Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Draagzak of Draag rugzak of buggy?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
- Aantal honden: 2
Draagzak of Draag rugzak of buggy?
Ik zit met een vraag over de aanschaf van een buggy of een draagzak of rugzak.
Ik heb dus twee honden en moet iets gaan aanschaffen om de oudste in te kunnen zetten als hij moe wordt.
Een buggy lijkt me aan de ene kant heel handig omdat je de hond er zo in zet. Maar met twee honden die allebei aan een rollijn lopen lijkt me dat ook niet echt super handig. Maar als ik die rugzak zie, dan denk ik dat dat voor een langere tijd niet goed is voor de hond omdat hij er rechtop in zit. Daar kan hij niet in gaan liggen.
De draagzak/buidel daar zit ie dan weer heel erg op elkaar gepropt. Mijn hond is ongeveer 60 cm lang van de kont tot de snuit en weegt 10 kg.
Wat is nou handig en goed te doen met meerdere honden?
Graag jullie ervaringen....
Groetjes Marieke
Noa en Vinny
Ik heb dus twee honden en moet iets gaan aanschaffen om de oudste in te kunnen zetten als hij moe wordt.
Een buggy lijkt me aan de ene kant heel handig omdat je de hond er zo in zet. Maar met twee honden die allebei aan een rollijn lopen lijkt me dat ook niet echt super handig. Maar als ik die rugzak zie, dan denk ik dat dat voor een langere tijd niet goed is voor de hond omdat hij er rechtop in zit. Daar kan hij niet in gaan liggen.
De draagzak/buidel daar zit ie dan weer heel erg op elkaar gepropt. Mijn hond is ongeveer 60 cm lang van de kont tot de snuit en weegt 10 kg.
Wat is nou handig en goed te doen met meerdere honden?
Graag jullie ervaringen....
Groetjes Marieke
Noa en Vinny

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Re: Draagzak of Draag rugzak of buggy?
Ik zou dan voor een buggy gaan. Een draagzak is warmer (voor beiden, niet altijd lekker) en ze kunnen niet zelf hun positie bepalen. Een (honden)buggy kun je volledig dichtritsen, dus bij een te veel aan prikkels is dat wel echt wat kalmer. Mijn oude knar gaat er dan gewoon in slapen en trekt zich niet veel meer aan van de omgeving. Een goede buggy kun je prima met 1 hand sturen, er zit een rem op en ze zijn stabiel genoeg om twee honden aan riemen ook nog vast te hebben. Ik heb een Innopet met drie off road wielen en daar ben ik al een aantal jaar erg tevreden over.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Voor mijn hondje van 6kg (ruglengte 35cm) is het al praktisch onmogelijk een fijne tas te vinden. Heb er nu een waar ze in past (net dan..) als rugzak maar het is zwaar!
Heb inmiddels dus 2 buggy's. Innopet sporty dog deluxe
2 flexi's is indd niet handig, ik los het op door 1 flexi aan mijn heupgordel te doen. Buggy met 1 hand sturen is geen probleem.
2 flexi's is indd niet handig, ik los het op door 1 flexi aan mijn heupgordel te doen. Buggy met 1 hand sturen is geen probleem.
-
- Actief
Hij is 13,5 en ik merk dat hij bij een wandeling toch al gauw na een kwartier achterop raakt. En zeker nu na zijn plotselinge evenwichtsaanval wil ik voorkomen dat hij over zijn grens gaat.Heavy schreef:Waarom is je hondje moe ? Ik las in je ander topic dat hij iets in zijn hoofd heeft gehad . Kan het zo zijn dat hij gewoon moe wordt van de prikkels onderweg ? Dan lijkt het me namelijk helemaal niet leuk om nog langer meegedragen of gereden te worden .
Hij geeft zijn grens vaak te laat aan, dus zal ik moeten ingrijpen. En die tijd is nu gekomen

Alleen nu nog iets vinden wat voor hem en voor mij prettig en makkelijk is.
En ik kom steeds meer uit op de buggy, dis is voor hem het aller prettigst. Daar kun je 'm zo in en uit zetten.

-
- Actief
Ja, daar kom ik nu ook steeds bij uit.DebbieZ schreef:Ik zou dan voor een buggy gaan. Een draagzak is warmer (voor beiden, niet altijd lekker) en ze kunnen niet zelf hun positie bepalen. Een (honden)buggy kun je volledig dichtritsen, dus bij een te veel aan prikkels is dat wel echt wat kalmer. Mijn oude knar gaat er dan gewoon in slapen en trekt zich niet veel meer aan van de omgeving. Een goede buggy kun je prima met 1 hand sturen, er zit een rem op en ze zijn stabiel genoeg om twee honden aan riemen ook nog vast te hebben. Ik heb een Innopet met drie off road wielen en daar ben ik al een aantal jaar erg tevreden over.
De rugzak ie ik besteld leek erg groot en ik hoorde al meteen van iemand die een kleinere hond heeft dat die er niet goed in paste. Dus die gaat terug.

-
- Actief
Desi&Bibi schreef:Voor mijn hondje van 6kg (ruglengte 35cm) is het al praktisch onmogelijk een fijne tas te vinden. Heb er nu een waar ze in past (net dan..) als rugzak maar het is zwaar!
Ja, ik ga dus ook voor de Innopet.
Ben erg benieuwd hoe de eerste wandeling gaat verlopen

- Joyce112
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
En heb je de Innopet al uitgeprobeerd?
Ik ben op zoek naar een buggy voor Zuko, dus ik ben erg benieuwd
Ik ben op zoek naar een buggy voor Zuko, dus ik ben erg benieuwd