Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tip bij warmte tuin op zuiden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

tip bij warmte tuin op zuiden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tip: wij hebben aan de achterkant van ons huis (de zonkant - pal op het zuiden) een zonnescherm. Ik wil dat niet altijd "uit hebben staan" als we niet thuis zijn op bloedhete dagen omdat het dan soms toch ineens fel kan gaan waaien en regenen. Maar, ik wil wel dat de honden het koeler hebben. We hebben een mobiele airco maar die komt nu nog niet uit de kast ;-) We hebben geen rolluiken. Natuurlijk hou ik de gordijnen dicht maar wat ik ook doe is het volgende. Aan het zonnescherm zit zo'n "volant".. zo'n schulprand. Ik heb een lits-jumeauxdekbedovertrek zo uitgeknipt dat ik een strook heb ca 5 meter lang en ruim 2 meter breed. Ik bevestig met knijpers (kan ook met veiligheidsspelden) die strook aan de volant als het zonnescherm "uit" staat. Overdag, als ik thuisben, vormt dat een "tentje". Maar, 'savonds haal ik het zonnescherm MET dat overtrek eraanvast, op. Dat overtrek komt dan voor het achterraam. Daarmee wordt voorkomen dat de zon in de kamer komt. Dat scheelt merkbaar een graad of 2-3; zeker als het een dag of wat zo belachelijk warm blijft. Het doet niet alles.. maar zeker wel wat!

We hebben dus geen rolluiken, dat is nog beter maar goed, je moet wat ;-)

Suzanne
Neeltje

Re: tip bij warmte tuin op zuiden

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik had vroeger op mijn flat een doek van een windscherm, daar op de hoeken ogen in gemaakt. Op de muur 4 haken bij de hoeken van het raam en dat er zo voor. Een zeer goedkoop zonnescherm (als je net zoals ik toen) het doek al hebt
~Suzanne~
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik had vroeger op mijn flat een doek van een windscherm, daar op de hoeken ogen in gemaakt. Op de muur 4 haken bij de hoeken van het raam en dat er zo voor. Een zeer goedkoop zonnescherm (als je net zoals ik toen) het doek al hebt
Zondermeer een optie maar ik heb niet zo'n zin om haken in de muur of in mijn kozijn te maken ;-)

Wat werkt werkt! ;-)

Suzanne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Er zijn schermen die pal tegen het raam aan naar beneden schuiven (aan de buitenkant van het raam dus), maar die je ook als zonnescherm uit kan zetten als je thuis bent.
Dat lijkt mij de handigste oplossing.
Zo'n extra doel aan de luifelrand van je scherm is de tweede optie. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Boutje schreef:Ik zie nu veel van die zonreflecterende doeken op wedstrijden. Zilverkleurig soort van netdoek is het. Vrienden van me hebben test gedaan met een auto met zo een doek op (en de deuren en ramen open) en zonder, scheelt 5 tot 10 graden! En ik zie ze ook gebruikt worden over tentjes heen, misschien is dat ook een optie voor aan je zonnescherm.
Hoi, heb je enige idee hoe dat heet en hoe ik erop kan googlen? ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

ranetje schreef:Er zijn schermen die pal tegen het raam aan naar beneden schuiven (aan de buitenkant van het raam dus), maar die je ook als zonnescherm uit kan zetten als je thuis bent.
Dat lijkt mij de handigste oplossing.
Zo'n extra doel aan de luifelrand van je scherm is de tweede optie. :ok:

Screens ;-)
Maar die dingen zijn duur... erg duur; gaat een enkele honderden euro's kosten.. dit is gratis ;-) Ik kijk wel ff naar zo'n zonwerend net ;-)

Suzanne
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Deze doeken zijn dat:
https://www.becoolsolutions.com/
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

De airco gewoon aanzetten geen optie? Hier gaat hij op dagen dat we niet thuis zijn toch aan speciaal voor de honden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Eigenaardig, ik heb een slecht geïsoleerd huis op het zuiden met plat dak en t wordt hier niet warmer dan 23 graden. Ik doe de gordijnen nooit dicht, heb de boel open staan als ik thuis ben.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

crutz schreef:De airco gewoon aanzetten geen optie? Hier gaat hij op dagen dat we niet thuis zijn toch aan speciaal voor de honden.
Nee, niet als ik niet thuis ben; dat vind ik link ivm brandgevaar. Extra nadeel: er is een slang naar buiten, dan moet dus een raam open en dat kan dan alleen maar weer "achter" ;-)
Zo'n laken houdt de boel best wat koeler dus dat gaan we zo maar doen.

