Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Husky vs malamut
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
- Aantal honden: 1
Husky vs malamut
Wat zijn de grootste verschillen. Ik heb op veel sites gekeken. En ja grote malamut is groter sterker. Husky sneller. Karakter malamut zou los kunnen lopen. Een husky sporadisch. Kan echte keuze maken. Zijn beide geweldig. En dan het voer brokken of kvv. Lopen fietsen steppen etc geen probleem meer over het eten twijfel ik. Als ik geef is het een a merk brok orijen of arcana. Voertjes maak ik wel. Fokker zal ook goed komen en heb meer dan voldoende tijd en ruimte.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
-
- Zeer actief
Re: Husky vs malamut
Heb je Facebook? Dan zou ik eens zoeken naar een aantal groepen waar ze regelmatig wandelingen organiseren. De Husky groep is er sowieso één.
Ben je nog bij die Husky-fokker geweest?
Mijn hond is een kruising tussen deze twee rassen en hoewel hij meer Husky dan Malamute is, zie ik wel heel veel verschil in karakter als je het vergelijkt met volle Husky's. Malamutes zijn wat relaxter, laten zich de pis niet lauw maken, zijn wat luie poolhonden en kunnen wat minder makkelijk met andere honden opschieten. Husky's zijn veel explosiever, energieker en doen alles met net wat meer overtuiging. Ze zijn een stuk kleiner, een stuk vocaler en ik ken er vrijwel alleen die altijd aan staan. Ook qua enthousiasme.
Angelique op het forum kan je heel veel over Husky's vertellen!
Ben je nog bij die Husky-fokker geweest?
Mijn hond is een kruising tussen deze twee rassen en hoewel hij meer Husky dan Malamute is, zie ik wel heel veel verschil in karakter als je het vergelijkt met volle Husky's. Malamutes zijn wat relaxter, laten zich de pis niet lauw maken, zijn wat luie poolhonden en kunnen wat minder makkelijk met andere honden opschieten. Husky's zijn veel explosiever, energieker en doen alles met net wat meer overtuiging. Ze zijn een stuk kleiner, een stuk vocaler en ik ken er vrijwel alleen die altijd aan staan. Ook qua enthousiasme.
Angelique op het forum kan je heel veel over Husky's vertellen!
- Willemhond
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boerboel
In ons parkje loopt een husky en een malamut.
Ik heb verder niet veel met dit soort honden maar vind de malamut een stuk mooier gebouwd
hij is ook een stuk stiller (wat ik wel beter vind) dan de husky en vele malen rustiger over de hele linie.
Los lopen doet de malamut hier nooit, de husky wel in of rond het omheinde losloop gebied.
Kwa voer zeker kvv maar dat vind ik voor alle honden gelden.
Ik heb verder niet veel met dit soort honden maar vind de malamut een stuk mooier gebouwd
hij is ook een stuk stiller (wat ik wel beter vind) dan de husky en vele malen rustiger over de hele linie.
Los lopen doet de malamut hier nooit, de husky wel in of rond het omheinde losloop gebied.
Kwa voer zeker kvv maar dat vind ik voor alle honden gelden.
Hastur, The Unspeakable One, Assatur, Xastur, H'aaztre, Him Who Is Not to be Named and Kaiwan.
Hastur the king in yellow, have you seen the sign?
Hastur the king in yellow, have you seen the sign?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn zus heeft vier husky's en ze lijken allemaal niet op elkaar
Er wordt altijd gedacht dat ze heel ruim woont, met een enorme tuin, met dat is niet het geval. Ze zorgt er daarentegen wel voor dat de husky's buitenshuis voldoende te doen hebben. In het winterseizoen wordt veel met ze getraind en in de zomeravonden wandelen ze op de hei. Het resultaat daarvan is dat ze in huis allemaal erg rustig zijn. Twee van de vier kunnen prima loslopen, en één kan uitsluitend in omheind gebied los gelaten worden (die gaat anders op jacht) en de vierde loopt altijd aan de lijn, omdat deze niet 100% betrouwbaar is naar andere (kleinere) honden. De beschrijving van Manuma ("Husky's zijn veel explosiever, energieker en doen alles met net wat meer overtuiging. Ze zijn een stuk vocaler en ik ken er vrijwel alleen die altijd aan staan. Ook qua enthousiasme.") herken ik eigenlijk maar bij één van de vier husky's. Maar goed, dat zijn er dan ook maar vier. Andere husky's ken ik niet.

