Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GroenLinks verontwaardigd over grote hondenshow in Rai
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
GroenLinks verontwaardigd over grote hondenshow in Rai
GroenLinks heeft het stadsbestuur om opheldering gevraagd over de World Dog Show 2018 in de Rai.
Het evenement duurt van 9 tot en met 12 augustus. Er worden 20.000 honden verwacht van 300 verschillende rassen. De organisatie spreekt van 'het grootste hondenevenement van Nederland'.
GroenLinks is minder enthousiast. 'Tijdens deze show vertonen de honden geen natuurlijk gedrag. Daarbij zijn dit soort hondenshows evenementen waar het doorfokken van honden wordt gepromoot.'
Raadslid Imane Nadif vraagt het stadsbestuur of er in de toekomst vergelijkbare evenementen worden gehouden. Als dat zo is, dan verzoekt ze die te verbieden of te verminderen.
Ook wil ze weten of er rekening is gehouden met het welzijn van de dieren tijdens de World Dog Show 2018. 'Zoals bijvoorbeeld genoeg uitlaatmogelijkheden.'
https://www.at5.nl/artikelen/183167/gro ... how-in-rai
Het evenement duurt van 9 tot en met 12 augustus. Er worden 20.000 honden verwacht van 300 verschillende rassen. De organisatie spreekt van 'het grootste hondenevenement van Nederland'.
GroenLinks is minder enthousiast. 'Tijdens deze show vertonen de honden geen natuurlijk gedrag. Daarbij zijn dit soort hondenshows evenementen waar het doorfokken van honden wordt gepromoot.'
Raadslid Imane Nadif vraagt het stadsbestuur of er in de toekomst vergelijkbare evenementen worden gehouden. Als dat zo is, dan verzoekt ze die te verbieden of te verminderen.
Ook wil ze weten of er rekening is gehouden met het welzijn van de dieren tijdens de World Dog Show 2018. 'Zoals bijvoorbeeld genoeg uitlaatmogelijkheden.'
https://www.at5.nl/artikelen/183167/gro ... how-in-rai
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: GroenLinks verontwaardigd over grote hondenshow in Rai
Natuurlijk gedrag? Dat toont een hond in de huiskamer ook niet. Als je alles natuurlijk wil hebben moeten honden lekker de hele dag buiten los rond lopen.
Denk dat het niet echt natuurlijk is voor een hond om 9 hoog te wonen. Haha. Maar voor ons ook niet. Dus ze doen het er maar mee.
Denk dat het niet echt natuurlijk is voor een hond om 9 hoog te wonen. Haha. Maar voor ons ook niet. Dus ze doen het er maar mee.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn honden vertonen sowieso maar weinig natuurlijk gedrag. Al vind ik het fijn dat er eens over uitlaatplekken wordt gesproken want die zijn idd extreem beroerd daar.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ja daar moest ik ook om lachen ‘natuurlijk gedrag’. Gehoorzaamheidstraining is ook geen natuurlijk gedrag en dat mag toch zeker wel.
-
- Zeer actief
Van A tot Z mee eens, maar vooral het dikgedrukte.gonnie schreef:Natuurlijk gedrag? Dat toont een hond in de huiskamer ook niet. Als je alles natuurlijk wil hebben moeten honden lekker de hele dag buiten los rond lopen.
Begrijp me niet verkeerd, we moeten lief zijn voor de beestjes, maar af en toe gaat het wel ver hoor.
Wij leven ook in flats en wringen ons ook in de spits in een overvolle veewagen, eh pardon, trein. Dus een beetje nuance kan geen kwaad.
-
- Zeer actief
Precies, net als met Titeren, er zijn mensen die het erg vinden om een pup te titeren, omdat die daar stress van krijgen.Floortje schreef:Van A tot Z mee eens, maar vooral het dikgedrukte.gonnie schreef:Natuurlijk gedrag? Dat toont een hond in de huiskamer ook niet. Als je alles natuurlijk wil hebben moeten honden lekker de hele dag buiten los rond lopen.
Begrijp me niet verkeerd, we moeten lief zijn voor de beestjes, maar af en toe gaat het wel ver hoor.
Wij leven ook in flats en wringen ons ook in de spits in een overvolle veewagen, eh pardon, trein. Dus een beetje nuance kan geen kwaad.
Nou, ik ben zenuwachtiger dan Tanja en Anne als we bij de dierenarts zijn, Tanja en Anne vinden het alleen maar leuk.
En dan, ook al vind een hond het niet leuk, ik vind ook weleens iets niet leuk. Hoort allemaal bij het leven.
Het leven is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Hahaha.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Iets met een klok en een klepel....
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Van mij mag er een verplichte gezondheidskeuring vooraf komen. En dan door verstandige dierenartsen en niet door mensen met rasblindheid. Alle uitpuilende ogen, te dichte neusgaten, dubbelklappende polsen en hakken, karperruggen, overmatig hangend vel, te magere en te dikke honden, hangende oogleden etc bij voorbaat diskwalificeren. Alleen moet je dat wel vooraf al bekend maken en niet nadat iedereen al heeft kunnen inschrijven. Wie dan toch komt en gediskwalificeerd wordt vanwege gezondheidsredenen moet zichzelf dan nog eens flink achter de oren krabben. Zou overigens voor iedere show moeten gaan gelden, want als het maar bij 1 show is, dan blijft men daar gewoon weg. Als het voor alle shows geldt, verandert er pas iets.
-
- Zeer actief
Dan sta je wel erg lang in de rij voordat je naar binnen kan. Vroeger werden honden ook eerst bekeken door een dierenarts voordat je naar binnen kon, maar dat was ook maar een wassen neus.Fotogravinnetje schreef:Van mij mag er een verplichte gezondheidskeuring vooraf komen. En dan door verstandige dierenartsen en niet door mensen met rasblindheid. Alle uitpuilende ogen, te dichte neusgaten, dubbelklappende polsen en hakken, karperruggen, overmatig hangend vel, te magere en te dikke honden, hangende oogleden etc bij voorbaat diskwalificeren. Alleen moet je dat wel vooraf al bekend maken en niet nadat iedereen al heeft kunnen inschrijven. Wie dan toch komt en gediskwalificeerd wordt vanwege gezondheidsredenen moet zichzelf dan nog eens flink achter de oren krabben. Zou overigens voor iedere show moeten gaan gelden, want als het maar bij 1 show is, dan blijft men daar gewoon weg. Als het voor alle shows geldt, verandert er pas iets.
Denk dat er echt geen tijd is om honden uitgebreid te laten bekijken door een dierenarts.
Groetjes Gonnie.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Maar gaan mauwen over 'onnatuurlijk gedrag', donder eens een end op zeg.

