Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vers vlees drogen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Vers vlees drogen
Wellicht het proberen waard met Zahra om haar zo wat extra tussendoortjes te laten eten. Dus ik ben op zoek naar informatie en tips over het zelf drogen van vlees etc. En gezien het feit ik de vriezer nu vol heb liggen met allerlei spiervlees en orgaanvlees van een ree vind ik het wel interessant om dat eventueel ook te drogen. Zahra is tot nu toe niet echt van het 'flubbervlees' om vers te eten.
- Wat voor droger? (Niet te duur)
- Hoe zit dat met bacteriën? Want je geeft het dan natuurlijk niet zo snel mogelijk na ontdooien. Wordt het 'gaar' ofzo door drogen? Is het dan veilig om te geven?
- Hoe lang duurt het drogen? Is het ingewikkeld om te doen?
- Wat kun je allemaal drogen?
Meer tips? Waar moet je rekening mee houden?
- Wat voor droger? (Niet te duur)
- Hoe zit dat met bacteriën? Want je geeft het dan natuurlijk niet zo snel mogelijk na ontdooien. Wordt het 'gaar' ofzo door drogen? Is het dan veilig om te geven?
- Hoe lang duurt het drogen? Is het ingewikkeld om te doen?
- Wat kun je allemaal drogen?
Meer tips? Waar moet je rekening mee houden?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Vers vlees drogen
Is dit wat voor je? Is toevallig in de uitverkoop. Ik heb zelf ook een droger in die prijsklasse, een ronde. Weliswaar nog niet gebruikt omdat ik nog genoeg droog spul had. De reden dat ik zelf wil gaan drogen omdat het commerciële aanbod royaal voorzien is van insecticiden. Ik had groot ingekocht 3 jaar geleden. Elk insect wat op de snacks gaat zitten gaat dood. Ja, na 3 jaar nog. Dat wil wet wat zeggen. En met wat? Dat weet niemand.
https://www.vidaxl.nl/e/8718475508533/v ... -250-w-wit
https://www.vidaxl.nl/e/8718475508533/v ... -250-w-wit
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
De goedkoopste is een Bohman of clatronic
Volgens mij zijn t ook exact dezelfde maar dan ander merkje
Kosten rond de €50 nieuw
Droogtijd hangt af van diverse factoren ; dikte en grootte van je vlees , droog je Binnenhof buiten in de schuur
Is t koud , warm , vochtig , welke droger heb je enz enz
Maar je mag wel rekening houden met minimaal een uur of 10
Ikzelf ben begonnen met een Bohman , overgenomen van een pupkoper
Nu heb ik een Hendi staan
Hier worden vnl kvv koekjes en trainers gemaakt
Dan doe ik kvv in een ijsblokjes vorm , paar uur de vriezer in
Uit de vorm halen en de droger in
Droog nu iets meer dan 7 mnd en heb al behoorlijk wat geld uitgespaard mbt koekjes en trainers
Met 7 honden gaat t hier natuurlijk best hard
Op FB is er een pagina ; vlees drogen voor je hond
Daar vind je veel info en soms kan je zo ook aan je droger komen
Volgens mij zijn t ook exact dezelfde maar dan ander merkje
Kosten rond de €50 nieuw
Droogtijd hangt af van diverse factoren ; dikte en grootte van je vlees , droog je Binnenhof buiten in de schuur
Is t koud , warm , vochtig , welke droger heb je enz enz
Maar je mag wel rekening houden met minimaal een uur of 10
Ikzelf ben begonnen met een Bohman , overgenomen van een pupkoper
Nu heb ik een Hendi staan
Hier worden vnl kvv koekjes en trainers gemaakt
Dan doe ik kvv in een ijsblokjes vorm , paar uur de vriezer in
Uit de vorm halen en de droger in
Droog nu iets meer dan 7 mnd en heb al behoorlijk wat geld uitgespaard mbt koekjes en trainers
Met 7 honden gaat t hier natuurlijk best hard
Op FB is er een pagina ; vlees drogen voor je hond
Daar vind je veel info en soms kan je zo ook aan je droger komen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat heb ik dus ook. Ik heb hier ook een droger staan maar het duurt zo enorm lang. Ding wil ik niet aan hebben zonder mijn aanwezigheid dus t kan hooguit 1 dag per week, er blijft amper iets over. Ik koop t wel gewoon.Kells schreef:Ik heb een droger van Bohmann. Het ding doet het prima, maar uit economisch oogpunt loont het niet om zelf te gaan drogen. Van een kilo vlees hou je gemiddeld 300 gram over. Voor anderhalve kilo gedroogde runderkophuid betaal ik 16 euro bij Zooplus. Daar hebben mijn honden een maand lang plezier van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ik heb een droger gekocht van klarstein voor 30 euro,4 bladen en droog er van alles op..
krijg nog weleens van de slachter lamslongen en die honden zijn er dol op als het gedroogd is,ik droog ook gewoon spiervlees, het belangrijkste is het dun te snijden/knippen ,hoe dunner de plakken hoe sneller droog het wordt,en het wordt echt droog vlees,niet gebakken.
het staat hier meestal wel een uurtje of 12 te drogen, ga straks weer wat bladen vlees drogen
wij maken er voor ons zelf ook gedroogd vlees op ( beef jerkey) ,echt een geweldig apparaat.
krijg nog weleens van de slachter lamslongen en die honden zijn er dol op als het gedroogd is,ik droog ook gewoon spiervlees, het belangrijkste is het dun te snijden/knippen ,hoe dunner de plakken hoe sneller droog het wordt,en het wordt echt droog vlees,niet gebakken.
het staat hier meestal wel een uurtje of 12 te drogen, ga straks weer wat bladen vlees drogen