- dagmar88
- Zeer actief
Vier van de "pups" zijn zo. Bij de vijfde is het kwartje malamute allesoverheersendnatalie schreef:De beschrijving van Manuma ("Husky's zijn veel explosiever, energieker en doen alles met net wat meer overtuiging. Ze zijn een stuk vocaler en ik ken er vrijwel alleen die altijd aan staan. Ook qua enthousiasme.") herken ik eigenlijk maar bij één van de vier husky's. Maar goed, dat zijn er dan ook maar vier. Andere husky's ken ik niet.

In tegenstelling tot zijn vader loopt hij wel graag voor de step. Maar hij ligt net zo lief op een terrasje in frankrijk de show te stelen

Perfecte combi met z'n gepensioneerde baasjes.
De rest is allemaal high energy, daar moet wat mee gedaan worden.
-
- Zeer actief
Misschien herken ik het niet omdat er inderdaad ook veel met deze honden gedaan wordtdagmar88 schreef:Vier van de "pups" zijn zo. Bij de vijfde is het kwartje malamute allesoverheersendnatalie schreef:De beschrijving van Manuma ("Husky's zijn veel explosiever, energieker en doen alles met net wat meer overtuiging. Ze zijn een stuk vocaler en ik ken er vrijwel alleen die altijd aan staan. Ook qua enthousiasme.") herken ik eigenlijk maar bij één van de vier husky's. Maar goed, dat zijn er dan ook maar vier. Andere husky's ken ik niet.![]()
In tegenstelling tot zijn vader loopt hij wel graag voor de step. Maar hij ligt net zo lief op een terrasje in frankrijk de show te stelen![]()
Perfecte combi met z'n gepensioneerde baasjes.
De rest is allemaal high energy, daar moet wat mee gedaan worden.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou er bij beide vanuit gaan dat je een prachtige hond hebt. Superlief en makkelijk in huis. Die buiten niet los kan omdat hij gaat jagen of omdat hij gewoon niet luistert en mot krijgt met andere honden. Eentje die sloopt en alles opvreet en niet alleen thuis kan zijn. Als je dat allemaal niet erg vindt moet je het zeker doen. Het kan altijd nog meevallen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oja, en dat haar! Tot in de magnetron en je schone kleding in de kast! Heerlijk!
- dagmar88
- Zeer actief
sirene schreef:Oja, en dat haar! Tot in de magnetron en je schone kleding in de kast! Heerlijk!

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben ooit op de berghonden van een fokker gepast bij hun in huis. We hadden toen één naakthond. Mijn vriend heeft het nu nog over al dat haar daardagmar88 schreef:sirene schreef:Oja, en dat haar! Tot in de magnetron en je schone kleding in de kast! Heerlijk!Je kunt er meteen een goede droger en waterblazer bij aanschaffen ja.

Ze mochten niet boven komen maar zelfs boven zat alles onder het haar

-
- Zeer actief
sirene schreef:Ik zou er bij beide vanuit gaan dat je een prachtige hond hebt. Superlief en makkelijk in huis. Die buiten niet los kan omdat hij gaat jagen of omdat hij gewoon niet luistert en mot krijgt met andere honden. Eentje die sloopt en alles opvreet en niet alleen thuis kan zijn. Als je dat allemaal niet erg vindt moet je het zeker doen. Het kan altijd nog meevallen.