En bordjes plaatsen met "loslopen, mits niet onder appèl".
-
- Zeer actief
Of wolven. Misschien vind ze dat wat natuurlijker.Nanna schreef:Het hele fenomeen hond is uit de aard der zaak al onnatuurlijk. Misschien moeten we maar coyotes gaan houden.dagmar88 schreef:Nanna schreef: Maar gaan mauwen over 'onnatuurlijk gedrag', donder eens een end op zeg.Zullen we de hondenschool ook maar meteen verbieden.
En bordjes plaatsen met "loslopen, mits niet onder appèl".
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Vond die wachtrij reuze meevallen hoor, die keuring stelde eigenlijk geen zak voor en ging best snel.gonnie schreef:Dan sta je wel erg lang in de rij voordat je naar binnen kan. Vroeger werden honden ook eerst bekeken door een dierenarts voordat je naar binnen kon, maar dat was ook maar een wassen neus.Fotogravinnetje schreef:Van mij mag er een verplichte gezondheidskeuring vooraf komen. En dan door verstandige dierenartsen en niet door mensen met rasblindheid. Alle uitpuilende ogen, te dichte neusgaten, dubbelklappende polsen en hakken, karperruggen, overmatig hangend vel, te magere en te dikke honden, hangende oogleden etc bij voorbaat diskwalificeren. Alleen moet je dat wel vooraf al bekend maken en niet nadat iedereen al heeft kunnen inschrijven. Wie dan toch komt en gediskwalificeerd wordt vanwege gezondheidsredenen moet zichzelf dan nog eens flink achter de oren krabben. Zou overigens voor iedere show moeten gaan gelden, want als het maar bij 1 show is, dan blijft men daar gewoon weg. Als het voor alle shows geldt, verandert er pas iets.
Denk dat er echt geen tijd is om honden uitgebreid te laten bekijken door een dierenarts.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Dit vond ik vooral een leukeLeonie. schreef:'

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
De vorige WDS in Amsterdam was in 2002. Dus over een jaartje of 16 mag ze weer haar moment of fame hebbengrover schreef:Dit vond ik vooral een leukeLeonie. schreef:'

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Huh, GroenLinks? Klinkt meer als de PvdD. Nou, sja. Ze hebben in theorie nog gelijk ook maar de oplossing slaat natuurlijk nergens op. 't Komt mij over als een beetje random knuppels in een hoenderhok gooien.
-
- Zeer actief
Niet best voor je schouder, met knuppels gooien en lepeltje-lepeltje liggen.mijke schreef:Huh, GroenLinks? Klinkt meer als de PvdD. Nou, sja. Ze hebben in theorie nog gelijk ook maar de oplossing slaat natuurlijk nergens op. 't Komt mij over als een beetje random knuppels in een hoenderhok gooien.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ja dat is natuurlijk zo, maar jaarlijks hebben we de winner ook nog he.. Aanstaande december weer bijvoorbeeld. Minder grote schaal maar nog steeds een "vergelijkbaar evenement". En er zijn jaren geweest dat dat ook een enorme show wasunder the red sky schreef:De vorige WDS in Amsterdam was in 2002. Dus over een jaartje of 16 mag ze weer haar moment of fame hebbengrover schreef:Dit vond ik vooral een leukeLeonie. schreef:'