Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geleideschool herman jansen - broodfok of niet?
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
geleideschool herman jansen - broodfok of niet?
Mijn vader en zijn vrouw willen een nieuwe hond, een goldendoodle. Ze zijn van het weekend naar een open dag geweest, zijn enthousiast en hebben zichzelf op de wachtlijst laten plaatsen voor een pup. Ze zijn bekend met het fenomeen broodfokker en willen dat vermijden. Maar toen papa vertelde dat de open dag niet op het bedrijf zelf was, maar in een afgehuurd zaaltje ging er bij mij toch een klein alarmbelletje rinkelen. Ik heb het bedrijf gegoogled en ik kan op de eerste pagina niks vinden aan reviews buiten hun eigen site, alsof ze de google resultaten actief lopen te beinvloeden, en dat vind ik ook verdacht. Verder hebben ze behalve goldendoodles ook kruising nestjes met duitse herders ("shepadoodles"). Opzich ziet de site er wel tamelijk prima uit, en het feit dat ze geleidehonden opleiden (en daarvoor denk ik aan hoge eisen moeten voldoen?) stemt ook hoopvol. Wat denken jullie, is dit een betrouwbare fokker?
https://www.geleidehondentrainer.nl/
https://www.geleidehondentrainer.nl/
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: geleideschool herman jansen - broodfok of niet?
Ik heb ze op fb. Zou ook weleens willen weten in hoeverre daar nu goed gefokt en opgeleid wordt. Weet wel dat Herman altijd trainer was bij MG in Lelystad en nu dus eigen gedoetje. Maar site ziet er ook zo knullig uit. En ze verkopen ook pups dus die ze niet kunnen plaatsten in gastgezin? Of pups die niet voldoen daarvoor?
- mijke
- Zeer actief
Ik zou niet weten hoe, ik heb nog nooit een hond gekocht bij een fokker en mijn ouders ook niet. Dus vertel maarCleva schreef:Je moet een pup niet op de fokker maar op de ouderdieren uitzoeken. Die fokker gaat niet mee naar huis. Goede honden zitten soms bij mensen die je niet meteen op je verjaardag wil hebben, nou en?
Juist bij mensen met veel nesten kun je vrij goed achterhalen welke kwaliteit die nesten hebben.

- mijke
- Zeer actief
Dit heeft niks te maken met of de ouderhonden leuk zijn, dat bepalen mijn ouders zelf wel. Ik wil gewoon weten of dit niet stiekem een verkapte broodfokker is met idem omstandigheden voor de fokteven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Meeste hulphondenscholen fokken zelf om daar puppen uit te halen die in potentie aan de eisen kunnen voldoen om hulphond te worden. Als er iets van een 40 % uitval is begrijp je ook waarom puppen kopen van andere fokkers een kostbare zaak word en ze dit liever in eigen hand houden.
Ja en daar zitten ook xsingen bij die misschien niet iedereen aanstaan maar dat is het doel niet.
Ja en daar zitten ook xsingen bij die misschien niet iedereen aanstaan maar dat is het doel niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mijke
- Zeer actief
40% uitval! Dat maakt het in ieder geval wel aannemelijker voor mij dat het om een oprechte fokker gaat en niet om broodfok. Thnx bp 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is al jaren gaande hoor dat zeg maar de gebruiker ook een woordje meespreekt in keuze van ras of xsing als hulphond.Catho schreef:Helemaal garantie heb je natuurlijk nooit maar dat vind ik ook bij vele bekende fokkers die dan toch niet helemaal zuiver blijken. Ongetwijfeld fokt deze persoon wat meer 'bedrijfsmatig' dan een huiskamerfokker maar is dat per se slechter? Mwhoh. Als ze inderdaad officieel geleidehonden fokken hebben ze er zelf ook alleen maar baat bij goede honden te fokken.
Is er mogelijkheid op locatie eens langs te gaan? Goed, iemand die echt kwaad wil pleurt er dan gewoon even een teef bij, maar dan ben je er toch eens geweest. Ik snap een zaaltje afhuren nog wel, een hele bak volk over de vloer als er bijv. pups zijn is misschien niet handig.
Ik geef eerlijk toe, op de site staat bij over ons: "Om toch zoveel mogelijk aan de wensen van clienten te kunnen voldoen hebben we dus voor de kruising poedel/golden retriever gekozen" en dan denk ik toch van....me dunkt dat de wens een goede geleidehond is en dat het dan niet uit maakt of een poedel truttig is. Maar dat is mijn gebrek hoor
Nouja mooi toch beest is tenslotte ook nog gewoon huishond.
Wat je zegt ben je zelfffff