Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geluiden van je hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Re: geluiden van je hond

Ongelezen bericht door sjm »

Ik zal Zahra eens filmen als haar eten staat te ontdooien. :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niko in z'n slaap. Overdag hoor je hem eigenlijk nooit. Maar dan komen er geluiden uit! Snurken, blaffen, loeien, piepen.
En dat alles achter grote flaplippen, dus het komt er heel raar gedempt uit :LOL:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tess smakt ook soms tijdens het slapen. Heel schattig, behalve als ik ook wil slapen, dan is het irritant :LOL: Ze blaft ook tegen Finn op een bepaalde manier als ze vindt dat hij moet spelen (ja zo gaat dat hier, zij vindt dat dat nu! moet gebeuren). Dat is een beetje een mix van blaffen en huilen.

Finn piept als hij het ergens niet mee eens is of iets wil. Als hij niet naar een andere hond of persoon mag gaat hij piepen. En als hij naar buiten moet dan gaat hij heel zeurderig piepen. Maar dat doet hij alleen bij hoge nood. Hij stort zich ook wel eens grommend van de bank bovenop Tess als ze aan het spelen zijn :LOL: Grommen (of knorren zoals ik het vaak noem) is sowieso wel een favoriet geluid van hem om dingen duidelijk te maken. En als we op het trainingsveld aankomen dan zet hij het op een gillen :schrik:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ja, beide hebben wel een bepaald geluidje als ze iets willen. Laicka gaat dan heel schattig "zeuren", een beetje in de zin van ieuw-wieuw-wieuw, dat gecombineerd met je aan staren. Normaal deed ze dat alleen als we bij mijn ouders waren en daar een pensstaafje wilde. Toevallig heeft ze het 2 nachten geleden ook gedaan toen ze in de woonkamer wilde slapen ipv de slaapkamer (om 2 uur in de nacht). Toen was het niet lollig.
Fix doet een soort van ieuw-woef gecombineerd, met een sprongetje erbij, dan wil ze aandacht of op schoot.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Als Yodi vindt dat het etenstijd is, keihard blaffen kwispelen en de boel op stelten zetten, maar dan geef je haar wel eten met spoed.
Haar zachte brommen als ze gekroeld wordt, net een spinnende poes.
Loeien als er een telefoon gaat.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden hebben een woordenboek vol geluidjes. Van lief en schattig tot mateloos irritant :F:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Machie schreef:Mijn honden hebben een woordenboek vol geluidjes. Van lief en schattig tot mateloos irritant :F:
Die huskies ook. Vooral de jongste.
Snoep was "hangang". Stond de rest te klieren en dan kwam hij wel eens even vertellen dat mama en papa een hangang moesten :I:
Stond je dan op dan rende hij vast naar de kast om op z'n achterpoten het deurtje waar ze achter zaten aan te wijzen.
Hij vond het ook maar raar dat de cv monteur het niet gewoon begreep. En nóg niet toen het een paar keer duidelijker herhaald werd. Echt een dom mens :LOL:

Als pup had hij ook een speciaal geluidje als hij iets niet begreep. Kopje schuin en dan weh oeh. Zei je dat terug dan deed hij het nog een keer. Zo jammer dat ik dat nooit heb kunnen filmen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana gromt, [diep achter uit de keel] bij het spelen, vooral bij trekspelletjes, bij het rennen als ze een dolle bui heeft,
ik [wij] weten dat het gewoon een uiting is van spel en plezier, en totaal niet op iets gericht.
maar voor een buitenstaander klinkt het bedreigend, en krijg ik weleens de opmerking, zo das een kwaaie,
en blijven al op afstand, maar tis 1 en al goedzak, kwaaie echt niet, kijk die kwispelende staart en die draaiende kont.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jol kan zingen op commando, en als we weg gaan komen er allerlei hoge geluiden uit.
Aki heeft allerlei geluiden als hij je begroet, van lage bromtonen tot hoge tonen en als je in gesprek gaat met hem gaat hij op dezelfde toon terug "praten".
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef kan soms wel eens mopperen als hij bijvoorbeeld aangelijnd is en eigenlijk even bij die eene hond wil kijken. Of er is wat op tv wat hem niet zint, of hij hoor buiten wat, wat hem ook al niet zint. Echt mopperen dus. Dat klinkt dan net als een puberjong, die half de baard in de keel krijgt maar zijn stem slaat steeds over. Om gek van de worden!! Maar ook wel weer heel grappig.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nanna schreef:Ze doen het hier allemaal als ze geeuwen. Ik zeg altijd geeuw met schreeuw.
Hun bek loopt aan ;-)
Lou is hier heel bedreven in. Hij doet dat het liefst in de volle tram, zodat iedereen verschrikt opkijkt om te zien welk kind er vermoord wordt.

Millie kan waanzinnig kreunen als ze naast je komt liggen. Tja.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Sam is net een tekenfilmhondje: hij kreunt, steunt, zucht, smakt, geeuwt met geluid, piept, jankt, gromt en blaft de hele dag.
Al gelang naar zijn bezigheden; zo beukt hij grauwend en grommend tijdens het spelen (of uitdagen), kreunt en zucht tijdens het slapen en uitrekken, piept, fluit en/of jankt als hij iets van je wil. Hij heeft echt een heel scala aan geluiden.
Ik heb nog nooit zo'n vocaal hondje gehad.
Moet er altijd erg om lachen. :I:
Afbeelding
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Cooper kan ook met zoveel kabaal gapen. Als hij ergens op een lekker plekje gaat liggen gaat hij smakken van tevredenheid.
De meest gekke geluiden maakt hij als mijn vriend thuis komt. Zodra Cooper zijn auto hoort begint hij te piepen, loeien, gillen totdat mijn vriend binnen komt.
Groetjes Ella & Cooper :D
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”