Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aan elkaar gekoppelde honden zoek in natuur gebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: aan elkaar gekoppelde honden zoek in natuur gebied

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb Sneeuw ook wel eens vastgemaakt aan Van Gils zijn tuig , . die laatste doet geen domme dingen, Sneeuw had de hersenen niet uitgevonden... werkte best goed op stukken dat ze niet dom mocht doen of als ze achter de ganzen kuikens aan wou, :wink:
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annets »

Ze zijn inderdaad gisteravond terug gevonden.
Als ik het goed heb, zaten ze ergens aan vast op een golfterrein.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Bij een goede combinatie werkt het aan elkaar binden erg goed.
Noa heeft niet zo'n hoog energieniveau maar wel een stel bananen in haar oren en ze trekt graag haar eigen plan. Tommy luisterde wel en wilde graag dicht bij de baas blijven. Als ik andere honden zag koppelde ik ze even los.
Nooit een probleem mee gehad. Honden zijn slimmer dan je denkt, ze hadden heel snel door dat het beter werkte als ze langs dezelfde kant van een boom liepen.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Gelukkig goed afgelopen. En het spijt me voor die ene goede uitlaatservice. Maar mijn advies aan mijn puppykopers is dus geef je hond niet mee aan een uitlaatservice. Te veel, te vaak dat het fout gaat.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Maeve schreef:
Fotogravinnetje schreef:Ik zet Elco en Gait soms ook aan elkaar. Vooral omdat Gait het niet in z'n kop haalt om achter een haas aan te gaan of ons 'hier' te negeren... Maar alleen op open en overzichtelijke stukken en dus bij honden die in principe in onze buurt blijven
Maar wat is dan de meerwaarde van het aan elkaar vastbinden?
Ik doe het ook met Mayke en Kiwi als ik ze mee neem op buitenrit te paard. Ik heb het ergens als tip gekregen en het is ideaal.
Mijn probleem is namelijk dat Kiwi t paard wil drijven en steeds wil uitflanken. Dan schiet ze als een maniak langs het paard om m af te stoppen. Als het paard haar ziet, is er niets aan de hand. Maar als het paard het niet verwacht, schrikt ze daarvan. Ik kan het onder commando best voorkomen, maar ik wil niet dat het gebeurt op een moment dat het paard ook mijn aandacht nodig heeft en Kiwi hiermee even olie op het vuur komt gooien.
Met Mayke als sleepanker is dat hele drijfgedrag spontaan verdwenen en kunnen ze allebei mee. Het draaft dan gezellig voor me uit, ruzie of ook maar 1 geërgerde blik is niet aan de orde.
Ik heb daarmee ook Mayke beter onder controle, want als er een fietser wil passeren kan ik Kiwi op commando laten liggen en dat is super betrouwbaar. Mayke wil dan nog wel eens achter dr neus aan dwalen.

Ik ben dolgelukkig met die oplossing :wink: Anders liggen ze ook maar kniezend op de bank terwijl ik aan het buitenspelen ben.
Laatst gewijzigd door Paisley op 29 jun 2018 09:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef:Bij een goede combinatie werkt het aan elkaar binden erg goed.
Noa heeft niet zo'n hoog energieniveau maar wel een stel bananen in haar oren en ze trekt graag haar eigen plan. Tommy luisterde wel en wilde graag dicht bij de baas blijven. Als ik andere honden zag koppelde ik ze even los.
Nooit een probleem mee gehad. Honden zijn slimmer dan je denkt, ze hadden heel snel door dat het beter werkte als ze langs dezelfde kant van een boom liepen.
Maar wat is dan precies de meerwaarde van het vastbinden aan een andere hond en niet zelf de (lange) lijn vasthouden? Echt flink rondrennen kunnen ze ook niet als ze aan elkaar zitten, toch?

