Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje plagen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hondje plagen

Ongelezen bericht door Floortje »

Kan dat? Mag dat? En doen jullie dat?

Ik leg kinderen altijd uit dat ze lief moeten zijn en niet mogen plagen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf weleens doe :oeps:
Maar goed, ik had tot voor kort een bull terrier en die houden wel van een portie humor en zijn niet zo snel beledigd. En Tiba wordt ook geplaagd.

Er gaan nu filmpjes rond van mensen die "de verdwijntruc" doen voor hun hond. Achter een laken gaan staan, het laken laten vallen en dan snel verstoppen. En dan de reactie van de (soms zeer verbaasde) honden filmen.
Een andere klassieker is natuurlijk net doen alsof je de bal gooit.

Ik kwam op dit onderwerp omdat Facebook herinneringen ophaalt, zo kwam dit filmpje weer voorbij, gemaakt tijdens het WK voetbal 2010, het jaar van de vuvuzela. Die hadden we niet, maar wel een trombone. Dus daar gingen we maar mee aan de slag :mrgreen:
Fibbel was duidelijk gestresst, blaffen, bek likken. Maar het was zo ontzettend grappig. Ik heb niet het idee dat hij er iets aan overgehouden heeft.

plagen

Het hangt natuurlijk ook van de hond af, maar ik vind dat dit nog wel kan. Of ben ik een gemene hondenmishandelaar?
Wat vinden jullie? En plagen jullie je hond(en) weleens?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Hondje plagen

Ongelezen bericht door mijke »

Ik plaag Oor aan de lopende band :engel: Oor ondergaat het stoicijns want aandacht is tenslotte aandacht en na zo'n plagerijtje volgt er altijd extra uitgebreide knuffels of spelen. Dus ik geloof niet dat ze het echt als eits negatiefs ziet. Je moet natuurlijk wel je hond in de gaten houden, als ie duidelijk aangeeft het echt niet leuk te vinden moet je er uiteraard mee stoppen.

Dat filmpje vind ik best kunnen. Vermits er als het stopt een lekkere stoei- of knuffelsessie komt. Ik zou het wél te ver vinden gaan als de hond bijvoorbeeld wegloopt en je zou hem achterna gaan lopen. Daar zou voor mij de grens een beetje liggen dnek ik.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het ligt helemaal aan de hond, vind ik. Ik plaag mijn honden ook wel eens, met Amy doe ik bijvoorbeeld de omgekeerde verdwijntruc: ik gooi een dekentje over haar heen en roep dan: 'Waar is Amy nou?'. Amy blijft dan eerst heel stil liggen en komt dan opeens met een blije bek onder het dekentje uit gesprongen. Kortom: zij 'snapt' het spelletje en vindt het zelf ook leuk :D
Amoz is bijvoorbeeld veel serieuzer en kan van dat soort dingen ook onzeker worden en dichtklappen, dus bij hem doe ik dat niet. Hij vindt het dan wel weer leuk als ik achter hem aan ren en roep dat ik hem ga pakken, dus op die manier mag ik hem wel een beetje plagen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik plaag ook. Dat houdt de humor er een beetje in. Izzy wordt helemaal krankjorum als er tegen haar billen geblazen wordt dus soms zitten vriend en ik tegenover elkaar om beurten te blazen. Dan rent ze bijna gillend weg om vervolgens net zo snel weer terug te komen. Sofi plaag ik door meppende bewegingen te maken. Dan maakt ze zich groot door op haar achterpoten te gaan staan en steekt ze d'r tongetje half uit d'r bek (als een heel geconcentreerde peuter), onderwijl vervaarlijk grommend. Kwíspelen! Kronkelen! Dan slinger ik haar weer op haar zij en zwiep haar over de vloer heen. Ze is er nog niet achter of ze het leuk vindt geloof ik, maar ik vind 't wel lollig.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ja hoor, als je hond na het plagerijtje weer overgaat tot de orde van de dag zie ik er geen probleem in. Het wordt een ander verhaal als je hond doodsbang is en volledig over de zeik gaat. Ik zie bij Fribbel inderdaad dat hij het retespannend vind, maar wel binnen het normale.

