Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heupkopresectie
Moderator: moderatorteam
-
RedPassion
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 3
Heupkopresectie
......
Laatst gewijzigd door RedPassion op 21 jun 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Heupkopresectie
Meestal wordt dat niet aangeraden voor grotere honden, dacht ik. Bij kleine honden is het resultaat vaak erg goed
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik ken een RR die het ondergaan heeft, het is een zeer zware operatie voor de hond. De hond moest maandenlang bench rust hebben en de heup is altijd pijnlijk gebleven. Klink misschien hard, maar ik had de hond in laten slapen en daarbij heeft het een godsvermogen gekost.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik snap ook niet zo goed waarom ze die operatie doen, voor dat geld kun je een hoop gezonde honden helpen.Lizzie. schreef:Ik ken een RR die het ondergaan heeft, het is een zeer zware operatie voor de hond. De hond moest maandenlang bench rust hebben en de heup is altijd pijnlijk gebleven. Klink misschien hard, maar ik had de hond in laten slapen en daarbij heeft het een godsvermogen gekost.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kans op goed herstel is bij honden die zwaarder zijn/worden dan zo'n 15 kg vrij klein. Dus ik snap inderdaad ook niet waarom er gekozen wordt voor een operatie met weinig kans op echt goed herstel terwijl dat geld voor meer honden goed gebruikt zou kunnen worden. Waarschijnlijk is het humaner om dit dier in te laten slapen of de hele poot te amputeren
-
RedPassion
- geregistreerd lid
Ze moet geen benchrust, wel lijnrust en gedoseerd beweging opbouwen. Fysiotherapie en eventueel hydrotherapie.
Opmerkingen over wat het kost en dat er van dat geld andere honden geholpen kunnen worden vind ik hier volstrekt ongepast. Ten eerste vraag ik slechts om ervaringen, ten tweede ga ik daar niet over maar de stichting. Wel sta ik achter de keuze om honden te laten behandelen ipv in te laten slapen. Zelf heb ik jaren een rattenopvang gehad en ik laat en liet ook altijd alles behandelen en opereren mits in het belang van het dier. Elk individu is dat waard in mijn ogen, ook als ze de pech hebben met een medisch en duur rugzakje te komen. De stichting kiest ervoor te laten opereren, wij kiezen ervoor haar op te vangen, ik vraag naar ervaringen en daar wil ik het heel graag bij laten. Aan andere reacties heb ik niks.
Opmerkingen over wat het kost en dat er van dat geld andere honden geholpen kunnen worden vind ik hier volstrekt ongepast. Ten eerste vraag ik slechts om ervaringen, ten tweede ga ik daar niet over maar de stichting. Wel sta ik achter de keuze om honden te laten behandelen ipv in te laten slapen. Zelf heb ik jaren een rattenopvang gehad en ik laat en liet ook altijd alles behandelen en opereren mits in het belang van het dier. Elk individu is dat waard in mijn ogen, ook als ze de pech hebben met een medisch en duur rugzakje te komen. De stichting kiest ervoor te laten opereren, wij kiezen ervoor haar op te vangen, ik vraag naar ervaringen en daar wil ik het heel graag bij laten. Aan andere reacties heb ik niks.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
die eerste Ca de Bou van Brigitte had dit toch ook? Alano? Die was toch ook zwaarder?
Wat voor herdertje is het? Kan natuurlijk een klein, herderachtig kruisinkje zijn
Wat voor herdertje is het? Kan natuurlijk een klein, herderachtig kruisinkje zijn
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
RedPassion
- geregistreerd lid
De opmerking over haar gewicht vind ik wél relevant en daar ga ik nog naar informeren. Ik lees daar wisselende dingen over, maar inderdaad ook dat het bij honden vanaf 15 a 20 kilo minder goede kansen geeft.
Het is, denk ik, een Duitse herder (mix misschien). Dus ze wordt wel zwaarder dan dat als ik het goed inschat vanaf de foto's.