wij maken er voor ons zelf ook gedroogd vlees op ( beef jerkey) ,echt een geweldig apparaat.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Kijk hier eens, hier staat al erg veel ervaring en informatie.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=179058
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=179058

Ik had ook een voedseldroger maar het loonde inderdaad niet. Het duurde zó lang voor het droog was en dan hield je inderdaad maar een handjevol spul over nadat je het ding vol gelegd had met vlees. Dus ik koop het ook gewoon.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Hier een enthousiast droger 
Alleen nu even niet vanwege de hoeveelheid vliegen
Ik heb verschillende drogers geprobeerd, waaronder de bohmann/clatronic en nu heb ik, omdat ik meer wilde drogen een Hendi 9 trays en dat is een fantastisch ding
Hoe lang het drogen duurt is afhankelijk van wat je droogt. Dingen als kophuid (voor zover daar rauw goed aan te komen is) of geelhaar/nekspier moet je wel een dag of 3 voor uittrekken. Maar long bijvoorbeeld is met 12-18 uur klaar. Pens en zalmhuiden ging bij mij ook razendsnel. Evenals mager spiervlees van bijvoorbeeld paard of kangoeroe; dat droog je in ongeveer 24 uur.
Je houdt gemiddeld 1/3e over van wat je droogt in gewicht, alleen long is beduidend minder. Alhoewel dat nauwelijks krimpt in omvang dus je hebt alsnog veel
Het is nauwelijks goedkoper dan wat je in de winkels kan kopen. Maar de reden voor mij om het grootste gedeelte zelf te drogen is dat ik dan tenminste weet wat ik droog en hoe het gedroogd wordt oftewel zonder poespas en mogelijk gedoe. Met een hond waarbij het altijd opletten is met wat ze eet vind ik dat wel belangrijk.
Wijlen Shib was een vreselijke eter, maar die werd super enthousiast van zelf gedroogd vlees. Ik ben op het laatst zijn kvv ook gaan drogen, omdat hij het dan wel wou eten.
Voor Lou gooi ik ook met regelmaat gewoon een paar kilo kvv in plakjes in de droger, zolang het niet te vet vlees is droogt het perfect.

Alleen nu even niet vanwege de hoeveelheid vliegen

Ik heb verschillende drogers geprobeerd, waaronder de bohmann/clatronic en nu heb ik, omdat ik meer wilde drogen een Hendi 9 trays en dat is een fantastisch ding

Hoe lang het drogen duurt is afhankelijk van wat je droogt. Dingen als kophuid (voor zover daar rauw goed aan te komen is) of geelhaar/nekspier moet je wel een dag of 3 voor uittrekken. Maar long bijvoorbeeld is met 12-18 uur klaar. Pens en zalmhuiden ging bij mij ook razendsnel. Evenals mager spiervlees van bijvoorbeeld paard of kangoeroe; dat droog je in ongeveer 24 uur.
Je houdt gemiddeld 1/3e over van wat je droogt in gewicht, alleen long is beduidend minder. Alhoewel dat nauwelijks krimpt in omvang dus je hebt alsnog veel

