Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Taboe mbt herplaatsen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Taboe mbt herplaatsen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kooi schreef:
S@ndr@ schreef:zijn ook ouders die bewust hun kind bij de ex- partner laten omdat die in de situatie voor dat moment de betere zorgdrager is voor dat kind, feitelijk is dat ook een kind loslaten ..... en natuurlijk heb je dan bezoekregelingen enz..

maar tegen je ex zeggen van ons kind blijft bij jou wonen of gaat met jou mee naar een nieuw leven is ook loslaten - en je kind een andere plek geven. dat kijken naar wat het beste is voor het kind is alleen maar goed toch
Je hebt het hier over echtscheiding, wat is het alternatief? :scratch:
Als je uit elkaar gaat, gaat de hond of kat ook met een van beiden mee, of worden verdeeld. Dat is toch geen herplaatsen? En dan nog overdenkt zo'n dier de situatie niet. Kinderen hebben echt wel last van een scheiding hoor, hoe goed dat ook geregeld is.
scheiden of niet. er is geen kind die zonder schade in welke vorm dan ook zijn vroege jaren doorkomt.... of dat nu komt door complexen bij ouders of dingen op school, of door andere dingen.. shit happens... !!! maar dat even daargelaten,
er zijn ook ouders die liever elkaar doodvechten omdat ze de kinderen willen, en dan het belang van het kind over het hoofd zien in hun eigen egoisme .. ik heb zelf best respect als een ouder een stap achteruit neemt en in het belang van het kind handelt .. ( daar ging het me om niet of er nu wel of niet een alternatief was/is) ..
en dan nu weer on topic het ging over hondjes
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

kooi schreef:
S@ndr@ schreef:zijn ook ouders die bewust hun kind bij de ex- partner laten omdat die in de situatie voor dat moment de betere zorgdrager is voor dat kind, feitelijk is dat ook een kind loslaten ..... en natuurlijk heb je dan bezoekregelingen enz..

maar tegen je ex zeggen van ons kind blijft bij jou wonen of gaat met jou mee naar een nieuw leven is ook loslaten - en je kind een andere plek geven. dat kijken naar wat het beste is voor het kind is alleen maar goed toch
Je hebt het hier over echtscheiding, wat is het alternatief? :scratch:
Als je uit elkaar gaat, gaat de hond of kat ook met een van beiden mee, of worden verdeeld. Dat is toch geen herplaatsen? En dan nog overdenkt zo'n dier de situatie niet. Kinderen hebben echt wel last van een scheiding hoor, hoe goed dat ook geregeld is.
Mwah, niet alle kinderen hoor ;) Ik heb er nooit last van gehad in ieder geval (bij mijn ouders).

Wij hadden de honden ook 'verdeeld' toen we uit elkaar gingen. Maar dan nog... Ex kreeg een nieuwe partner en toen moest de hond toch weg ;) Dat kan ook nog gebeuren.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik snap je ook hoor, Laeken.
Natuurlijk is 'succesvol' herplaatsen fijn voor de hond in kwestie (en voor de nieuwe, geschikte(re) baas). En onder succesvol versta ik dan dat de hond het beter krijgt dan dat hij het had (hij/zij kan bijvoorbeeld meer hond kan zijn, er is minder stress, hij/zij komt in een fijnere omgeving, er dient zich een begripvolle baas aan, etc.).

Maar ik heb ook een hond gehad waar ik 4e baas was en hij (Billy) was op dat moment pas 9 maanden... Ik had hem voor geen goud willen missen maar het was wel een hond met gebruiksaanwijzing.

Het gaat mij echt om het 'gemak' van herplaatsen waar ik heel veel moeite mee heb. Dat is iets wat echt veel vaker voorkomt dan vroeger. In plaats van dealen met de gegeven situatie, je stinkende best doen om alles goed te laten verlopen, en ja, soms moeilijke beslissingen nemen, is iets wat bij het het houden van honden hoort.
In die zin snap ik het vergelijken met kinderen ook wel. Die doe je ook niet weg als het even moeilijk is.
(En hiermee vergelijk ik honden NIET met kinderen. Ik ben blij dat honden honden zijn en juist geen kinderen :wink: ).
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

