Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden buggy

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Honden buggy

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Mijn honden zijn al op leeftijd, maar nog wel zéér actief.
De oudste wordt in december 14 en de jongste in september 12.
Nu had de oudste afgelopen weekend last van het (waarschijnlijk) vestibulair geriatrisch syndroom.
Gelukkig is hij hiervan goed aan het herstellen. Dit was de reden om over te gaan tot aanschaf van een honden wagentje.
Nu wil ik toch een buggy aan gaan schaffen omdat ik merk dat zeker de oudste vaak al vrij snel met wandelen erg achterop raakt. Dan heb ik het nog niet eens over de warmte nu, want daar kan geen enkele hond tegen.
Ik vind het best een drempel om over te gaan, om een buggy aan te schaffen.
Ook vind ik het lastig in te schatten waar hun grenzen liggen.
Het zijn jack russels en erg actief en speels nog.
Ook weet ik niet waar je op moet letten bij de aanschaf van zo'n buggy.
Dus zijn er mensen die ook deze stap hebben genomen, dan zou ik graag hun ervaringen willen lezen.
Of als jullie goede buggy's weten dan hoor ik het ook graag.

Groetjes Marieke

Noa en Vinny
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Honden buggy

Ongelezen bericht door Tineke »

Niet met een buggy want wij wandelen veel in de duinen en dat is daar niet handig maar wel met een draagzak en rugzak voor honden.
Micron ging daar op hogere leeftijd in en dat is ons prima bevallen.
Kortere rondes gebruikte we de draagzak en als we echt kilometers gingen vreten dan namen we de rugzak waar hij in kon mee.
Hij vond het prima en was er duidelijk tevreden over. Micron is 8,5 kilo dus qua gewicht ook wel te doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
NoaVinny
Actief

Tja, die van mij is 10 kg en niet bepaald een kleintje haha. Denk dat hij de buggy prettiger vind.
Ook wandel ik vaak op vrij begaanbare paden. En als ik echt km's ga maken dan laat ik ze uiteraard thuis.
Het gaat mij er meer om dat wanneer hij echt niet meer kan hij op krachten kan komen als hij daarin zit. Vind het zelf denk ik moeilijker dan dat zij het zullen vinden.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb een doggyride voor mijn oudje (14.5) en die vind het heerlijk. Heb er een dekbed in liggen en daar liggen ze dan op. Zelfs mijn jongste hond wil erin als ze geen zin meer heeft om te lopen :Q:

Beste keus ooit voor mijn honden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

NoaVinny schreef:Tja, die van mij is 10 kg en niet bepaald een kleintje haha. Denk dat hij de buggy prettiger vind.
Ook wandel ik vaak op vrij begaanbare paden. En als ik echt km's ga maken dan laat ik ze uiteraard thuis.
Het gaat mij er meer om dat wanneer hij echt niet meer kan hij op krachten kan komen als hij daarin zit. Vind het zelf denk ik moeilijker dan dat zij het zullen vinden.
:mrgreen: Het voelt wel voor lul, maar ben er toch heel blij mee. Ik heb zo'n fietskar.
Mijn hondje ziet weinig, voor zover ik in kan schatten alleen omtrekken en licht en donker. Hij valt uit angst altijd erg uit op straat en z'n emmertje zit nog lang daarna vol. Muilkorf vindt ie ook eng.
Nu gaat hij 's avonds lekker in de kar, hij zit "om zich heen te ruiken" en het deert hem niet dat mensen en honden passeren nu hij voor zijn gevoel lekker veilig zit.
Ik gooi hem er uit in het park, lekker snuffelen en weer terug wanneer er iemand aankomt. Ideaal, lekker ontspannen hondje :ok:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

het is inderdaad in begin een drempel over om met een buggy te lopen, maar als ik zie hoe mijn oudje er van geniet was dat gevoel heel snel over :mrgreen:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik krijg trouwens altijd hele leuke reacties. Als je daar soms bang voor bent ;)
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik heb ook een doggyride voor Silky en je moet goed opletten want voor je het weet ligt ze erin :D Ze vindt het echt geweldig en op een paar vaste plekken mag ze er onderweg even uit om wat te scharrelen en als we terug willen dan gaat ze er graag er in!

