Snap ik. Maar als ik ooit een hondje weg moest doen mag je me echt 5 jaar later bellen om een oplossing te bedenken als je de hond ook weg gaat doen. In elk geval iets van betrokken zijn.dagmar88 schreef:Nou. Ja. Ik neem de hond, niet de eigenaar. Ze voegen me maar lekker toe op facebook en kijken mee.Hilde schreef: Als ik ooit weer een herplaatser neem, zou ik met alle liefde een gezond contact onderhouden met de vorige eigenaar. Geen probleem om af en toe een update te schrijven of iets dergelijks. Dat doe ik nu ook richting de fokker van mijn hond.
Maar vriendjes hoeft van mij persoonlijk niet.
Afspraken en ideeën al helemaal niet
Ik merk dat ik niet goed tot de kern kom van wat ik bedoel. Tikken op de telefoon etc. Hier op dit forum gaan honden weg en dan krijgt de baas haast een goed zo mee. Daar vind ik iets van. De rest van alle geschreven stukken is bijzaak. Dat is reageren op. De hele kul rondom herplaatsen en het goedpraten ervan is puur en alleen om de oude baasjes lekker te laten slapen. In de praktijk wordt meen ik statistisch de helft van de honden herplaats. In veel landen rechtstreeks naar het dodingsstation. Weg ermee. Zijn wij echt anders dan Amerikanen en Spanjaarden als we van een hond af willen?
Duizenden uitzonderingen dus ga aub geen voorbeelden noemen. Kan ik zo weer 10 andere kanten tegenover zetten. Geen zin in.