Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
omega 3 en 6 bij atopie
Moderator: moderatorteam
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
omega 3 en 6 bij atopie
Voordat ik weer wat haal wat niet of averechts werkt vraag ik het even hier.
Puck heeft (naast haar voedings allergieen), pollen allergieen. Vandaag heb ik gelezen dat het helpt om omega 3 en 6 olie te geven. Iemand hier ervaring mee? En welke is goed? Want er zijn er meerdere.
Voor volgend jaar wil ik in januari beginnen met puur pollen, hopelijk doet dat ook wat. Ik hoop een manier te vinden om haar van de apoquel af te krijgen in de zomer.
Puck heeft (naast haar voedings allergieen), pollen allergieen. Vandaag heb ik gelezen dat het helpt om omega 3 en 6 olie te geven. Iemand hier ervaring mee? En welke is goed? Want er zijn er meerdere.
Voor volgend jaar wil ik in januari beginnen met puur pollen, hopelijk doet dat ook wat. Ik hoop een manier te vinden om haar van de apoquel af te krijgen in de zomer.
- kipo
- Zeer actief
Re: omega 3 en 6 bij atopie
Viacutan. Geef ik hier zo nu en dan en kuurtje van om het verharen wat in te perken.
En ipv apoquel overstappen op cytopoint.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik gaf Benthor Artuvetrin Therapie. Dit is een immunotherapie die de hond minder gevoelig maakt voor de stoffen. Hij kreeg iedere maand een injectie onder de huid. Deze injectie mocht ik hem zelf geven. Bij Benthor werkte het erg goed. In plaats van 8 maanden per jaar medicijnen (in zijn geval atopica) kreeg hij nog maar 2 à 3 weken per jaar medicijnen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Waarom?kipo schreef:Viacutan. Geef ik hier zo nu en dan en kuurtje van om het verharen wat in te perken.
Als je iets dagelijks geeft weet je dat het werkt. Die injectie kan langere tijd werken maar je weet niet hoe lang.
Het zal maar net aan het begin van je vakantie uitgewerkt zijn, dan heeft je hond een probleem.

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Welke injectie bedoel je?Pemba schreef:Waarom?kipo schreef:Viacutan. Geef ik hier zo nu en dan en kuurtje van om het verharen wat in te perken.
Als je iets dagelijks geeft weet je dat het werkt. Die injectie kan langere tijd werken maar je weet niet hoe lang.
Het zal maar net aan het begin van je vakantie uitgewerkt zijn, dan heeft je hond een probleem.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Cytopoint.EstherK schreef:Welke injectie bedoel je?Pemba schreef:Waarom?kipo schreef:Viacutan. Geef ik hier zo nu en dan en kuurtje van om het verharen wat in te perken.

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Pemba schreef:Cytopoint.EstherK schreef:Welke injectie bedoel je?Pemba schreef:Waarom?kipo schreef:Viacutan. Geef ik hier zo nu en dan en kuurtje van om het verharen wat in te perken.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat kreeg Puchu ook en die was voor heel veel (seizoensgebonden) dingen allergisch. Het hielp bij hem ontzettend goed en hij had alleen inEstherK schreef:Ik gaf Benthor Artuvetrin Therapie. Dit is een immunotherapie die de hond minder gevoelig maakt voor de stoffen. Hij kreeg iedere maand een injectie onder de huid. Deze injectie mocht ik hem zelf geven. Bij Benthor werkte het erg goed. In plaats van 8 maanden per jaar medicijnen (in zijn geval atopica) kreeg hij nog maar 2 à 3 weken per jaar medicijnen.
september/oktober nog speciale oogdruppels nodig tegen ontstoken ogen.