Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontgroenen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Ontgroenen

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:
Paisley schreef:Wat een eigenaardig concept. Dineren tussen vee.
Hier is ook een heerlijk boscafe waar de hanen het brood van je bord stelen. Varkens en koeien en schapen aan het terras staan en duiven eenden en kippen lopen. En je mag je hond meenemen dus meestal zitten er op zondag en hond of 5 ook nog.

Dat is best leuk. Ik ga er regelmatig een biertje drinken al laat ik dan wel mijn honden thuis :engel: Meer omdat ik niet wil dat er iets met de honden zelf gebeurd...
zij hebben zelf toch ook een aantal honden? (als we het over hetzelfde café hebben)

ik neem willem ook niet mee daarheen :engel:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki is ook een ontdekker, alles moet bekeken worden of er moet actie zijn. Als hij zich verveeld dan gaat hij met de lijn spelen of de clown uithangen zodat mensen iets over hem zeggen (of moeten lachen) en ja dan heeft hij weer aandacht en dan is alles prima.

Zelfs na een lange ronde, zoals we een tijd geleden met het hondenforum hadden, kon hij in het restaurant NIET liggen.. hij wilde de hele tijd wat doen. Alle andere honden lagen voor pampus maar Loki kon niks missen en moest alles en iedereen in de gaten houden.

We hebben laatst geprobeerd bij de rijn te gaan zitten, dat ging even maar hij wilde dan toch weer actie en naar het water en stuiteren en honden in de gaten en en en..

Hetzelfde is met het openbaar vervoer rijden, dat vind hij ook vreselijk want je moet dan stil zitten/liggen en dat is stom dus dan is dat ook stom.
Afbeelding
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Paisley schreef:Wat een eigenaardig concept. Dineren tussen vee.
Nou ja dineren.... :mrgreen:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna kan dat niet echt. Die is eerst even aan het uitzoeken wat de bedoeling is, maar als ze dan doorkrijgt dat het wel even gaat duren wil ze best gaan liggen. Wel ergens op hè, een jas ofzo, of beter nog; een schoot. Ligt ze eenmaal dan laat ik de riem gerust los, maar ik houd haar wel in de gaten, want ze kan het ineens in haar hoofd halen om even een rondje te gaan doen, want saaaaaiiii. Als we echt in een restaurant ga zitten hoef ik minder op haar te letten als het eten er is, er moet immers gebedeld worden :engel:
Wat Vito doet weet ik niet, maar ik heb niet de illusie dat hij zomaar los kan, zeker niet als er mensen wat tegen hem zeggen of als er andere honden zijn, dat is feest :cheer:

Mijn ouders hebben wel een plofhond, die moet je alleen wel even vertellen dat ze niet in het gangpad moet gaan liggen. En je moet opletten dat er geen andere honden bij haar komen, anders wordt het ruzie. Hun vorige hond was eigenlijk zoals de hond in de OP. Die deed dat uit zichzelf, de riem was meestal gewoon voor de vorm mee. Op die hond hoefde je niet te letten, die lette op ons en vond alles best.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Als ik haar alleen heb en aangelijnd kan ze het ook. Liggen en half slapen
Los denk ik dat ze mensen soms iets te leuk vindt.

Maar echt los, geen stap verkeerd doen en zo 'streetwise' wezen, nee. Ik denk ook dat dat niet trainbaar is, zoals al eerder aangegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”