laeken schreef:
Paisley schreef: Voor jou voelt een hond blijkbaar als een kind maar voor veel mensen is het gewoon een huisdier.
WTF.... :ugh: :blauwoog: Echt....??? Heb ik al die jaren voor de kat z'n k.. hier geschreven en dit beeld geschetst?
Als je die kat en dr vagina niet aanstaat, zet je m toch gewoon ter herplaatsing?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Paisley schreef:
laeken schreef:
Paisley schreef: Voor jou voelt een hond blijkbaar als een kind maar voor veel mensen is het gewoon een huisdier.
WTF.... :ugh: :blauwoog: Echt....??? Heb ik al die jaren voor de kat z'n k.. hier geschreven en dit beeld geschetst?
Als je die kat en dr vagina niet aanstaat, zet je m toch gewoon ter herplaatsing?
Weet je wat het is. Al mijn honden waren herplaatsers en GEEN van hen had een oude baas die ook maar 1 seconde interesse had in het welzijn van die hond. Misschien doet dat wat met je beeld van de o zooo goede herplaatsingen en redenen en eeuwig betrokken oude baasjes. Hier op dit forum zijn afgelopen jaar twee forumhonden herplaatst. Zover ik weet zijn beide baasjes de hond uit het oog verloren.

Alleen bij Lief weet ik dat er nog contact is en dat alles goed gaat.

Misschien heb je na hetplaatser nr 6 een wat minder hoge pet op van hun vorige baasjes.... :lol1: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:Eigenlijk wordt elke hond herplaatst als pup :wink: vind ik nog veel erger zo'n kleine pup bij zijn moeder en broertjes / zusjes weghalen :(
Ik vind het erg als je een pup koopt en helemaal naar je hand zet en totaal aan je leven bindt om dat hondje vervolgens weg te doen als je geen zin meer hebt om zaken te regelen of et moeite in te steken.

Er zijn zat terechte herplaatsingen maar vergeef me dat ik het gros kul en gemakzuchtig vindt. Hondje dumpen en goedpraten. Ook hier op het forum. Wat een goede keuze.....je denkt aan je hond en niet aan jezelf. Ondertussen zal ik geen namen noemen maar de honden zijn inmiddels weg en kwijt en verdwenen van de radar....waar zijn die? Schuur fok? Wie zal het zeggen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maargoed. Als je geen zin meer hebt in die hond is hij als hij het treft elders inderdaad beter af. Of niet. En hij zit de hele dag in de bench van een halve gare die hem gekregen heeft. In elk geval niet jouw zorg en ook niet iets wat je kan voorkomen als je je hond weggeeft.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb zelf ook niet echt iets tegen herplaatsers :engel:

Al mijn vier honden waren herplaatsers en anders had ik ze niet gehad en straks weer op zoek naar nr 5 . Komt vast ook wel weer goed.

Zelf zou ik enorm veel moeite hebben om een hond weer weg te doen maar als de omstandigheden echt niet anders kunnen worden zal het soms misschien beter zijn om een andere plek te zoeken.
En dan niet dumpen in een asiel maar echt op zoek naar een betere baas dan ik dan kan zijn.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:Maargoed. Als je geen zin meer hebt in die hond is hij als hij het treft elders inderdaad beter af. Of niet. En hij zit de hele dag in de bench van een halve gare die hem gekregen heeft. In elk geval niet jouw zorg en ook niet iets wat je kan voorkomen als je je hond weggeeft.
Idd. Maar de andere kant, als je geen zin meer in je hond hebt of geen geld of geen tijd en hij zit de hele dag alleen in een in kamer op een appartement te blaffen. En als die dan bij iemand zit die tegen afstand doen is. Is ook niet je van het. Sterker nog dan zou die hond gewoon beter af zijn ergens anders.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ja, soms herplaats je inderdaad omdat het je zelf goed uitkomt. Ik ben gek op Charlie, op 1 punt na past ze perfect bij ons, ik ben écht hartstikke gek op haar, dat kan ik niet met woorden zeggen. Het enige is is dat ze visite opeet, álle visite. Wel of niet bekend maakt niks uit. Ze moet dus altijd apart of vast als er visite is, ook bij het vriendje van dochter die hier dagelijks komt. Ook moet ze apart van het kitten wat hier sinds een paar weken loopt, terwijl de kat die hier was toen Charlie kwam prima gaat. Die wordt zelfs regelmatig uitgedaagd om te spelen. En ik vind dat lastig en eng want wat als dochter het een keer vergeet als ze alleen thuis is of mijn man. Ze doet het ook bij anderen thuis, mee óp visite kan ze dus ook niet wat betekent dat we bij vrienden die ver weg wonen niet meer blijven slapen, oud en nieuw moéten we thuis vieren enz. Af en toe schiet herplaatsen bij mij dus ook door mijn hoofd en dat is dan echt puur uit egoïsme maar als een ander het om deze reden zou doen zou ik er toch alle begrip voor hebben.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik ben dus van mening als baasje geen trek meer in een hondje heeft dat het hondje ergens anders gewoon beter zit. En als die mensen gewoon echt weg doen omdat het hun even beter uitkomt dan hoop ik dat ze niet meer aan een hond beginnen.

