Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is er met Digger aan de hand? Opnieuw aanvallen, filmpje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat is er met Digger aan de hand? Opnieuw aanvallen, fil

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

S@ndr@ schreef:CBD olie geeft hele goede resultaten bij mensen met epilepsie, wat het bij honden doet weet ik niet maar je zou het kunnen proberen, dan niet die bij de drogist halen maar via de facebookgroep... ik geef het mijn honden standaard als ontstekingsremmer en Zuri is momenteel van de Nsaids af dankzij dat spul. maar ik zeg het omdat ik vaak lees dat het bij kinderen met name vaak hele goede resultaten geeft bij epilepsie.. en het lijkt me vrij onschuldig om het uit te proberen, of er contra-indicaties zijn met de huidige medicatie weet ik niet..maar dat zul je dus moeten vragen bij de dierenarts..( als die het weet - of op de facebook groep)
https://www.cbdolie.org/amerikaans-onde ... ermindert/
Voor Digger durf ik dit nu (nog) niet. Ik ga wel eens kijken voor Noa. Zij krijgt steeds meer moeite met gaan liggen, maar ze verdraagt geen pijnstillers. Jij ziet goede resultaten bij Zuri?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja zuri is nu van de pijnstillers of, zij krijgt een combi CBD en een supplement van het kruidvat... zit ook duivelsklauw in 1 maal per dag https://www.kruidvat.nl/kruidvat-glucos ... /p/1124929
en momenteel geen pijnstillers meer nodig- gaat zeker al 2 maanden prima
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hij eet weer goed. Het kluifje 's-avonds gaat er ook weer in als koek.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Johnny Jones schreef:
Heavy schreef:Hoe gaat het nu?
Sinds zondag heeft Digger geen aanvallen meer gehad. Wat ik wel merk is dat hij heel erg snel erg opgewonden is. Hij was altijd al een opgewonden standje, maar er komt nu zeg maar een tandje bij. Na lang oefenen konden we eindelijk zonder blaffen en hectiek de riem omdoen en rustig naar het hek lopen om naar buiten te gaan. Nou... dat lukt dus echt niet meer. Sterker nog, zijn gedrag is nu veel drukker dan voorheen. In het bos lijkt hij nog meer een razende Roeland. Je ziet het aan de blik van zijn kop, die staat op 'fel'. Dat ken ik wel van hem, maar het lijkt nu langer aan te houden. Ik weet niet of dit een gevolg is van de epilepsie of van de medicatie.
Verder lijkt hij eigenlijk wel de oude. Ik tel mijn zegeningen en durf nu ook niet te experimenteren met andere middelen.
Dat kan door de Pexion komen (hoeft niet natuurlijk, maar kan)
Het is een van de bijwerkingen.
Andere honden worden er juist slaperig en inactief van.

Ik zou dit wel met je DA overleggen.
Extra problemen lijken me niet nodig en er zijn meerdere middelen die kunnen worden ingezet bij epilepsie.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Cleva schreef:Gevoelsmatig zou ik een epilepsiehond naar buiten doen. Gewoon niet de extra prikkels zoals in een huishouden.
Twee keer per dag voeren, drie keer wandelen en verder niets. Natuurlijk licht, geen televisie of radio. Dat werk.
Echt? In theorie kan ik het helemaal volgen, maar in de praktijk met een hond die heel erg graag binnen en bij de baas is niet. Ik zie het mezelf in elk geval nog niet doen met Lais en Raaf, met Willem misschien wel, die zou dat wellicht zelfs wel fijn vinden. Zie jij jezelf Mira buiten houden?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”