Hmm... nee. Vind die cockapoo veel leuker.Nanna schreef:Ik heb maar heel weinig op met het hele doodlegebeuren.
Maar van zo'n Bernedoodle (Berner x Poedel) kan ik toch wel week worden in de knietjes
(...)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bernedoodle
Moderator: moderatorteam
Re: Bernedoodle
Je hebt het nu op het grootste hondenforum van Nl gezet. Dus uhhhTamara/Bayko schreef:Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen?

- dagmar88
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Je hebt het nu op het grootste hondenforum van Nl gezet. Dus uhhhTamara/Bayko schreef:Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen?

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=322720

De meeste mensen hebben gelukkig het besef niet dat zo'n mormel zo duur is.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ja, dat bedacht ik me ook daarna pasSandra&co schreef:Je hebt het nu op het grootste hondenforum van Nl gezet. Dus uhhhTamara/Bayko schreef:Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen?

- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Dat uberschattige hondje met de naam Kokkie Strontlul..bouvierpoedel schreef:Staat leuk op zijn stamboom.dagmar88 schreef:Kokkie.bouvierpoedel schreef: Ga je hem ook nog een ranzige naam geven . En dan kunnen zeggen dat Randy of Horny een echte strontlul met stamboom is.
Kokkie of Pijpie Strontlul.

Als ik Cockapoo google kom ik ook een heleboel misbaksels tegen trouwens, volgens mij moet je ook net een beetje geluk hebben met het uiterlijk.
Het grappige is trouwens dat zogenaamde hypoallergene honden helemaal niet hypoallergeen zijn, dat bestaat niet. Tientallen onderzoeken hebben dat aangetoond maar de mythe blijft bestaan.

Neemt niet weg dat het poedelkarakter wel prima geschikt is voor de gemiddelde familie nitwits die gewoon een hond willen die niet al te moeilijk doet.
Ik vind kruisingen wel leuk, ik snap niet zo goed waarom stamboom rashondenfokkers daar zo van flippen. Hoe denk je dat je rashond ooit ontstaan is? Op een gegeven moment hebben we blijkbaar besloten dat we genoeg varianten hebben en die moesten ineens zo zuiver mogelijk zijn. En nu gaan ze allemaal kapot.
Ik wil best zo'n mooi uitgevallen lulpoep hoor, maar niet voor 1500 euro.

Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Niet dat Lotje 1500 Euro was, maar het gros denkt ook dat ze een boomertje is. Het gros van de honden komt hier uit St Oedenrode waar zo'n bekende 'fokker zit.Tamara/Bayko schreef:Ja, dat bedacht ik me ook daarna pasSandra&co schreef:Je hebt het nu op het grootste hondenforum van Nl gezet. Dus uhhhTamara/Bayko schreef:Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen?Ach ja, wat mensen die hier meelezen over mijn keuze denken boeit me eigenlijk erg weinig. Zolang ik maar blij ben met het beessie. En voor de rest... degenen die mij op straat tegenkomen maar me verder niet kennen zullen vast niet verwachten dat ik 1500 euro kan hebben neergeteld voor een pup. Ik loop er over het algemeen nogal armesloeberig bij
Zul je zien: loop ik straks met m'n dure stamboompup over straat, denkt iedereen dat het een 200-euro-Marktplaats-boomertje is
![]()
Ik vind er verder niks van, maar ik vond het wel grappig geschrevenTamara/Bayko schreef:Ja, dat bedacht ik me ook daarna pasSandra&co schreef:Je hebt het nu op het grootste hondenforum van Nl gezet. Dus uhhhTamara/Bayko schreef:Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen?Ach ja, wat mensen die hier meelezen over mijn keuze denken boeit me eigenlijk erg weinig. Zolang ik maar blij ben met het beessie. En voor de rest... degenen die mij op straat tegenkomen maar me verder niet kennen zullen vast niet verwachten dat ik 1500 euro kan hebben neergeteld voor een pup. Ik loop er over het algemeen nogal armesloeberig bij
Zul je zien: loop ik straks met m'n dure stamboompup over straat, denkt iedereen dat het een 200-euro-Marktplaats-boomertje is
![]()