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Het kan altijd een keer gebeuren, maar als het vaker gebeurd bij dezelfde persoon dan vind ik dat je voor de makkelijkste weg kiest :mep:
Ik ben het met Laeken eens :schrik:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:Ik ben dus van mening als baasje geen trek meer in een hondje heeft dat het hondje ergens anders gewoon beter zit. En als die mensen gewoon echt weg doen omdat het hun even beter uitkomt dan hoop ik dat ze niet meer aan een hond beginnen.
Maar lees nu eens je verhaal. Je vind dat als een baasje er geen trek meer in heeft de hond "ergens anders" beter zit? Wie zegt dat? Is een bijkeuken beter? Of een kennel? Een schuur waar ze pups gaat werpen? Je kan wel zeggen daar geef ik mijn hond niet aan maar de dag dat je je hond weg doet is de dag dat jij er in elk geval niet meer over gaat. En DAAR val ik over.
Alsof alle herplaatsers bij leuke baasjes komen. Wuilus is 5 keer herplaatst en werd mishandeld door de baas waar ik haar van kreeg. Maar o wat goed dat haar eerste baas die er geen zin meer had aan haar dacht toen hij haar weg deed.....pfffff.

Herplaatsen van honden met probleemgedrag wordt namelijk zelden een succesverhaal voor de hond. Helaas maar een feit. Kijk eens hoeveel honden op dit forum weer herplaatst worden door het probleemgedrag waarvoor ze gedumpt werden door de eerste pup koper...

Ik heb echt een hekel aan super positieve reacties. Ik snap dat het niet gaat. Je denkt aan je hond. Nee. Je denkt aan jezelf want na herplaatsen is je hond overgegaan naar wildvreemden en die moeten het er maar mee uitzoeken. Dat lukt soms wel en vaak ook weer niet. Asiel of wisselbeker op marktplaats als er een lekkere kop op zit.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En de norm die hier heerst is meer de crème de la crème. Soms zie je de trieste bedoeling op markplaats druipen van de foto's en die baasjes zijn al zo afgestompt dat ze het normaal vinden. Hond te koop. Alleen foto's tussen stront op een platje...of 3 foto's in de bench met gele pis poten. Aangelijnd en gedrukt kijkend naar zijn eigen baas. Hartverscheurend. ... sorry. Ik kan daar soms bijna van janken en je kan er niks tegen doen. Zo diep diep triest die honden die constant herplaatst worden omdat de baas er geen zin meer in heeft.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En ik heb NIETS regen goede herplaatsing en mensen waar het niet meer gaat. Maar gemakzuchtig gedrag en onzin goedpraten of twee keer een hond wegdoen....een ezel....tja. Heb ik weinig mee. Sorry. Keuzes kan je ook maken rekening houdend met je hond. Ik neem er ook geen staffie kitten cavia of python bij....sorry.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Machie schreef:Ik vind herplaatsen op zich geen probleem. Het enige waar ik echt moeite mee hebt is teven herplaatsen die 'uitgefokt' zijn. Dan is een hond een ding ipv een hond. Mijn honden heb ik in principe voor het leven. Of er moet iets gebeuren waardoor dat niet gaat. Enorme ruzie's in de roedel kan ik niet hebben, ik heb honden liever niet de gehele dag gescheiden. Fiji heb ik bijvoorbeeld heel bewust op karakter uitgezocht. En hoewel ik meer een tevenmens ben, denk ik dat ik tussen mijn 2 teefjes geen 3e teef wil zetten, dus de kans is groot dat de volgende een reu wordt.
Nou, daar heb ik dus juist geen enkel probleem mee. Het herplaatsen van uitgefokte honden bedoel ik dan.
Krijgen die honden eindelijk een plek waar ze wel de aandacht krijgen die ze verdienen (als ze goed geplaatst worden).

