Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duimen voor Zinzi, BMO

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Duimen voor Zinzi, BMO

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Heel veel beterschap voor Zinzi.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zamunda schreef:
Lunatic schreef:Ik merkte weinig aan Zinzi, dat eeuwige blije eien gedoe heeft ook zo z’n nadelen :ugh: het enige wat me de laatste 2 dagen opviel was dat ze regelmatig aan haar doos likte, waar niks aan te zien was trouwens en dat Doran haar heel erg interessant vond ruiken ineens en toen gingen de alarmbellen rinkelen :idea: Zelfs tijdens de onderzoeken vanmorgen stond ze nog blij te doen :piew:
Dan is zo'n eigen reu erbij toch wel weer reuze handig, je was er zo op tijd bij zo te lezen :ok: .

Lunatic schreef:1 april (nee geen geintje :LOL: ) was haar loopsheid afgelopen, de heftige schijnzwangerschap is nu zo’n 1,5 week over.
:F:
3,5 maand na de loopsheid dus. Ik vind het na elke loopsheid weer spannend qua BMO, stom hè. Niet dat die BMO nou zo erg is, maar op de achtergrond zit altijd wel een beetje de angst voor een gesloten BMO (pyometra) en die te missen, dat dat dan springt in de buik :ugh: .

Maar goed, terug naar Zinzi :tongue: . Beterschap met het meisje!
Ja dit was ook een pyometra dus ik ben blij dat ik een muts ben met die dingen en aan de bel trek als iets me niet lekker zit, anders was het misschien wel anders afgelopen :blauwoog:
Maar hoe vaker een schijnzwangerschap en zeker als ze steeds heftiger worden, hoe groter de kans op een bmo

Het arme kind wil maar niet gaan liggen, doet haar teveel pijn denk ik, zo zielig :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh arme Zinzi, helemaal ziekjes :(:
Maar wat goed dat je zo oplettend bent en bij de (dus minimale) symptomen aan de bel getrokken hebt!
Ik duim mee voor een goed herstel voor het meisje, beterschap! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lunatic schreef:Ja dit was ook een pyometra dus ik ben blij dat ik een muts ben met die dingen en aan de bel trek als iets me niet lekker zit, anders was het misschien wel anders afgelopen :blauwoog:
Maar hoe vaker een schijnzwangerschap en zeker als ze steeds heftiger worden, hoe groter de kans op een bmo

Het arme kind wil maar niet gaan liggen, doet haar teveel pijn denk ik, zo zielig :(
Oh wel gesloten dus. Pff gelukkig dat je het opgemerkt en gehandeld hebt. Is er echt een relatie met de heftigheid van de schijndracht? Het is toch puur de progesteroninvloed? Bij de ene hond kan de uiting van de schijndracht heel heftig zijn en bij de ander heel licht bij dezelfde progesteronwaardes dacht ik.

Wat sneu dat ze haar draai niet kan vinden door de pijn, k#t om te zien hè :blauwoog: . Hopelijk voelt ze zich morgen al een stuk beter.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zamunda schreef:
Lunatic schreef:Ja dit was ook een pyometra dus ik ben blij dat ik een muts ben met die dingen en aan de bel trek als iets me niet lekker zit, anders was het misschien wel anders afgelopen :blauwoog:

Oh wel gesloten dus. Pff gelukkig dat je het opgemerkt en gehandeld hebt. Is er echt een relatie met de heftigheid van de schijndracht? Het is toch puur de progesteroninvloed? Bij de ene hond kan de uiting van de schijndracht heel heftig zijn en bij de ander heel licht bij dezelfde progesteronwaardes dacht ik.

Wat sneu dat ze haar draai niet kan vinden door de pijn, k#t om te zien hè :blauwoog: . Hopelijk voelt ze zich morgen al een stuk beter.
Geen idee, ik heb niet gevraagd of de progesteronwaardes dan extra verhoogd zijn. Ik had het al vaker gehoord en nam het gewoon aan als feit :mrgreen: Als ik er aan denk zal ik het volgende week tijdens de controle eens vragen.

Na een heftige avond en nacht, van veel piepen en absoluut niet willen liggen :ugh: gaat het vandaag gelukkig weer een stuk beter, ze gaat iig weer liggen wat wel zo relaxed is, zowel voor haar als voor mij :F: eten wilde ze vanmorgen ook wel, nadat ze gisteravond niks wilde :schrik: Zinzi en niet eten, dat gaat echt niet samen :80: en p&p ging ook weer iets makkelijker vandaag, denk dat de zithouding nog niet echt fijn was gisteren. Nou elke dag een stukje beter en snel weer opknappen, al zal 10 dagen aan de lijn en niet mogen spelen wel een hele uitdaging gaan worden :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lunatic schreef:Na een heftige avond en nacht, van veel piepen en absoluut niet willen liggen :ugh: gaat het vandaag gelukkig weer een stuk beter, ze gaat iig weer liggen wat wel zo relaxed is, zowel voor haar als voor mij :F: eten wilde ze vanmorgen ook wel, nadat ze gisteravond niks wilde :schrik: Zinzi en niet eten, dat gaat echt niet samen :80: en p&p ging ook weer iets makkelijker vandaag, denk dat de zithouding nog niet echt fijn was gisteren. Nou elke dag een stukje beter en snel weer opknappen, al zal 10 dagen aan de lijn en niet mogen spelen wel een hele uitdaging gaan worden :LOL:
Hè wat fijn, dat is voor beide inderdaad een hele opluchting als ze in elk geval weer gewoon gaat liggen :ok: . Ze hebben wel aardig huisgehouden in haar buik zo te merken. Hopelijk nu rústig verder herstellen :ok: .
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”