Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ja, je zegt zoveel...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ja, je zegt zoveel...

Ongelezen bericht door Kayltje »

Hebben jullie honden dat ook bij bepaalde dingen?
Dat je ze bijna ziet denken, “dat kan jij wel zeggen, maar ik geloof er niets van”.

Maddie heeft het als ze een enkele keer een molshoop binnenste buiten keert. Dan zeg ik, als je er voor moet graven vang je hem niet hoor. Is ook elke keer waar. Maar. Maddie ruikt een mol, en dus is er een mol. Dus ze graaft lustig door om na 5 minuten te concluderen dat ik weer gelijk had.

Fitz heeft het met wandelaars. Mensen met honden. Logisch. Fietsers. Logisch. Hardlopers. Logisch. Skeelers, ruiters, brommers, auto’s, allemaal logisch.
Maar waarom iemand zonder hond zou gaan wandelen, dat is niet logisch.
Als je wandelt heb je een hond bij je. Ook al is die hond niet zichtbaar. Dus een wandelaar moet je zorgvuldig bekijken. De meeste wandelaars, however, lijken toch iets zenuwachtig te worden als een grote herder ze alert en verwachtingsvol aanstaart.
Als oplossing heb ik het commando, daar is geen hond bij! verzonnen. Voor de betreffende wandelaar gelijk duidelijk dat mijn hond niet vindt dat zijn/haar kuiten er hapklaar uitzien en naar ik dacht duidelijk voor Fitz.
Nou.
Niet dus. Fitz geloofd er niets van, wil het liefst even gaan kijken of er niet op magische wijze een hond uit de jas getoverd gaat worden, snuift hoopvol in de lucht en kijkt achter de struiken. Elke keer weer :Q:

:pffff: Vrouwtje zegt zoveel.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Ja, je zegt zoveel...

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja als Micron weer eens lekker loopt te treuzelen zeg ik weleens als je nu niet komt rij ik weg mag je lopen naar huis. Ik krijg nog net geen middelvinger terug en zeker geen vlotter tempo :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hahaha die Fitz, dat vind ik echt grappig.

Mijn honden geloven mij eigenlijk meestal wel. Behalve Keetje, maar dat is dan meer daar ik zeg dat ze iets niet mag maar ze het dan toch doet.
Mensen zijn zelfs altijd verbaasd over Lizzie. Die zoekt in het bos een denneappel en loopt die dan heel gewichtig te dragen. Ze wil dan alleen niet plassen, of rennen of iets anders alleen maar bij me lopen en denneappels dragen. Als ik dan zeg: Liz laat eens los en laat maar liggen dan doet ze dat gewoon. Zonder morren alsof ze precies snapt wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 22 jun 2018 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als Droef treuzelt dan roep ik altijd "duurt lang!!" soms helpt dat, maar meestal krijg ik een smoel van hem dat ik m'n bek even moet houden.
Als ik zie dat ze iets willen doen waarvan ik niet wil dat ze dat doen roep ik al "hoeft niet!" vaak bedenken ze zich dan wel, al is wel duidelijk dat ze het er eigenlijk niet mee eens zijn.
En als ze loslopen en niet mee komen is het "dikke doei" wederom werkt dat soms maar meestal niet en dan krijg ik dus ook een dikke middel vinger.

Droef heeft er ook een handje van om zijn bal gewoon niet te gaan halen als hij klaar is met spelen. Dan blijft hij gewoon staan. Als je zegt ga je bal halen dan gaat hij er wel naartoe, en wijst even de bal aan zodat je in elk geval niet hoeft te zoeken. Eikel!!
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Als er een auto de (gedeelde) oprit oprijdt, komt er geheid iemand binnen. Dus moet je blaffen. Als ik dan zeg dat 't de buren zijn, kijken ze me aan en gaan vervolgens door met binnensmonds woefelen en alert blijven. JE WEET MAAR NOOIT!
Vooral Damy is volharderd :roll:

Noa is net zo naief als ik, die gelooft alles wat ik zeg :mann:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, Taartje denkt dat bij alles wat ik zeg :Q:
Gelukkig gelooft de rest mij altijd op mijn woord :lol1:
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Als er tussen de huizen een klein hondje losloopt, een stukje van de baas vandaan, dan is dat een kat vinden de galga's. Honden lopen met mensen, niet zonder mensen. Katten lopen zonder mens. En katten, daar moet je achteraan, inclusief jachtblaf. Als ik dan zeg: Neehee, dat is een hondje, geen kat... Kijken ze mij aan van Serieus? En ze kijken nog eens goed of ik wel gelijk heb. Soms vinden ze dat inderdaad (en kijken heel teleurgesteld), meestal niet. Helaas voor hun blijven ze toch echt vastzitten.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Niika88 schreef:
Kayltje schreef:HMaar waarom iemand zonder hond zou gaan wandelen, dat is niet logisch.
Als je wandelt heb je een hond bij je.
dit... Elba heeft dit ook. Ik gebruik exact dezelfde tekst "daar is geen hond bij" en ze gelooft me mooi niet. Gaat er altijd blaffend op af.. (genant..) 't is een rare, haha
haha hier precies hetzelfde. En de teleurstelling als er geen hond bij is...
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Galga's schreef:Als er tussen de huizen een klein hondje losloopt, een stukje van de baas vandaan, dan is dat een kat vinden de galga's. Honden lopen met mensen, niet zonder mensen. Katten lopen zonder mens. En katten, daar moet je achteraan, inclusief jachtblaf. Als ik dan zeg: Neehee, dat is een hondje, geen kat... Kijken ze mij aan van Serieus? En ze kijken nog eens goed of ik wel gelijk heb. Soms vinden ze dat inderdaad (en kijken heel teleurgesteld), meestal niet. Helaas voor hun blijven ze toch echt vastzitten.
Haha! Uma heeft dit al met plastic zakjes of met molshopen. Ik denk dat haar zicht niet zo best is. Soms klik ik haar dan wel los, gewoon om haar uit te kunnen lachen als ze na die zeldzame sprint teleurgesteld staat te kijken zodra ze erachter komt dat het een plastic zak was :goeie:
DeDiana
Zeer actief

