Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Mira

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef: Als het doordacht, getest en met een prima doel voor ogen wordt gedaan juich ik het alleen maar toe hoor.
Wat bedoel je daar mee?
Geen geleuter zoals toadline bullies of meer van dat enge werk. Wel graag proberen een betere hond te creëren dan de voorouders waren.
Dat gelul van verbeteren is de bestaande kynologie ook niets mee op geschoten blijkt , die zijn nog bezig. :engel:
Wat is er mis gewoon voor de leuk .
Dat mag niet Kees, het moet een uhum.... 'doel' hebben.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

crutz schreef:
malinois schreef:Een lieve schattige mechel/hollander kruising? :mann:

Krijg je vast allerschattigste pups uit....
Mijn Amor z’n moeder was HH whippet en z’n vader stb mechel
Ik zou het zo doen.
Mijn oppashond van vroeger was een greyhoundXmechel. Fantastisch beest.
Een maatje kleiner lijkt me ideaal :I:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

sjm schreef:
Sandra&co schreef:
Ik heb het forum wel gek gekregen van Silkens he :mann:
Ja, maar er daadwerkelijk eentje nemen ho maar. Je moest toch een auto & rijbewijs hebben? ........ :hmmm:
Ja. Als ik er nu 1 gratis (of tot 200,-) op kon snuffelen zou ik het doen, maar ik heb even geen 800 liggen ;) Ik werk in de zorg he :lol1:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

malinois schreef:Een lieve schattige mechel/hollander kruising? :mann:

Krijg je vast allerschattigste pups uit....
Dan wel goed kijken of er geen flinke dosis jachtdrift in zit ;-)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Sandra&co schreef:
sjm schreef:
Sandra&co schreef:
Ja, maar er daadwerkelijk eentje nemen ho maar. Je moest toch een auto & rijbewijs hebben? ........ :hmmm:
Ja. Als ik er nu 1 gratis (of tot 200,-) op kon snuffelen zou ik het doen, maar ik heb even geen 800 liggen ;) Ik werk in de zorg he :lol1:
Zijn Silkens maar 800 euro? Da's nog goedkoper dan een Markiesje. Had ik niet verwacht.

Ik ben ook erg benieuwd wat voor partner er uiteindelijk voor Mira gekozen wordt. Niet dat ik er zelf een pup van hoef, maar het lijkt me wel een interessant nest om te volgen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat kost een Markiesje dan? Fiji was ook 'maar' 800 euro.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben ook verbaasd over die 'maar' €800,-, had ze ook veel duurder verwacht.

Markiesjes zijn de laatste jaren rap in prijs verhoogd. Joris koste ons iets van €300,- 14 jaar geleden. Het dekgeld is nu al hoger dan dat :LOL: Nu is de adviesprijs €850,-
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ohhhh leuk, ga het volgen :cheer:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Heel interessant! Dit ga ik volgen.
Zaterdag ga ik kennismaken met de whippets van een collega, hij doet met zijn teefje mee met de midzomeravondren. Heb er zin in.

Ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk gaat worden Cleva! Komt een kruising (reu) ook in aanmerking?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sandra&co schreef:
sjm schreef:
Sandra&co schreef:
Dat valt mee, ik dacht dat die veel duurder waren.

Duitse Pinschers zijn nog duurder. Tanja heb ik voor 1100 euro en Anne voor 1000 euro. En er zijn fokkers die vragen 1400 euro voor een Duitse Pinscher. Soms nog meer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Cleva schreef:
Persistence schreef: Komt een kruising (reu) ook in aanmerking?
In theorie wel maar ik kan me bijna niet voorstellen welke hond dat in praktijk zou moeten zijn. Ik wil bij die kruising nog steeds wel tot in de puntjes de afstamming weten.
Een hond als Mojo natuurlijk wel en dat is een kruising maar hoeveel zijn er daarvan?

