Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mira, een tweede ronde?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Mira
Ohh wat leuk Martijn! Ik ga het zeker volgen. Na altijd Duitse herders gehad te hebben, wil ik een leuke border mix. Het is alleen balen dat Noah niet met pups kan, want ik zit stiekem al te kijken voor een hond erbij.
Mocht je een leuke border reu zoeken, ik ken er eentje! Heeft alleen geen stamboom.
Mocht je een leuke border reu zoeken, ik ken er eentje! Heeft alleen geen stamboom.
Laatst gewijzigd door duitse herder op 19 jun 2018 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Leuk! Ben benieuwd wat voor kruising het gaat worden.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ohhh wat leuk! Hier 1 border collie reu die qua karakter prima zou passen als ik jouw beschrijving zo lees maar driekleur is (genetisch dan want z'n tan toont nagenoeg niet, draagt overigens bruin) en hij heeft een aantal familieleden (oom, nicht, halfbroer) met epilepsie
En 1 border collie reu die dan qua kleur fijner is (chocolate sable) maar qua karakter niet past. En sowieso nog veel te jong is.
Ben erg benieuwd wat je keuze gaat worden. Als je met het oog op samen sport met de baas een hondje zoekt dan zou ik in rasgroep 1 gaan kijken vanwege idd dat baasgerichte wat je dan toch wel graag ziet.

Ben erg benieuwd wat je keuze gaat worden. Als je met het oog op samen sport met de baas een hondje zoekt dan zou ik in rasgroep 1 gaan kijken vanwege idd dat baasgerichte wat je dan toch wel graag ziet.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Wat leuk! Als ik er een hondje bij wilde zou ik ook wel interesse hebben gehad, whippetkruisingen pakken meestal erg mooi uit. Een kruising met een kelpie (of een Mojo) lijkt mij ook leuk.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar het is dan nog altijd de eerste loopsheid, zou je dan laten dekken?_Tiny_ schreef:Hartstikke leuk! Stel dat ze met 3 pas voor het eerst loops wordt is dat vroeg ge noeg voor een eerste nest.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Waarom niet? Meeste honden zijn bij de eerste loopsheid nog erg jong (<18 maanden) en dan laat je natuurlijk die eerste loopsheid nog niet dekken. Maar een ruim volwassen hond die voor het eerst loops wordt, waarom niet?veertje schreef:Maar het is dan nog altijd de eerste loopsheid, zou je dan laten dekken?_Tiny_ schreef:Hartstikke leuk! Stel dat ze met 3 pas voor het eerst loops wordt is dat vroeg ge noeg voor een eerste nest.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Fotogravinnetje schreef:Waarom niet? Meeste honden zijn bij de eerste loopsheid nog erg jong (<18 maanden) en dan laat je natuurlijk die eerste loopsheid nog niet dekken. Maar een ruim volwassen hond die voor het eerst loops wordt, waarom niet?veertje schreef:Maar het is dan nog altijd de eerste loopsheid, zou je dan laten dekken?_Tiny_ schreef:Hartstikke leuk! Stel dat ze met 3 pas voor het eerst loops wordt is dat vroeg ge noeg voor een eerste nest.
Was gewoon even hardop aan het denken

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik zou echt geen BC doen, bijna alle lijnen zijn ''besmet'' met epilepsie en het merendeel zo neurotisch dat je daar zelf gek van word.
Zoals eerder geopperd een middenslag poedel dat lijkt mij een leuke kruising.
Zoals eerder geopperd een middenslag poedel dat lijkt mij een leuke kruising.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
3 is toch nog steeds heel jong om pups te krijgen? Als Fiji pups gaat krijgen is dat denk ik tussen haar 4 en 5 jaar. Vroeg zat
Die zwarte sheltie, afhankelijk van de ouders welke kleuren je dan gaat krijgen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
vind 5 jaar voor een eerste nest heel laat hoor.Machie schreef:3 is toch nog steeds heel jong om pups te krijgen? Als Fiji pups gaat krijgen is dat denk ik tussen haar 4 en 5 jaar. Vroeg zat![]()

