Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Renbaan weekend 18 en/of 19 augustus Jubbega

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Renbaan weekend 18 en/of 19 augustus Jubbega

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Een vriendin en ik hebben kort geleden met drie van onze zes hondjes een renbaan bezocht en hier weer zo'n plezier gehad, dat we is zijn gaan zoeken of we zelf de baan kunnen huren voor een groepje mensen.
Uiteraard wist ik wel dat dit mogelijk was, maar de vraag was vooral of er dit jaar nog ergens plek zou zijn.

Na ons onderzoek naar renbanen die voor een dag of weekend te huur zijn, zijn we uiteindelijk blijven plakken bij de renbaan in Jubbega, Friesland ( http://wrvfriesland.nl/ )
Leuk contact met de club gelegd, er wordt meegedacht en het plezier van de hond staat voorop. En het belangrijkste: Er is mogelijkheid een weekend de baan voor onszelf als groep te reserveren. Tijdens dit weekend gebeurt het rennen onder begeleiding van de ervaren clubleden.

We hebben het weekend van 18/19 augustus hiervoor gekozen (vooralsnog onder voorbehoud).

Dit weekend kost in totaal €150 voor het rennen. Dit bedrag dus gedeeld door het aantal deelnemende honden zaterdag + zondag, wordt het totaalbedrag per hond.
Als voorbeeld: Ik heb 1 hond die wil rennen, maar kom 2 dagen. Dat telt dus dat weekend voor 2 honden. Vriendin heeft 2 rennende honden en komt ook twee dagen. Zij betaalt dat weekend dus voor 4 honden. Hoe meer honden er in totaal komen, hoe minder men per hond betaalt.
Als maximum willen we 40 honden per dag aanhouden. Misschien halen we dat helemáál niet, maar je weet maar nooit… En dan zou het bedrag per hond wel op nog geen €2,= per hond per dag komen….

Het is natuurlijk mogelijk alleen de zaterdag of zondag te komen om je hond te laten rennen. Maar voor €5 pp kan men op het terrein overnachten. Hiervoor kan men gebruik maken van stroom en toilet.
Mocht je maar één dag kunnen, ben je uiteraard evengoed welkom de avond gezellig mee te bbq’en/te overnachten.
Er is een kantine aanwezig. Wel zelf zorgen voor de bbq en wat je erop wilt leggen :wink: :lol1:

Eventuele aanmeldingen mogen in dit topic of via PB. Als peildatum voor het tarief willen we 8 juli aanhouden. Op die dag kijken we hoeveel honden er zijn aangemeld en of het hiermee een haalbare/betaalbare kaart wordt.

Uiteraard ben je niet verplicht je hond het hele rondje te laten lopen (denk aan leeftijd/ervaring e.d.).
Dit kan allemaal op de dag zelf worden besproken met de ervaren clubmensen.
De bedoeling is dat deze dag vooral in het teken staat van een hoop lol en gezelligheid.

Wij zijn enthousiast, ik hoop jullie ook! :F: :cheer:

Zaterdag
- Billy - 2 honden

Zondag
- Under the Red Sky - 2 honden
- RedPassion - 1 hond
Laatst gewijzigd door Joyce112 op 23 jun 2018 13:56, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
RedPassion
geregistreerd lid
Aantal honden: 3

Re: Renbaan weekend 18 en/of 19 augustus Jubbega

Ongelezen bericht door RedPassion »

Ik heb daar wel interesse in. :) 1 hond, 1 dag.
Joyce112
Zeer actief

RedPassion schreef:Ik heb daar wel interesse in. :) 1 hond, 1 dag.
Leuk! :D

Welke dag wil je?
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik heb ook interesse, alleen de zondag. In ieder geval 1 hond, mogelijk 2.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Helaas is Friesland wel erg ver voor ons.
Veel plezier!
Joyce112
Zeer actief

under the red sky schreef:Ik heb ook interesse, alleen de zondag. In ieder geval 1 hond, mogelijk 2.
veertje schreef:Helaas is Friesland wel erg ver voor ons.
Veel plezier!
Dankje!

