Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mens en leed man redt vrouw van verwarde Staffie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mens en leed man redt vrouw van verwarde Staffie
Uit de rubriek mens en leed:
We gaan naar naar Kerkrade: Echte held deze man doen weinig hem na................
https://www.1limburg.nl/held-redt-vrouw ... unnen-zijn
We gaan naar naar Kerkrade: Echte held deze man doen weinig hem na................
https://www.1limburg.nl/held-redt-vrouw ... unnen-zijn
Laatst gewijzigd door Rocco op 21 jun 2018 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Re: Mens en leed man redt vrouw van verwarde Staffie
Nanna schreef:Toen de buurvrouw kwam kijken, werd zij aangevallen. Daarna is de eigenaar gevlucht.
Uiteraard. Wijdbeens met je lijer over straat maar als er stront aan de knikker is er meteen vandoor gaan met je flinke bek.
Wat een losers zijn het toch ook.
Yep had zijn hond mishandeld , hondje neemt wraak etc etc....
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom zijn juist die honden zo de dupe van de mensen die ze fokken en kopen? Want mij zou dit echt niet gebeuren met mijn eigen hond. Die zie ik echt aankomen.
Nou, het is vaak wel zo. Ze zijn niet bepaald geschikt als balkonvulling, krijg je een hoop heftige frustraties door bij deze rassen. Als iedereen flink met z'n Staffie zou sporten zou het aantal bijtincidenten al flink dalen. Ben ik van overtuigd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dat denk ik ook.
Zelf met een Chi moet je wat. Maar denk dat als deze honden lichamelijk maar ook geestelijk voldoende uitdaging krijgen het heel andere honden zijn.
De vrouw heeft hier geluk gehad met de buurman.
Zelf met een Chi moet je wat. Maar denk dat als deze honden lichamelijk maar ook geestelijk voldoende uitdaging krijgen het heel andere honden zijn.
De vrouw heeft hier geluk gehad met de buurman.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dat is wel waar dit soort honden (en ach, ook veel andere rassen hoor, maar die zijn wat minder geneigd reactief te worden) mee te kampen hebben. Ze moeten het maar doen met het balkon. Of een postzegeltuintje. Dan klimt Dylano nog even over je heen voor een leuke Instagram-foto en krijg je op regelmatige basis een ros van de baas omdat je blaft naar een andere hond.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Opzich denk ik dat een flatje prima kan. Als baas tijd en zin genoeg heeft om erbuiten veel te doen. Lekker sporten samen met de hond. Maar wonen op een flatje met baasjes die full time buitenshuis werken. Nog een druk sociaal leven hebben en vrienden zitten vaak niet op lieve thyson te wachten, dus zit hij weer alleen is denk ik niet wat met deze honden goed is. Trouwens met elke hond. En als die dan ook nog klappen krijgt omdat hij bijv uit verveling de bank gemolesteerd heeft tja dan kan ik me bepaald gedrag van een hond goed voorstellen.
- dagmar88
- Zeer actief
Denk ook dat ze te lang niets doen. Schoppen, slaan, schreeuwen en een oneerlijke behandeling maar ondergaan.
Ik heb een zwaar mishandelde hond van 60 kilo gehad die werd weggedaan omdat z'n baas héél zenuwachtig van hem werd.
Zelfs die oliebol zag dat het een kwestie van weken of maanden was voor die hond hem zou slopen.
Die aanloop heb je met staffords gewoon niet (of zelden). Ze kunnen alles flikken en opeens niet meer.
Ik heb een zwaar mishandelde hond van 60 kilo gehad die werd weggedaan omdat z'n baas héél zenuwachtig van hem werd.
Zelfs die oliebol zag dat het een kwestie van weken of maanden was voor die hond hem zou slopen.
Die aanloop heb je met staffords gewoon niet (of zelden). Ze kunnen alles flikken en opeens niet meer.
-
- Zeer actief
Klopt hebben echt een uitdaging nodig hebben de drive en misschien nog wel meer van een werk mechelaar,
helaas krijgen de meesten 3 keer daags een blokje om en dan nog een groot deel die er 1 hebben voor een stoer imago. Honden sport IPO/KNPV worden ze niet toegelaten ,flyball ,behendigheid zien de meesten dit soort honden ook liever niet op de club.Niet raar dat de honden zelf de uitdaging zoeken en waar ze genetisch voor gefokt zijn maar passen naar mijn mening totaal niet in de maatschappij.
Dan nog maar te zwijgen wat er voor 90 procent naast loopt....
helaas krijgen de meesten 3 keer daags een blokje om en dan nog een groot deel die er 1 hebben voor een stoer imago. Honden sport IPO/KNPV worden ze niet toegelaten ,flyball ,behendigheid zien de meesten dit soort honden ook liever niet op de club.Niet raar dat de honden zelf de uitdaging zoeken en waar ze genetisch voor gefokt zijn maar passen naar mijn mening totaal niet in de maatschappij.
Dan nog maar te zwijgen wat er voor 90 procent naast loopt....
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat is dus ook wat ik zeg.
Maargoed.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Maargoed.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
"Ik heb vernomen dat hij zijn hond geslagen had, waardoor het beest dol is geworden.
Om de hond tegen te houden zodat deze niet over de schutting van de buren zou gaan, om de hond van de buren als lunch te nuttigen.
Dat staat in dit artikel niet erbij, maar dat is wel wat de eerste ooggetuigen vertelde.
Ze zouden met de auto gestopt zijn, en de Staf sprong uit de auto (los). De hond van de buren sloeg aan achter een hek.
En de Staf dacht, ja maar wacht eens even. Toen de eigenaar dit wilde stoppen is hij hem aan de zak gegaan.
Maar dan nog, ik las vanmorgen een artikel waarin staat: De echte 'killer' is de Jack Russell
Dus waar hebben we het over