Luuk komt bij een fokker vandaan waar hij over was. Als pup aangekocht om eventueel als dekreu gebruikt te gaan worden. Dat is er, naar zeggen, nooit van gekomen, maar hij heeft de eerste twee jaar van zijn leven, daardoor, voornamelijk in een ren doorgebracht, samen met een andere reu. Veel meer dan de ren en de keuken heeft hij niet gezien voor hij bij ons kwam.
Voor die fokker was hij inderdaad een onderdeel van het "bedrijf". Niet dat ze slecht voor de honden waren, maar wel een heel andere insteek mbt het houden van honden dan ik heb. Ik hou van honden, zij van honden houden :19: .

Wij zijn ongelofelijk blij dat zij Luuk toen wilden herplaatsen. Hij had daar gewoon kunnen blijven, maar mocht ook weg en wij hebben er inmiddels een gouden hond aan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:En ik heb NIETS regen goede herplaatsing en mensen waar het niet meer gaat. Maar gemakzuchtig gedrag en onzin goedpraten of twee keer een hond wegdoen....een ezel....tja. Heb ik weinig mee. Sorry. Keuzes kan je ook maken rekening houdend met je hond. Ik neem er ook geen staffie kitten cavia of python bij....sorry.
Mijn eerste hond is naar vrienden gegaan. Die kon niet binnen worden gehouden en ik ging noodgedwongen naar een flat.
Heeft het veel leuker gehad dan bij mij, gek op de kinderen en hun vriendjes, veel meer aanloop en gezelligheid. Een eigen bank, grote tuin, achterplaats waar de baas aan auto's sleutelde en te veel eten :engel:
Heb er daarna wel een jaar over gedaan voor ik er weer aan durfde te beginnen.
De twee honden die zijn herplaatst waren juist geen probleemhonden, of op dat moment (al lang) niet meer. Een hond met rugzak herplaatsen zou ik echt een onmogelijk dilemma vinden.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Natuurlijk is aan het eind van de rit een hond altijd beter af als hij ongewenst is of als de situatie niet meer fijn voor hem is.
Ik kan echt zat reden bedenken waarom er tot herplaatsing wordt overgegaan, veranderde omstandigheden die je niet zag aankomen , knokkende roedels of agressie naar gezinsleden.

Maar er zijn ook herplaatsingen die worden gedaan uit gemakzucht en wellicht komt het doordat ik veel met herplaatsingen in aanraking kom dat ik wat cynischer ben geworden.
Ik heb inmiddels alle hoerensmoesjes al voorbij zien komen door de jaren heen.
Want een gedeelte van de plaatsingen wordt gedaan om het leven van het baasje te veraangenamen en daar wordt dan het beter leven sausje voor de hond overheen gegooid om het leuker te laten klinken.
En een gedeelte daarvan had weer voorkomen kunnen worden met een beetje je verstand gebruiken.
En omdat het gaat om levende wezens is er niets mis mee om dat verstand te gebruiken voordat je ergens aan begint.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Machie schreef:Ik vind herplaatsen op zich geen probleem. Het enige waar ik echt moeite mee hebt is teven herplaatsen die 'uitgefokt' zijn. Dan is een hond een ding ipv een hond. Mijn honden heb ik in principe voor het leven. Of er moet iets gebeuren waardoor dat niet gaat. Enorme ruzie's in de roedel kan ik niet hebben, ik heb honden liever niet de gehele dag gescheiden. Fiji heb ik bijvoorbeeld heel bewust op karakter uitgezocht. En hoewel ik meer een tevenmens ben, denk ik dat ik tussen mijn 2 teefjes geen 3e teef wil zetten, dus de kans is groot dat de volgende een reu wordt.
Nou, daar heb ik dus juist geen enkel probleem mee. Het herplaatsen van uitgefokte honden bedoel ik dan.
Krijgen die honden eindelijk een plek waar ze wel de aandacht krijgen die ze verdienen (als ze goed geplaatst worden).
Ik vind het prima dat ze die honden herplaatsen maar ik heb wel moeite met het ze krijgen dan eindelijk een plek waar wel aandacht voor ze is :ugh:
Dat betekent dat ze dat dus eerst niet kregen en pas weg mogen als er niets aan verdiend kan worden.
Nu is dat niet altijd zo maar het komt best wel voor.
Ik zou daar dus nooit een pup vandaan halen zelf. Als je niet goed voor de ouders zorgt , zak er dan ook maar in met je puppen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:. Een hond met rugzak herplaatsen zou ik echt een onmogelijk dilemma vinden.
Het zou voor mij aan de rugzak liggen , een hond die niet met kinderen overweg kan zou nog een prima leven kunnen hebben bij een baas of baasjes zonder kinderen.