Het is helaas niet erg centraal gelegen.
Ik heb toevallig nu ook mail contact met een andere baan, daar kom ik later op terug.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Jammer genoeg kunnen we niet die data. Maar klinkt als een hele leuke opzet!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Oh, dit is wel een overweging waard.
Joyce112
Zeer actief

Crescent schreef:Jammer genoeg kunnen we niet die data. Maar klinkt als een hele leuke opzet!
Jammer!
Met een beetje geluk komt er ook nog een andere datum bij een andere renbaan.
Dankjewel :D
Mizzsylver schreef:
Joyce112 schreef:
under the red sky schreef:Ik heb ook interesse, alleen de zondag. In ieder geval 1 hond, mogelijk 2.
veertje schreef:Helaas is Friesland wel erg ver voor ons.
Veel plezier!
Dankje!
Het is helaas niet erg centraal gelegen.
Ik heb toevallig nu ook mail contact met een andere baan, daar kom ik later op terug.
Oh ik ben beniewd, het lijkt me nog steeds ontzettend leuk om eens te doen en helaas kon ik niet toen het onlangs in Venlo georganiseerd werd.
Maar Jubbega is me toch wat te ver weg vanuit Maastricht, dus iets dichterbij zou gaaf zijn :mrgreen:
Ik had inderdaad ook beter kunnen zeggen; het is TOTAAL niet centraal :F: .
Zodra ik een andere datum + plaats weet, gooi ik het in de groep.

Het was erg leuk in Venlo. Ik hoorde dat ze volgend jaar hetzelfde evenement willen organiseren.
sjm schreef:Oh, dit is wel een overweging waard.
Ja, leuk! Lijkt me erg leuk om je "langpootje" te zien racen! :I:
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ah jammer, meer als 2 uur rijden. Dat is iets te ver voor ons.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

haha, houdt dan dus in dat die zaterdag de club zelf geen training heeft :U: Helaas want dan train ik daar normaal altijd al :jank: :mrgreen:

zeker een aanrader, mensen van de club hebben veel ervaring met niet windhonden en ook veel geduld om het de honden aan te leren!!
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Oh dat is wel lekker dichtbij! Is het geschikt voor pups ook? Nou ja, dan is ze ehm... bijna een half jaar oud.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

nomo schreef:Oh dat is wel lekker dichtbij! Is het geschikt voor pups ook? Nou ja, dan is ze ehm... bijna een half jaar oud.
ja hoor doen ze aangepast stukje :ok:

Sandra & Edwin
RedPassion
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door RedPassion »

Joyce112 schreef:

Welke dag wil je?
Zondag bij voorkeur :D
Joyce112
Zeer actief

JustJoyce schreef:Ah jammer, meer als 2 uur rijden. Dat is iets te ver voor ons.
Jammer! Nee, het is voor "ons" niet echt om de hoek he. Helaas.
Pumi schreef:haha, houdt dan dus in dat die zaterdag de club zelf geen training heeft :U: Helaas want dan train ik daar normaal altijd al :jank: :mrgreen:
zeker een aanrader, mensen van de club hebben veel ervaring met niet windhonden en ook veel geduld om het de honden aan te leren!!
Oh, dat is ook lullig zeg! :oeps:
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan, dat die dag gewoon nog vrij was. Maar er is dus gewoon training, tenzij er iets anders tussendoor komt.
Uiteraard ben je welkom. Het hele weekend! :pffff:

Dat klinkt goed. Dankje. Tot nu toe hoor ik alleen maar positieve berichten over deze renbaan! :D
nomo schreef:Oh dat is wel lekker dichtbij! Is het geschikt voor pups ook? Nou ja, dan is ze ehm... bijna een half jaar oud.
Pumi bevestigd het ook al, maar inderdaad met pups kan je ook mee doen. Uiteraard niet het hele rondje, maar gewoon een klein stukje :D
RedPassion schreef:
Joyce112 schreef:
Welke dag wil je?
Zondag bij voorkeur :D
Prima! :D
Afbeelding
marrieeeb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Wat leuk, om de hoek van Beetsterzwaag! Jip en ik komen graag kijken (en misschien ook deelnemen?) op de zaterdag!
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik zou wel willen maar dat valt midden in de zomervakantie. Dus grote kans dat dat m niet gaat worden...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ohhhh dat is wel te doen, haha wil Truus en Dirk wel eens zien op de renbaan, we willen dan wel op zaterdag :cheer:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik ben wel geïnteresseerd in de zondag! Maar ik woon niet echt dichtbij dus hoop dat het niet héél vroeg is want heb die zaterdag ook een bruiloft en dat zal wel laat worden.

Je hoeft dus geen windhond te hebben en ook geen ervaring ermee begrijp ik? Victor kan wel rennen als een windhond :engel:
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Noteer mij maar voor 2 honden. Ik twijfelde nog over de pup maar ik zie dat er meer pups komen en dat er goede begeleiding is.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Joyce112 schreef:
Pumi schreef:haha, houdt dan dus in dat die zaterdag de club zelf geen training heeft :U: Helaas want dan train ik daar normaal altijd al :jank: :mrgreen:
Oh, dat is ook lullig zeg! :oeps:
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan, dat die dag gewoon nog vrij was. Maar er is dus gewoon training, tenzij er iets anders tussendoor komt.
Uiteraard ben je welkom. Het hele weekend! :pffff:
zal onze training wel naar een andere dag gaan, ook geen probleem ;)

Sandra & Edwin
Joyce112
Zeer actief

marrieeeb schreef:Wat leuk, om de hoek van Beetsterzwaag! Jip en ik komen graag kijken (en misschien ook deelnemen?) op de zaterdag!
Gezellig! Komen kijken mag natuurlijk altijd.
En mee doen ook uiteraard! :D
Geef even een gil als je weet of je mee wilt doen, dan zet ik je erbij op de lijst.
Gimmick schreef:Ik zou wel willen maar dat valt midden in de zomervakantie. Dus grote kans dat dat m niet gaat worden...
Hm, ja dat is wel een nadeel inderdaad. Daar heb ik niet bij stil gestaan dat het in de zomervakantie valt :oeps:
billy schreef:Ohhhh dat is wel te doen, haha wil Truus en Dirk wel eens zien op de renbaan, we willen dan wel op zaterdag :cheer:
Leuk!! :cheer:
Ik zet je erbij.
Persistence schreef:Ik ben wel geïnteresseerd in de zondag! Maar ik woon niet echt dichtbij dus hoop dat het niet héél vroeg is want heb die zaterdag ook een bruiloft en dat zal wel laat worden.
Je hoeft dus geen windhond te hebben en ook geen ervaring ermee begrijp ik? Victor kan wel rennen als een windhond :engel:
Nee hoor, je hoeft zeker geen windhond te hebben om mee te mogen doen. Rennen als een windhond is meer dan voldoende :wink: :lol1: Ervaring is ook niet nodig. De mensen op de baan helpen en begeleiden je.

Harry is geen windhond, maar die doet het beter dan mijn Podenco. Ach ja, verschil moet er zijn! :mrgreen:

Hm, ik ga de begintijd even voor je navragen. Ik denk dat dat rond een uurtje of 10 zal zijn. Ik kom er op terug.
under the red sky schreef:Noteer mij maar voor 2 honden. Ik twijfelde nog over de pup maar ik zie dat er meer pups komen en dat er goede begeleiding is.
Leuk! Ik heb het voor je aangepast. Er is inderdaad goede begeleiding. Gaat helemaal goed komen!
Pumi schreef:zal onze training wel naar een andere dag gaan, ook geen probleem ;)
Gelukkig! :D
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Joyce112 schreef:
Persistence schreef:Ik ben wel geïnteresseerd in de zondag! Maar ik woon niet echt dichtbij dus hoop dat het niet héél vroeg is want heb die zaterdag ook een bruiloft en dat zal wel laat worden.
Nee hoor, je hoeft zeker geen windhond te hebben om mee te mogen doen. Rennen als een windhond is meer dan voldoende :wink: :lol1: Ervaring is ook niet nodig. De mensen op de baan helpen en begeleiden je.

