Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doodsbange Pit bijt eigen baas - petitie eerlijk proces Baco

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Doodsbange Pit bijt eigen baas - petitie eerlijk proces

Ongelezen bericht door dagmar88 »

duitse herder schreef: Eerlijk gezegd word ik ook wel eens moe van al die verhalen dat ze het zo slecht hebben in de opslag.
Die verhalen komen uit de RAD tijd.
Maar staffords/pitbulls hebben het altijd slecht in de opslag. Die zijn domweg ongeschikt voor die setting.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik had best een puppy van Izzy willen hebben. En als ik de garantie kon krijgen dat er maar 1 pup geboren zou worden, had ik het wellicht nog gedaan ook. Maar ik moet er niet aan denken dat ze 8 pups krijgt en wat daar dan voor volk op afkomt. Laat maar gaan.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

duitse herder schreef:
S@ndr@ schreef:die is gewoon een filmpje over hoe ze de honden kregen na opslag ( voor her training) en de filmpjes zijn best duidelijk denk ik ( deze mensen zitten in die wereld, ik niet....... maar ik vind het wel plausibel klinken en eruit zien).

maar als je denkt/ meent te weten,... dat mensen van een opslag gaan lopen knuffelen met een ( gevaarlijke HR) hond die in beslag is genomen omdat hij zijn baas heeft aangevallen ( of andere mensen / honden) ..... prima hoor. ik weet niet hoe jij het weet maar t zal vast kloppen ..
Ik kan je uit eigen hand zeggen dat er wel degelijk met de honden geknuffeld wordt. Ik herken de persoon in het begin als mn oud collega, ik heb daar gewerkt met zulke honden. Ideaal is een opslag zeker niet, maar er wordt normaal met ze omgegaan. Toen ik er werkte, was er 1 hond die echt doorgedraaid was, een bull terriër. Die vrat je door de trailies op. Hij is nog naar Martin gaus gegaan zoals die in het filmpje, maar ook daar ging het niet en is die hond alsnog ingeslapen.
Dat was de enige hond waar echt niks mee gedaan kon worden helaas. Verder kwamen alle honden buiten en was er altijd wel iemand die iets met de hond kon. Ook waren er speciale vrijwilligers die met ze in de ren ging spelen.ik heb toen geen vang stok gezien. Was er een hond waar je niet kennel bij in kon stappen, kon je die alsnog los meenemen naar het speel veld.
Nu is Mn ervaring wel van 9-10 jaar geleden. Het filmpje wat jij plaatst is ook van minimaal 3-4 jaar geleden
Eerlijk gezegd word ik ook wel eens moe van al die verhalen dat ze het zo slecht hebben in de opslag. Nogmaals, ideaal is het echt niet. Maar zoals jij het schetst is het ook niet.
Ik kom regelmatig in een opslag. En uitzonderingen daargelaten, dwz de honden die echt te gevaarlijk zijn om te benaderen, worden de inbeslaggenomen honden precies zo behandeld als de andere asiel/pensionhonden.
De mensen die er werken zijn hondenliefhebber, waarom zouden zij ineens niet meer om een hond geven als dit een in beslag genomen hond is ?
Mensen brengen hier hun honden in de dagopvang. Omdat ze het er zo goed hebben.....maar bij de inbeslaggenomen honden zetten ze dan ineens hun liefde voor honden knop uit of zo. :U:

Ik heb Louitje laatst ook 12 dagen in pension gehad..Het kon even niet anders, toen ik hem ophaalde had hij geen stem meer, hij had een cold water tail , het puntje van zijn staart was kapot en hij was wel een kilootje of 2 afgevallen. Maw, niet echt een hond voor het pension, ik heb geen seconde bedacht dat het personeel hem verwaarloosde of mishandelde, integendeel ze vonden hem verschrikkelijk leuk. Hij vond het alleen wat minder.
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Weet je t zal allemaal best en ik geloof jullie hoor dat ze er zijn....... maar volgens mij kwam Shadow van Lief ook niet in topconditie uit de opslag..

Hoe dan ook, die opslag is voor ( t merendeel ) honden gewoon niet leuk.. en t is niet even een paar daagjes..
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:Moet je zeggen dat die hele vechthondfok verboden moet worden. Al was het maar om die stakkers een kutleven te besparen.
Maar nee, dan zijn er altijd weer gefrustreerden die vinden dat ze toch recht hebben op zo’n mormel.
Ook als dat betekent dat de overige 98% lijdt.
Ik snap daar niets van.
Nou, ik niet hoor. Hoe graag in ook Amerikaanse Bulldoggen zou willen hebben nog een lange tijd komen ze hier niet meer, en om meer redenen. Mijn hart huilt om al die honden en als ik dan mijn ras moet opgeven om ze van een ellendig leven te kunnen besparen dan is dat maar zo, maar dat ik het verdomde jammer vindt dat bepaalde rassen verdwijnen ja dat vindt ik echt wel want ik vindt het vreselijk mooie rassen en in de juiste handen zijn het ook vreselijk mooie en lieve dieren die prima hun weg hier zouden kunnen vinden maar helaas.....

