Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij kan niet tegen wieltjes
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Hij kan niet tegen wieltjes
Ik ken ook zo, n verhaal met een teckel en een baby.
Onverantwoordelijke eigenaren heb je bij elk ras. Ik snap s@ndra dus wel.
Alleen niet elk ras gaat voor de kill of op zijn minst het slopen. En dat is toch een groot verschil.
Dat zit er gewoon in bij deze honden. En dat kan alleen goed begeleid door de echte verantwoordelijke eigenaren die dit weten en daar bewust van zijn en zorgen dat het niet fout gaat.
Onverantwoordelijke eigenaren heb je bij elk ras. Ik snap s@ndra dus wel.
Alleen niet elk ras gaat voor de kill of op zijn minst het slopen. En dat is toch een groot verschil.
Dat zit er gewoon in bij deze honden. En dat kan alleen goed begeleid door de echte verantwoordelijke eigenaren die dit weten en daar bewust van zijn en zorgen dat het niet fout gaat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dit dus , sowieso die haatberichten over mannen die ten alle tijde gecastreerd moeten worden je wordt er toch simpel van. Ja we weten het nu wel dat sommige teveel tijd over hebben en zich op Freudiaanse wijze met andermans geslachtsdelen bezig houden en met klapkaken.Jackira schreef:Ik denk dat dat stigma voor de meeste ergernis zorgt. Ik krijg ook de indruk dat er veel meer ernstige incidenten zijn met HR honden. Maar waarom wordt de baas altijd neergezet als een tok. Dat roep bij mij de meeste weerstand op in zo'n bericht. En dat er dan ook nog weer een kleine piemel bijgesleept wordt meestal. Laat dat achterwege. Het wordt zo voorspelbaar dat iedereen tabak krijgt van dat soort berichten en het juist averechts werkt. Ik krijg altijd de neiging om juist die mensen dan te gaan verdedigen terwijl ik ook baal van al die ernstige incidenten.Nanna schreef:Het ligt niet eens zozeer aan de vechthonden. Die kunnen best verantwoordelijk gehouden worden, als je maar wilt.
Het ligt aan het randdebiele volk dat er meestal bij hoort.
Maar wat ik vooral naar vind van dit soort dingen zijn de bijtwonden voor de slachtoffers, het vervelende gevolg voor de hond die alleen maar doet wat hij doet en daar niet tegen beschermd is door z'n baas en ook misschien nog wel het verdriet van zo'n baas. Zoals alle honden hebben ook dit soort honden hun leuke en lieve kant. En daarbij ook nog eigenschappen die niet kunnen in deze drukke samenleving. Maar laat het een beetje in z'n waarde allemaal. En ja er zijn ook veel tokken bazen van dit soort honden omdat het juist dat soort publiek trekt. Maar ook veel wel serieuze bazen denk ik waar soms een ongeluk in een klein hoekje zit.
Omdat zij wel van honden houden natuurlijk en als je een hr hond hebt, ongeacht het soort dan natuurlijk niet

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja want kranten geven zo lekker de realiteit weer, kranten zijn net als jij ( sorry) een soort van ramptoeristen..Nanna schreef:Ja. Als we echter in de krant kijken zien we dat die verantwoordelijkheid ver te zoeken is.Fotogravinnetje schreef:Jup. Als iedereen z'n verantwoordelijkheid neemt, krijg je dus zoiets: bullterriers vs kutkeffers![]()
Mensen blijken er gewoon van dergelijke monsters op na te willen houden, zelfs als ze kleine kinderen hebben.
Dit meisje van 9 mnd. is deze maand doodgebeten door de eigen pitbull die ze vanaf pup hadden. Ze zat in haar bouncy chair en dat had ie liever niet.
Net zoals de hond in de OP die een aversie tegen wieltjes had
bron
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh, echt? Dat is nieuw voor me.Nanna schreef:Het gaat me er om dat ik die hele klapkaakhandel meer dan spuugzat ben.

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja die zag je niet aan komen ee,Hilde schreef:Oh, echt? Dat is nieuw voor me.Nanna schreef:Het gaat me er om dat ik die hele klapkaakhandel meer dan spuugzat ben.
- Tineke
- Zeer actief
Dan is direct het halve forum niet meer leesbaarNanna schreef:Ik blijf het plaatsen dus mik me maar in de negeer![]()
Heb er zelf ook een aantal in staan en het forumt heerlijk
Less is more

- ceciel
- Zeer actief
Als eigenaar van een hr hond, voor zover ik de laatste lijstjes heb bekeken, heb juist jij me geadviseerd ipv een komende volle mastiff een kruising te nemen.Nanna schreef:Ik blijf het plaatsen dus mik me maar in de negeer![]()
Heb er zelf ook een aantal in staan en het forumt heerlijk
De fci mastiff staat niet op dat hr lijstje dus indirect adviseer je me een 'klapkaak' aan te schaffen
Ik snap echt dat er, gefundeerde, angst bestaat voor gevallen zoals in de OP, maar zolang er geen registraties worden bijgehouden van bijtincidenten blijft er ruimte voor voor -en tegenstanders om hun eigen subjectieve inbreng te blijven geven.