Ik plaag hier ook wel eens, maar nooit te lang of te heftig. Volgens mij vinden mijn honden het ook altijd wel lollig, na het plagen krijg ik kusjes of doen ze de bullyrun.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Lucca plaag ik wel wat, die vindt het wel lollig. Dalí spaar ik want dat is al zo'n onzeker type. Mijn man plaagt Dalí juist enorm onder het mom van 'dan went hij eraan' en ik denk niet dat hij helemaal ongelijk heeft. Als Dalí ergens van schrikt heb ik de neiging het weg te halen/te stoppen terwijl mijn man er juist mee achter Dalí aan rent tot die zich realiseert dat het helemaal niet zo eng was, of tot ik hem afkap haha.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik zie die verdwijntruc niet echt als plagen maar meer als een spel samen met de hond.
Onze Tatra is te serieus en te slim voor dat soort grappen. Die houdt niet van dat soort spelletjes. Die kleine wel, die is daar altijd wel voor te porren.
Als het mooi weer is, dan staat de tuindeur in de woonkamer open en achter bij de garage ook eentje en dan kan er een rondje gelopen worden door ons huis en tuin. Wij hebben een lang huis van 24 meter, dus het is een aardig rondje van rond de 50 meter. Pepe kent het commando omlopen. Hij staat dus soms bij de tuindeur, op 2 meter afstand en dan zeg ik 'omlopen' waardoor hij via de achterdeur naar de woonkamer komt.
Beetje plagen ja, maar hij is dan wel lekker bezig want hij doet het gerust een paar keer achter elkaar. :)
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:Ik plaag ook. Dat houdt de humor er een beetje in.
:oeps: De honden die ik nu heb kennen geen humor.

Charlie vond het heerlijk om mij in de maling te nemen :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik plaag er 3 van de 4. Eentje kan het totaal niet hebben dus doe die maar niet :LOL:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

een beetje ,,plagen,, moet kunnen, mits de hond het zelf ook leuk vindt,
al omschrijf ik plagen meer als een spelletje, beetje ravotten, of verstoppertje spelen.
ik doe het ook wel eens bij Lana, alleen wel kort, want door ,,plagen,, gaat haar energie level wel omhoog,
en sluit het af met een lekkere kroel/massage sessie, zodat ze weer rustig en ontspannen wordt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

zonder plagen is er geen hol aan een hond te hebben.

zolang ze na het pesten steeds terugkomen voor meer is het gewoon leuk

willem kan superirritant met zijn grote kop in mijn beeld komen staan, tong half uit zijn smoel. dan ga ik tongetje tikken. hij trekt tong in, weer naar buiten TIK tong weer weg..

maar hij blijft staan dus hij zal het wel leuk vinden :19:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki heeft altijd erg veel lol als wij hem plagen, dat plagen houd in dat hij soms kleine "klapjes" of kneepjes op/in zijn billen krijgt of zachtjes in zijn gezicht blazen of hem een beetje duwen. Dan krijgt hij zo'n "gekke blik" en gaat helemaal lopen stuiteren en kwispelen. Hij probeert ons dan kusjes te geven en duwt met zijn gezicht tegen ons aan. Hoe meer wij lachen hoe grappiger hij het vind en hij draait zijn kont dan ook naar ons toe om het makkelijker te maken en geeft de andere persoon dan kusjes.

Daarna als hij dan te hyper is dan gaan we liggen, hij moet dan ook liggen en dan doen we eenmaal diep ademhalen en dan zijn we allemaal weer rustig. Daarna krijgt hij meestal een klein koekje en het is allemaal weer goed. Het grappige is wel dat hij dat diepe ademhalen ook toepast bij ons als wij ons beetje opgewonden hebben door een irritatie bijvoorbeeld, dan komt hij naast je staan, gaat liggen en terwijl hij je aankijkt zucht hij dan even diep en wacht dan of wij het ook doen.
Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

