Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beklikken
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Beklikken
Gewoon een vraagje uit interesse en om wat meer te leren over hondengedrag. Lizzie is een vrij 'onderdanige ' hond. Ze gaat conflicten actief en verontschuldigend uit de weg en heeft totdat wij Keetje kregen zelden gecorrigeerd. De eerste vier jaar van haar leven helemaal niet. Vreemde honden mogen veel bij haar. Ik heb echt tientallen rijende reuen van haar afgehaald wat ze doodongelukkig van werd, maar toch lijdzaam onderging.
Maar 1 ding accepteert Lizzie niet en tegenwoordig corrigeert ze daar ook meteen op en dat is beklikken. Zodra een hond dat doet krijgt hij een opgetrokken lip en bij de volgende keer een nette snauw. Ze mag overigens van mij door gedrag wel corrigeren maar ik snap dat niet zo. Ik heb altijd begrepen dat beklikken een onderdanig gebaar is. Ze corrigeert echt zeiden lomp of vervelend gedrag. Ze accepteert het beklikken meestal ook niet van Keetje trouwens maar doet het wel eens bij Keetje. Wat zou de kynologie hier nu over zeggen?
Maar 1 ding accepteert Lizzie niet en tegenwoordig corrigeert ze daar ook meteen op en dat is beklikken. Zodra een hond dat doet krijgt hij een opgetrokken lip en bij de volgende keer een nette snauw. Ze mag overigens van mij door gedrag wel corrigeren maar ik snap dat niet zo. Ik heb altijd begrepen dat beklikken een onderdanig gebaar is. Ze corrigeert echt zeiden lomp of vervelend gedrag. Ze accepteert het beklikken meestal ook niet van Keetje trouwens maar doet het wel eens bij Keetje. Wat zou de kynologie hier nu over zeggen?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Beklikken
hier mag pup Lucky ook geen beklikken bij Laika en al helemaal niet bij Spikey. Wel mogen de twee oudere honden dat bij haar en dat moet ze dan ook lijdzaam ondergaan anders kan ze een snauw krijgen. Vaak moeten wij dan ingrijpen zodat Lucky weer verder kan want als Laika eenmaal begint dan moet ze schoonMiezemuis schreef:Gewoon een vraagje uit interesse en om wat meer te leren over hondengedrag. Lizzie is een vrij 'onderdanige ' hond. Ze gaat conflicten actief en verontschuldigend uit de weg en heeft totdat wij Keetje kregen zelden gecorrigeerd. De eerste vier jaar van haar leven helemaal niet. Vreemde honden mogen veel bij haar. Ik heb echt tientallen rijende reuen van haar afgehaald wat ze doodongelukkig van werd, maar toch lijdzaam onderging.

En zoals gezegd het onderdanige beklikken vanuit een lage positie wordt hier dus niet geaccepteerd.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja het is vaak vanuit een onderdanige positie (niet altijd), maar het is tegelijkertijd vaak ook erg opdringerig dus ik snap het corrigeren op dat gedrag wel.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat is wat ik ook vaak zie.Zamunda schreef:Ja het is vaak vanuit een onderdanige positie (niet altijd), maar het is tegelijkertijd vaak ook erg opdringerig dus ik snap het corrigeren op dat gedrag wel.
Amy is ook een beklikker bij bekende honden en zij is daarbij dan ook druk en opdringerig. Maar eigenlijk alle honden vinden het vervelend, draaien hun kop weg en proberen het te ontwijken. Mila kan er ook heel slecht tegen en corrigeert ook als een hond er te lang mee doorgaat. Op de een of andere manier heeft zij ook nog eens heel vaak beklikkers achter zich aan

Ja, maar berijden is ook nogal opdringerig. Dus dan is het raar dat dat wél getolereerd wordt. Misschien omdat dat beklikken letterlijk en figuurlijk "in your face" is?Zamunda schreef:Ja het is vaak vanuit een onderdanige positie (niet altijd), maar het is tegelijkertijd vaak ook erg opdringerig dus ik snap het corrigeren op dat gedrag wel.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja dat denk ik wel.Sandra&co schreef:Ja, maar berijden is ook nogal opdringerig. Dus dan is het raar dat dat wél getolereerd wordt. Misschien omdat dat beklikken letterlijk en figuurlijk "in your face" is?Zamunda schreef:Ja het is vaak vanuit een onderdanige positie (niet altijd), maar het is tegelijkertijd vaak ook erg opdringerig dus ik snap het corrigeren op dat gedrag wel.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
beklikken doen sommige honden ook om zichzelf te kalmeren. de aktie op zichzelf werkt kalmerend voor degene die het doet. het zijn dan de juist nerveuze of op dat moment onzekere hondjes die het doen. dat zou wel verklaren waarom ze dat wel durft te corrigeren.
- Hakkene
- Zeer actief
Beklikken
Ik kwam er halverwege je openingspost pas achter dat je het over bek-likken had. Begreep er al niets van, be-klikken..... wat is dat? Volgens mij doen mijn honden dat niet.
Laat ik het er maar op houden dat ik last van de warmte heb
Edit: spatie toegevoegd

- *Ineke*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): IJslandse Hond
Exact mijn reactieHakkene schreef:Ik kwam er halverwege je openingspost pas achter dat je het over bek-likken had. Begreep er al niets van, be-klikken..... wat is dat? Volgens mij doen mijn honden dat niet.

Ineke, Sóley en Skotti

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hahaha ik heb écht getwijfeld over een streepje tussen bek en likken. Maar volgens mij moet het echt zo.*Ineke* schreef:Exact mijn reactieHakkene schreef:Ik kwam er halverwege je openingspost pas achter dat je het over bek-likken had. Begreep er al niets van, be-klikken..... wat is dat? Volgens mij doen mijn honden dat niet.
- *Ineke*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): IJslandse Hond
KloptMiezemuis schreef:Hahaha ik heb écht getwijfeld over een streepje tussen bek en likken. Maar volgens mij moet het echt zo.*Ineke* schreef:Exact mijn reactieHakkene schreef:Ik kwam er halverwege je openingspost pas achter dat je het over bek-likken had. Begreep er al niets van, be-klikken..... wat is dat? Volgens mij doen mijn honden dat niet.

Ineke, Sóley en Skotti