Jawel, die wil je wel gratis en dan weer verkopen...…..Frootje schreef:Wat een lelijke telefoon. Daar zou ik gratis nog niks mee willen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ging over een bling bling telefoon en niet over de hond.Pendrag schreef:Met geld toe en dan enkele reis DA. Zo'n dier gun ik een einde, geen baas die hem mooi vindt.Neeltje schreef:Jawel, die wil je wel gratis en dan weer verkopen...…..Frootje schreef:Wat een lelijke telefoon. Daar zou ik gratis nog niks mee willen.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ben je al lid van Poedel love op fb?jvanringen schreef:Waar dan? Wij zouden graag een middenslag poedel willen, dat is al een lastig iets, maar harlekijn middenslagpoedels, waar zijn die dan? (Wij vinden poedels namelijk erg leuk, en harlekijnen nog leuker)bouvierpoedel schreef:Je zus haar xxl harlekijn is ook geen echte poedel door zijn giga maat niet en ook niet omdat het een harlekijn is. . Geen stamboom en een NEK. En het barst van de niet raszuivere harlekijn poedels.kooi schreef:Nou ja, je zou mijn zus eens moeten horen met haar raszuivere poedel.
Omdat het een zeer groot uitgevallen koningspoedel van het niet vaak voorkomende harlekijntype is, roept iedereen altijd meteen naar haar dat ze toch zo'n mooie labradoodle heeft. Dan is ze tot op haar bot beledigd en het begint haar de strot uit te hangen.
Dus het gaat niet per se om het poedelras als ongewenst om je 'eigen'ras mee gekruist te krijgen. Maar vooral omdat mensen gewoon graag hun ras 'zuiver' willen zien.
@ Dagmar,
ik ben zeker niet de Enige Ware, maar ik ben wel een echte.
Omdat ik geen deel wil uitmaken van het grote lijden dat ik bij mijn geliefde ras zie. Van vlakbij meegemaakt in mijn actieve tijd, dat die aandoenlijk pupjes uitgroeiden tot prachtige reuzen, om binnen een paar jaar ( met geluk) op een tragische wijze aan hun einde te komen.
Niet bij mij, sowieso had ik nooit pupjes, maar herplaatsers of logeerberners. En bij mij werden ze toevallig wel absurd oud voor hun ras.
Je kunt de spot drijven met mijn keuze natuurlijk, boven alles typeert dit jou. Maar weet dat dit een verdrietige keuze is, die misschien ook wel gewoon respect verdient.
Ik vind dat er niet meer gekloot moet worden met dit ras, dat er niet meer mee gefokt moet worden door zo'n 99.9999999 % van de vermeerderaars. Vind er maar wat van meid!
Ik denk dat je voor harlekijn middenslag naar Duitsland uit moet wijken.

-
- Zeer actief
Ik vind het ook altijd wel leuk om te melden dat Sjonnie 100 euro heeft gekostNanna schreef:Precies. Het ging over what the heart wants.bouvierpoedel schreef: Ging over een bling bling telefoon en niet over de hond.
De één wil een blingfoon en de volgende weer een gedrocht dat bij de dierenarts aan het geldinfuus hangt.
Wat kan het je schelen waar een ander het zuurverdiende geld aan uitgeeft.

- dagmar88
- Zeer actief
Maar van beiden (zowel de fokkers als de honden) zou ik als ik een pup van dat ras wilde er zo blind één ophalen.Cleva schreef: Hera van Tara is dat prima waard. Xito van Fenella ook. Ze bestaan heus wel, de pest is alleen dat je dat met 9 weken echt niet al kunt inschatten. Sterker nog, dan is het gewoon nog niet zo.
Het blijft gokken, maar als het goed is wel met voorkennis.
Ik wil weer een hondje waar de kwijl me van uit m'n smoel loopt en toevallig kost dat wat.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Enige kruising. Waar blijft de husky doodle lijkt me ook geinig
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Dat bestaat al hoor