Ik heb het overigens in het begin ook wel eens geprobeerd met Mila en Amy, maar dat was geen handige combinatie, want Amy trok Mila gewoon de hele tijd omver. Qua persoonlijke ruimte hebben mijn honden er geen problemen mee, maar ze hebben allemaal zo'n ander bewegingspatroon dat het echt niet zou werken.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Als je het bericht op de facebookpagina van de HUS leest, zou ze het zo weer doen. Het ene hondje was zó gegroeid in haar gedrag :piew:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

under the red sky schreef:Als je het bericht op de facebookpagina van de HUS leest, zou ze het zo weer doen. Het ene hondje was zó gegroeid in haar gedrag :piew:
Ik zit op m'n handen. Je zou denken dat ze er wat van had geleerd, maar nee. Het was allemaal erg mooi. Zucht. Weet in ieder geval weer waarom ik m'n honden niet met een HUS meegeef.
Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hun eigen 2 honden aan elkaar vast koppelen om wat voor reden dan ook. Maar van een HUS snap ik het niet... 2 wildvreemde honden aan elkaar... nou als mijn HUS zoiets zou dan mag Evi zeker weten niet meer mee!!!
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Leonie&Evi schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hun eigen 2 honden aan elkaar vast koppelen om wat voor reden dan ook. Maar van een HUS snap ik het niet... 2 wildvreemde honden aan elkaar... nou als mijn HUS zoiets zou dan mag Evi zeker weten niet meer mee!!!
Voor mij zou het aan nogal wat voorwaarden moeten voldoen: de ene hond moet van de husser zijn, heel goed onder appèl staan, een stuk zwaarder/sterker zijn dan de hond dier eraan gekoppeld wordt, beide honden moeten het zo aankunnen dat ze elkaar niet in de haren gaan vliegen en dan uiteraard toestemming van de eigenaar.

Ik koppel Willem heel zelden een stukje aan Lais (dan heb ik Lais wel vast trouwens), gewoon om hem even uit zijn 'veilige' angstcocon te halen. Ik doe dat maar een klein stukje want Lais sleurt hem gewoon mee, maar dat is juist wat hij op zo'n moment wel even kan gebruiken.
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Paar jaar geleden liep hier ook een hus waar een Jack hussel en een herder aan elkaar gekoppeld waren , de herder springt de sloot in en de Jack werd zo meegesleurd en ging kopje onder , gelukkig sprong de herder weer snel de sloot uit , ik zei er wat van tegen haar omdat zij het niet zag gebeuren maar ze haalde alleen haar schouders op en zei alleen ach die 2 horen bij elkaar :roll:
Ik had al geen hoge pet voor haar want een week daarvoor was ze 3 honden kwijtgeraakt , waarvan 1 mijn dochter had gered die zat met zijn halsband vast in het doel op het voetbalveld
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Paar jaar geleden liep hier ook een hus waar een Jack hussel en een herder aan elkaar gekoppeld waren , de herder springt de sloot in en de Jack werd zo meegesleurd en ging kopje onder , gelukkig sprong de herder weer snel de sloot uit , ik zei er wat van tegen haar omdat zij het niet zag gebeuren maar ze haalde alleen haar schouders op en zei alleen ach die 2 horen bij elkaar :roll:
Ik had al geen hoge pet voor haar want een week daarvoor was ze 3 honden kwijtgeraakt , waarvan 1 mijn dochter had gered die zat met zijn halsband vast in het doel op het voetbalveld
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zamunda schreef:Ik koppel Willem heel zelden een stukje aan Lais (dan heb ik Lais wel vast trouwens), gewoon om hem even uit zijn 'veilige' angstcocon te halen. Ik doe dat maar een klein stukje want Lais sleurt hem gewoon mee, maar dat is juist wat hij op zo'n moment wel even kan gebruiken.
Daarom was het gedaan blijkbaar en het heeft reuze gewerkt zegt de HUS. Gegroeid in gedrag en reuze zeker, en wat mooi hoe dit zo is gegaan. :80:

Dat ze om een boom of wat ook vast hadden kunnen komen en hartstikke dood hadden kunnen zijn is een detail blijkbaar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat bericht inderdaad, ik ben gewoon sprakeloos :80:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Marjoleine schreef:
Zamunda schreef:Ik koppel Willem heel zelden een stukje aan Lais (dan heb ik Lais wel vast trouwens), gewoon om hem even uit zijn 'veilige' angstcocon te halen. Ik doe dat maar een klein stukje want Lais sleurt hem gewoon mee, maar dat is juist wat hij op zo'n moment wel even kan gebruiken.
Daarom was het gedaan blijkbaar en het heeft reuze gewerkt zegt de HUS. Gegroeid in gedrag en reuze zeker, en wat mooi hoe dit zo is gegaan. :80:

Dat ze om een boom of wat ook vast hadden kunnen komen en hartstikke dood hadden kunnen zijn is een detail blijkbaar.
De ene had een schaafwondje in de nek en een gesprongen bloedvat in het oog. Precies het soort verwondingen die je ziet bij knel zitten. Dus gewoon geluk gehad. Shira heeft met haar kaak een keer vastgezeten in de halsband van Nola. Nola was bijna gestikt en had knalrode ogen in de dagen daarna. Dus gewoon geluk gehad dat er niks ergers met ze is gebeurd.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Jackira schreef:
Marjoleine schreef:

De ene had een schaafwondje in de nek en een gesprongen bloedvat in het oog. Precies het soort verwondingen die je ziet bij knel zitten. Dus gewoon geluk gehad. Shira heeft met haar kaak een keer vastgezeten in de halsband van Nola. Nola was bijna gestikt en had knalrode ogen in de dagen daarna. Dus gewoon geluk gehad dat er niks ergers met ze is gebeurd.
Zat de riem er eigenlijk nog om? Guus is zo'n hondje dat zichzelf zou vrijmaken. Die kan je leuk ergens vastbinden maar hij knaagt onmiddellijk de riem door. Dat geeft trouwens meteen aan wat zijn lot in Spanje was. Immers, dat moet een hond leren en bedenkt hij niet zomaar zelf. Zodra je stilstaat en niet op let bijt Guus de riem door en gaat lekker snuffelen. :engel: Dus die was zo los geweest als ze zich vastgelopen hadden. En dan had hij daarmee waarschijnlijk ook de andere hond gered.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Waarom zou je dit doen als HUS zijnde?
Het zou niet in mijn opkomen. Mijn HUS honden lopen of los, of aangelijnd. Maar niet aangelijnd aan elkaar.

Gelukkig zijn de honden weer veilig terug :)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

DeDiana schreef:
Johnny Jones schreef:Bij een goede combinatie werkt het aan elkaar binden erg goed.
Maar wat is dan precies de meerwaarde van het vastbinden aan een andere hond en niet zelf de (lange) lijn vasthouden? Echt flink rondrennen kunnen ze ook niet als ze aan elkaar zitten, toch?

Ik heb het overigens in het begin ook wel eens geprobeerd met Mila en Amy, maar dat was geen handige combinatie, want Amy trok Mila gewoon de hele tijd omver. Qua persoonlijke ruimte hebben mijn honden er geen problemen mee, maar ze hebben allemaal zo'n ander bewegingspatroon dat het echt niet zou werken.
Voor mij was het vooral psychisch, voor mezelf.
Maar toch was Uma aan Luna vast anders dan wanneer ik haar zelf vast had. Ze was echt wat meer zichzelf. Daarom loopt Uma ook zoveel mogelijk los. Ze is dan echt hond en aan de lijn is het een beetje een braaf prul.
Aan Manu vastbinden heb ik één keer geprobeerd en Manu haaaaaatte dat. Haha! Die twee zijn zo anders, Manu neemt veel ruimte, eigenlijk durft hij meer ruimte te nemen dan Uma. Maar van Manu weet ik 100% zeker dat hij me niet kwijtraakt. En als hij dan eens niet weet waar ik ben, blijft hij gewoon zichzelf en gaat hij of op zijn gat zitten of hij zoekt me in alle rust weer op. Uma raakt direct in paniek en denkt niet meer na.
Luna is zo kalm en heel stabiel, dus dat durfde ik toen wel aan. Het is ook maar twee keer voorgekomen geloof ik, om niet gelijk een gevaarlijk hoge hartslag te krijgen bij het loslaten van de riem. Ik vond dat toen echt heel eng, zo eng dat ik direct ging trillen van spanning.