Vooralsnog ben ik apetrots op mijn hr misbaksel die zich voorbeeldig gedraagd ondanks kapotgebten oren door herders, onder de grond geschoffeld door airedale terriërs etc. Dat maakt mij niet boos op die rassen en bijbehorende eigenaren maar des te gemotiveerder om te werken aan de band met mijn hond. Daarbij ben ik me bewust dat het helpt dat die sukkel groot genoeg is om al die ongein zonder fatale gevolgen te overleven, de dierenartskosten had ik liever anders besteed...
-
Sandra&co
Het stuit me vooral tegen de borst dat de insinuatie is dat het een héél veel voorkomend probleem is waar bijna elke klapkaak zich vroeg of laat schuldig aan maakt. En ja, er wordt altijd mooi bij gezet "de meesten", om het politiek correct te houden of zo(?), maar ik kom hier echt HEEL veel klapkaken tegen dagelijks, aangezien ik in een kansenwijk woon. In de wijk (aangelijnd), in het bos (loslopend) en op magische wijze gaat dat hier altijd goed. Zit hier iets in het water dan? Loopt hier een ander smaakje klapkaak rond? Of zijn de tokkies hier allemaal parttime gedragstherapeuten?
Ondertussen is Izzy's poot al eens doorgeknaagd door een Border Collie en heeft ze nog steeds een lelijk litteken op haar snuit van een centimeter of 5 door een Stabij.
En het is niet zo dat ik iets in de doofpot wil steken of met de mantel der liefde wil bedekken. Ik heb geen klapkaak omdat ik ze stoer vind of per se de mooiste honden die bestaan, ik viel op Izzy's smoeltje. Nog steeds. Ik weet ook niet of hier ooit weer een Stafford komt want ik ben totaal niet rasvast en ik krijg ook al geen dikke lul omdat ze aan een riempje naast me loopt. Plus, bij mensagressie mag er van mij ook acuut een spuit in een hond, klapkaak of niet. Ik zou Izzy ook direct wegbrengen als ze iemand op die manier zou slopen.
Maar dat eeuwige "Oh oh oh! Ik heb weer een artikeltje gevonden over een klapkaak, dat móet op het forum! Dan wordt het gepeupelte vást wakker!", dáár word ik dus simpel van. Want hier op het forum is die awareness niet nodig, we weten het ondertussen allemaal. Dus welke reden blijft er dan over om dergelijke dingen te plaatsen?
Maar goed, gebed zonder einde.
Ondertussen is Izzy's poot al eens doorgeknaagd door een Border Collie en heeft ze nog steeds een lelijk litteken op haar snuit van een centimeter of 5 door een Stabij.
En het is niet zo dat ik iets in de doofpot wil steken of met de mantel der liefde wil bedekken. Ik heb geen klapkaak omdat ik ze stoer vind of per se de mooiste honden die bestaan, ik viel op Izzy's smoeltje. Nog steeds. Ik weet ook niet of hier ooit weer een Stafford komt want ik ben totaal niet rasvast en ik krijg ook al geen dikke lul omdat ze aan een riempje naast me loopt. Plus, bij mensagressie mag er van mij ook acuut een spuit in een hond, klapkaak of niet. Ik zou Izzy ook direct wegbrengen als ze iemand op die manier zou slopen.
Maar dat eeuwige "Oh oh oh! Ik heb weer een artikeltje gevonden over een klapkaak, dat móet op het forum! Dan wordt het gepeupelte vást wakker!", dáár word ik dus simpel van. Want hier op het forum is die awareness niet nodig, we weten het ondertussen allemaal. Dus welke reden blijft er dan over om dergelijke dingen te plaatsen?
Maar goed, gebed zonder einde.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Zeg; Izzy is geen klapkaak hadden we besloten hé

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nou ja dit dusJackira schreef:Ik denk dat dat stigma voor de meeste ergernis zorgt. Ik krijg ook de indruk dat er veel meer ernstige incidenten zijn met HR honden. Maar waarom wordt de baas altijd neergezet als een tok. Dat roep bij mij de meeste weerstand op in zo'n bericht. En dat er dan ook nog weer een kleine piemel bijgesleept wordt meestal. Laat dat achterwege. Het wordt zo voorspelbaar dat iedereen tabak krijgt van dat soort berichten en het juist averechts werkt. Ik krijg altijd de neiging om juist die mensen dan te gaan verdedigen terwijl ik ook baal van al die ernstige incidenten.Nanna schreef:Het ligt niet eens zozeer aan de vechthonden. Die kunnen best verantwoordelijk gehouden worden, als je maar wilt.