Het is, denk ik, een Duitse herder (mix misschien). Dus ze wordt wel zwaarder dan dat als ik het goed inschat vanaf de foto's.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat dus . Ging er ook niet aan mee helpen als gastgezin om dat beest door die ellende te trekken.Gollum schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom ze die operatie doen, voor dat geld kun je een hoop gezonde honden helpen.Lizzie. schreef:Ik ken een RR die het ondergaan heeft, het is een zeer zware operatie voor de hond. De hond moest maandenlang bench rust hebben en de heup is altijd pijnlijk gebleven. Klink misschien hard, maar ik had de hond in laten slapen en daarbij heeft het een godsvermogen gekost.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
RedPassion
- geregistreerd lid
Het is maar hoe je het wilt zien. Je kunt het ook positief bekijken door een jonge hond een kans te willen geven. Maar goed, als er nog reacties komen van mensen met ervaring lees ik ze graag en de rest gaat nu op negeer.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Is toch helemaal niet verkeerd dat je kritisch verschillende meningen te horen krijgt, niet iedereen snap dat men perse alle honden ''gered'' moeten worden, waarbij een reëel kans in zit dat het levens kwaliteit onder de maat is voor de hond.RedPassion schreef:Het is maar hoe je het wilt zien. Je kunt het ook positief bekijken door een jonge hond een kans te willen geven. Maar goed, als er nog reacties komen van mensen met ervaring lees ik ze graag en de rest gaat nu op negeer.
Maar succes met negeren

-
Neeltje
Je zit op het Hondenforum hè?RedPassion schreef:Ze moet geen benchrust, wel lijnrust en gedoseerd beweging opbouwen. Fysiotherapie en eventueel hydrotherapie.
Een hond behandelen aan een kleine aandoening ja, maar om een hond hier naar toe te halen en dan een zware operatie te laten ondergaan en dan in de hoop dat het allemaal goedkomt, zet ik ook mijn vraagtekens bij.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ze leest je toch niet meer negatieve mevrouw.Lizzie. schreef:Is toch helemaal niet verkeerd dat je kritisch verschillende meningen te horen krijgt, niet iedereen snap dat men perse alle honden ''gered'' moeten worden, waarbij een reëel kans in zit dat het levens kwaliteit onder de maat is voor de hond.RedPassion schreef:Het is maar hoe je het wilt zien. Je kunt het ook positief bekijken door een jonge hond een kans te willen geven. Maar goed, als er nog reacties komen van mensen met ervaring lees ik ze graag en de rest gaat nu op negeer.
Maar succes met negeren

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zo te lezen is dat niet de bedoeling, de keuze om de operatie te doen is al gemaakt._Tiny_ schreef:Waarom wil je de kritische opmerkingen niet lezen? Een hond een kans geven is mooi maar lijden verlengen omdat er nog dit of dat mogelijk is is dat niet. Als je ergens een weloverwogen mening over wilt vormen moet je juist ook luisteren naar de tegenstanders. En niet je kop in je nek gooien en ze negeren.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ze kwam eigenlijk gewoon even melden dat ze passion for pets heeft._Tiny_ schreef:Waarom wil je de kritische opmerkingen niet lezen? Een hond een kans geven is mooi maar lijden verlengen omdat er nog dit of dat mogelijk is is dat niet. Als je ergens een weloverwogen mening over wilt vormen moet je juist ook luisteren naar de tegenstanders. En niet je kop in je nek gooien en ze negeren.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
en dat ze een stoeltje in de hemel verdient omdat ze een hond heeft "gered" van de dood. terwijl deze dood misschien beter af zou zijn gezien de revalidatie.bouvierpoedel schreef:Ze kwam eigenlijk gewoon even melden dat ze passion for pets heeft._Tiny_ schreef:Waarom wil je de kritische opmerkingen niet lezen? Een hond een kans geven is mooi maar lijden verlengen omdat er nog dit of dat mogelijk is is dat niet. Als je ergens een weloverwogen mening over wilt vormen moet je juist ook luisteren naar de tegenstanders. En niet je kop in je nek gooien en ze negeren.
ellen
- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Dat deed ik ook toen ik 16 was. Tumoren weg laten halen en uiteindelijk gecremeerd in een hartjesurnRedPassion schreef:Zelf heb ik jaren een rattenopvang gehad en ik laat en liet ook altijd alles behandelen en opereren mits in het belang van het dier. Elk individu is dat waard in mijn ogen, ook als ze de pech hebben met een medisch en duur rugzakje te komen.
Daarna zou het besef moeten komen dat ratten zich razendsnel voor horen te planten en gemaakt zijn om vroeg dood te gaan.
Dat je niet 15 x de aanschafprijs gaat betalen om ze tijdelijk op te lappen.