Het helpt wel als je veel met ze onderneemt. Mijn hond wordt pas een draak als ik minder doe met hem, gelukkig wel pas na een dag of twee. Ik ben ervan overtuigd dat mijn ouderdomsproces verdrievoudigd is sinds ik die rothond heb.
Voor mij is hij van goud maar ik kan me heel goed voorstellen dat een ander er gillend gek van zal worden. Ik vind hem nu reuzemakkelijk omdat ik zijn slechte kanten aan de kant heb geschoven: doen we niet meer dus bestaat niet

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ben eens bij een malamute fokker binnen geweest. Niet om te kijken naar een hondje maar om een ren te huren van hun. Maargoed dat vond ik prachtige lieve honden. De mensen hadden twee kleine kinderen waar de honden extreem relaxed mee waren. Toen dacht ik nog zo'n hond zou ik zelfs nog wel willen. Ik vind ze heel mooi ook. De husky vond ik niet minder mooi. Ik ken er een paar die ik minder leuk vond in hun gedrag. Naar andere honden zowel reu als teef.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Crescent
- Zeer actief
Waarom niet ook nog kijken naar een herder outcross van de Tamaskan? (als dat gebeurt) Dat levert wellicht een hond op met een aansprekend uiterlijk maar wel wat gehoorzamer?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Manuma schreef: Ik ben ervan overtuigd dat mijn ouderdomsproces verdrievoudigd is sinds ik die rothond heb.
Voor mij is hij van goud maar ik kan me heel goed voorstellen dat een ander er gillend gek van zal worden. Ik vind hem nu reuzemakkelijk omdat ik zijn slechte kanten aan de kant heb geschoven: doen we niet meer dus bestaat niet