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Echt? Fiji haar moeder was op 2 weken na 6 toen ze haar eerste nest kreeg. En vermoedelijk ook enige nest.Lizzie. schreef:vind 5 jaar voor een eerste nest heel laat hoor.Machie schreef:3 is toch nog steeds heel jong om pups te krijgen? Als Fiji pups gaat krijgen is dat denk ik tussen haar 4 en 5 jaar. Vroeg zat![]()
Fiji zal ook maar 1 nest krijgen en dan vind ik zo rond de 4 a 5 prima. Maar nu zijn dit ook hondjes die relatief oud worden EN laat volwassen zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Bij veel rassen mag er geen eerste dekking meer plaatsvinden na 60 maanden. Dus ja, 5 jaar is laatMachie schreef:Echt? Fiji haar moeder was op 2 weken na 6 toen ze haar eerste nest kreeg. En vermoedelijk ook enige nest.Lizzie. schreef:vind 5 jaar voor een eerste nest heel laat hoor.Machie schreef:3 is toch nog steeds heel jong om pups te krijgen? Als Fiji pups gaat krijgen is dat denk ik tussen haar 4 en 5 jaar. Vroeg zat![]()
Fiji zal ook maar 1 nest krijgen en dan vind ik zo rond de 4 a 5 prima. Maar nu zijn dit ook hondjes die relatief oud worden EN laat volwassen zijn.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dat was eerder 60 maanden. Dus waarschijnlijk heeft niet iedereen die aanpassing goed meegekregenMizzsylver schreef:van wie?_Tiny_ schreef:Een eerste nest moet officieel voor de 5 jaar. Als je pas met 4 laat dekken en ze neemt niet meteen op kon je wel eens te laat zijn. Ik vind 3 een mooie leeftijd maar dat zeg ik alleen vanuit mijn ervaring. Mijn teven zijn met 3 jaar anders dan toen ze 2 waren. Meer volwassen in hun koppie en dat heb ik liever.
Van de Raad van beheer mag een teef niet meer voor het eerst gedekt worden na 72 maanden = 6 jaar.

-
- Zeer actief
Dat vroeg ik mezelf ook stiekem wel af, maar bij mij kun je dat misschien onder rasblindheid scharen, haha.Mizzsylver schreef:Toch nieuwsgierig, waarom dan niet gewoon ook een whippet als vader?Cleva schreef: <knip> De reu zal een evenredig karakter moeten bezitten anders gaat het mooi niet door.
<knip> Als reu zie ik graag een sportieve evenknie. <knip>
Vroeger was het trouwens heel normaal als een whippet pas op latere leeftijd een nest kreeg; het zijn toch vitale hondjes die in het algemeen nog in de bloei van hun leven zijn met 5 jaar, en als een teef het goed deed op de renbaan ging dat voor.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mojo's moeder was 7 toen ze haar eerste nest kreeg, mijn eigen Sjefke 4 1/2. Waarom zou dat een bezwaar zijn?Machie schreef:Echt? Fiji haar moeder was op 2 weken na 6 toen ze haar eerste nest kreeg. En vermoedelijk ook enige nest.Lizzie. schreef:vind 5 jaar voor een eerste nest heel laat hoor.Machie schreef:3 is toch nog steeds heel jong om pups te krijgen? Als Fiji pups gaat krijgen is dat denk ik tussen haar 4 en 5 jaar. Vi(roeg zat![]()
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Wat fijn! Ik zou tegen die tijd ook graag een maatje willen voor Georges, en een whippet(kruising) staat hoog op het lijstje (naast een tweede Peruaan)!
Ben benieuwd wat het zal worden!
Je mag me alvast noteren voor een teefje
Ben benieuwd wat het zal worden!
Je mag me alvast noteren voor een teefje