Het zegt wel wat over het relativeringsvermogen.
google eens op femural head ostectomy german shepherd
http://www.germanshepherds.com/forum/he ... puppy.html
- CKS
- Zeer actief
Is dan een dure klungel van een dierenarts geweest. Operatie hoeft niet duur te zijn (je hebt geen duur materiaal of implantaten nodig) en is relatief eenvoudig. En benchrust na deze operatie is verboden!!! Hond moet juist zsm bewegen en de poot gebruiken. Als de hond daadwerkelijk maanden benchrust gehad heeft is dat wrsch de reden geweest dat het gefaald heeft, meer dan het gewicht van de hond.Lizzie. schreef:Ik ken een RR die het ondergaan heeft, het is een zeer zware operatie voor de hond. De hond moest maandenlang bench rust hebben en de heup is altijd pijnlijk gebleven. Klink misschien hard, maar ik had de hond in laten slapen en daarbij heeft het een godsvermogen gekost.
- CKS
- Zeer actief
Ook het verhaal over gewicht is tamelijk relatief. Ja, tot een kilo of 15 is het resultaat eigenlijk altijd heel prima. Maar van 15 tot 25, is het meestal ook heel redelijk. Sommige honden blijven wat mank, andere merk je niets aan. Vanaf zo'n 25 is het wisselend, de meeste honden blijven wat mank, de een meer dan de ander. Vanaf 35kg valt het vaak tegen. Een Rot reu van 43kg die ik ken loopt bijvoorbeeld echt slecht. Aan de andere kant, hij loopt nu wel en dat was voor de operatie amper het geval. Hond is er dus wel op vooruit gegaan. En je doet de operatie niet voor de lol natuurlijk, het is een optie voor honden die erg slechte heupen hebben en wanneer er geen andere opties zijn.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het is toch ook niet gezegd dat een operatie alleen 'het lijden verlengen' is? Er worden vraagtekens gezet bij de resultaten van de operatie bij een hoger gewicht, maar het kan dus misschien net zo goed wel goed uitpakken. De hond laten inslapen omdat iemand roept dat ze iemand kent met een hond waarbij de operatie niet het gewenste resultaat heeft gehad, dat lijkt me nogal kort door de bocht. Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat inslapen door velen verkozen lijkt te worden boven een hond behandelen die nog een heel leven voor zich heeft, waarvan wij allemaal het medische dossier niet precies kennen en de financiële situatie van de betreffende stichting ook niet. Als je vooraf zeker weet dat een operatie geen zin heeft en het dier inderdaad veel minder kwaliteit van leven zal hebben, ligt dat voor mij ook anders. Maar dat is in dit geval maar een aanname op basis waarvan dan - in mijn ogen - heel verregaande conclusies worden getrokken._Tiny_ schreef:Waarom wil je de kritische opmerkingen niet lezen? Een hond een kans geven is mooi maar lijden verlengen omdat er nog dit of dat mogelijk is is dat niet. Als je ergens een weloverwogen mening over wilt vormen moet je juist ook luisteren naar de tegenstanders. En niet je kop in je nek gooien en ze negeren.
Amy was ook dood- en doodziek toen ze hier kwam en het was maar helemaal de vraag of ze het zou redden. Haar behandeling en medicatie heeft ook veel geld gekost. Daar heb ik niet voor gekozen om een 'stoeltje in de hemel te verdienen', maar omdat ze nog een heel leven voor zich zou hebben als ze erbovenop zou komen en die kans ook gewoon bestond. Ik was dus begaan met haar en gunde haar nog een fijn en gezond leven.
Dat geld vind ik sowieso een non-issue, dat had ik met liefde ook aan destijds mijn eigen hond (Mila) uitgegeven als zij iets ernstigs zou mankeren waar ze gewoon bovenop zou kunnen komen, dus waarom dan niet aan Amy? Omdat daar tien andere zieke zwerfhonden voor geholpen hadden kunnen worden, zou een Amy daar dus de prijs voor moeten betalen? Ik vind dat eigenlijk maar een raar argument; ik kwam geen tien andere zieke zwerfhonden tegen, maar ik kwam Amy tegen. Dus op zo'n moment doet het voor mij helemaal niet ter zake wat ik allemaal nog meer met dat geld had kunnen doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Tja ik.vind dat als je honden van de straat hier heen haalt je alleen de ongecompliceerde gezonde honden moet halen. Die hebben de meeste kans van slagen. Maar goed zou mijn eigen hond dit dus al niet eens aan willen doen. Die kreeg dan zijn rust gewoon.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lizzie.
- Zeer actief
Bij mij ook hoor, heb nu hier ook een oudje lopen en ten alle tijden kies ik voor haar rust mocht ze niet meer ''gelukkig'' zijn.malinois schreef:Tja ik.vind dat als je honden van de straat hier heen haalt je alleen de ongecompliceerde gezonde honden moet halen. Die hebben de meeste kans van slagen. Maar goed zou mijn eigen hond dit dus al niet eens aan willen doen. Die kreeg dan zijn rust gewoon.