Nu vind ik een doggyride niet echt fijn voor in het bos. Je hebt toch wel een stevige ondergrond nodig. Wij lopen veel op de dijk met grasondergrond en dan hupst en bubst het behoorlijk...volgens mij heb je ook wel met vering?

Ter info: Silky weegt iets van 19 kilo (middelste hond op de foto).
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
NoaVinny
Actief

Wat leuk de reacties te lezen.
Ik ga me maar eens goed informeren op internet naar de verschillende mogelijkheden.
Het zal geen fietskar worden aangezien ik overal met de auto naar toe ga en dan van daaruit ga wandelen.
En op de sint Pieters berg hier in Maastricht waar ik veel wandel heb je verschillende ondergronden, dus iets met goede vering zal wel een must zijn.
Autorijden vinden ze beide heerlijk en zeker als ze met hun snuit uit het raam kunnen hangen. Dus ik denk dat zo'n buggy niet verkeerd zal vallen.
We shall see.
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Ik heb een Innopet fietskar/buggy. Makkelijk te vervoeren in de auto. Je kan 'm goed opvouwen en indien nodig zijn alle wielen er ook in één klik af. Er zitten luchtbanden op, rijdt daardoor erg soepel! 2 jaar geleden veel gebruikt op vakantie in Zuid Limburg, het was de hele week rond de 30 graden, maar we wilden wel graag wat steden bezoeken. Jet vond het heerlijk in d'r koets! Ook op evenementen als Animal Event e.d. is het ideaal.

Deze: https://www.dierenverblijf.com/4336-spo ... WYEALw_wcB
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Ik ben in het verleden ook eens op zoek gegaan naar een deftige buggy en kwam toen ook bij de innopet uit. Mijn eisen waren ook zo een beetje hetzelfde als die van jou

Uiteindelijk niet gekocht, want hond vindt het vreselijk in een buggy, dus geen ervaring mee.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam zit nu ook, vanwege kanker in de poot, met regelmaat in de buggy. Wat anderen daarover denken zal me worst wezen.

Ik heb de doggyride met wandelkit. En dan qua zwenkwiel de versie, waarmee je ook over ruwe ondergrond of zand kunt. Echt fantastisch.

Gemakkelijk inklapbaar etc.

Afbeelding
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Hilly45 schreef:Sam zit nu ook, vanwege kanker in de poot, met regelmaat in de buggy. Wat anderen daarover denken zal me worst wezen.

Ik heb de doggyride met wandelkit. En dan qua zwenkwiel de versie, waarmee je ook over ruwe ondergrond of zand kunt. Echt fantastisch.

Afbeelding

Het gaat me ook niet zozeer om wat andere ervan denken, maar of het handig is als ze beide aan de lijn lopen en ik die kar moet voortduwen. Ze lopen aan een rollijn. Ik zie ook die rugzakken, ijkt me ook handig maar dan zit hij de hele tijd rechtop en dat kan niet echt een gezonde houding zijn voor hem?

Ik vind het lastig want zo'n buggy is een flinke uitgave.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Wij hadden voor Luus toen ze pup was deze een wandel en fietsbuggy.
Daar hebben we nooit negatief commentaar opgekregen , enkel maar positieve commentaren.

Afbeelding
Afbeelding

NoaVinny
Actief

Tineke schreef:Wij hadden voor Luus toen ze pup was deze een wandel en fietsbuggy.
Daar hebben we nooit negatief commentaar opgekregen , enkel maar positieve commentaren.