Ik heb gekeken naar zo'n zonweringsdoek, maar dat is er niet in de maat die ik nodig heb; ik zou 4 x 2 nodig hebben maar ik kom dan veel groter uit. In het buitenland bestellen is voor mij geen optie; er is wel 1 in NL maar daar zijn ze nu niet leverbaar. Los daarvan... 200 euro is niet een bedrag wat ik daarvoor / nu te missen heb. Dat wordt me te gortig. Ik hou het wel ff in de gaten; ik zoek er nog wel ff op verder want het idee staat me an sich wel aan maar ik moet ff kijken hoe en wat.

Suzanne
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben zo blij met mijn tuin op het oosten :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Paisley schreef:Eigenaardig, ik heb een slecht geïsoleerd huis op het zuiden met plat dak en t wordt hier niet warmer dan 23 graden. Ik doe de gordijnen nooit dicht, heb de boel open staan als ik thuis ben.
In Friesland is het altijd wat koeler he :engel: :engel:

Moet zeggen dat het hier nu ook al 22.5 is. Ook een niet geisoleerd huis dus savonds (als het een beetje afkoelt) koelt het in huis ook al snel weer af.
Spike gaat bij voorkeur in de felle zon liggen :denken:
Als het nog niet te heet is laat ik hem zijn gang gaan en bedenkt ie zelf dat ie zo nu en dan in de schaduw moet gaan liggen. Anders roep ik hem eruit of we gaan even koelen in het kanaal :cheer: :cheer:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb een hoekhuis met een flink raam op de zijkant waar de hele dag de zon schijnt :engel:

ik heb dus wel een rolluik laten installeren en dat is wel heel fijn gebleken (nu rond de 25 in huis ipv 30, als het echt heet werd overdag kreeg ik de warmte ook gewoon het huis niet uit) gordijnen dicht hielp iets, maar met een hond die graag door de vensterbank sloeriet stonden die eind van de dag alsnog voluit open :roll:
Afbeelding
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Iemand bij mij in de straat heeft een dubbel wit laken aan de buitenkant hangen. Scheelt volgens haar ook aardig wat warmte binnen.

Zelf hebben we ook een achtertuin op het zuiden (pfffffff wat een vloek met dit weer), maar ik draai wel de zonnewering uit als we er niet zijn.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb net aan de achterkant aluminiumfolie op mijn ramen ''geplakt'', even je raam nat maken je de folie blijft gewoon zitten en dat scheelt bijna 10 graden :wink:
EN kost geen drol :mrgreen:
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Hier ook de tuin op het zuiden.
Als ik weg moet check ik buienradar, en als het er goed uitziet gaat het zonnescherm echt naar beneden.
Moet daarbij wel zeggen dat, wanneer het weer onverwacht omslaat, mijn buren het weer omhoog draaien.
Overigens, als je tuin op het zuiden ligt, is er aan de noordzijde een koelere plek.
Hier de bijkeuken, waar Nick altijd naar toe kan.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Lizzie. schreef:Ik heb net aan de achterkant aluminiumfolie op mijn ramen ''geplakt'', even je raam nat maken je de folie blijft gewoon zitten en dat scheelt bijna 10 graden :wink:
Prima tip! Ga ik ook even proberen. Blijft het ook zitten als het weer droog is of valt het er dan vanzlef weer af? ;-)

Ik heb nogmaals gekeken naar die zon-reflecterende schermen maar die zijn ook relatief zwaar en dan moet ik dus toch een constructie met haken en ogen gaan maken. En dat is nou juist wat we niet willen ;-)

Aan de andere kant... toch maar 's een screen overwegen ;-)

Suzanne
Lizzie.
Zeer actief

de folie blijft bij mij heel de zomer zitten, wel goed je ramen nat maken en het er lucht dicht er op ''plakken''
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Lizzie. schreef:de folie blijft bij mij heel de zomer zitten, wel goed je ramen nat maken en het er lucht dicht er op ''plakken''
Serieus:? Zo lang? Ah, aan de binnenkant dus... tsja.. dan zie ik ook mooi nix meer natuurlijk en heb ik helemaal geen zon binnen of licht... hm.....
Maar, het is wel een goed idee!

