Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dat vies?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Stapper
Zeer actief

Is dat vies?

Ongelezen bericht door Stapper »

Veel dingen van mijn hond vind ik vies. Ze moeten echt niet in mijn bed en hun adem, soms :ugh:
Maar ik een wondje heb aan mijn voet ( heb ik heel vaak, scheuringen in mijn eelt) likt Bente er aan. Vind ik niet vies, ik heb het idee dat het dan sneller heelt. Mr Stapper kotst ervan maar ik laat het gaan want dan heelt het sneller (denk ik). Voelt ook goed. Waarschijnlijk ben ik raar maar waarom?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Is dat vies?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco en Gait soppen regelmatig m'n oren. Sindsdien veel minder vaak last van m'n oren. Elco is vooral heel netjes op het schoonhouden van m'n rechteroorbel. Dat gaatje ontsteekt bij mij nogal snel, maar niet als Elco regelmatig daar schoonmaakt. Als ik wondjes heb en ik heb ze goed schoongemaakt en er zit geen ontsteking, dan ruiken ze eraan en blijven er verder van af. Maar niet schoongemaakt en/of ontsteking en ze gaan soppen
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind dat niet fris. Niet voor de hond en niét voor mezelf. No way dat de honden aan mijn wondjes mogen likken en al helemaal niet aan mijn voeten. Lizzie likt namelijk daarvoor of daarna aan haar kont. Nee dank je. Maar goed ik was mijn handen dan weer niet na het aaien en laat de honden met kauestaafjes op de bank en daar gruwelt een ander weer van.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 24 jun 2018 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik vind dat niet fris. Niet voor de hond en niét voor mezelf. No way dat de honden aan mijn wondjes mogen likken en al helemaal niet aan mijn voeten. Lizzie likt namelijk daarvoor of daarna aan haar kont. Nee dank je. Maar goed ik was mijn gaven dan weer niet na het aaien en laat de honden met kaiwstaafjes op de bank en dat gruwelt en ander weer van.
Oei dat kont gedeelte ... :80: misschien bedenk ik me over haar mijn voet wondjes laten likken. Maar ze wondjes lijken sneller te dichten :vaag: goorheid boven sneller genezen...
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Er wordt in huize Crescent niet gelikt en geknabbelt en zeker niet in de gezichtsstreek. Lekker een oud konijnkarkas opgepeuzelt en dat nog even uitsmeren in mijn nek. Dat gelebber en getongel heb ik nooit begrepen. Gad. Ver. dam. Me. Vriendschap kan op een andere manier worden beklonken en lekker een partij snavelen als ik het al doe, dan met Tom Hiddleston dankjewel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zie hierboven. Behalve dat ik niet ga tongen met Tom, vooral omdat ik niet weet wie dat is.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bonnie F schreef:Zie hierboven. Behalve dat ik niet ga tongen met Tom, vooral omdat ik niet weet wie dat is.
Preutse trut.
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tsja, als jij dat wil. Het is niet heel handig om die bacteriën in een wond te brengen en het geneest er ook echt niet sneller van, maar ieder zijn meug.

Likken aan mijn mond wil ik ook echt niet, nek of wang zou eventueel mogen als het echt 'moet'. Lais wil vaak héél graag aan je mond likken, bij mij mag dat niet maar het alternatief (wang/nek) vindt ze niet goed genoeg. Nou dan heb je pech :pffff: . Als man en Lais een lebbersessie hebben gehad hoef ik van man ook even geen zoen op de mond trouwens.
Crescent
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Bonnie F schreef:Zie hierboven. Behalve dat ik niet ga tongen met Tom, vooral omdat ik niet weet wie dat is.
Preutse trut.
Geeft niet. Ik neem er genoeglijk een weekend voor vrij.
-Nothing but the rain…
bram en thijs
Zeer actief

Crescent schreef:
bram en thijs schreef:
Preutse trut.
Geeft niet. Ik neem er genoeglijk een weekend voor vrij.
Of twee.
AfbeeldingAfbeelding
Stapper
Zeer actief

Zamunda schreef:Tsja, als jij dat wil. Het is niet heel handig om die bacteriën in een wond te brengen en het geneest er ook echt niet sneller van, maar ieder zijn meug.

Likken aan mijn mond wil ik ook echt niet, nek of wang zou eventueel mogen als het echt 'moet'. Lais wil vaak héél graag aan je mond likken, bij mij mag dat niet maar het alternatief (wang/nek) vindt ze niet goed genoeg. Nou dan heb je pech :pffff: . Als man en Lais een lebbersessie hebben gehad hoef ik van man ook even geen zoen op de mond trouwens.
In die buurt... echt niet.. brrr..., alleen bij mijn voeten. Ws in de opvoeding helemaal duidelijk gemaakt, ze likt mijn voeten en verder niet. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee en lees
Ook geen argumenten waarom ik dat moet veranderen. Mooi ga ik op deze
" voet" verder.
Bonnie F
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Preutse trut.
Je lult maar een end weg. Dat jij op dagelijkse basis op je klompen door de lichaamssappen rondwaart en waadt moet jij weten.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Bonnie F schreef:
bram en thijs schreef:
Preutse trut.
Je lult maar een end weg. Dat jij op dagelijkse basis op je klompen door de lichaamssappen rondwaart en waadt moet jij weten.
Afbeelding

En hier hebben we Tom :mann:
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Afbeelding
Hij heeft nog in iets gespeeld met Hugh. Die toch ook niet te versmaden is :cool2:
AfbeeldingAfbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Stapper schreef:
Zamunda schreef:Tsja, als jij dat wil. Het is niet heel handig om die bacteriën in een wond te brengen en het geneest er ook echt niet sneller van, maar ieder zijn meug.

In die buurt... echt niet.. brrr..., alleen bij mijn voeten. Ws in de opvoeding helemaal duidelijk gemaakt, ze likt mijn voeten en verder niet. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee en lees
" voet" verder.
Tja, The Lancet, 1997 heeft een artikel gepubliceerd, waarin nog melding wordt gedaan van een positief effect van honden wondjes laten likken.
Echter, National Geografic 2017 noemt dat artikel ook, maar heeft toch echte bezwaren..
Wiel
Bonnie F
Zeer actief

De ene heeft enge lipjes de andere een baard. Lamaar.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

bram en thijs schreef:Afbeelding
Hij heeft nog in iets gespeeld met Hugh. Die toch ook niet te versmaden is :cool2:
Ik mag hopen dat je dat toch wel hebt gekeken.

-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Biet schreef:
Stapper schreef:

" voet" verder.
Tja, The Lancet, 1997 heeft een artikel gepubliceerd, waarin nog melding wordt gedaan van een positief effect van honden wondjes laten likken.
Echter, National Geografic 2017 noemt dat artikel ook, maar heeft toch echte bezwaren..
Internet tamtammerde toch nog wat af over een vrouw wiens gezicht er bijkant vanaf was gevallen na een "onschuldige" hondenlik? Of was dat een broodje aap. Maargoed ik kan best begrijpen dat een paar melige wetenschappers op zoek gaan naar dat mythische heilzame effect van een lebber maar vind het wel ver gaan dat ze echt iets gaan beargumenteren. En dan gaat het in de OP ook nog over een plek relatief ver weg van de bloedsomloop. Misschien een beetje milde zeep, goed afdrogen en wat klovenzalf?

[edit] vrouw heeft haar gezicht nog, kreeg bloedvergiftiging
https://www.google.nl/amp/amp.miamihera ... 82862.html

-Nothing but the rain…
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Stapper schreef:Voelt ook goed. Waarschijnlijk ben ik raar maar waarom?
Omdat je niet gewoon naar een professionele pedicure gaat.
Heb je voor een paar tientjes weer toonbare voeten.
Buiten dat het er smerig uitziet doen hielkloven gewoon zeer. Daar blijf je toch niet mee rondlopen.

De honden mogen een lik geven aan m'n handen. Zeker niet in m'n gezicht en al helemaal geen gesop waar dan ook.
:hmmm: Stinkende bekken doe ik wat mee en ze mogen in bed als het past en ze zelf een beetje fris zijn. Dat vind ik niet per se vies.
Wel verschoon ik mijn bed vaak, als tibbe veel verhaart het hoeslaken dagelijks en het dekbed even uitkloppen.
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Ik ben op veel gebieden eigenlijk wel vies van honden.x) Likken heb ik sowieso niet graag, vind het maar erg 'vuil', al die nattigheid aan je handen/gezicht of waar ze ook likken.
Of als een hond een traantje heeft (van die 'blubber'/slaap onder de ogen) pak ik altijd een zakdoekje maar ik ga er echt bijna van over mijn nek als het op mijn hand komt.

Heb ik wel bij alle dieren, bij paarden vond ik het ook altijd vies terwijl mijn moeder het gewoon met haar vingers weghaalde, dat kan ik toch echt niet vatten. :')
Al mocht mijn paard mijn hand of mijn wang wel gewoon vol kwijlen. Ik denk dat het komt omdat sommige honden hun adem ook gewoon echt niet goed ruikt, moet die geur niet op mij hebben dan. Ooit had ik ook een vrij grote schaafwonde aan mijn knie en sommige honden probeerden er dan aan te likken... Nee dankje...

Als de hond geen stinkende adem heeft en geen natte 'zoenen' geeft kan ik er nog net tegen. Moest het mijn eigen hond zijn heb ik er waarschijnlijk ook minder problemen mee.

Op bed slapen heb ik dan weer helemaal geen problemen mee. Ik ben niet zo het aanhalige type dat de hele dag de hond zit te aaien, soms 'verschiet' ik nog wel eens van de vachtstructuur omdat ik de hond gewoon al zo lang niet meer geaaid heb. :')
Maar ik vind het wel fijn als ze gewoon bij/tegen me liggen. Als ik een eigen hond heb zou ik niet liever willen dan dat die bij me ligt. Sommige mensen snappen misschien niet waarom ik likken zo vies vind maar ik snap ook niet waarom mensen honden op bed zo vuil vinden. Desnoods leg je gewoon een apart dekentje en het zand klop je er zo af.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier zoenen en likken ze maar een end raak. Izzy alleen niet in de buurt van mijn gezicht. Die vreet geregeld een kattendrol(of andere zooi) van straat en zit vaak aan Droef zijn piemel met die giechel van dr.

Droef mag ook even uit mijn gezicht blijven als hij zit te kwijlen of net gedronken heeft met die lekbek van hem, voor de rest maakt het me niet vreselijk veel uit.

Voor de rest ben ik absoluut niet vies van ze. Op bed slapen doen ze dan ook gewoon. Nou ja, Izzy slaapt op bed en Droef sinds enkele maanden op zijn eigen bed(het werd een beetje krap om het bed te delen met 2 honden en 2 katten erbij) maar ligt wel eerst nog even bij ons te knuffelen, als wij of hij gaan slapen gaat hij gewoon uit zichzelf naar zijn eigen bed.

Wondjes laat ik ze dan weer niet aan zitten. Als ze het heel erg boeiend zijn mogen ze even kijken en snuffelen(op gepaste afstand) en dan is het klaar, ik heb wel gemerkt dat dit voor hen makkelijker is dan wanneer ik moeilijk ga lopen doen. Ze ruiken het toch wel en zo weten ze wat er is waardoor het niet meer boeiend is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Wijlen Shib had ik het commando 'wakker maken' aangeleerd. Dat betekende in zijn geval dat hij vol overgave bovenop mij in bed sprong en dan met nog meer enthousiasme mijn hele gezicht af ging likken. Ik begon dan altijd lachend mijn dag :I:

Ik ben sowieso niet vies van mijn honden. Shib in het verleden en Lou nu, liggen standaard op bed 's nachts. De kat kruipt ook iedere avond onder de dekens. Lou heeft mijn bed uitgekozen tot DE plek waar snacks opgegeten moeten worden...ze doet maar. Ik schud voordat ik naar bed ga m'n dekens uit en kruip er heerlijk onder.
Als ik een wondje heb, wil ze ook altijd even snuffelen en dat mag ze van mij ook. Als ze oogsnotjes heeft, pulk ik die weg en die bijt ze vervolgens met haar voortandjes die ze niet heeft van mijn vingers af en als ze daar toevallig eens echt geen zin in heeft, veeg ik die snotjes zonder na te denken aan mijn broek af. :mrgreen:

Van vreemde honden kan ik dan wel weer beduidend minder hebben. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Tamara81 schreef:Hahahaha,
Dat van die snotjes uit het oog aanbieden... dat doe ik ook :LOL: Dan pakt Lanai inderdaad haar eigen snotjes met haar voortanden, na wat gesnuffel aan mijn vinger.

Ik ben ook helemaal niet vies van honden of katten. En al helemaal niet van mijn eigen hond.
Lanai slaapt in de winter onder de dekens tegen me aan. En ze eet ook wel eens snacks op bed.

Alles kan in de was en ik zelf krijg er alleen maar weerstand van, denk ik zo.
Ohh ik ben ook zo smerig. Prutjes uit de ogen veeg ik ook aan mijn broek af, als Droef net een druppel uit zijn neus heeft hangen idem.
En ook zo iets, korstjes pulken bij Droef, die heeft hij geregeld van het stoeien en als het begint te jeuken is dat mijn teken. Pulken moet ik want korstje is los. Die eet hij overigens wel op.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb een hond met een baard met een eigen ecosysteem. Ik weet zeker dat ik er ooit nog eens een nieuwe diersoort in ontdek
Shibby
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:
Dat van die snotjes uit het oog aanbieden... dat doe ik ook :LOL: Dan pakt Lanai inderdaad haar eigen snotjes met haar voortanden, na wat gesnuffel aan mijn vinger.

Ik ben ook helemaal niet vies van honden of katten. En al helemaal niet van mijn eigen hond.
Lanai slaapt in de winter onder de dekens tegen me aan. En ze eet ook wel eens snacks op bed.

Ohh ik ben ook zo smerig. Prutjes uit de ogen veeg ik ook aan mijn broek af, als Droef net een druppel uit zijn neus heeft hangen idem.
En ook zo iets, korstjes pulken bij Droef, die heeft hij geregeld van het stoeien en als het begint te jeuken is dat mijn teken. Pulken moet ik want korstje is los. Die eet hij overigens wel op.
Och ja dat korstjes pulken. Dat doe ik ook altijd, ik MOET dat doen. :engel: Lou wil ze daarna ook altijd opeten, maar ze vindt ze zó smerig. Ze trekt dan iedere keer zo'n kop als dat baby's ook kunnen doen als ze iets niet lekker vinden. :LOL:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Barkley schreef:ik heb een hond met een baard met een eigen ecosysteem. Ik weet zeker dat ik er ooit nog eens een nieuwe diersoort in ontdek
Ah toe, ga je eens verdiepen in macro-fotografie :mann:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:
Dees en Maylo schreef:

Och ja dat korstjes pulken. Dat doe ik ook altijd, ik MOET dat doen. :engel: Lou wil ze daarna ook altijd opeten, maar ze vindt ze zó smerig. Ze trekt dan iedere keer zo'n kop als dat baby's ook kunnen doen als ze iets niet lekker vinden. :LOL:
Droef vind de korstjes lekker. Soms geef ik stiekem aan ook aan Izzy(die zit er dan een beetje zielig bij). Dat pulken is verslavend en betrap mezelf er vaak op dat ik ze gewoon aan het zoeken ben op de meest voorkomende plekken(en dan teleurgesteld zijn als ik niks vind of ze zitten nog vast).
Droef vind het doorgaans prima maar soms heeft hij er geen tijd voor of zoiets, tot ik het eerste stukje er af heb. :engel:

Gelukkig heb ik ook nog een kat die zich zelf geregeld korstjes krabt en het ook heerlijk vind als ik die weer weg haal. :mrgreen:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Shibby schreef:
Barkley schreef:ik heb een hond met een baard met een eigen ecosysteem. Ik weet zeker dat ik er ooit nog eens een nieuwe diersoort in ontdek
Ah toe, ga je eens verdiepen in macro-fotografie :mann:
voor de groene stukjes hoef ik geen macro lens te gebruiken
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Huh, waarom doe je niet gewoon crème op je voeten? Ik snap echt niet hoe eelt kapot kan gaan :p

On topic: ik vind weinig van mijn honden vies. Maar van andere honden vind ik bijna alles vies. Totale onzin natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”