Afbeelding

Ik heb me misschien niet helemaal goed uitgedrukt. Het gaat me ook niet zozeer om wat andere ervan denken of zeggen. Maar ik zie het al helemaal voor me dat ik met twee honden aan een rollijn en een buggy loop die lijnen gaan dan vaak door elkaar of ze lopen om de buggy heen etc etc. Ik vraag me af of het handzaam/handig is als je twee honden hebt die in eerste instantie gewoon ernaast lopen.
Als de hond er meteen in gaat liggen en je haalt hem er ergens even uit en zet hem daarna er weer in, dan is het een ander verhaal.
Ik zie dus ook de rugzakken en draagzakken, maar vraag me af of dat voor een hond van 10 kg een fijne oplossing is.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

NoaVinny schreef:Ik zie dus ook de rugzakken en draagzakken, maar vraag me af of dat voor een hond van 10 kg een fijne oplossing is.
Wij hebben Micron die nog geen negen kilo woog in ene rugzak gedragen toen hij de lange wandelingen niet meer aankon.
Dat ging overigens prima maar was met zijn gewicht en het gewicht van de draagzak die ook niet licht was best wel zwaar zo door de duinen heen.
Maar Micron vond het geen probleem en zat er prima in.

Dat zag er zo uit.

Afbeelding
Afbeelding

NoaVinny
Actief

Tineke schreef:
NoaVinny schreef:Ik zie dus ook de rugzakken en draagzakken, maar vraag me af of dat voor een hond van 10 kg een fijne oplossing is.
Wij hebben Micron die nog geen negen kilo woog in ene rugzak gedragen toen hij de lange wandelingen niet meer aankon.
Dat ging overigens prima maar was met zijn gewicht en het gewicht van de draagzak die ook niet licht was best wel zwaar zo door de duinen heen.
Maar Micron vond het geen probleem en zat er prima in.

Dat zag er zo uit.

Afbeelding

Ik denk dat ik het eerst eens met een rugzak ga proberen. Hij zit er niet de hele tijd in. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Heb er een gevonden die hoog genoeg is en ook goede banden heeft. Ja, hahaha tien kilo is niet niks. Goeie training voor mezelf hahahaha
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Heavy schreef:
NoaVinny schreef:Mijn honden zijn al op leeftijd, maar nog wel zéér actief.
Nu had de oudste afgelopen weekend last van het (waarschijnlijk) vestibulair geriatrisch syndroom.
Gelukkig is hij hiervan goed aan het herstellen. Dit was de reden om over te gaan tot aanschaf van een honden wagentje.
Nu wil ik toch een buggy aan gaan schaffen omdat ik merk dat zeker de oudste vaak al vrij snel met wandelen erg achterop raakt. Dan heb ik het nog niet eens over de warmte nu, want daar kan geen enkele hond tegen.
Dus zijn er mensen die ook deze stap hebben genomen, dan zou ik graag hun ervaringen willen lezen.

Groetjes Marieke

Noa en Vinny
Als je oude hond je niet meer bij kan houden tijdens een wandeling is de wandeling dan niet te ver of te veel of te pittig ? Is het dan niet een idee om hem ergens heen te brengen met kar of buggy of auto en daar lekker te laten snuffelen , spelen ?
Wij reden met de auto naar de duinen en dan ging Micron tijdens het wandelen als het teveel werd in zijn zak. Dat werkte prima en vond hij best wel fijn om er zo toch bij te zijn.
Afbeelding

Hilly45
Zeer actief

NoaVinny schreef:
Hilly45 schreef:Sam zit nu ook, vanwege kanker in de poot, met regelmaat in de buggy. Wat anderen daarover denken zal me worst wezen.

Afbeelding

Het gaat me ook niet zozeer om wat andere ervan denken, maar of het handig is als ze beide aan de lijn lopen en ik die kar moet voortduwen. Ze lopen aan een rollijn. Ik zie ook die rugzakken, ijkt me ook handig maar dan zit hij de hele tijd rechtop en dat kan niet echt een gezonde houding zijn voor hem?

Ik vind het lastig want zo'n buggy is een flinke uitgave.
Kun je geen doggyride bv lenen? Dan kun je het uitproberen.