Het ligt aan het randdebiele volk dat er meestal bij hoort.
Maar wat ik vooral naar vind van dit soort dingen zijn de bijtwonden voor de slachtoffers, het vervelende gevolg voor de hond die alleen maar doet wat hij doet en daar niet tegen beschermd is door z'n baas en ook misschien nog wel het verdriet van zo'n baas. Zoals alle honden hebben ook dit soort honden hun leuke en lieve kant. En daarbij ook nog eigenschappen die niet kunnen in deze drukke samenleving. Maar laat het een beetje in z'n waarde allemaal. En ja er zijn ook veel tokken bazen van dit soort honden omdat het juist dat soort publiek trekt. Maar ook veel wel serieuze bazen denk ik waar soms een ongeluk in een klein hoekje zit.
En niets meer plaatsen zou ook raar zijn, de laatste berichten zijn gewoon recent gebeurd in Nederland, waarom zou je dat niet mogen plaatsen.
- Tineke
- Zeer actief
Ik denk dat het plaatsen op zich niets mis mee is. Het gaat meer om de manier waarop de berichten worden geplaatst. Het imo perverse genoegen waarmee het wordt gedaan en de altijd terugkerende kleine piemels die ermee gepaard gaan oa. Sowieso het constant andere mensen de maat nemen, zowel in als buiten de honden wereld. Ga jezelf eens de maat nemen en kijk hoe matig jezelf scoort voordat je het over een ander gaat hebben.billy schreef:
En niets meer plaatsen zou ook raar zijn, de laatste berichten zijn gewoon recent gebeurd in Nederland, waarom zou je dat niet mogen plaatsen.

- -tycho
- Zeer actief
Mijn buurjongen past op een pitbull. Dat zag ik een paar dagen geleden toevallig toen ik naar buiten keek en hij met het dier naar buiten kwam. Ik dacht nog, nou moet ik niet direct van het ergste uitgaan en er allemaal vooroordelen op los laten maar dat dier het voordeel van de twijfel geven.
Tot gisteren mijn andere buurman wist te vertellen dat de hond hondagressief is en de buurjongen tegen hem had verteld dat de deuren op slot gaan en dat de hond niet in de tuin mag omdat ik daar mijn hond en andere dieren heb. We hebben een schutting van 1.80 meter maar dat schijnt niet uit te maken voor die hond.
Super attent natuurlijk maar ik heb gisteren wel met mijn hond op de stoep voor het huis onkruid lopen trekken. Mijn hond hoort niet los op de stoep maar hij ligt feitelijk nog wel in mijn voortuin.
De buurman die de buurjongen had gesproken haalt mij ook wel eens op om samen met de honden een laatste ronde te lopen. Hij klopt dan op de voordeur en terwijl ik mijn sleutels en peuken bij elkaar grabbel wil ik nog weleens de deur open gooien om de hond alvast naar buiten te laten. Zo ging dat ook gisteravond toen ik deze informatie te horen kreeg.
Ik had het misschien toch ook wel fijn gevonden als de buurjongen even had gemeld dat hij op een lastige HR hond ging passen. Niet dat het moet maar als ik weet welk risico ik zo dicht bij mijn eigen voordeur loop dan had ik de afgelopen dagen andere keuzes gemaakt..
Tot gisteren mijn andere buurman wist te vertellen dat de hond hondagressief is en de buurjongen tegen hem had verteld dat de deuren op slot gaan en dat de hond niet in de tuin mag omdat ik daar mijn hond en andere dieren heb. We hebben een schutting van 1.80 meter maar dat schijnt niet uit te maken voor die hond.
Super attent natuurlijk maar ik heb gisteren wel met mijn hond op de stoep voor het huis onkruid lopen trekken. Mijn hond hoort niet los op de stoep maar hij ligt feitelijk nog wel in mijn voortuin.
De buurman die de buurjongen had gesproken haalt mij ook wel eens op om samen met de honden een laatste ronde te lopen. Hij klopt dan op de voordeur en terwijl ik mijn sleutels en peuken bij elkaar grabbel wil ik nog weleens de deur open gooien om de hond alvast naar buiten te laten. Zo ging dat ook gisteravond toen ik deze informatie te horen kreeg.
Ik had het misschien toch ook wel fijn gevonden als de buurjongen even had gemeld dat hij op een lastige HR hond ging passen. Niet dat het moet maar als ik weet welk risico ik zo dicht bij mijn eigen voordeur loop dan had ik de afgelopen dagen andere keuzes gemaakt..