M@scha schreef:zonder plagen is er geen hol aan een hond te hebben.
:E: Helemaal eens. Ik heb huisdieren om ze te kunnen mishandelen :engel:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik vind "plagen" niet erg als de hond maar de keuze heeft om er in mee te doen en kan weglopen. :ok:
Dat van dat laken heb ik bij Vusi gedaan, die greep als een dolle het laken en rende er al schuddend mee weg :LOL: Dat ik "weg" was trapte ze niet in :wink:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja hoor wij plagen ze ook weleens, er is ene verschil naar mijn idee tussen plagen en echt pesten.
Dat doen we uiteraard niet maar plagen zeer zeker wel.
Zij ons trouwens ook :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ja, soms plaagt Fred terug. Dat is helemaal fantastisch. Maar ik vind het weer niet fijn als andere mensen het doen. Het is voor mij iets van de vertrouwensband die vriend en ik hebben met Fred.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

echt plagen niet zo zeer, daar zijn ze te serieus voor. Alleen Laicka kietel ik waarnaar we daarna gezellig gaan spelen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik plaag ze geloof ik niet echt, al weet ik niet wat er onder plagen valt en wat niet. Karel is sowieso wat te oenig voor dat soort dingen. Pom houdt mij weleens voor de gek, die is duidelijk intelligenter haha. Ik ben niet zon plager geloof ik
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

DeDiana schreef:Het ligt helemaal aan de hond, vind ik. Ik plaag mijn honden ook wel eens, met Amy doe ik bijvoorbeeld de omgekeerde verdwijntruc: ik gooi een dekentje over haar heen en roep dan: 'Waar is Amy nou?'. Amy blijft dan eerst heel stil liggen en komt dan opeens met een blije bek onder het dekentje uit gesprongen. Kortom: zij 'snapt' het spelletje en vindt het zelf ook leuk :D
Dat doe ik ook weleens, of als ik het bed opmaakt dan gooi ik het dekbed omhoog en moet hij altijd net tegen het bed aanstaan zodat er een stuk dekbed over hem heenvalt.

Heb laatst een keer verstoppertje in het bos gedaan achter een boom, dat vond ie geen leuk grapje en doen we dus ook maar niet meer.

Hij is trouwens uiterst serieus en geen grapjas. Gister moest ik wel lachen toen hij kwispelde en het papiertje van een ijsje aan zijn staart bleef hangen, whaaaahaaaaaaa weg met dat ding!! Oh wacht, het smaakt best lekker... :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Persistence schreef:
DeDiana schreef:Het ligt helemaal aan de hond, vind ik. Ik plaag mijn honden ook wel eens, met Amy doe ik bijvoorbeeld de omgekeerde verdwijntruc: ik gooi een dekentje over haar heen en roep dan: 'Waar is Amy nou?'. Amy blijft dan eerst heel stil liggen en komt dan opeens met een blije bek onder het dekentje uit gesprongen. Kortom: zij 'snapt' het spelletje en vindt het zelf ook leuk :D
Dat doe ik ook weleens, of als ik het bed opmaakt dan gooi ik het dekbed omhoog en moet hij altijd net tegen het bed aanstaan zodat er een stuk dekbed over hem heenvalt.

Heb laatst een keer verstoppertje in het bos gedaan achter een boom, dat vond ie geen leuk grapje en doen we dus ook maar niet meer.
Nee, dat soort grapjes vindt Mila ook niet grappig :oeps:
Taartje wel, want die denkt dan: o mooi, je bent er niet, dan kan ik lekker mijn goddelijke gang gaan :mann: :cool2:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie krijgt heel af en toe een boterham met pindakaas voor mijn genoegen :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

laatst met de planten sproeien dacht ik ook grappig te zijn en willem nat te spuiten. dat beledigde smoelwerk daarna! dat was dus echt niet grappig :LOL:

ik vond van wel trouwens. willem dreigt met herplaatsing als ik zoiets nogeens durf...
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb het idee dat Rani van het plagen van mijn vriend juist zelfverzekerder en losser is geworden. Rani plaagt hem ook terug en daagt hem uit :LOL:
Mijn vriend mag alleen niet janken als ze hem eens in z'n neus bijt of aan zijn baard trekt :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:Ik plaag ze geloof ik niet echt, al weet ik niet wat er onder plagen valt en wat niet. Karel is sowieso wat te oenig voor dat soort dingen. Pom houdt mij weleens voor de gek, die is duidelijk intelligenter haha. Ik ben niet zon plager geloof ik
haha! Ik kon Karel heerlijk plagen, daar werd ie helemaal wild van :LOL:
Prrrrrt tegen zijn oren of op zijn kop :F:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Plagen doe ik wel, pesten niet. Ze plagen mij ook wel eens, dus dan mag ik dat ook :pffff:

Ze vinden beide wel verschillende dingen grappig. Wat voor de een leuk plagen is, vind de ander verschrikkelijk.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Vito plaagt mij trouwens ook :LOL: Laatst in het bos pikte hij de stok van Luna en dat mocht niet van mij. Dus ik zei iets van; Vito uhuh, wat doorgaans voldoende is. Maar deze keer dus niet, dus ik liep op hem af, hij liep van me weg, draaide zich naar me om ik zag zijn blik veranderen. Hij maakte een spelbuiging en toen ik bijna bij hem was begon hij als een idioot rondjes te rennen (bullyrun). Daarna spuugde hij de stok uit en vervolgde zijn weg, ik weet zeker dat hij me uit aan het lachen was :smile2: Tja, hij had me echt tuk hier en ik kon er smakelijk om lachen.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Elke dag :mrgreen:
Soms ga ik ineens breed en half gehurkt staan, met m'n handen op m'n bovenbenen klappen en ze direct aankijken. Dan gaat Damy ook direct in spel-modus. Ga ik eens links, gaat hij rechts, ga ik rechts, gaat hij links. En na 3 keer zo sparren trekt hij een sprintje over de bank :LOL:
Of even over z'n neus wrijven, dan gaat hij proesten. Keer of 10 achter elkaar. En maar kwispelen, hihi.

Noa vindt het een goeie grap om met haar kont langs de bank de schuren (eigenlijk de aanzet van haar staart). Links, rechts, en maar een pretbek hebben. Als ik vraag of het lukt, doet ze het nog een keer extra :lol1:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik mag graag plagen :lol1:
Helaas moet ik bij Mies erg opassen: ze snapt grapjes vaak niet en wordt daar onzeker van. Ze speelt wel heel graag samen met mij maar dat is een Serieuze Zaak.

Diem kan ik wel plagen al is hij heel moeilijk in de maling te nemen dus je moet van goede huize komen. Nepgooien trap hij echt zelden in. Als je het probeert kijkt hij je heerlijk misprijzend aan.
Zelf is hij ook een pestkop :mrgreen: Je ziet hem grijnzen als hij het weer eens voor elkaar heeft gekregen om mijn moeder nat te spetteren met uitschudden. Hij loopt gerust een minuut met een nat pak totdat ze niet oplet en hij naast haar kan uitschudden. Ze reageert altijd zo leuk luidruchtig van schrik :cool
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Och ganse dagen. En hun reacties worden zo voorspelbaar :engel:

Ga nooit het voorval met Ds en Kjerro vergeten. Ik raap vrijwillig zwerfvuil en daar heb ik zo een grijpstok voor. Ik was eens aan het rapen, honden mee. Ds liep een meter voor me, Kjerro een paar m achter me.
Zeg ik tegen mijn zus die mee was 'kijk, ik ga ds eens in de billen knijpen, wedden dat ze razend zal zijn? ' :engel:

Dus ik nijp Ds met de grijp stok in haar billen, prompt draait ze zich op en stort zich vol overgave op Kjerro en geeft die wat rake klappen :LOL:

En zo is er dagelijks wel wat. Tegen Runar moet je nog maar zeggen dat hij stink billen heeft en hij ontbloot prompt zijn tanden :schrik:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hahah natuurlijk is plagen oke.

Ik vind het hilarisch ze een beetje te plagen. Gisteren legde ik sultan zijn lievelingsknuffel op de schutting. Dan gaat sultan dus alles uit de kast halen, op zn achter poten en springen en rondjes draaien. Om vervolgens naar mij toe te komen met zijn koppie scheef en als ik die knuffel er dan af haal is hij dolgelukkig hahaha.

Overigens is sultan mijn "domste" hond haha dus die neem je heel makkelijk in de maling. Bij luna en goldy is dat nog een uitdaging haha die trappen nooit ergens in
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”