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Malamutes zijn echt heel erg groot en sterk. Het formaat is echt wel wat anders dan een Husky.
Zo ook het karakter. Ga eens kijken bij een sledenhondenevenement en je ziet het verschil heel tekenend; de huskies moeten in bedwang moeten gehouden voordat ze vertrekken. Ze maken bokkensprongen en zijn zeer vocaal. De Malamutes gaan nog even rustig liggen als het hun beurt nog niet is en moeten de hele race gemotiveerd worden om te blijven lopen (dit is ietwat zwart-wit, maar wel hoe ik het heb zien gebeuren). Ze jagen en zijn zelfstandig en dat geldt even goed voor beide rassen. Malamutes vinden mensen in het algemeen heel erg gezellig. Huskies vinden andere honden erg gezellig. Malamutes hebben 1 of 2 goede vrienden onder de honden en vinden het verder wel goed. Mijn honden waren geen vechtjassen, maar lieten zich niets opleggen door andere honden.
En dan thuis. Haar in je koffie, haar overal, zelfs bij mij thuis waar de honden buiten woonden......De slooplijst zal ik er maar niet bij halen, maar op 1 staat nog altijd het bankstel.
Het is in beide gevallen niet even een hond die je aanschaft, het vereist een levensstijl. Bezoek Angelique, bezoek evenementen en wandelingen (groepen genoeg waar je ook Malamutes vindt) en maak het van dichtbij mee. Ze zijn schitterend, maar zeker ook zeer bewerkelijk.
Zo ook het karakter. Ga eens kijken bij een sledenhondenevenement en je ziet het verschil heel tekenend; de huskies moeten in bedwang moeten gehouden voordat ze vertrekken. Ze maken bokkensprongen en zijn zeer vocaal. De Malamutes gaan nog even rustig liggen als het hun beurt nog niet is en moeten de hele race gemotiveerd worden om te blijven lopen (dit is ietwat zwart-wit, maar wel hoe ik het heb zien gebeuren). Ze jagen en zijn zelfstandig en dat geldt even goed voor beide rassen. Malamutes vinden mensen in het algemeen heel erg gezellig. Huskies vinden andere honden erg gezellig. Malamutes hebben 1 of 2 goede vrienden onder de honden en vinden het verder wel goed. Mijn honden waren geen vechtjassen, maar lieten zich niets opleggen door andere honden.
En dan thuis. Haar in je koffie, haar overal, zelfs bij mij thuis waar de honden buiten woonden......De slooplijst zal ik er maar niet bij halen, maar op 1 staat nog altijd het bankstel.
Het is in beide gevallen niet even een hond die je aanschaft, het vereist een levensstijl. Bezoek Angelique, bezoek evenementen en wandelingen (groepen genoeg waar je ook Malamutes vindt) en maak het van dichtbij mee. Ze zijn schitterend, maar zeker ook zeer bewerkelijk.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het moet toch een hulphond worden?
Als je een hond wil hebben die overal mee naar toe kan zou ik deze rassen laten schieten.
Alleen al om het haar - mijn Golden neem ik in de ruiperiode ook nergens mee naar toe. Veel mensen zitten daar echt niet op te wachten. Laat staan een verharende poolhond.
Bij een Malamute zou ik dan voor een teef gaan. Mocht je een reu treffen met een sterk karakter zit je er ook weer mee dat je die niet overal mee naar toe kan nemen.
Als je een hond wil hebben die overal mee naar toe kan zou ik deze rassen laten schieten.
Alleen al om het haar - mijn Golden neem ik in de ruiperiode ook nergens mee naar toe. Veel mensen zitten daar echt niet op te wachten. Laat staan een verharende poolhond.
Bij een Malamute zou ik dan voor een teef gaan. Mocht je een reu treffen met een sterk karakter zit je er ook weer mee dat je die niet overal mee naar toe kan nemen.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Hoeft geen hulphond te worden gewoon een huisdier kameraad. Husky is en blijft nog enige voorkeur maar tamaskan komt na ook veel lezen in de buurt of anders een malamut teef. Verharing sloopgedrag zal niet veel voorkomen ben . Heel veel thuis.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Je snapt wel dat het wel of niet thuis zijn geen donder te maken heeft met de verharing van een hond.incubi666 schreef:Hoeft geen hulphond te worden gewoon een huisdier kameraad. Husky is en blijft nog enige voorkeur maar tamaskan komt na ook veel lezen in de buurt of anders een malamut teef. Verharing sloopgedrag zal niet veel voorkomen ben . Heel veel thuis.
En sloopgedrag kan ook voorkomen als je 5 minuten de deur uit bent.
Ga nou eerst eens kennis maken met de rassen.
Je hebt zo ongeveer al alle rasgroepen gehad die et zijn met honden die je wilt.
Dus ook dit wordt m niet.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Incubi, het is al vaker gevraagd maar misschien wil je er nu
wel antwoord op geven.
Wat verwacht je van een hond? Wat voor eigenschappen moet hij persé hebben?
En wat wil je niet?
Op het forum zit zoveel rassenkennis, dan kunnen we je gerichter helpen.
wel antwoord op geven.
Wat verwacht je van een hond? Wat voor eigenschappen moet hij persé hebben?
En wat wil je niet?
Op het forum zit zoveel rassenkennis, dan kunnen we je gerichter helpen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou gillend gek worden.
Er woont er hier eentje in de buurt en die heeft werkelijk eindeloze energie, die mensen doen er genoeg mee, fysiek en mentaal en toch blijft het een energiebom.
Kan ook niet tot nauwelijks los. Vreemd gedrag ook wel naar honden.
Ik ken overigens wel een leuke labrador x malamute
Er woont er hier eentje in de buurt en die heeft werkelijk eindeloze energie, die mensen doen er genoeg mee, fysiek en mentaal en toch blijft het een energiebom.
Kan ook niet tot nauwelijks los. Vreemd gedrag ook wel naar honden.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
En ga eens langs bij mensen met dit soort honden. Kijk waar overal het haar in zit, vraag eens goed door naar de negatieve eigenschappen zodat je voorbereid bent.
Ik dacht met een Golden een erg makkelijke hond te nemen. Maar als het je eerste hond is die je opvoedt, moet je zoveel dingen nog uitvinden. Ik heb vaak met mijn handen in het haar gestaan.
Betekent niet dat het niet kan hoor, maar ga wel bij mensen langs om die honden te ervaren.
Ik dacht met een Golden een erg makkelijke hond te nemen. Maar als het je eerste hond is die je opvoedt, moet je zoveel dingen nog uitvinden. Ik heb vaak met mijn handen in het haar gestaan.
Betekent niet dat het niet kan hoor, maar ga wel bij mensen langs om die honden te ervaren.
-
- Zeer actief
Ik ook! Supergehoorzaam en lief. Hij was van een stel hippies en hij heette Holy SmokeBrindlecardi schreef: