Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou jou hond doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Wat zou jou hond doen?

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zit me hier weer even te schamen boven mn ontbijt. Ik heb Kiwi gisteravond vergeten binnen te halen en vanmorgen werd ik ineens wakker omdat ze aansloeg en het geluid kwam heel duidelijk uit mn voortuin :oohja:
Het is echt niet zo dat ze het leuk vindt om de hele nacht buiten te blijven, maar t is t type kind wat dan buiten gaat liggen afvragen wat ze verkeerd heeft gedaan :ugh:

Zoiets overkomt me met Mayke niet. Als haar ook maar íets overkomt wat dr niet bevalt, trekt ze dr scheur open. Soms verschrikkelijk onhandig maar die ligt in ieder geval wel warm op de bank ipv op de koude stenen als ik in de avond zo onoplettend ben geweest.

Hoe zou jou hond reageren? Vind ie t prima buiten, wordt er luidkeels protest aan getekend of accepteert ie zn lot in stil lijden?
Laatst gewijzigd door Paisley op 09 jul 2018 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Wat zou jou hond doen?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

die bleren wel, zijn allebei vocaal als ze ergens iets van vinden.. dus die zorgen wel dat ik ze niet vergeet.... de temperaturen zijn trouwens prima om een keer vergeetachtig te zijn
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo gaat eerst naar de deur staren en als het hem te lang duurt blaft hij wel.
Peer zou gewoon buiten op zijn kussen of tussen de planten gaan slapen en alleen aanslaan als er een kat is ofzo. Die gaat nu ook af en toe na de avondronde nog een tijdje buiten liggen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco zou volgens mij gaan piepen, Gait gaat voor wolfje spelen. Denk ik
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, Kiwi :-( Gelukkig zijn de temperaturen heel aangenaam ;-)

Taar gaat meteen blaffen als haar iets niet aanstaat, dus die zou zich wel melden, want die wil echt niet 's nachts buiten slapen (tenzij ik daar een opgemaakt bed voor haar neerzet misschien). Amoz laat na een tijdje ook wel van zich horen. Maar Mila en Amy zijn ook van die arme stumperds die gewoon ergens voor de deur zouden gaan liggen wachten.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ach, wat sneu.

Sammy gaat voor de deur zitten en denkt “ze komen me zo wel halen hoor, echt wel hoor”

Isa zou blaffen

Zahra zou de hele tijd naar binnen staren en uiteindelijk zou ze gaan janken.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ach Kiwietje. Als Willem naar binnen wil gaat hij altijd eerst vanaf een grote afstand naar de deur staren, hopend dat we hem roepen (ook als de deur openstaat overigens). Als hij ervan overtuigd is dat er niemand komt komt hij dichter bij huis en gaat hij op 10m afstand ijsberen waarbij hij telkens naar binnen probeert te kijken. Uiteindelijk gaat hij weer verder weg en daar liggen, compleet gericht op de deur, hopend dat we eindelijk in beeld komen en hem roepen.

Lais zou gaan piepen en zich dramatisch tegen de deur aan laten vallen. Maar als je dat niet hoort dan zou ze zich denk ik net als Kiwi afvragen wat ze fout gedaan heeft, de arme ziel :ugh: .

Raaf zou zodra hij het buiten wel gezien heeft gaan piepen en jengelen, als dat niet werkt zal hij gaan joelen en blaffen, net zo lang en net zo hard totdat je hem binnen laat :zweep: .

Is Kiwi nu heel moe, van het niet kunnen ontspannen?
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Met dit weer is het volgens mij voor de honden geen straf om buiten te blijven :wink:

Maar Pippy zou tegen de ramen opspringen en aan de deuren krabben en op een gegeven moment gaan blaffen, Silky vindt buiten zijn heerlijk, dus die hoor je denk ik niet en Nina zou rondjes om het huis gaan lopen, zich afvragend waar ik nu toch ben...die laat zich ook niet horen.
Nina heb ik een keertje per ongeluk opgesloten in de schuur en na een half uurtje roepen waar ze toch was, ben ik de schuur gaan controleren en daar zat ze...helemaal blij :cheer: agossie...maar blaffen doet ze dan niet??
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Met dit weer is het volgens mij voor de honden geen straf om buiten te blijven :wink:

Maar Pippy zou tegen de ramen opspringen en aan de deuren krabben en op een gegeven moment gaan blaffen, Silky vindt buiten zijn heerlijk, dus die hoor je denk ik niet en Nina zou rondjes om het huis gaan lopen, zich afvragend waar ik nu toch ben...die laat zich ook niet horen.
Nina heb ik een keertje per ongeluk opgesloten in de schuur en na een half uurtje roepen waar ze toch was, ben ik de schuur gaan controleren en daar zat ze...helemaal blij :cheer: agossie...maar blaffen doet ze dan niet??
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mahru zou maar wat graag willen dat we haar 's avonds in de tuin vergeten. Die moet echt naar binnen worden gehaald.
En ik denk dat Jura mits de achterdeur openstaat het ook prima zou vinden.
Lazar, geen idee eigenlijk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb een riedel af te werken dus dat kan niet gebeuren. Maar de deur staat open dus ze kunnen in en uit naar wens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

runninggirl schreef:Mahru zou maar wat graag willen dat we haar 's avonds in de tuin vergeten. Die moet echt naar binnen worden gehaald.
Izzie ook, die blijft het liefste buiten nu. Ik vind het geen goed idee omdat ze gaat waken en me dan ongetwijfeld wakker blaft :mrgreen:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Aaaahhh, arme Kiwi :LOL: Was ze blij dat ze weer naar binnen mocht?

Luna zou denk ik voor de deur blijven staan, de héle nacht. Heel misschien krabbelt ze aan de deur als het echt te lang duurt, maar dat weet ik niet zeker. Ze zou in ieder geval niet gaan blaffen, zo slim is ze nu ook weer niet. Vito zou de hort op gaan en als dat niet zou kunnen krult hij zich denk ik op en gaat gewoon liggen pitten. Maar hij slaat wel vaak aan op geluiden, dus die zouden we wel een keer horen.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

De enige die ik buiten kan sluiten is Kenji
De rest gaat na de laatste ronde naar bed , de kennel of bench in dus

Daarna gaat de achterdeur open en kan Kenji achter nog even scharrelen
Nja als t gebeurd is t nog geen ramp , die legt dr eigen neer en pit
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Zo voor de nacht zal het niet gebeuren want hier ook een vast 'programma' wat dan afgewerkt wordt.
Momenteel staan de deuren uiteraard open, behalve als we op bed liggen. Als dat niet geval is, laten ze het wel merken als ze naar binnen willen. Sam bonkt met haar dikke neus tegen het raam en Pepe 'klopt' netjes. Jurek deed dat ook, die gaf een mep met zijn linkerpoot tegen de deur. De enige die we wel eens vergaten binnen te halen was Jelka. Die ging heel braaf en doodstil op de mat liggen en wachtte net zo lang tot de deur weer open gedaan werd.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

die van mij gaan dan heel zielig stilletjes voor de deur zitten wachten, ze geven geen kick :ugh:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Geen idee, dat zou hier nooit gebeuren. Ik vermoed dat Izzy in stilte gaat liggen lijden en dat Sofi na een tijd zal gaan blaffen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ze blaffen hier allemaal snel zat denk ik. Maar dit kan ons helemaal niet gebeuren aangezien we een vast patroon hebben voor we gaan slapen.
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

De engelse springer zou gaan blaffen, de puber weet ik niet, gok zomaar nog wat gaten graven in de tuin :)
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Af en toe sukkel ik 's avonds op de bank in slaap en schrik 's nachts wakker.
Dan doen de heren even snel een plas op het balkon, terwijl ik ondertussen een emmer water en sop vul en m'n tanden poets.
Als het ze te lang duurt staat niko op z'n achterpoten aan het raam te krassen. Tibbe geeft een kefje.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss zou niet reageren omdat ik haar buiten gelaten heb. Die vind het wel lekker om buiten de boel een beetje te bewaken. Maar ze mag dus nooit alleen buiten zijn van ons (in de tuin) omdat ze werkelijk op ieder geluidje achter reageert en de hele buurt bij elkaar tettert. Wat dat aangaat kunnen we haar dus ook nooit vergeten buiten. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Alfil en Lily laten dan allebei hun ik-wil-erin-blafje horen. Die zijn wat dat betreft wel assertief.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

