Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou jou hond doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Wat zou jou hond doen?

Ongelezen bericht door Paisley »

Zamunda schreef: Is Kiwi nu heel moe, van het niet kunnen ontspannen?
Ik denk dat ze wel redelijk heeft geslapen, want ze lag de hele avond al op dr vaste plekje te soezen en het was niet koud inderdaad.

Ik ben haar ook een keer in de winter buiten vergeten en toen werd ik snachts wakker omdat Mayke aansloeg. De reden dat ze aansloeg, was omdat Kiwi een hol voor zichzelf aan het graven was beschutting in te zoeken :ugh: Toen ik eenmaal buiten kwam, zat ik een puntsnuitje en twee bibberende oortjes uit dr holletje komen :blauwoog:

Een beetje sneu is het wel maar ze is ook zo glad als een aal. Als je de deur binnenkomt, kan ze geruisloos en ongezien langs je heen glippen. Dat is ook prima dus ik let er niet erg op, maar t is wel de bedoeling dat ze binnen slaapt snachts eigenlijk :oohja:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

toevallig is het mijn moeder laatst overkomen, Bailey heeft de hele nacht buiten gezeten zonder maar één kick te geven.
Laicka geeft hele zielige blafjes als ze even buiten moet blijven en Fix, die springt tegen de deur op
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik denk dat er wel een blaf zou komen of dat ik voel dat er ogen van buiten mij aanstaren :engel: .
Maar de honden zijn te vaak in de buurt en als ze dat niet zijn dan vraag ik me af waar ze zijn, dus buitensluiten zal niet snel gebeuren.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel zou denk ik wel blaffen, alhoewel ie wel iedere nacht op het balkon slaapt met dit weer en dan issie mij ineens helemaal vergeten :P Pom zou vrees ik op strooptocht gaan, de trut :)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Luus zou de hele tent bij elkaar krijsen en Abra zou slachtofferig kijkend diep zuchtend haar lot aanvaarden met tegenzin.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik denk dat Droef het niet eens heel erg zou vinden. Is de volgende ochtend mijn tuin wel onkruid vrij geloof ik. Waarschijnlijk krijg ik wel DE blik van hem, maar dat zal dan komen omdat hij moe is want de hele nacht onkruid wieden is misschien een beetje overdreven.

Izzy heb ik geen idee van, ik denk dat die(vooral met deze temperaturen) het ook gewoon ondergaat zonder morren.

Ik ben eerder bang dat ze uiteindelijke 's nachts gewoon besluiten een wandeling door de buurt te doen, en wat daar van zou komen. Ik wil het niet eens weten :schrik: Onze tuin is niet echt ontsnappingsproof voor Izzy en Droef doet aan zwemmen dus die is ook zo weg.

Gelukkig is het maar theoretisch gelul, want ze slapen bij ons in de kamer en we gaan als zoeken en roepen als er 's avonds een kat ontbreekt op bed. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Het is godsonmogelijk Fitz buiten te vergeten. Niet omdat hij gaat blaffen of wat dan ook, maar na de avondplas krijgt hij nog een handje brokjes die hij Heel. Graag. Wil!
Dus hij zorgt wel dat hij binnen komt. Maddie idem, hoewel die het waarschijnlijk prima zou vinden om buiten te slapen.
Imp bedient zich van het kattenluik, dus die is niet buitensluitbaar.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

tycha schreef:Triss zou niet reageren omdat ik haar buiten gelaten heb. Die vind het wel lekker om buiten de boel een beetje te bewaken. Maar ze mag dus nooit alleen buiten zijn van ons (in de tuin) omdat ze werkelijk op ieder geluidje achter reageert en de hele buurt bij elkaar tettert. Wat dat aangaat kunnen we haar dus ook nooit vergeten buiten. :mrgreen:
Herkenbaar. Goh jij hebt ook een collie? :engel:

Maar stél dat er niemand langs zou lopen en ook geen brommers langs zouden rijden, dan zou Vic waarschijnlijk precies voor de deur blijven liggen totdat ik weer opendoe, zich afvragend wat hij fout heeft gedaan. Hij ligt nauwelijks alleen buiten, wil altijd in je buurt zijn. :engel:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol ligt met dit weer de hele nacht buiten in haar mand :lol1:
Die zou dus niks doen, in de winter zou ze zich wel laten horen.
Vlo zou in paniek raken.
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Mijn laatste wat ik doe als ik naar bed ga is Sinne laten plassen (aan de lijn), dus die gaat mee naar binnen en mee naar de slaapkamer.
Soms raakt ze in huis wel ergens opgesloten, als ze meeloopt en ik het niet door heb. Dan zit ze in de schuur, of in de bijkeuken, of in het kantoor. Mevrouw geeft dan geen kik, ook niet als ik op een gegeven moment haar mis en ga roepen. Ze is dan wel heel blij als ik haar weer gevonden heb.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Beiden zullen eerst verbaasd kijken naar de deur en maar even afwachten (daarstraks nog, Damy al binnen, was Noa kwijt; nog buiten :oeps: Nog geen 10 min, maar toch).
Daarna piepen en aan de deur krabbelen, daarna een voorzichtig wafje. En daarna maar berusten in hun lot :jank:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Persistence schreef:
tycha schreef:Triss zou niet reageren omdat ik haar buiten gelaten heb. Die vind het wel lekker om buiten de boel een beetje te bewaken. Maar ze mag dus nooit alleen buiten zijn van ons (in de tuin) omdat ze werkelijk op ieder geluidje achter reageert en de hele buurt bij elkaar tettert. Wat dat aangaat kunnen we haar dus ook nooit vergeten buiten. :mrgreen:
Herkenbaar. Goh jij hebt ook een collie? :engel:

Maar stél dat er niemand langs zou lopen en ook geen brommers langs zouden rijden, dan zou Vic waarschijnlijk precies voor de deur blijven liggen totdat ik weer opendoe, zich afvragend wat hij fout heeft gedaan. Hij ligt nauwelijks alleen buiten, wil altijd in je buurt zijn. :engel:
Ik denk dat Triss dat ook zou doen. Misschien niet denkend wat heb ik fout gedaan. Maar ze zal wel stil in de tuin blijven liggen :F:
Afbeelding
Groetjes Marja
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik dacht dat mij dat nooit zou overkomen maar wij zijn dus laatst ook Manu vergeten. Die lag nog in de tuin en we hebben na een paar wijn gewoon de deur dichtgedaan en zijn gaan slapen. Hij ligt graag in zijn eentje en dus zien we hem wel vaker een hele avond niet.
Hij is dol op de tuin en echt een buitenhond maar hij ging om 4 uur 's nachts toch staan loeien :80:
Uma zou niks doen denk ik. Maar die kun je niet vergeten. Als we tandenpoetsen ligt ze op onze voeten :I: en als ze eens niet volgt gaan we gelijk kijken.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Die van mij zouden hevig tekeer gaan, de buurt zou het niet leuk vinden: twaalf gillende Jacks :80:
StellaViolet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Eigenlijk zou het al onmogelijk zijn, hij slaapt namelijk in bed. Dat merk je wel. :mrgreen:
Maar anders zou ik de buren van 2 straten verderop aan de deur hebben :LOL: Hij heeft goede stembanden zullen we maar zeggen.
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds ooit eens buiten vergeten, die lag gewoon braaf aan het schuifraam te wachten :lief: :oeps:

De andere 2 zouden op stap gaan, die trekken naar ergens waar ze wel binnen zouden mogen :F:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

blondie schreef:Ik denk dat er wel een blaf zou komen of dat ik voel dat er ogen van buiten mij aanstaren :engel: .
Maar de honden zijn te vaak in de buurt en als ze dat niet zijn dan vraag ik me af waar ze zijn, dus buitensluiten zal niet snel gebeuren.
In de voortuin laat ik ze niet onbeheerd dus dat zal niet gebeuren.
Achter is de deur wel eens dicht gevallen en dan zit hij (het is altijd Aki die zelf buiten zou gaan zijn liggen) voor het achterraam naar binnen te staren, en dat merk ik dan gewoon.
Wat overigens ook dom is, want hij kan de deur gewoon openmaken, van buitenaf en ook van binnenuit. Maar blijkbaar doet hij dat alleen als wij zeggen "doe de deur maar open". :o

Mijn vorige duo (de 2 duitse herders) heeft op de dag eens aan de voorkant gezeten van mijn vorige huis. De deur bleek niet in het slot te zijn gevallen.
Nu zat daar wel een hekje omheen. Finn lag bovenaan het trappetje bij de voordeur en Bluf in het gras vlak achter het hek.
Deur wagenwijd open :oeps:
Het is dat een overbuurman uit de flat het op een bepaald moment opviel, ook omdat hij mijn auto niet zag staan. En ook bij hun was het niet mijn gewoonte om ze zonder toezicht buiten te laten :engel:
Een buurvrouw verderop die vaker bij mij binnen kwam heeft de honden toen naar binnen gedaan, de overbuurman durfde het toch niet aan om het hekje binnen te stappen. Maar ze lagen toen ook braaf eigenlijk bij het huis, gelukkig... en toch redelijk wat voetverkeer voor dat hekje langs mét en zonder honden die niet altijd even leuk reageerden. Checkte daarna toch altijd wel of de deur goed in het slot zat en draaide in het vervolg de deur maar op slot :engel:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Die van mij melden zich binnen een kwartier. Ze vinden het heerlijk buiten, maar wel alleen met de deur open. Op den duur geven ze het wel op, dan springen ze alleen nog maar zo heel af en toe tegen de deur aan (ik was aan het schoonmaken).
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

De jongelui zouden heerlijk vinden die zijn graag hele dag buiten. Maar mini Donna :O: die krijst denk ik hele buurt bij elkaar.
Maar haar vergeten kan ik niet want zij ligt in bed :)
Groetjes Heidi
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi trekt haar muil al open zodra ik de deur langer dan een minuut dicht trek. :P
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk niet dat het me zou gebeuren.
Niet omdat ik niet vergeetachtig zou kunnen zijn :tongue: maar gewoon omdat het vaste ritueel dan niet kan worden uitgevoerd.
(Deur op slot, elk een kluif in de mand en dan zelf gaan slapen.)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”