-
Sandra&co
Wat wil je nog meér dan? Klinkt als een verantwoordelijke jongen die alles in z'n macht doet om risico's te vermijden.de buurjongen tegen hem had verteld dat de deuren op slot gaan en dat de hond niet in de tuin mag omdat ik daar mijn hond en andere dieren heb.
- -tycho
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Wat wil je nog meér dan? Klinkt als een verantwoordelijke jongen die alles in z'n macht doet om risico's te vermijden.de buurjongen tegen hem had verteld dat de deuren op slot gaan en dat de hond niet in de tuin mag omdat ik daar mijn hond en andere dieren heb.
Goede vraag. Moest ik met die hond de straat op kreeg die een muilkorf om. Hij 'moet' niks maar ik had het prettig gevonden als hij mij ff een tip had gegeven. Ik trap weleens een bal over de parkeerplaats achter het huis. Ik trek weleens onkruid uit de voortuin met mijn hondje los bij mij.
Tijden veranderen , de tijd dat dat kan is over blijkbaar.
Stel zoiets gaat fout voor je deur dan gaat het er blijkbaar over of de plek waar een hond (dood) gebeten wordt net op zijn stukje of mijn stukje voortuin was.
-
Sandra&co
Een beetje elkaar in de haren vliegen en niks geen dooien. Het leek nergens op.Shibby schreef:Zeg; Izzy is geen klapkaak hadden we besloten hé![]()
@Tycha: Hij heeft de deuren op slot. Hond niet in tuin. Moet gek lopen als dat mis gaat. Lijkt me niet dat hij op een dag ineens denkt: "Ah joh! Kan wel. Even lekker de voordeur open laten staan.". Zo kun je overal problemen gaan zien. Voor hetzelfde geld ligt je hond naast je in de voortuin, wordt in z'n kont gestoken door een hondagressieve bij, vliegt hij de weg op net op het moment dat er een auto aankomt. Risico's houd je overal en altijd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
In principe doet die jongen er wel alles aan om het goed te doen.
De mechelse van mijn schoonmoeder was ook reu agressief. Dat is ze ook niet aan alle buren wezen vertellen. Als je weet wat je aan de lijn hebt en er naar handeld dan is er toch niks aan de hand. Het voordeel hier is eigenlijk dat ze weten dat die hond hond agressief is. Als die jongen hem dan zomaar los zou gooien zou ik me wel zorgen maken maar nu juist niet.
Je kunt ook overal bang voor zijn.
Het is wel zo dat er veel vaker ernstige incidenten gebeuren met Hr rassen en daardoor vind ik dat er wat aan gedaan moet worden. Maar niet dat we alles maar op één hoop moeten gooien.
De mechelse van mijn schoonmoeder was ook reu agressief. Dat is ze ook niet aan alle buren wezen vertellen. Als je weet wat je aan de lijn hebt en er naar handeld dan is er toch niks aan de hand. Het voordeel hier is eigenlijk dat ze weten dat die hond hond agressief is. Als die jongen hem dan zomaar los zou gooien zou ik me wel zorgen maken maar nu juist niet.
Je kunt ook overal bang voor zijn.
Het is wel zo dat er veel vaker ernstige incidenten gebeuren met Hr rassen en daardoor vind ik dat er wat aan gedaan moet worden. Maar niet dat we alles maar op één hoop moeten gooien.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
Brigitte
- Zeer actief
Idd, dus ook de Jachthonden, Windhonden, Husky's, Teckels enz enz enz...gewoon alles voor de zekerheid maar gewoontoots schreef:Muilkorfje voor alle rassen die serieus schade kunnen aanrichten aan mens en dier. Dan ben je gelijk van het gezeur erover af. Gebruik je de korf niet. Bij eerste aanhouding 500 euro boete. 2e aanhouding 1500 euro boete. 3e aanhouding 5000 boete. In beslag nemen en persoon voor het gerecht waar besloten word of de hond terug kan wat pas gebeurd als openstaande boetes betaald zijn. Dan denkt men ineens wel beter na aangezien ze het gaan voelen. Agenten in opleiding zouden deze aanhoudingen kunnen verrichten en daar evt een extra beloning voor kunnen krijgen. Moet je eens opletten hoe goed er ineens gehandhaafd kan worden. Van mij mag er veel strenger ingegrepen worden.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
-
Brigitte
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Een beetje net zoals jij (en een groepje anderen) een topic opent over élk SPA-incident dat je tegenkomt in het kader van "awareness"? Kan irritant wezen he, dat vasthoudende Pitbull-gedragNanna schreef: Het tokkengegil begint onder ieder nieuwsbericht waarin weer eens een vechthond heeft lopen hakken.