Ik vind het dus echt aan de rugzak en wat erin zit liggen.
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

laeken schreef:En ik heb NIETS regen goede herplaatsing en mensen waar het niet meer gaat. Maar gemakzuchtig gedrag en onzin goedpraten of twee keer een hond wegdoen....een ezel....tja. Heb ik weinig mee. Sorry. Keuzes kan je ook maken rekening houdend met je hond. Ik neem er ook geen staffie kitten cavia of python bij....sorry.
Dáár heb je absoluut gelijk in.
Maar ik vind je ook wel erg negatief. Alsof het gros van de herplaatsingen ondoordacht gedaan worden. Jouw goedrecht om dat zo te voelen, maar ik denk dat minder aan de orde is dan jij nu laat overkomen.

Chihuahua-paws
Zeer actief

@Leaken - ik ga dat hele stuk niet quoten, Ik hoef het ook niet na te lezen. Ik weet wat ik post.
Als de eigenaar geen zin meer heeft in de hond. Is die eigenaar niet geschikt.
Ik zeg niet dat die hond naar een kennel of het asiel moet. Wel dat de hond dan beter ergens anders zit. Namelijk bij iemand die wel voor die hond wil gaan.

Ik vind je ook veel te negatief en te zwart wit. Er zijn echt mensen die herplaatsen omdat dat beter is voor de hond. Ook als de mensen ze makkelijk weg doen denk ik dat het dus uiteindelijk of juist dan beter is voor de hond. En ze worden dan niet allemaal in een schuur gedumpt en als fokt teef of dekreu gebruikt. Er zijn op het forum alleen al genoeg mensen die een leuke opvanger hebben.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 09 jul 2018 21:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Tineke schreef:Natuurlijk is aan het eind van de rit een hond altijd beter af als hij ongewenst is of als de situatie niet meer fijn voor hem is.
Ik kan echt zat reden bedenken waarom er tot herplaatsing wordt overgegaan, veranderde omstandigheden die je niet zag aankomen , knokkende roedels of agressie naar gezinsleden.

Maar er zijn ook herplaatsingen die worden gedaan uit gemakzucht en wellicht komt het doordat ik veel met herplaatsingen in aanraking kom dat ik wat cynischer ben geworden.
Ik heb inmiddels alle hoerensmoesjes al voorbij zien komen door de jaren heen.
Want een gedeelte van de plaatsingen wordt gedaan om het leven van het baasje te veraangenamen en daar wordt dan het beter leven sausje voor de hond overheen gegooid om het leuker te laten klinken.
En een gedeelte daarvan had weer voorkomen kunnen worden met een beetje je verstand gebruiken.
En omdat het gaat om levende wezens is er niets mis mee om dat verstand te gebruiken voordat je ergens aan begint.
Had al een heel stuk getypt maar dit vat het wel samen :ok:

En het zijn niet alleen de eigenaren die smoesjes gebruiken ook de adoptanten kunnen er wat van, mijn hemel wat mensen allemaal verzinnen om een hond maar te krijgen. Heb al zoveel gehoord en gezien dat ik wel eens heb gezegd dat ik Kier liever laat inslapen dan dat ik haar herplaatst :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Liesbeth
Zeer actief