Harry is geen windhond, maar die doet het beter dan mijn Podenco. Ach ja, verschil moet er zijn! :mrgreen:

Hm, ik ga de begintijd even voor je navragen. Ik denk dat dat rond een uurtje of 10 zal zijn. Ik kom er op terug.
Oh, ik was afgelopen weekend op de renbaan in Lelystad en mag daar een keertje meetrainen. Dat is voor mij een stuk dichterbij.
Dat zal vermoedelijk ook wel voor 19 augustus zijn, dus dan ga ik daarnaartoe. Maar mochten we het héél leuk vinden dan kunnen we hier alsnog naartoe natuurlijk! Maar ik wacht Lelystad eerst even af.
sjm
Zeer actief

Mijn man wil Sammy & Isa ook inschrijven. :LOL: Ik denk niet dat dat zou werken, maar hoe rennen ze dan? Apart op de baan? En ze moeten ergens achteraan toch? Net als met coursing voor windhonden?

Ik wil Zahra inschrijven, maar ze heeft nog nooit zoiets gedaan. Dus geen idee of ze er ook achteraan zou rennen, maakt dat uit? Hoe werkt dat dan? Kun je haar dan gewoon weer pakken?
Joyce112
Zeer actief

Persistence schreef: Oh, ik was afgelopen weekend op de renbaan in Lelystad en mag daar een keertje meetrainen. Dat is voor mij een stuk dichterbij.
Dat zal vermoedelijk ook wel voor 19 augustus zijn, dus dan ga ik daarnaartoe. Maar mochten we het héél leuk vinden dan kunnen we hier alsnog naartoe natuurlijk! Maar ik wacht Lelystad eerst even af.
Leuk! Veel plezier. Kijk uit hoor, het is verslavend leuk! :wink:
En uiteraard ben je altijd welkom in Friesland.
sjm schreef:Mijn man wil Sammy & Isa ook inschrijven. :LOL: Ik denk niet dat dat zou werken, maar hoe rennen ze dan? Apart op de baan? En ze moeten ergens achteraan toch? Net als met coursing voor windhonden?

Ik wil Zahra inschrijven, maar ze heeft nog nooit zoiets gedaan. Dus geen idee of ze er ook achteraan zou rennen, maakt dat uit? Hoe werkt dat dan? Kun je haar dan gewoon weer pakken?
:mrgreen: Van mij mogen Sammy & Isa mee doen hoor!
Laatst in Venlo deden er ook een Shih tzu en een York mee.
Klopt, ze rennen achter hetzelfde aan als tijdens het coursen.
Het lijkt mij dat je Chi's gewoon samen mogen rennen. Ik zou dan alleen wel beginnen met een heel klein stukje :wink:

Nee hoor, het maakt zeker niet uit dat Zahra het nooit eerder gedaan heeft.
In Venlo was ik met Vito voor het eerst. Je begint eerst met een klein stukje.
Je houdt de hond vast en als de haas voorbij vliegt laat je je hond los zodra dat gezegd wordt.
Als ze er gelijk achteraan vliegt, dan weet je dat je de 2de ronde een groter stuk kunt doen.
Wanneer ze het eng vindt, of nog niet begrijpt, doe je de 2de ronde een kleiner stukje.
Je kan haar na het rennen gewoon weer pakken. Of bij je roepen als ze het niet begrijpt.
Of gezellig een half heel rondje mee rennen, zoals ik bij Vito deed zijn eerste keer :engel:
Beetje lastig uitleggen zo in geschreven tekst, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :mann:

Hoe oud is Zahra?
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Joyce112 schreef:
Persistence schreef: Oh, ik was afgelopen weekend op de renbaan in Lelystad en mag daar een keertje meetrainen. Dat is voor mij een stuk dichterbij.
Leuk! Veel plezier. Kijk uit hoor, het is verslavend leuk! :wink:
En uiteraard ben je altijd welkom in Friesland.
sjm schreef:Mijn man wil Sammy & Isa ook inschrijven. :LOL: Ik denk niet dat dat zou werken, maar hoe rennen ze dan? Apart op de baan? En ze moeten ergens achteraan toch? Net als met coursing voor windhonden?