Manuma schreef:
Galga's schreef:Als er tussen de huizen een klein hondje losloopt, een stukje van de baas vandaan, dan is dat een kat vinden de galga's. Honden lopen met mensen, niet zonder mensen. Katten lopen zonder mens. En katten, daar moet je achteraan, inclusief jachtblaf. Als ik dan zeg: Neehee, dat is een hondje, geen kat... Kijken ze mij aan van Serieus? En ze kijken nog eens goed of ik wel gelijk heb. Soms vinden ze dat inderdaad (en kijken heel teleurgesteld), meestal niet. Helaas voor hun blijven ze toch echt vastzitten.
Haha! Uma heeft dit al met plastic zakjes of met molshopen. Ik denk dat haar zicht niet zo best is. Soms klik ik haar dan wel los, gewoon om haar uit te kunnen lachen als ze na die zeldzame sprint teleurgesteld staat te kijken zodra ze erachter komt dat het een plastic zak was :goeie:
Heeft Amy ook, en ik weet zeker dat haar zicht prima is. Maar het beweegt over de grond en het ritselt, dus het zal wel een beestje zijn. Tot het tegendeel is bewezen (door haarzelf). Op de renbaan rennen ze toch ook gewoon achter een stuk plastic aan? ;-)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

DeDiana schreef:
Manuma schreef:
Heeft Amy ook, en ik weet zeker dat haar zicht prima is. Maar het beweegt over de grond en het ritselt, dus het zal wel een beestje zijn. Tot het tegendeel is bewezen (door haarzelf). Op de renbaan rennen ze toch ook gewoon achter een stuk plastic aan? ;-)
Uma niet hoor Afbeelding Daar is ze dan weer niet overtuigd van :piew: En ze rent dus ook keffend naar molshopen haha! Ik vind het nog elke keer grappig.
Misschien dat de sprint max 100 meter mag duren ofzo. We hebben het natuurlijk wel over Uma :engel:
DeDiana
Zeer actief

Manuma schreef:
DeDiana schreef:
Manuma schreef:
Uma niet hoor Afbeelding Daar is ze dan weer niet overtuigd van :piew: En ze rent dus ook keffend naar molshopen haha! Ik vind het nog elke keer grappig.
Misschien dat de sprint max 100 meter mag duren ofzo. We hebben het natuurlijk wel over Uma :engel:
Ik denk dat als die lure van de renbaan onverwacht in een voor haar bekende omgeving ineens over straat langs zou komen of op het strand, dat ze er dan wellicht wel achteraan zou gaan ;-) Amy vond het de laatste keer op de renbaan trouwens ook te warm om het hele rondje af te maken :lol1:

Haha, en keffend naar molshopen rennen :LOL: Zo kippig is Taartje niet eens :tongue:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha, leuk topic!

Als ik of de baas een keer tegen een muur oid stoot dan slaat Lais aan en dan zeg ik ''Neehee, dat was ik/de baas''. Dat gelooft Lais dan uiteraard niet en die blaft dan nog even verder om de vermeende vreemdeling weg te jagen :roll: .

Willem gelooft me nooit als ik zeg dat iets niet eng is, dat is wel jammer :tongue: .
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex heeft ontdekt dat savond's als de lichten aan gaan er een hondje door het raam van de schuifpui naar binnen gluurt. Dex gaat dan mopperen tegen dat hondje en als baasje of vrouwtje dan zegt dat hij dat zelf is dan zie ik hem gewoon denken ''die zijn niet wijs'' dat is one al een aantal keer gebeurd. Hij is een beetje dom haha.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

:LOL: :LOL: :LOL: Wat een prachtige verhalen. Heerlijk!
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Kayltje schreef:Maar waarom iemand zonder hond zou gaan wandelen, dat is niet logisch.
Als je wandelt heb je een hond bij je.
Ita heeft na 10 jaar begrepen dat je ook zonder hond kunt wandelen in het bos.
Het is wel raar, maar vooruit...……….. rare mensen bestaan ook.
Ze loopt wel even langs om wat geur op te vangen zodat ze zeker weet dat er inderdaad geen hond bij hoort.
Niet bedreigend, ze kijkt niet eens, ze snuift alleen even in de lucht.

Claire (10 maanden) weet zeker dat er nog een hond tevoorschijn wordt getoverd.
En als het niet snel genoeg gebeurt wil ze nog wel even gaan aansporen (tegen die mens opspringen) :oeps:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”