Tineke schreef:
Liesbeth schreef:
Ik vind het prima dat ze die honden herplaatsen maar ik heb wel moeite met het ze krijgen dan eindelijk een plek waar wel aandacht voor ze is :ugh:
Dat betekent dat ze dat dus eerst niet kregen en pas weg mogen als er niets aan verdiend kan worden.
Nu is dat niet altijd zo maar het komt best wel voor.
Ik zou daar dus nooit een pup vandaan halen zelf. Als je niet goed voor de ouders zorgt , zak er dan ook maar in met je puppen.
Ik heb dat misschien een beetje te zwart/wit neergezet.
Neemt niet weg dat grotere fokkers (in het algemeen) hun honden op een andere manier houden dan ik mijn hond houd. Mijn honden leven in huis en kennen geen ren.
Ik ken de fokker van mijn eerste pup Sjoerd en Luuk (herplaatser) vrij goed en zou daar zo weer een hond van willen hebben (als hij nog middenslag Schnauzers zou fokken) :lol1: .

laeken
Zeer actief

Jullie vinden mij zwart wit maar ik weet van geen enkele herplaatser die ik ooit gehad heb wie de hond ooit gekocht heeft. Ik ken geen enkele herplaatser waarbij er nog enige vorm van interesse vanuit de vorige eigenaren is. Dus ik ben daarin gewoon een stuk minder rooskleurig ingesteld. Zeker dat je verantwoordelijkheid nemen etc. Het is echt hoogst zelden dat na herplaatsen niet direct de handen eraf gaan. Je kan die hond in de plomp gooien, slaan, doorverkopen want er kraait geen haan meer naar.

Herplaatsen kan prima zijn en prima gaan. Maar meestal is het gewoon wegdoen van een probleem of geen zin meer hebben. Het spijt me. Dat is mijn ervaring en ik ben echt de enige niet die zijn hele leven herplaats honden heeft waarbij er geen enkele eerdere eigenaar ooit iets heeft laten horen. En waarvan bij GEEN van de honden bekend is wie hem of haar ooit als pup nam. Dat lijkt me dus best wel de realiteit.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Als je je hond wegdoet omdat gemakzucht belangrijker voor je is dan de hond verzorgen dan moet je het nog steeds gewoon doen.

Ik word een beetje simpel van dat geklier over de makkelijkste weg en wat je hoort te doen. Ik heb honden voor mijn plezier en en als dat plezier na 28 jaar ineens verdwijnt gaan ze alsnog allemaal weg.
Ik weet niet hoe ik een hond gelukkig moet maken als ik zelf niet gelukkig met de hond ben. Dat is aartslui en asociaal ben was allang een feit maar dat heeft niets te maken met wat mijn honden nodig hebben. Die willen graag echt gezien worden. Die willen contact kunnen maken met hun mens.

Natuurlijk zijn er een hoop klootzakken die nooit een hond hadden moeten nemen maar ze hebben die hond als en weet je wat er met die hond gebeurt als ze hem niet herplaatsen? Die hond gaat dood zodra hij ziek wordt want ze zien het niet eens dat hij al twee dagen rillend in zijn mand ligt.
Zulke honden sterven aan een verwaarloosde blaasontsteking of een rot gebit.

Al dat quasinobele geleuter over loyaliteit die er domweg niet is vind ik volstrekt irrelevant. Geen hond die er iets aan heeft om als huishoudelijke taak gezien te worden.
Dit is veel te zwart wit. De mesen die hier hun honden herplaatsen en vervolgens nieuwe nemen passen nergens in dit verhaal. En dat is nu precies waar ik niet tegen kan. Je kan me wegzetten quasinobele leuteraar maar mijn eigen oom die 7 pups kocht en geen enkele hond langer dan 5 jaar gehouden heeft past ook nergens in je verhaal. Laat ik het nu net daarover hebben en laat dat nu net het de kopers van het gros van de herplaatsers zijn. Dat zijn geen eerste honden en oeps ik vergiste me. Dat zijn staffie die gedumpt worden omdat een XL beter is. Oude chihuahuas die bijten en vervangen worden door een nieuwe. Het is echt totaal niet passend als je denkt dat ik niet vind dat sommige honden weg moeten. Alleen is een hond voor mij geen handtas en als jij morgen Hein en Mira op marktplaats zet neem ik je dat absoluut kwalijk. Net zoals je het mij kwalijk zou nemen dus ik vind je reactie onprettig.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