Om de hond tegen te houden zodat deze niet over de schutting van de buren zou gaan, om de hond van de buren als lunch te nuttigen.
Dat staat in dit artikel niet erbij, maar dat is wel wat de eerste ooggetuigen vertelde.
Ze zouden met de auto gestopt zijn, en de Staf sprong uit de auto (los). De hond van de buren sloeg aan achter een hek.
En de Staf dacht, ja maar wacht eens even. Toen de eigenaar dit wilde stoppen is hij hem aan de zak gegaan.
Maar dan nog, ik las vanmorgen een artikel waarin staat: De echte 'killer' is de Jack Russell
Dus waar hebben we het over

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja, precies.Nanna schreef:Ik geloof nooit zo in 'hondenwraak'.
Ik schat dat het doodgewone redirectie is geweest. "Ik mag niet blaffen naar die schuttinghond? Aanpakken jij" En dan uiteraard meteen de red zone invliegen en doorgaan. Wie hem voor de bek komt is aan de beurt.
-
- Zeer actief
Dat denk ik ook, maar wel extreem, en helaas gebeurd dat vaker bij dit type honden.LongFields schreef:Ja, precies.Nanna schreef:Ik geloof nooit zo in 'hondenwraak'.
Ik schat dat het doodgewone redirectie is geweest. "Ik mag niet blaffen naar die schuttinghond? Aanpakken jij" En dan uiteraard meteen de red zone invliegen en doorgaan. Wie hem voor de bek komt is aan de beurt.
Overigens heb ik meerdere lezingen gehoord en gezien over dit incident, 1 daarvan is dat de mensen met de staff niet de eigenaren waren en dat mensen de hond wel kenden in de wijk maar dat hij wel "lief" was, dit kwam uit de mond van de man die de hond in de houtgreep heeft gepakt om de buurvrouw te ontzetten.
- Leanne
- Zeer actief
Ja sowieso.Nanna schreef:Ik geloof nooit zo in 'hondenwraak'.

- Leanne
- Zeer actief
De versie die ik hier schreef kwam van de vrouw van de held. Het zal wel gissen blijven wat er nu precies is gebeurt.blondie schreef:Dat denk ik ook, maar wel extreem, en helaas gebeurd dat vaker bij dit type honden.LongFields schreef:Ja, precies.Nanna schreef:Ik geloof nooit zo in 'hondenwraak'.
Overigens heb ik meerdere lezingen gehoord en gezien over dit incident, 1 daarvan is dat de mensen met de staff niet de eigenaren waren en dat mensen de hond wel kenden in de wijk maar dat hij wel "lief" was, dit kwam uit de mond van de man die de hond in de houtgreep heeft gepakt om de buurvrouw te ontzetten.

- Leanne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
In ieder geval een hond die een aantal mensen flink heeft gebeten en er was behoorlijk wat bloed.Leanne schreef:
De versie die ik hier schreef kwam van de vrouw van de held. Het zal wel gissen blijven wat er nu precies is gebeurt.
- Leanne
- Zeer actief
Klopt. Alleen is hier het geluidsfragment te horen van de vrouw waar ik het over had.Niika88 schreef:Uh Nanna… is dat niet gewoon hetzelfde verhaal nog een keer?Nanna schreef:En ook daar weer een Stafford. Ik snap echt niet dat de Golden de meest aanvallende hond van NL is zoals altijd zo vurig beweerd wordt. Ik lees nooit over Goldens die mensen en honden op straat aanvallen en met vangstokken binnen gehengeld moeten worden. Dat is de specialiteit van de klapkaken.Leanne schreef:https://045online.nl/hond-valt-mensen-aan-in-kerkrade/

- dagmar88
- Zeer actief

Hoe is het mogelijk, door je eigen hond van een autodak getrokken worden

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Wat een gezellige boel weer. Wat een getikte honden lopen er toch op de wereld.