Overigens vind ik Mojo prachtig en heb ik hem overwogen maar dat worden 100 % sable korthaarhondjes met een beetje wit en hoewel dat voor mij geen probleem is ben ik bang dat daar veel minder animo voor is. Ik vind het zelf mooier als ze wat spectaculairder tonen maar ik denk dat dat ook in het belang van de hond is.
Ik denk dat je voor animo niet hoeft te vrezen als je uitgaat van de reacties in dit topic.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Floortje schreef:
Cleva schreef:
In theorie wel maar ik kan me bijna niet voorstellen welke hond dat in praktijk zou moeten zijn. Ik wil bij die kruising nog steeds wel tot in de puntjes de afstamming weten.
Een hond als Mojo natuurlijk wel en dat is een kruising maar hoeveel zijn er daarvan?

Overigens vind ik Mojo prachtig en heb ik hem overwogen maar dat worden 100 % sable korthaarhondjes met een beetje wit en hoewel dat voor mij geen probleem is ben ik bang dat daar veel minder animo voor is. Ik vind het zelf mooier als ze wat spectaculairder tonen maar ik denk dat dat ook in het belang van de hond is.
Ik denk dat je voor animo niet hoeft te vrezen als je uitgaat van de reacties in dit topic.
Nee, dat denk ik ook niet.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Mira

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:
Floortje schreef: Ik denk dat je voor animo niet hoeft te vrezen als je uitgaat van de reacties in dit topic.
Daarom durf ik het tzt (2022 op z’n vroegst) ook wel aan met Mojo Afbeelding jij je eigen jonge Mojo en denk zomaar dat anderen ook graag willen zeker als ik hier de voorkeur voor Mojo lees
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Leuk vooruitzicht, razendsnelle, leuke Mira kinders :cheer:
Cleva schreef:

Ik denk maar zo dat je met Mojo nageslacht file voor je huis hebt :D
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:
LongFields schreef:
Floortje schreef: Ik denk dat je voor animo niet hoeft te vrezen als je uitgaat van de reacties in dit topic.
Daarom durf ik het tzt (2022 op z’n vroegst) ook wel aan met Mojo Afbeelding jij je eigen jonge Mojo en denk zomaar dat anderen ook graag willen zeker als ik hier de voorkeur voor Mojo lees
Dat zou voor mij zelf waarschijnlijk aan de late kant zijn, maar we bekijken het tegen die tijd wel. :wink:
Ik weet bijna zeker dat voor die combinatie wel geschikte gegadigden gevonden zouden kunnen worden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Voor Mira en Mojo meld ik me ook aan :D
Perry en Noah

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef:
LongFields schreef:
Dat zou voor mij zelf waarschijnlijk aan de late kant zijn, maar we bekijken het tegen die tijd wel. :wink:
Ik weet bijna zeker dat voor die combinatie wel geschikte gegadigden gevonden zouden kunnen worden.
Ik verreken me een jaar ;) 2021 maar als dat ook niet uitkomt voor je doe ik het niet ondanks dat er idd waarschijnlijk ruim voldoende interesse zou zijn.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef: Ik verreken me een jaar ;) 2021 maar als dat ook niet uitkomt voor je doe ik het niet ondanks dat er idd waarschijnlijk ruim voldoende interesse zou zijn.
Nee, uiteraard niet, dat is voor mij compleet logisch ook. :ok:
Persistence
Zeer actief

Cleva schreef:
Wat bedoel je met dat het ook in het belang van de hond is als ze wat spectaculairder tonen? :denken:

Sable vind ik wel mooi hoor! Tenminste, dan denk ik aan de sable van collies.