laeken schreef:Jullie vinden mij zwart wit maar ik weet van geen enkele herplaatser die ik ooit gehad heb wie de hond ooit gekocht heeft. Ik ken geen enkele herplaatser waarbij er nog enige vorm van interesse vanuit de vorige eigenaren is. Dus ik ben daarin gewoon een stuk minder rooskleurig ingesteld. Zeker dat je verantwoordelijkheid nemen etc. Het is echt hoogst zelden dat na herplaatsen niet direct de handen eraf gaan. Je kan die hond in de plomp gooien, slaan, doorverkopen want er kraait geen haan meer naar.

Herplaatsen kan prima zijn en prima gaan. Maar meestal is het gewoon wegdoen van een probleem of geen zin meer hebben. Het spijt me. Dat is mijn ervaring en ik ben echt de enige niet die zijn hele leven herplaats honden heeft waarbij er geen enkele eerdere eigenaar ooit iets heeft laten horen. En waarvan bij GEEN van de honden bekend is wie hem of haar ooit als pup nam. Dat lijkt me dus best wel de realiteit.
Met Beau was dit exact zo. De eigenaren hebben nog iets van twee mails gestuurd en daarna nooit meer wat laten horen ondanks beloftes, afspraken en ideeën. Ik heb nooit kunnen begrijpen dat je een hond ruim zes jaar hebt, hem naar eigen zeggen met pijn in je hart wegdoet omdat de ándere hond zo moeilijk was en je dan nooit meer wat van je laat horen.

Als ik ooit weer een herplaatser neem, zou ik met alle liefde een gezond contact onderhouden met de vorige eigenaar. Geen probleem om af en toe een update te schrijven of iets dergelijks. Dat doe ik nu ook richting de fokker van mijn hond.
Laatst gewijzigd door Hilde op 09 jul 2018 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

laeken schreef:Jullie vinden mij zwart wit maar ik weet van geen enkele herplaatser die ik ooit gehad heb wie de hond ooit gekocht heeft. Ik ken geen enkele herplaatser waarbij er nog enige vorm van interesse vanuit de vorige eigenaren is. Dus ik ben daarin gewoon een stuk minder rooskleurig ingesteld. Zeker dat je verantwoordelijkheid nemen etc. Het is echt hoogst zelden dat na herplaatsen niet direct de handen eraf gaan. Je kan die hond in de plomp gooien, slaan, doorverkopen want er kraait geen haan meer naar.

Ik ben bij buster uiteindelijk bij de fokker terecht gekomen, die was zo blij :roll: dat ik contact opnam met haar.
Ik vroeg daarna op pupfoto's kreeg ik foto's van een teefje . Dit is hem :denken:

Daarna vroeg ik nog wat dingen , oa testen of welke reu gebruikt was , maar verder nooit weer wat gehoord

Dus tot zover de blijdschap .
Ik heb een fantastische hond aan buster gehad dus daar was ik blij om maar hij was al als 10 maanden oude pup in het asiel gegooid door de "" betrokken"" pup koper .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hilde schreef: Als ik ooit weer een herplaatser neem, zou ik met alle liefde een gezond contact onderhouden met de vorige eigenaar. Geen probleem om af en toe een update te schrijven of iets dergelijks. Dat doe ik nu ook richting de fokker van mijn hond.
Nou. Ja. Ik neem de hond, niet de eigenaar. Ze voegen me maar lekker toe op facebook en kijken mee.
Maar vriendjes hoeft van mij persoonlijk niet.
Afspraken en ideeën al helemaal niet :LOL:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is allemaal één pot nat, want hetzelfde geldt voor asiels en stichtingen. Allerlei contracten en 'je moet dit en je moet dat' en vervolgens kraait
er geen haan naar hoe het met de hond gaat.
Nog nooit heb ik bij een asielhond/kat of een hond van een stichting ook maar één keer de vraag gehad 'hoe gaat het?' of überhaupt wat gehoord.

Het merendeel kan het geen moer schelen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen is het 'hond weg, doei en tot nooit meer'.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”