:mrgreen: Van mij mogen Sammy & Isa mee doen hoor!
Laatst in Venlo deden er ook een Shih tzu en een York mee.
Klopt, ze rennen achter hetzelfde aan als tijdens het coursen.
Het lijkt mij dat je Chi's gewoon samen mogen rennen. Ik zou dan alleen wel beginnen met een heel klein stukje :wink:

Nee hoor, het maakt zeker niet uit dat Zahra het nooit eerder gedaan heeft.
In Venlo was ik met Vito voor het eerst. Je begint eerst met een klein stukje.
Je houdt de hond vast en als de haas voorbij vliegt laat je je hond los zodra dat gezegd wordt.
Als ze er gelijk achteraan vliegt, dan weet je dat je de 2de ronde een groter stuk kunt doen.
Wanneer ze het eng vindt, of nog niet begrijpt, doe je de 2de ronde een kleiner stukje.
Je kan haar na het rennen gewoon weer pakken. Of bij je roepen als ze het niet begrijpt.
Of gezellig een half heel rondje mee rennen, zoals ik bij Vito deed zijn eerste keer :engel:
Beetje lastig uitleggen zo in geschreven tekst, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :mann:

Hoe oud is Zahra?
Oh dat klinkt goed! Nee de wawa's gaan we niet doen hoor. De Soekeloek mag rennen.

Ik ben heel benieuwd of ze het zou doen! Dus je kunt 2 rondjes? En dan zelf kiezen hoever.

Zahra is 14 mei 2 geworden.
Joyce112
Zeer actief

sjm schreef: Oh dat klinkt goed! Nee de wawa's gaan we niet doen hoor. De Soekeloek mag rennen.

Ik ben heel benieuwd of ze het zou doen! Dus je kunt 2 rondjes? En dan zelf kiezen hoever.

Zahra is 14 mei 2 geworden.
Ik ben ook heel erg benieuwd! :I:
Ja klopt, de bedoeling is in de ochtend en in de middag een rondje.
Je mag inderdaad zelf kiezen hoever ze loopt. Ik laat Vito nog steeds maar een klein stukje lopen, meneer is wat snel afgeleid :tongue:
Harry loopt het hele rondje, die gaat als de brandweer :mrgreen:

Oh, 2 jaar alweer! :D

Welke dag heeft jou voorkeur?
Of allebei de dagen, dat mag natuurlijk ook! :W:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

billy schreef:Ohhhh dat is wel te doen, haha wil Truus en Dirk wel eens zien op de renbaan, we willen dan wel op zaterdag :cheer:
Jammer dat het zo ver is want ik had Truus en Dirk ook graag eens willen zien. Helemaal mijn smaak twee van die terriërs. :I: Dirk ook nog Black & Tan... :lol1:
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Leuk en lekker dichtbij, dus ik wil graag met Nisvan komen op de zondag.( Zaterdag viert man z'n verjaardag anders was ik 2 dagen gekomen)
Neem aan dat de baan helemaal afgesloten is? ivm weg"lopende"hond :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
marrieeeb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Joyce112 schreef:
marrieeeb schreef:Wat leuk, om de hoek van Beetsterzwaag! Jip en ik komen graag kijken (en misschien ook deelnemen?) op de zaterdag!
Gezellig! Komen kijken mag natuurlijk altijd.
En mee doen ook uiteraard! :D
Geef even een gil als je weet of je mee wilt doen, dan zet ik je erbij op.
Zet ons er maar op de lijst voor zaterdag, leuk!
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”