Het is nauwelijks goedkoper dan wat je in de winkels kan kopen. Maar de reden voor mij om het grootste gedeelte zelf te drogen is dat ik dan tenminste weet wat ik droog en hoe het gedroogd wordt oftewel zonder poespas en mogelijk gedoe. Met een hond waarbij het altijd opletten is met wat ze eet vind ik dat wel belangrijk.
Wijlen Shib was een vreselijke eter, maar die werd super enthousiast van zelf gedroogd vlees. Ik ben op het laatst zijn kvv ook gaan drogen, omdat hij het dan wel wou eten.
Voor Lou gooi ik ook met regelmaat gewoon een paar kilo kvv in plakjes in de droger, zolang het niet te vet vlees is droogt het perfect.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Als jullie nou eens gedroogde trainer es gingen verkopen in een zakje. Dan hou ik me van harte aanbevolen. Met één chihuahua zelf gaan drogen dat slaat nergens op namelijk 
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Zelf vlees drogen; goed plan. Maar niet met dit weer... het wemelt binnen 10 seconden van de vliegen 
Suzanne

Suzanne
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Misty eet alleen paard en als ik snacks van paard wil kopen ben ik duur uit.
Dus ik droog de kvv en hou van 2 kilo 800 gram over.
Als je hond alles mag eten is het waarschijnlijk goedkoper om snacks te kopen.
Ik maak er een soort dunne hamburgers van die ik na het drogen invries omdat het anders wel gaat schimmelen.
En haal wat uit de vriezer als ik het nodig heb.
Dus ik droog de kvv en hou van 2 kilo 800 gram over.
Als je hond alles mag eten is het waarschijnlijk goedkoper om snacks te kopen.
Ik maak er een soort dunne hamburgers van die ik na het drogen invries omdat het anders wel gaat schimmelen.
En haal wat uit de vriezer als ik het nodig heb.

-
- Zeer actief
Ik vind het voordeel ten opzichte van kopen dat je er zekerder van bent dat er geen rare conserveermiddelen opzitten. Je bent afhankelijk van de kwaliteit van inkoop... maar dan doe je er verder zelf niets meer op of door. Of ik echt voordeliger ben? Weet ik niet.. maar ik kan de trainers ook naar mijn idee op grootte maken. Vind ik ook fijn 
Suzanne

Suzanne
- Tineke
- Zeer actief
Ik krijg vlees van ene buurtsuper wat niet meer verkocht kan worden, gaat netjes in de vriezer en ik gooi het dan in de droger dus dat scheelt wel degelijk veel in prijs. Wij geven er bij tijd en wijle een goede fels whisky voor terug.
Verder droog ik geelhaar en luchtpijp en ook dat scheelt enorm qua kopen in de winkel.
Geelhaar slinkt niet zo erg en ik betaal een euro de kilo ervoor en dan moet ik het uiteraard nog drogen.
Ik droog een kilo of 10 en hou daar dan wel een kilo of zeven aan over.
Qua inkoop is dat 10 euro aan geelhaar en wellicht zo'n 2,50 aan stroom want het staat lang.
Als ik het moet kopen is het 3,50 per 250 gram dus 14,00 euro de kilo , daar heb ik nu 7 kilo voor.
En ik weet wat ze binnen krijgen en kan het op maat maken , groot en klein voor elke hond wat.
Ook met luchtpijpen scheelt het wel , die kosten mij ook 1 euro de kilo en slinken wel meer maar zijn wel sneller droog.
Daarin is dan maar een maat verkrijgbaar maar voor Micron knippen we die dan wel.
Verder droog ik geelhaar en luchtpijp en ook dat scheelt enorm qua kopen in de winkel.
Geelhaar slinkt niet zo erg en ik betaal een euro de kilo ervoor en dan moet ik het uiteraard nog drogen.
Ik droog een kilo of 10 en hou daar dan wel een kilo of zeven aan over.
Qua inkoop is dat 10 euro aan geelhaar en wellicht zo'n 2,50 aan stroom want het staat lang.
Als ik het moet kopen is het 3,50 per 250 gram dus 14,00 euro de kilo , daar heb ik nu 7 kilo voor.
En ik weet wat ze binnen krijgen en kan het op maat maken , groot en klein voor elke hond wat.
Ook met luchtpijpen scheelt het wel , die kosten mij ook 1 euro de kilo en slinken wel meer maar zijn wel sneller droog.
Daarin is dan maar een maat verkrijgbaar maar voor Micron knippen we die dan wel.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Kai is zo allergisch als de neten, voor hem droog ik zijn eten.. Renske Kalkoen ( gestoomd) Hij vindt het heerlijk, ik kan het bewaren en het is makkelijk te breken..
Voor de poezen droog ik soms een blikje (goed) natvoer, of runderhartjes oid.
Voor de poezen droog ik soms een blikje (goed) natvoer, of runderhartjes oid.