En als ik dan nu ineens een aanvraag voor een dekking van Sjonnie krijg en aangeef dat hij niet dekt en sowieso nooit geen teven zonder fci stamboom ivm een mogelijke nieuwe wet en dan de huid nog net niet wordt vol gescholden weet ik dat ik de juiste keuze maak om mijn reu(en) ook niet meer in te zetten....
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:Ik had best een puppy van Izzy willen hebben. En als ik de garantie kon krijgen dat er maar 1 pup geboren zou worden, had ik het wellicht nog gedaan ook. Maar ik moet er niet aan denken dat ze 8 pups krijgt en wat daar dan voor volk op afkomt. Laat maar gaan.
9 jaar geleden was charlie uniek. Ben zo vaak gevraagd haar te laten dekken, door van alles en nog wat.
:mrgreen: Een paar jaar later was ze al te minnetjes.

Iemand had een werk pitbull uit amerika geïmporteerd, zo'n lekkere terrier rat en heel sociaal. Niet gecoupeerd, toevallig met "foute" prikoren :I: Was een knap stel en heb er serieus over nagedacht.
Maar had toen al geen idee waar ze te laten. Alleen bij vrienden/bekenden en dat waren er wel wat, maar niet genoeg om een groot nest onder te brengen.

:hmmm: Voor een kloon is het ook te laat.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

dagmar88 schreef:
Sandra&co schreef:Ik had best een puppy van Izzy willen hebben. En als ik de garantie kon krijgen dat er maar 1 pup geboren zou worden, had ik het wellicht nog gedaan ook. Maar ik moet er niet aan denken dat ze 8 pups krijgt en wat daar dan voor volk op afkomt. Laat maar gaan.
9 jaar geleden was charlie uniek. Ben zo vaak gevraagd haar te laten dekken, door van alles en nog wat.
:mrgreen: Een paar jaar later was ze al te minnetjes.

Iemand had een werk pitbull uit amerika geïmporteerd, zo'n lekkere terrier rat en heel sociaal. Niet gecoupeerd, toevallig met "foute" prikoren :I: Was een knap stel en heb er serieus over nagedacht.
Maar had toen al geen idee waar ze te laten. Alleen bij vrienden/bekenden en dat waren er wel wat, maar niet genoeg om een groot nest onder te brengen.

:hmmm: Voor een kloon is het ook te laat.
Ik vind het echt heel leuk om 2x een vader en dochter in huis te hebben en ik had een baby Sjonnie meisje ook echt geweldig leuk gevonden, lekker tutten met mijn kleine Anita maar helaas :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Brigitte schreef: Ik vind het echt heel leuk om 2x een vader en dochter in huis te hebben en ik had een baby Sjonnie meisje ook echt geweldig leuk gevonden, lekker tutten met mijn kleine Anita maar helaas :mrgreen:
:LOL:

Kees! Of Toet.

:I: Naapje met z'n ouders hebben was echt heel leuk. Die band is zo sterk.
Dus deze keer maar een ras waar het wel mee kan.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

alinelaila schreef:
S@ndr@ schreef:Weet je t zal allemaal best en ik geloof jullie hoor dat ze er zijn....... maar volgens mij kwam Shadow van Lief ook niet in topconditie uit de opslag..

Hoe dan ook, die opslag is voor ( t merendeel ) honden gewoon niet leuk.. en t is niet even een paar daagjes..
Nee, maar dat betekent toch niet gelijk dat o.a. Shadow verwaarloosd en mishandelt is? Er zijn helaas gewoon honden die het kennelleven heel slecht trekken. En dan kun je voeren wat je wil en aandacht geven wat je wil en je uiterste best doen om de hond goed te verzorgen, maar ze vinden het gewoon niet fijn in een kennel. En dus vallen ze af, komen ze slecht in de vacht te zitten, etc. Heel vaak zijn dat stafford-achtigen, maar er zijn ook genoeg andere honden die het kennelleven niet prettig vinden.
ik maak zelfs diensthonden mee die de hele nacht zitten te blaffen als ze niet mee naar huis gaan dus zelfs de honden die het "gewend" zijn reageren niet altijd zoals verwacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”