwam ze er ineens onderuit. Had wel gedacht dat ze er onderuit zou komen als hij kwam. Hahaha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Er komt wel een bunzing of iets langs, die er een knauw in geeft.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef:
gonnie schreef:

Was hij eindelijk vrij.
Ik ook.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:Kerel had beter zijn sperma terug aan de natuur kunnen geven dan aan zijn vrouw :engel: . Lekker voorbeeld voor kinderen.
Wie weet deed hij dat al en is het kroost van de buurman. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

korthaar schreef:Er komt wel een bunzing of iets langs, die er een knauw in geeft.
Ja wat is er mis om een buizerd of vos ook een volle maag te wensen. Wij eten ook wild dus waarom zou een wild dier niet een tam beest weg mogen bikken.
:pffff:
63673J

bouvierpoedel schreef:
korthaar schreef:Er komt wel een bunzing of iets langs, die er een knauw in geeft.
Ja wat is er mis om een buizerd of vos ook een volle maag te wensen. Wij eten ook wild dus waarom zou een wild dier niet een tam beest weg mogen bikken.
:pffff:
Doe jij dat ook met je honden als ze doodziek zijn, ‘teruggeven aan de natuur’?
S@ndr@
Zeer actief

het is gewoon laf en proberen een oncomfortabele( niet leuke) beslissing te moeten nemen.. t klinkt natuurlijk leuk terug geven aan de natuur... .t is gewoon een manier om t andere te vermijden
63673J

S@ndr@ schreef:het is gewoon laf en proberen een oncomfortabele( niet leuke) beslissing te moeten nemen.. t klinkt natuurlijk leuk terug geven aan de natuur... .t is gewoon een manier om t andere te vermijden
Precies.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik geef niks terug aan de natuur. Echt waar, voor huisdieren màg je beslissen voor een spuitje. Wees blij! Het is een groot goed, dat je erover mag beslissen. Doe dat dan ook.
Minkukels!
S@ndr@
Zeer actief

waarom zou het ene huisdier meer of minder waard zijn dan het ander, je kiest er voor dus zorg ervoor, en dat wil dus zeggen je geeft niets terug aan de natuur, :19: mijn bankstel heeft ook een houten frame, misschien ook maar terug geven aan de natuur als het zover is.. t slaat gewoon nergens op om wel iets te willen maar t niet netjes af te handelen als je ervan af wilt. t meeste gaat niet zonder lijden vanzelf dood en zul je een handje moeten helpen, t mag..... doe het dan ook
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

S@ndr@ schreef:waarom zou het ene huisdier meer of minder waard zijn dan het ander, je kiest er voor dus zorg ervoor, en dat wil dus zeggen je geeft niets terug aan de natuur, :19: mijn bankstel heeft ook een houten frame, misschien ook maar terug geven aan de natuur als het zover is.. t slaat gewoon nergens op om wel iets te willen maar t niet netjes af te handelen als je ervan af wilt. t meeste gaat niet zonder lijden vanzelf dood en zul je een handje moeten helpen, t mag..... doe het dan ook
Helemaal mee eens , en ik denk niet dat mensen met deze instelling wel naar de da vliegen met hun hond of een ander huisdier dan een konijn.
Dan zijn er vast ook allerlei reden om even over te slaan of zelf de diagnose te stellen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Net als voor honden kun je voor konijnen ook een verzekering afsluiten. Dus dierenartskosten hoeven helemaal geen probleem te zijn. Dat je een konijn voor niks kunt krijgen vaak wil niet zeggen dat ze minder waard zijn als huisdier.

Zelf heb ik een groep konijnen. Over het algemeen zitten daar de kneusjes van de opvang in die niet meer herplaatst worden maar het nog prima naar hun zin hebben in zo'n groep. Daarbij zit ook mijn eigen oude Ears, ze is 12 jaar, een enorm hoge leeftijd voor een groot konijn. Elf jaar is ze al bij mij. Een prachtig en grappig groot wit konijn met bruine randjes om haar ogen en de schattigste uitdrukking ooit in haar ogen. Daarbij heb ik Fiend. Een heel klein bruin hangoor konijntje. Hier zwaar ondervoed gebracht voor pension en onder de vlooien en vachtmijt. Die heb ik los kunnen peuteren van de eigenaar destijds. Hij is 6 keer kleiner dan Ears en ligt vaak als een bontkraagje in haar nek zelfs met deze hitte. Ears sprak me vanaf het begin al heel erg aan vanwege haar pittige maar grappige karakter, en ook al is het een ander soort dier dan een hond, ze is net zo aandoenlijk en leuk als huisdier en me even dierbaar.

Iedereen bepaald natuurlijk zelf hoe hij of zij er tegen aan kijkt. Maar voor mij zijn konijnen net zulke leuke huisdieren als honden. Wel op een andere manier. Inderdaad is dan de nek omdraaien maar beter dan loslaten want ik kan legio foto's laten zien van konijnen die hier gebracht zijn na "vrijlaten". Dan kun je beter direct dood. En natuurlijk zullen er konijnen zijn waar het wel een tijdje goed mee gaat na het dumpen maar meestal niet.

Mensen vergissen zich in hoe leuk konijnen kunnen zijn. Ze zijn inderdaad niet leuk als ze weggestopt zitten in een hok waar ze van ellende om zich heen gaan bijten om het kleine plekje dat ze dan hebben te verdedigen. Wel als ze hun leuke gedrag kunnen laten zien als ze de ruimte hebben en soortgenoten om zich heen

Het fijnste zou zijn als iedereen gewoon z'n verantwoordelijkheid neemt en als je dan je konijn niet meer wilt het naar een opvang brengt of zelf iemand zoekt of tijdig genoeg oppas zoekt tijdens vakanties.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”