Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koelmat

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Koelmat

Ongelezen bericht door joyce83 »

Jaren geleden heb ik een koelmat gekocht voor de honden. Eentje die natgemaakt moest worden... geen hond hier die erop gaat liggen.

Een vriendin heeft een koelmat van imac gekocht welke vanzelf koelt en die je dus niet nat hoeft te maken. Nu vraag ik mij af of dit soort koelmatten allemaal dezelfde kwaliteit hebben. Deze was iets dikker, hond raakt dus niet de grond als hij erop gaat liggen. Is dat voor allen matten die werken zonder water of zijn er ook van die platte tussen?
Laatst gewijzigd door joyce83 op 18 jul 2018 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Koelmat

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb vorig jaar zo iets gehaald bij de dierenwinkel. Finn ging daar wel op liggen en het was heerlijk koel. Ze hadden ze een tijdje geleden ook bij de action voor een fractie van de prijs en als je ze naast elkaar legt, zie je totaal geen verschil. Merk verder ook qua koelte niks van verschil.

Niet in de zon leggen, want dan worden het hitte matjes, heet! :80:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn honden gaan er niet opliggen. Ik wil niet dat zij (met hun ondervacht en al) op iets nats gaan liggen. Kans op broei is dan groot.
Ze houden zich rustig, anders help ik ze ;-) maar nee... koelmatten... niets voor mij /mijn honden. Om precies die reden geef ik ze ook geen koeljasje.

En de kwaliteit is afhankelijk idd.. er zit best verschil in de diverse merken.

Mocht het ooit zinvol voor ze worden, als ze op leeftijd komen of anderszins ben ik de eerste die ze koopt.. maar voor nu is het voor hen volstrekt nutteloos.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:Mijn honden gaan er niet opliggen. Ik wil niet dat zij (met hun ondervacht en al) op iets nats gaan liggen. Kans op broei is dan groot.
Ze houden zich rustig, anders help ik ze ;-) maar nee... koelmatten... niets voor mij /mijn honden. Om precies die reden geef ik ze ook geen koeljasje.

En de kwaliteit is afhankelijk idd.. er zit best verschil in de diverse merken.

Mocht het ooit zinvol voor ze worden, als ze op leeftijd komen of anderszins ben ik de eerste die ze koopt.. maar voor nu is het voor hen volstrekt nutteloos.

Suzanne
Er broeit niets als er geen zon op komt. In de koelvesten zit zonafstotend materiaal en of t werkt. Ik heb ze voor na t trainen als ze van t veld komen met weer als zondag (+30) en de vacht voelt gewoon koud aan dus niks broei.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb er eentje die je niet nat hoeft te maken. Zit een soort gel in.
Jade vindt hem heerlijk en ik stiekem ook. :engel:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik heb laatst bij de Zooplus 2 koelmatten gekocht die je niet nat hoeft te maken. En het wordt inderdaad echt koel als je erop gaat zitten. Kosten geen vermogen zijn overigens niet heel dik. Mijn honden gaan er alleen stug naast liggen. :engel:
joyce83
Zeer actief

De matten die ik nat moet maken gaan ze niet op liggen. Zooplus had ik ze nog niet zien staan, die zien ook wat dikker uit. Wat ik bij die matten voelde was het echt prettig, idd niet nat en als je aan raakt dan voel je verkoeling. Maar vraag mij vooral af of ze allemaal wat dikker zijn of dat er ook zijn die heel plat zijn.
veertje
Zeer actief

joyce83 schreef:De matten die ik nat moet maken gaan ze niet op liggen. Zooplus had ik ze nog niet zien staan, die zien ook wat dikker uit. Wat ik bij die matten voelde was het echt prettig, idd niet nat en als je aan raakt dan voel je verkoeling. Maar vraag mij vooral af of ze allemaal wat dikker zijn of dat er ook zijn die heel plat zijn.
Volgens mij wel, door de gel die erin zit.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Matje van ons is dun, hooguit 1-2 cm dik.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
joyce83
Zeer actief

Nou helaas heeft onze puber de eerste koelmat gesloopt. Hij koelde idd heel fijn als je erop kwam. Ik ben nu eentje bij de welkoop gaan halen, merk beeztees. Heb het idee dat deze iets minder koelt dan de imac.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb ook de koelmat van zooplus voor Lotje gekocht en ze ligt er heel vaak op. Of het bewust is, weet ik niet. Ik heb hem op de bank ligt waar ze vaak ligt.
veertje
Zeer actief

Heavy schreef:Hebben jullie linkjes van die koelmatten . Ik zoek iets voor Jip maar die wil niks wat nat/ vochtig is en het moet ook niet kraken of bewegen
Koelmat
Neeltje

Ik vind het ook fijn dat-ie wat zwaarder is, dus niet snel overal heen fladdert. Lotje probeert er wel een hoopje van te krabbelen, maar dat lukt niet erg.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hier ook de koelmat van de Welkoop, bevalt goed! Vooral in de auto met dit weer ook een aanrader.
Afbeelding
Neeltje

Heavy schreef:Ik heb er even over nagedacht maar durf het toch niet aan met Jip. Hij is al zo gevoelig op zijn spieren ben bang dat koel liggen dat nog erger maakt . Ik hou het maar bij zijn koelharnas :wink:
Nee, dan zou ik het ook niet doen, want het voelt echt koud aan als je erop gaat zitten. Dan zit er bij de hond natuurlijk altijd nog wat vacht tussen, maar toch. Met gevoelige spieren niet doen.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Krabt mijn kat daarnet even snel over de koelmat :ugh: Zou dat eventueel gelijmd kunnen worden? Ducktape houdt niet helaas :(:
Neeltje

pepim schreef:Krabt mijn kat daarnet even snel over de koelmat :ugh: Zou dat eventueel gelijmd kunnen worden? Ducktape houdt niet helaas :(:
Kun je er niet iets van een dunne sloop overheen doen?
pepim
Zeer actief

Nee, dat gaat niet, want dan lekt de gel er doorheen. Het moet echt geplakt, maar ik denk niet dat het kan.
Nou, dan haal ik eventueel wel een nieuwe. Mies heeft er echt baat bij, al mag ze er niet de hele tijd op liggen. Ik merk,
dat ze dan wat strammer wordt.
veertje
Zeer actief

pepim schreef:Nee, dat gaat niet, want dan lekt de gel er doorheen. Het moet echt geplakt, maar ik denk niet dat het kan.
Nou, dan haal ik eventueel wel een nieuwe. Mies heeft er echt baat bij, al mag ze er niet de hele tijd op liggen. Ik merk,
Van die stickers om een zwembad te plakken?
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Dat wilde ik ook zeggen, of als het kleiner is; een fietsband plaksetje.
pepim
Zeer actief

Toevallig las ik dat daarnet ergens en hebben we geprobeerd, maar het lijkt wel niet te houden helaas.
veertje schreef:
pepim schreef:Nee, dat gaat niet, want dan lekt de gel er doorheen. Het moet echt geplakt, maar ik denk niet dat het kan.
Van die stickers om een zwembad te plakken?
O, dat is ook nog het proberen waard, dankjewel, hopelijk lukt dat.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”