Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaasontsteking Update afscheid
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Blaasontsteking Update afscheid
Eind van de week krijgen we een logee die is komen kennismaken met Sancho. Ze is echter niet in orde, heeft al een tijd een ernstige blaasontsteking. Volgens de dierenarts van de eigenaren was het al veel beter maar ze lekt voortdurend slijmerige bloederige urine dus ik wil niet weten hoe erg het dan voorheen was.
Na Tomas kan ik alles aan denk ik ( al had ik wel een déjà vu) maar ik maak me wel zorgen om de bejaarde dame.
Morgen laten ze een echo maken maar wat denken jullie, zijn dit gewoon de symptomen van een blaasontsteking bij een oude hond? Ik krijg er gelukkig maar een paar dagen de zorg over, maar toch...
Na Tomas kan ik alles aan denk ik ( al had ik wel een déjà vu) maar ik maak me wel zorgen om de bejaarde dame.
Morgen laten ze een echo maken maar wat denken jullie, zijn dit gewoon de symptomen van een blaasontsteking bij een oude hond? Ik krijg er gelukkig maar een paar dagen de zorg over, maar toch...
Laatst gewijzigd door Marie-Josée op 26 jun 2018 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Re: Blaasontsteking
Op z'n minst een blaasontsteking die al ver heen is.
- Marie-Josée
- Erelid
Vergeten te vragen of ze koorts heeft. Ze at nu wel weer goed van wat ik haar gaf maar dat was de afgelopen weken ook minder schijnt het en ze was heel futloos.
Die blaasontsteking heeft ze inderdaad al lang en de controle na de eerste kuur had al voor het einde van die kuur moeten gebeuren maar dat was er niet bijgezegd. Er zit dan teveel tijd tussen om die kuur met succes te verlengen. Mede daarom willen ze nu gerichter gaan kijken.
Ik heb het nog nooit zo heftig gezien, er hangt voortdurend een slijmsliert naar buiten en als ze niet slaapt plast ze elke vijf minuten.
Die blaasontsteking heeft ze inderdaad al lang en de controle na de eerste kuur had al voor het einde van die kuur moeten gebeuren maar dat was er niet bijgezegd. Er zit dan teveel tijd tussen om die kuur met succes te verlengen. Mede daarom willen ze nu gerichter gaan kijken.
Ik heb het nog nooit zo heftig gezien, er hangt voortdurend een slijmsliert naar buiten en als ze niet slaapt plast ze elke vijf minuten.
-
Neeltje
Dat klinkt echt niet goed.
- Marie-Josée
- Erelid
De echo laat een tumor of een steen zien.
Ze krijgt nu Clavaseptin en mag doorgaan met Metacam.
Ze krijgt nu Clavaseptin en mag doorgaan met Metacam.
Laatst gewijzigd door Marie-Josée op 18 jun 2018 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Ja, daar moest meer aan de hand zijn dan alleen blaasontsteking.
- Marie-Josée
- Erelid
Ja inderdaad al is dat op zich al akelig genoeg.
Ze proberen nog even of de dame het een beetje prettiger kan krijgen, met veel extra knuffels natuurlijk, en anders laten ze haar gaan.Voor een labrador is bijna 14 jaar toch al mooi.
Ze proberen nog even of de dame het een beetje prettiger kan krijgen, met veel extra knuffels natuurlijk, en anders laten ze haar gaan.Voor een labrador is bijna 14 jaar toch al mooi.
-
Neeltje
Die zou ik inderdaad mooi laten gaan. Kan voor het dier toch ook geen pretje zijn met al die troep die er constant uitkomt.Marie-Josée schreef:Ja inderdaad al is dat op zich al akelig genoeg.
- Marie-Josée
- Erelid
Mijn mening weten ze al, ik had wel gehoopt dat de dierenarts duidelijker zou zijn. Maar misschien was hij dat wel, ik was er tenslotte niet bij.
In elk geval gaan wij haar ook nog even goed verwennen want ik denk niet dat ze nog lang rond zal hobbelen.
In elk geval gaan wij haar ook nog even goed verwennen want ik denk niet dat ze nog lang rond zal hobbelen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat denk ik ook niet.Marie-Josée schreef:Mijn mening weten ze al, ik had wel gehoopt dat de dierenarts duidelijker zou zijn. Maar misschien was hij dat wel, ik was er tenslotte niet bij.
Blijkt dus inderdaad wel wat meer dan blaasontsteking te zijn
Met 14 jaar zou ik er met deze diagnose een eind aan breien voor mijn hond.
- Marie-Josée
- Erelid
Re: Blaasontsteking Update afscheid
Het lijkt erop dat mijn advies ter harte is genomen. Ik kreeg vanmorgen een berichtje dat ze haar over een paar dagen laten gaan. Met het afscheid van Tomas nog zo vers in het geheugen kwamen ook hier de tranen maar het is niet anders. Ik ben blij dat ik haar nog zo verwend en geknuffeld heb, ik wist dat het de laatste keer zou zijn dat ik haar zag.
Het is een ontzettend lieve en makkelijke hond, gewoon een groot knuffelbeest en heel sociaal met alles wat leeft.
Ze zullen haar enorm gaan missen, en wij eigenlijk ook.
Het is een ontzettend lieve en makkelijke hond, gewoon een groot knuffelbeest en heel sociaal met alles wat leeft.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik blijf het altijd verdrietig vinden, het is niet anders maar toch.... Sterkte.Marie-Josée schreef:Het lijkt erop dat mijn advies ter harte is genomen. Ik kreeg vanmorgen een berichtje dat ze haar over een paar dagen laten gaan. Met het afscheid van Tomas nog zo vers in het geheugen kwamen ook hier de tranen maar het is niet anders. Ik ben blij dat ik haar nog zo verwend en geknuffeld heb, ik wist dat het de laatste keer zou zijn dat ik haar zag.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is beter zo.
Heel verdrietig.
Sterkte voor de eigenaars en voor jullie.
Heel verdrietig.
Sterkte voor de eigenaars en voor jullie.