En wat de rest zegt, aan animo vast geen gebrek.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb geen idee hoe hoog Mira is maar ik vond Moyo niet zo erg groot. Had hem wat groter verwacht toen ik hem voor t eerst zag. Maar nogmaals geen idee hoe groot Mira is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Van die grootte van Mojo snap ik wel. Mojo is echt gigantisch vergeleken bij Mira.
Ik heb helaas ook geen kleine Peruanenreuen. Dat zou ik anders zo doen.
Jippie, de broer van Mojo is wel een heel stuk kleiner en lichter dan Mojo. Hij heeft bovendien al zijn medische tests al gehad.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Cleva schreef:
malinois schreef:Ik heb geen idee hoe hoog Mira is maar ik vond Moyo niet zo erg groot. Had hem wat groter verwacht toen ik hem voor t eerst zag. Maar nogmaals geen idee hoe groot Mira is.
45 centimeter maar dan een ranke hond op stuntstelten. Een kleine hond dus.
Mojo is denk ik iets groter dan 60 cm en wel rank maar niet whippetrank :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:
malinois schreef:Ik heb geen idee hoe hoog Mira is maar ik vond Moyo niet zo erg groot. Had hem wat groter verwacht toen ik hem voor t eerst zag. Maar nogmaals geen idee hoe groot Mira is.
Ah ja dat is inderdaad een flink stuk kleiner
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat kruisen met een kees toch ook niet zo'n mal idee is :mrgreen:
Of een kruising met een kleine labradoodle? Alhoewel angst daar volgens mij ook wel een dingetje is in sommige 'lijnen'.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mojo scheelt niet veel met Manu, best een flinke hond! Zo'n kruising zou wel prachtig zijn natuurlijk :I:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
malinois schreef:
Cleva schreef:
Ah ja dat is inderdaad een flink stuk kleiner
Ja. Snap je?
Daarom zeg ik het ook. Het stelt allemaal niet zoveel voor. Daar kun je niet een al te grote reu op zetten want dan lukt de dekking domweg niet. Het moet ook op fysiek niveau mogelijk zijn. Mira is een kleine hond met een even klein achterwerkje. :wink:
Umi 60 cm/22 kilo en Baudi 70+ cm (circa 72) en 40 kilo ging ook probleemloos. Nu is Mira natuurlijk wel tengerder dan een herder dus snap je wel
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:Dan even wat meer tussen ons. Ik vind Mojo echt heel erg mooi. Gewoon om dezelfde reden als jullie.
Mira's wit verdwijnt dan en het worden iets kleinere, iets rankere mojootjes.Er veranderd eigenlijk niet echt iets.
Een soort Amy's krijg je dan :F:

Heb je al eens aan een kelpie gedacht? Dat zou een combinatie zijn die ik zelf wel ontzettend interessant zou vinden.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sirene schreef:
Cleva schreef:
Mojo is denk ik iets groter dan 60 cm en wel rank maar niet whippetrank :wink:
Hij is zo'n 60 centimeter hoog. Maar ik begrijp goed dat Martijn hem te groot vindt voor Mira.
Jippie zou dan een betere optie zijn, hoewel die qua karakter wel een heel stuk gevoeliger is dan Mojo en dat moet je wel willen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dan zou op de kleur na een Gait dus inderdaad best goed kunnen: baasgericht, happy-go-lucky, vriendelijk, spaniel en vooral niet te groot. Qua jachtdrift erg makkelijk terug te roepen (veel beter dan Elco). Maar wel zwart en weinig kans op andere kleur nakomelingen dan zwart en zwart met een klein beetje witte aftekening. Gait zou eventueel nog drager van B&T kunnen zijn (ene opa heeft B&T en tricolor nakomelingen gekregen met een B&T-teefje)
Persistence
Zeer actief

DeDiana schreef: Heb je al eens aan een kelpie gedacht? Dat zou een combinatie zijn die ik zelf wel ontzettend interessant zou vinden.
Kwam ook in mij op! Maar hoe zou dat eruit zien? Kelpies zijn niet echt rank. (tenminste, degene die ik ken dan)

En een Parson Russel?
Kooiker zou er misschien wel leuk uitzien maar karakter vind ik wat minder.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”