Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goeie genade!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Goeie genade!

Ongelezen bericht door Ptje »

Mensen bij ons in de buurt hebben een mechelaarpup aangeschaft, niks mis mee zou je zeggen maar ben al 2 keer langs gefietst terwijl het beest krijsend en blaffend aan de riem hing :O: :schrik: .
Vrouwtje trekt hem sussend terug.
O.M.G dat gaat nog wat worden als ie volwassen is :schrik: , loop wel een flinke bocht om.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Goeie genade!

Ongelezen bericht door mijke »

Het is een pup. Hoe kun je nu al weten hoe die uitgroeit? Ik heb met Oor ook dingen fout gedaan in het begin dat ervaren hondenmensen mji misschien bezig zagen en hun hoofd geschud hebben. Sterker nog dat weet ik wel zeker. Toch is dat ook best goed gekomen ;)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ptje schreef:Mensen bij ons in de buurt hebben een mechelaarpup aangeschaft, niks mis mee zou je zeggen maar ben al 2 keer langs gefietst terwijl het beest krijsend en blaffend aan de riem hing :O: :schrik: .
Vrouwtje trekt hem sussend terug.
O.M.G dat gaat nog wat worden als ie volwassen is :schrik: , loop wel een flinke bocht om.
Het is nog een pup hoor! En veel puppen reageren op fietsen e.d, dus om nou al dit soort conclusies te trekken? :scratch: :roll:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ik denk dat deze conclusie word getrokken omdat het baasje het hondje sussend terug trekt en niet doortastend is van '' Nu is het klaar '' .
AfbeeldingAfbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

PitBullit schreef:Ik denk dat deze conclusie word getrokken omdat het baasje het hondje sussend terug trekt en niet doortastend is van '' Nu is het klaar '' .

Dat doe ik ook. Heeft weinig zin om mee te gaan schreeuwen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ruun was als pup een hellehond op straat. Ik zie hem nog tegen de passagiersruit van een voorbij rijdende auto aan 70/u vliegen. Vreselijk... Bek vol bloed weer uitkijken naar de volgende auto :schrik:

Nu loopt hij overal los mee :19:

Over Piiri schrijf ik bewust niet veel. Die is alle redenen waarom je geen mechel moet nemen en nog veel meer bijeen gebundeld in 1 hond :engel: heeft me maanden geduurd eer die normaal mee binnen kon in mijn vorig werk.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ah joh, is nog een pup :tongue: . Maar een flinke bocht omlopen voor een enge/valse heddûh is altíjd een goed idee :mrgreen: .
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva was ook zo. Die viel de eerste dag met 8 weken al gillend uit naar mensen die Nordic walking deden. En elke hond kreeg ook een knauw en een hoop gekrijs. Dag 3 hing ze in de winterjas van een peuter. Gelukkg dachten de ouders dat het spelen was.... :Q: :F:

Een paar maanden later was ze super goed opgevoed en super netjes op het oog. Je moest haar alleen niet aaien of aankijken te lang :engel: Maar niemand had er verder last van en ik ben juist erg blij dat wij toen bij haar als pup niet zelf zijn gaan corrigeren maar juist geduldig bleven en ons niet al teveel hebben laten gelden.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Toen ik de advertentie las van Kaila, 6 maanden en al verschillende eigenaren gehad, moest ik denken aan dit filmpje.
Denk dat veel mensen zich verkijken op hoe dat dan in het echte, dagelijkse leven er uit ziet en dan verkeerde conclusies trekken over wat ze zien.
Of een andere opmerking die ik nog onlangs hoorde: "oh, een Hollandse herder, die zijn toch goed trainbaar?".
Ja, maar dan moet dat wel eerst nog gebeuren..
En dat betekent omgaan met dat hoge energie niveau.
Aan de andere kant ik me ook wel voorstellen dat mensen het eng vinden dat er zo'n jonge herder, hangend en hijgend in de riem, helemaal gefocust op waar ze naar toe wil, op ze af komt.
Ik doe er tegenwoordig maar een begeleidende tekst bij voor de omstanders, terwijl ik Kaila duidelijk maak dat het alleen maar langer gaat duren als ze zich zo gedraagt.
Als we er dan al naar toe gaan.
Wiel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”