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
5 jaar is vanuit veel rasverenigingen. De Raad v Beheer houdt 6 jaar aan._Tiny_ schreef:Een eerste nest moet officieel voor de 5 jaar. Als je pas met 4 laat dekken en ze neemt niet meteen op kon je wel eens te laat zijn. Ik vind 3 een mooie leeftijd maar dat zeg ik alleen vanuit mijn ervaring. Mijn teven zijn met 3 jaar anders dan toen ze 2 waren. Meer volwassen in hun koppie en dat heb ik liever.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
5 jaar is vanuit veel rasverenigingen. De Raad v Beheer houdt 6 jaar aan.dagmar88 schreef:Bij veel rassen mag er geen eerste dekking meer plaatsvinden na 60 maanden. Dus ja, 5 jaar is laatMachie schreef:Echt? Fiji haar moeder was op 2 weken na 6 toen ze haar eerste nest kreeg. En vermoedelijk ook enige nest.Lizzie. schreef:vind 5 jaar voor een eerste nest heel laat hoor.Machie schreef:3 is toch nog steeds heel jong om pups te krijgen? Als Fiji pups gaat krijgen is dat denk ik tussen haar 4 en 5 jaar. Vroeg zat![]()
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Een whipdoodledagmar88 schreef:
Een licht gekleurde middenslag poedel zou ook leuk zijn.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena was ook 5... geen enkel probleemMachie schreef:Echt? Fiji haar moeder was op 2 weken na 6 toen ze haar eerste nest kreeg. En vermoedelijk ook enige nest.Lizzie. schreef:vind 5 jaar voor een eerste nest heel laat hoor.Machie schreef:3 is toch nog steeds heel jong om pups te krijgen? Als Fiji pups gaat krijgen is dat denk ik tussen haar 4 en 5 jaar. Vroeg zat![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Leuk!! Wij ( mijn ouders) hadden vroeger 2 Bedlingtons, die hadden totaal géén jachtpassie. Maar goed, dat is al een aardig tijdje geleden 

- Machie
- Zeer actief
Nou voor mij dus niet. Ik vind vanaf 4 een mooie leeftijd. Dan zijn ze echt uitgegroeid en volwassen. Kan je meer over het karakter zeggen en ik denk vaak ook wat meer over de gezondheid.LongFields schreef:
Mojo's moeder was 7 toen ze haar eerste nest kreeg, mijn eigen Sjefke 4 1/2. Waarom zou dat een bezwaar zijn?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
7 vind ik wel laat voor een eerste nest, maar wat ik voorheen deed (omdat het gewoon was/is binnen mijn ras) rond de 2 jaar vind ik inmiddels gewoonweg te jong.Machie schreef:Nou voor mij dus niet. Ik vind vanaf 4 een mooie leeftijd. Dan zijn ze echt uitgegroeid en volwassen. Kan je meer over het karakter zeggen en ik denk vaak ook wat meer over de gezondheid.LongFields schreef:
Mojo's moeder was 7 toen ze haar eerste nest kreeg, mijn eigen Sjefke 4 1/2. Waarom zou dat een bezwaar zijn?
De nu oudste van m’n nieuwe generatie voor de fok zal midden 2020 op z’n vroegst haar eerste nest krijgen. Dan is ze haast 4 (september en ze is nu voor het tweede jaar op rij in juni loops, vandaar dat ik iets over een planning durf te zeggen)
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Het zal wel lijken op een grote pootalian:crutz schreef:Een whipdoodledagmar88 schreef:
Een licht gekleurde middenslag poedel zou ook leuk zijn.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Check: whippet x poedel:

Ik neem er echt geen hond meer bij, maar had ik er nog geen gehad, dan had je me voor zoiets per direct mogen opschrijven. Het zijn echt mijn droomhondjes.
- Crescent
- Zeer actief
Het is niet wat je wilt maar met een pyreneese herder langhaar. Of een hollandse schapendoes. Een smous zal het stamboek wel niet toelaten maar a girl can dream 

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…