Suzanne
Lizzie.
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Lizzie. schreef:de folie blijft bij mij heel de zomer zitten, wel goed je ramen nat maken en het er lucht dicht er op ''plakken''
Serieus:? Zo lang? Ah, aan de binnenkant dus... tsja.. dan zie ik ook mooi nix meer natuurlijk en heb ik helemaal geen zon binnen of licht... hm.....

Suzanne
Nee aan de buitenkant ;) als je het zat bent trek je het binnen een seconde er weer af.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Lizzie. schreef:Ik heb net aan de achterkant aluminiumfolie op mijn ramen ''geplakt'', even je raam nat maken je de folie blijft gewoon zitten en dat scheelt bijna 10 graden :wink:
Wat een goede tip! Ik heb gelijk de ramen boven op zuid/westen gedaan. Ben benieuwd hoeveel het gaat schelen; muur en dak zijn nauwelijks geïsoleerd maar alle beetje helpen natuurlijk.

Het is inderdaad heel makkelijk aan te brengen. Alleen even uitkijken met de randjes gladstrijken, ook met aluminiumfolie kun je een paper cut krijgen :blauwoog: Hoop dat het ook een beetje blijft zitten als ik de ramen opengooi in de nacht.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

pioenroos schreef:
Wat een goede tip! Ik heb gelijk de ramen boven op zuid/westen gedaan. Ben benieuwd hoeveel het gaat schelen; muur en dak zijn nauwelijks geïsoleerd maar alle beetje helpen natuurlijk.

Het is inderdaad heel makkelijk aan te brengen. Alleen even uitkijken met de randjes gladstrijken, ook met aluminiumfolie kun je een paper cut krijgen :blauwoog: Hoop dat het ook een beetje blijft zitten als ik de ramen opengooi in de nacht.
Dat zou ik voorzien hebben en er een doek voor gebruiken ;-)

Suzanen
~Suzanne~
Zeer actief

Lizzie. schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Nee aan de buitenkant ;) als je het zat bent trek je het binnen een seconde er weer af.
En als het regent.. regent het er dan niet af?

Suzanne
Lizzie.
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Lizzie. schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
En als het regent.. regent het er dan niet af?

Suzanne
nee, dat blijft zitten, soms wil het door de wind wat puntjes los gaan, maar dat ''plak'' ik dan weer vast :mrgreen:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn achtertuin is op het noorden(en weet je ik heb de hele dag zon in de tuin en het is er niet uit te houden), dus onze voorkant is op het zuiden en daar zitten ook ramen. Ik heb vanaf de late ochtend tot de avond de zon om die voorkamer heendraaien. Het wordt hier wel heel heet in huis (ja in Friesland). De markiesjes doe ik op een werkdag ook niet naar beneden. Dan gaan de rolgordijnen met zonwering aan de buitenkant naar beneden. Wat ik hier in e buurt zie is dat mensen soort van houten plaat bekleden met plakplastic en dit aan de buitenkant van raam bevestigen. Vind het geen gezicht. Ik geef de honden en katten extra waterbakken in huis en daar lukt het ook prima mee. Huis wordt ook makkelijk een graad of 28 binnen (
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boutje schreef:
Machie schreef:Deze doeken zijn dat:
https://www.becoolsolutions.com/
Ja die dus. Ook niet echt goedkoop helaas, maar ze werken wel!
Zijn daar ook 'Ali-prijzen' van? :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Je kunt toch het scherm zover uitdraaien dat de ramen uit de zon zijn, dan kan het scherm heel wat wind hebben en na regen is het zo droog.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

witte lakens voor de ramen spannen,helpt goed om de warmte buiten te houden,

gelukkig heb ik rondom het huis allemaal bomen, dus nergens ramen waar volop de zon staat, en plekken genoeg om lekker in de schaduw buiten te kunnen zitten.
en voor de rest heb ik allemaal rolgordijnen voor de ramen, dus mocht er ergens een zonnestraaltje binnen komen gaan die naar beneden, wel uitzetraampjes open door het hele huis zodat er goed wordt geventileerd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier is de voorkant op het zuiden van 10 tot 4 nu zon erop. Luxaflex dicht en gordijnen dicht, achterdeur nu ook dicht, beetje warm buiten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”