Nu is dat al een hele tijd niet meer nodig gelukkig en die gps geeft ook veel vertrouwen. Uma is ook een stuk gegroeid sindsdien dus is het niet meer nodig gok ik.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

hakunamatata schreef:Dat bericht inderdaad, ik ben gewoon sprakeloos :80:
Inderdaad.. Ook de interpretatie van de foto's..

Ik zou me als hus dood schamen als ik überhaupt een hond kwijt zou raken, laat staan twee..
Honden aan elkaar binden haal ik niet in m'n hoofd.
Ik vind het al niks om de lange lijn te laten slepen op de grond, die doe ik er meestal binnen 5 minuten af of ik hou de hond weer vast.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laeken schreef:
Jackira schreef:
Marjoleine schreef:

Zat de riem er eigenlijk nog om? Guus is zo'n hondje dat zichzelf zou vrijmaken. Die kan je leuk ergens vastbinden maar hij knaagt onmiddellijk de riem door. Dat geeft trouwens meteen aan wat zijn lot in Spanje was. Immers, dat moet een hond leren en bedenkt hij niet zomaar zelf. Zodra je stilstaat en niet op let bijt Guus de riem door en gaat lekker snuffelen. :engel: Dus die was zo los geweest als ze zich vastgelopen hadden. En dan had hij daarmee waarschijnlijk ook de andere hond gered.
Nouuuu Yuma is zeker weten nergens vastgeknoopt hooguit aan een ketting (en ook niet veel) op de KNPV club dus niet doorknaagbaar. Maar toch heeft hij als je niet oplet binnen 1 nanoseconde met z’n knipkiezen z’n lijn door (om vervolgens bij je te blijven)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

crutz schreef:
laeken schreef:
Jackira schreef:
Marjoleine schreef:Daarom was het gedaan blijkbaar en het heeft reuze gewerkt zegt de HUS. Gegroeid in gedrag en reuze zeker, en wat mooi hoe dit zo is gegaan. :80:

Nouuuu Yuma is zeker weten nergens vastgeknoopt hooguit aan een ketting (en ook niet veel) op de KNPV club dus niet doorknaagbaar. Maar toch heeft hij als je niet oplet binnen 1 nanoseconde met z’n knipkiezen z’n lijn door (om vervolgens bij je te blijven)
Precies. Amy heeft 100% zeker nooit ook maar een riem gezien voordat ik haar aanlijnde en heeft ook een paar keer in één hap de riem doorgebeten als die haar in de weg zat. Gelukkig doet ze dat nu nooit meer.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

DeDiana schreef:Precies. Amy heeft 100% zeker nooit ook maar een riem gezien voordat ik haar aanlijnde en heeft ook een paar keer in één hap de riem doorgebeten als die haar in de weg zat. Gelukkig doet ze dat nu nooit meer.
Yuma doet het eigenlijk ook niet meer maar pas legde ik hem even weg om clubgenoot te helpen en voor de zekerheid (mouw/bijten/zwemmen) knoopte ik het einde vast. Gelukkig bedacht ik het op tijd. Dat wil zeggen. De laatste mm zat nog vast
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

In begin heb ik ook wel een koppelriem gehad voor die van mij, maar die liepen altijd al gelijk op,maar nu Ruby ouder is zou ik het niet meer doen omdat ze veel langzamer is en er nu altijd 1 voor en 1 heel ver achter loopt.
Maar ik zou ze nooit los aan elkaar laten gaan ze ik heb ze wel eens laten glippen maar dat kan gebeuren
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DeDiana schreef:Precies. Amy heeft 100% zeker nooit ook maar een riem gezien voordat ik haar aanlijnde en heeft ook een paar keer in één hap de riem doorgebeten als die haar in de weg zat. Gelukkig doet ze dat nu nooit meer.
:engel: Charlie stond met een doorgebeten flex blij bij de bakker binnen. Die was voor 13 weken nooit buiten geweest, dus ook niet aangelijnd of vastgezet.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

oh ik lees het alweer, wat een enorme zweefteef ook
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

OK, duidelijk. Dus honden bedenken het zelf. ;-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”