Interessant om jullie bevindingen te lezen. Ik heb de afgelopen dagen eens op mijn tweetal gelet en bedacht waarom zij toch zo leuk zijn samen.
Sowieso vind ik twee honden echt mijn beste keuze ooit.
Zodra ik alleen raakte moest ik weer werken. Ik ben bewust dichtbij mijn zus gaan wonen zodat zij op mijn hond kon passen als ik werkte. Er kwamen echter steeds meer dagen dat Manu langer alleen moest zijn en ik las hier iedere keer dat twee honden zo leuk is, dus begon dat in mijn gedachten te spelen.
Ik wilde eerst proberen of ik het veel werk vond. Mijn omgeving verklaarde me voor gek want één hond was al een wat abrupte beslissing geweest

Zo kwam ik hier in een topic van DeDiana terecht die hulp zocht voor Spaanse honden. Daar zat Niarlah bij, nu Uma.
Opvang ging niet zo goed want ze is gebleven. Iets anders dan het herder- of huskyplan
Uma trok zich gigantisch op aan Manu. Nog steeds. Ik vind dat zo mooi om te zien, het zijn zulke tegenpolen en toch hebben ze zoveel aan elkaar. Manu ziet heel veel, houdt zijn neus in de wind en hij gaat op avontuur. Hij heeft Uma geleerd dat het leuk is om te ontdekken, samen een spoor uitsnuffelen of samen kennismaken met de andere honden die we tegenkomen. Hij heeft haar geleerd dat ze bij de baas kan blijven als mensen op haar afkomen want hij lost het wel op. Hij neemt haar mee als we mensen moeten passeren of als er iets is dat hij niet vertrouwt.
Vooral in het eerste jaar raakte hij Uma vaak aan, wat er lomp uitzag, maar het was daadwerkelijk Uma terug op aarde krijgen. Hey het is oké. Zo mooi.
Uma is er inmiddels alweer 3,5 jaar en het is een heel rustige hond geworden. Vooral heel tevreden. Ik weet zeker dat ze heel veel aan Manu te danken heeft.
Uma zet graag haar neus aan de grond. Manu doet dat zelden. Zodra Uma iets vindt, snelt hij zich naar haar toe en gaan ze letterlijk zij aan zij op avontuur. Ze lopen regelmatig zij aan zij, zo schattig.
Binnen doen ze vrijwel niets met elkaar. Manu haat contactliggen, Uma haat spelen. Beide zijn heel rustig. Toch hebben ze vrij veel interactie, op een heel ontspannen manier. Ik vind het weleens saai haha! Het lijkt net of ze al 12 jaar oud zijn. Ze doen gewoon niks. Maar ik denk weleens, en ik zeg het ook wel hardop, zo'n duo als dat van ons krijgen we nooit meer. Ze zijn zo vreselijk braaf en vooral tevreden. Ik ben zo blij dat we zo blij met elkaar zijn. En om er iets bij te gaan zetten is dan toch wel een risico. Ik wil niets verpesten van wat we nu hebben.