Ik heb deze in 2010 gekocht omdat Sam toen met kapotte achilles zat. Nu heb ik er toevallig weer veel aan. Het was veel geld, dat wel. Maar evt is lenen al iets, puurom uit te proberen?
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Voor een 10 kilohond ging ik ook voor rugzak. Maar ja, ik ben 20kg Sam gewend qua tillen etc. 10 kilo op rug met goede rugzak incl daaraan heupgordel, is denk ik ideaal.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Heavy schreef: Ja dat begrijp ik maar ik begrijp uit het verhaal dat de honden niet los lopen
Dat maakt toch niet uit , als hij /zij moe is kan ze dan alsnog in de zak.
Honden vinden het vaak gewoon fijn om erbij te zijn ook al kan niet alles meer wat ze voorheen wel konden.
Als je dat zo kunt bereiken lijkt me dat een prima oplossing, los of vast :wink:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Heavy schreef:
Tineke schreef:
Heavy schreef: Ja dat begrijp ik maar ik begrijp uit het verhaal dat de honden niet los lopen
Dat maakt toch niet uit , als hij /zij moe is kan ze dan alsnog in de zak.
Honden vinden het vaak gewoon fijn om erbij te zijn ook al kan niet alles meer wat ze voorheen wel konden.
Als je dat zo kunt bereiken lijkt me dat een prima oplossing, los of vast :wink:
Als een hond aangelijnd meeloopt is het toch meer een gedwongen tempo . En als de hond dan moe is en de andere nog niet dan moet je er een gaan tillen, dragen , duwen . Dat kan natuurlijk prima maar er zijn ook andere oplossingen dat wilde ik alleen maar aangeven . Als het hondje aangelijnd maar een half uur mee kan kan hij misschien los op een plekje wel anderhalf uur spelen, lopen , snuffelen in eigen tempo
Ja dat is inderdaad zo , ik snap nu wat je bedoelt.
Afbeelding

NoaVinny
Actief

Heavy schreef:
Tineke schreef:
Heavy schreef:

Groetjes Marieke

Noa en Vinny
Als je oude hond je niet meer bij kan houden tijdens een wandeling is de wandeling dan niet te ver of te veel of te pittig ? Is het dan niet een idee om hem ergens heen te brengen met kar of buggy of auto en daar lekker te laten snuffelen , spelen ?
Wij reden met de auto naar de duinen en dan ging Micron tijdens het wandelen als het teveel werd in zijn zak. Dat werkte prima en vond hij best wel fijn om er zo toch bij te zijn.
Ja dat begrijp ik maar ik begrijp uit het verhaal dat de honden niet los lopen
Er is een honden losloop gebied, maar de oudste is niet echt een hele sociale hond. Dus dat loslopen doe ik wel maar niet altijd.
En verder is het inderdaad een heuvel op (ik woon niet voor niets in het mooie heuvellandschap zuid Limburg :D)
maar de weg is verder vlak en gaat op het laatst weer naar beneden. Duur is max. drie kwartier maar dat is met snuffel en plas en poep tijd inbegrepen. Ook fotografeer ik veel en graag dus staan ze dan ook al vaak even stil. En dat vinden ze niet erg.
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Heavy schreef:

Groetjes Marieke

Noa en Vinny
Je schrijft dat je het lastig vind om in te schatten waar hun grenzen liggen . Ik kan me dat wel voorstellen . Maar je schrijft ook dat ze actief en speels zijn . Ik zou zelf denk ik vooral kijken naar de klachten die ze hebben. En daar op in spelen. Als een hond gewrichtsklachten heeft of hartklachten bijvoorbeeld waardoor hij moeilijk mee kan dan zou je kunnen dragen of een buggy . Maar als je hondje iets aan zinn hersenen heeft gehad dan kan het ook zo zijn dat hij moe wordt van de prikkels buiten tijdens een wandeling . Dan zou ik kiezen voor een kortere wandeling en dan wat vaker per dag

Hij had een acute aanval van het evenwicht. Dat schijnt vaker bij oudere honden voor te komen. Hij is stram in de benen, en bibbert ook al vaker als hij staat. Ook opstaan uit de mand gaat stroever.
Hij raakt vaak helemaal achterop tijdens het wandelen, terwijl madam, de jongste (hoewel ook al 12) mij nog met gemak bijhoudt en altijd naast me loopt.
Dus uiteindelijk lijkt het me voor hem fijner als hij even tijdens de wandeling op krachten kan komen om later weer even een stukje te lopen. Want op zich is lopen ook voor honden goed. Maar wel tot bepaalde hoogt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”