We hebben ook een vast ritueel voor het slapen gaan dus een nacht buiten overkomt me niet (hoop ik)
Het is me wel een paar keer gebeurd dat Ziggy uit de poort geglipt is, hij gaat dan voor de voordeur zitten en kwispelen.
Rasta waarschuwde me piepend en drentelend dat eriets is.
Toen ik Doerak nog had is het me ook een paar keer gebeurd dat ie stiekem de deur uitgeglipt is terwijl ik naar mijn werk ging.
Niks vermoedend parkeerde ik bij thuiskomst mijn auto voor de deur en er hing een postertje aan de boom met een foto en de volgende tekst.
Gratis af te halen cairnterrier, Zeer lief, weinig kilometers gelopen, te bevragen bij het hondenopvangcentrum aan de overkant :oeps: :LOL:
De buren zaten natuurlijk voor de ramen te gluren, helemaal in een deuk.
Hij was dus gezellig naar de overkant gelopen voor een stukje leverworst.
De buurvrouw naast me lachte me ook hard uit maar die had toendertijd ook een hondje en raad eens, een week later overkwam haar exact het zelfde en die kreeg ook een briefje aan de boom :LOL:
De overburen hadden kennelijk de lekkerste worst van de hele buurt. :mrgreen:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Voortuin.. Nox zou daar dankbaar gebruik van maken door lekker katten te gaan jagen in de buurt. Zeker op warme zomeravonden struikel je er hier over en hij kent hun slaapplekjes. Wanneer meneer t zat is en naar binnen zou willen trekt hij z'n scheur wel open.

Fenja had ik een keer buitengesloten in m'n vorige huis. 'S avonds deed ze vaak voor op t veld nog even een plasje waarbij ik binnen bleef staan. Geen voortuin, maar direct stoep, parkeervakken en gras. Toen ik in bed lag hoorde ik 1 duidelijke, maar toch redelijk bescheiden 'waf'. Ze stond naar de deur te staren tot die weer open ging..
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Zorro zou gewoon ergens gaan liggen wachten tot we hem weer binnen laten. Die loopt momenteel bijna altijd los op het erf rond. Hij gaat nergens heen en houd alles goed in de gaten en blaft alleen als er wat loos is. Famke zou wel gaan blaffen en gillen dat ze naar binnen wil denk ik. Maar weglopen zou ze zeker niet doen. Yara gaat denk ik de velden wel in op jacht. Maar die komt na verloop van tijd ook vanzelf weer thuis. Echt weglopen doen ze alle 3 niet.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Dat is mij ook meerdere keren overkomen :oeps: Niet de hele nacht, dat dan weer niet :wink:

Fribbel ging dan aan de deur krabben en soms een enkele blaf. Dit gold voor de voortuin. Om in onze achtertuin te komen moet je eerst door de bedrijfshal, dus die grenst niet aan het huis. Ik had Frib een keer per ongeluk buitengesloten, maar kwam daar snel weer achter. Hij heeft hooguit 5 min. alleen in de tuin gezeten. Maar toen ik bij de tuin kwam hoorde ik hem achter de deur heel zachtjes huilen :cry: Zo zielig! Arm dier.

Tiba is heel vocaal, kan me er kapot aan ergeren. Maar als ze buitengesloten wordt blaft ze dus niet :hmmm: Dan staat ze alleen een beetje dom naar de deur te staren. Maar we komen er altijd wel op tijd achter.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahaha, ligt eraan. Als ik ze beneden vergeet (wat al niet kan, heb ze in de wijk namelijk altijd aan de lijn) dan zouden ze, denk ik, hun eigen eten gaan vangen. Boven kan ik ze ook niet vergeten want ook op de galerij heb ik ze aangelijnd.

Maar als ik een tuin had en ik vergat ze dan gaan ze denk ik achter de vogels aan en achter de katten, dat zouden ze, en dan vooral Tanja, als een buitenkansje zien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Yuna zou in eerste instantie zieligjes gaan zitten kwijnen, totdat er een buurkat onze tuin in wil, dan kom ik er vanzelf achter dat ik haar vergeten ben. En sowieso als ik ga slapen; ik zou het merken als ze niet reageert op mijn voorstel mee naar boven te gaan. :lol1:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira zou beginnen met een korte blaf en als ik niet zou reageren steeds harder. Nola zou heel zoetjes wachten en uiteindelijk gaan piepen. Jack zou het geweldig vinden en waarschijnlijk over de schutting klimmen en vijf tuinen verderop belanden bij z'n buurhondvriend Buddy. En ook helemaal niet weer zonodig naar huis hoeven. Laila reageert net als Shira, steeds harder wordende blafjes.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Denk dat Lana het prima zou vinden, die ligt graag buiten, voor al om deze tijd van het jaar,
maar vergeten doe je haar niet, want zodra het donker wordt begint ze te waken,
en slaat bij het minste of geringste aan,
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”