blondie schreef:Ik denk dat er wel een blaf zou komen of dat ik voel dat er ogen van buiten mij aanstaren

.
Maar de honden zijn te vaak in de buurt en als ze dat niet zijn dan vraag ik me af waar ze zijn, dus buitensluiten zal niet snel gebeuren.
In de voortuin laat ik ze niet onbeheerd dus dat zal niet gebeuren.
Achter is de deur wel eens dicht gevallen en dan zit hij (het is altijd Aki die zelf buiten zou gaan zijn liggen) voor het achterraam naar binnen te staren, en dat merk ik dan gewoon.
Wat overigens ook dom is, want hij kan de deur gewoon openmaken, van buitenaf en ook van binnenuit. Maar blijkbaar doet hij dat alleen als wij zeggen "doe de deur maar open".
Mijn vorige duo (de 2 duitse herders) heeft op de dag eens aan de voorkant gezeten van mijn vorige huis. De deur bleek niet in het slot te zijn gevallen.
Nu zat daar wel een hekje omheen. Finn lag bovenaan het trappetje bij de voordeur en Bluf in het gras vlak achter het hek.
Deur wagenwijd open
Het is dat een overbuurman uit de flat het op een bepaald moment opviel, ook omdat hij mijn auto niet zag staan. En ook bij hun was het niet mijn gewoonte om ze zonder toezicht buiten te laten
Een buurvrouw verderop die vaker bij mij binnen kwam heeft de honden toen naar binnen gedaan, de overbuurman durfde het toch niet aan om het hekje binnen te stappen. Maar ze lagen toen ook braaf eigenlijk bij het huis, gelukkig... en toch redelijk wat voetverkeer voor dat hekje langs mét en zonder honden die niet altijd even leuk reageerden. Checkte daarna toch altijd wel of de deur goed in het slot zat en draaide in het vervolg de deur maar op slot