Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden van keurmeester dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Honden van keurmeester dood

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t maakt ook niet uit hoeveel en hoe vaak er voor gewaarschuwd wordt, mensen zien hun auto als een 2 de huis, veilige plek, en dat is t niet.. en ze snappen het niet.... arme beesten, wat een rotmanier om te gaan
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Tsss, geen woorden voor :ugh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wat een kloothommel zeg..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Een keurmeester nog wel. Arme honden. Wat moeten die hebben geleden :(:

Gisteren op de buitenshow in Tilburg is er gedurende de dag ook zeker wel een keer of vijf van verschillende auto's omgeroepen dat de achtergelaten honden eruit gehaald moesten worden. Overal hingen bordjes in meerdere talen dat de honden niet in de auto mochten blijven en dat de ruit zou worden ingetikt. Ook waarschuwingen om de honden vooral van voldoende water te voorzien en dan zijn er dus toch nog steeds mensen die niet nadenken. Op een hondenshow, met allemaal hondenliefhebbers die naar ik mag hopen gek zijn op hun dieren. Het blijft onbegrijpelijk.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Verplicht alle deuren open en een boete van 300 euro voor elke hond die boven de 20 graden in een auto zit.
Zag pas ergens een vraag voorbij komen van iemand of er een temperatuur in de wet was vastgelegd en of het ook gold als de deuren open stonden.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

crutz schreef:
Cleva schreef:Verplicht alle deuren open en een boete van 300 euro voor elke hond die boven de 20 graden in een auto zit.
Zag pas ergens een vraag voorbij komen van iemand of er een temperatuur in de wet was vastgelegd en of het ook gold als de deuren open stonden.
Ook met de deuren open kan het (te) warm zijn in de auto :(
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb Elco en Gait vorige week ook een kwartiertje alleen gelaten in de auto. Was zo'n 22 graden buiten.

En zwaar bewolkt, dus geen opwarmende auto ;)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mosquito1980 schreef:
crutz schreef:
Ook met de deuren open kan het (te) warm zijn in de auto :(
Ja en met deuren dicht als de airco aan is (veel in Amerika dat die draait als hond in de auto blijft) kan het gewoon goed zijn voor de hond. Alleen wordt er vaak ook te snel gepaniekt, 15 graden en m’n auto 10 minuten in een overdekte parkeergarage laten gaf een enorm gezeik, want het was augustus dus dan mag je je hond niet in de auto laten....
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Tamara/Bayko schreef:Op een hondenshow, met allemaal hondenliefhebbers die naar ik mag hopen gek zijn op hun dieren. Het blijft onbegrijpelijk.
In mijn ervaring zijn het net bovengemiddeld vaak de hondenmensen die het doen.
Of het nu gaat om fietsen, agility lopen, andere hondensporten of in de auto blijven bij hoge temperaturen, ze hebben altijd wel een hond die er goed tegen kan.
Ook op dit forum verbaas ik me er soms over.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Zag het ook voorbij komen gister, ik begrijp daar echt niks van he..

Of nou ja, het is imo wel een beetje situatie afhankelijk.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook pas bijna vergat dat ik een hond in de auto had zitten hoor.. Was met een vriendin onderweg terug naar huis na een dag werken en we stopten heel even snel bij het tankstation voor een kop koffie. Ik kom aanrijden en ik denk nog "oh de zon is al soort van onder dus het maakt niet uit waar ik m'n auto neerzet", ik zet m'n auto neer, haal de sleutel uit het contact, stap uit en gooi m'n deur dicht. Gelukkig dat m'n vriendin nog zei "misschien even een raampje open laten ofzo?".. Ohja :oohja: En dan gingen wij maar even 3 minuten het tankstation in en de zon was al onder maar het is puur de situatie. Ik heb nooit honden bij als ik gewerkt heb en uit vol automatisme stap ik uit en ga ik koffie halen. Vollédig op de automatische piloot.

Maar dat je, zoals gister en eergister in Tilburg op de show, met je honden naar een hóndenevenement gaat, daar ga je dus specifiek heen voor en met de honden (want anders ga je niet, zou ik denken), en dat je ze dan in de auto laat zitten, dan ben je ze niet vergeten. Dan denk je dus gewoon dat het allemaal wel losloopt en dan ben je gewoon onbegrijpelijk stom. En ik kan er echt met m'n hoofd niet bij dat als het 25 graden is én vet zonnig (ook al hadden ze dat niet voorspeld) dat je dan niet bij jezelf denkt "oh, ik haal even die hond uit de auto want hoewel het in die tent al belachelijk benauwd is wordt het in zo'n kleine omgeving als mijn auto nog veel warmer". Ik snap dat echt niet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fokkers , keurmeesters ,trimmers , trainers en wat al dan niet voor functie of beroep in de hondenwereld zijn ook gewoon mensen .Je hoeft niet speciaal Miep met een laag IQ uit de schilderswijk te zijn die Fifi even gaar laat stomen terwijl ze haar nagels laat doen bij de nagelstudio.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bij agilitywedstrijden gebeurt het ook veel, maar daar maakt men dan vaak gebruik van reflectiedekens. Ik weet niet of ik er op zou durven vertrouwen dat het genoeg helpt om de auto dusdanig koel te houden, maar gezien de hoeveelheid dekens die gebruikt worden, gaat het goed.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-Saskia- schreef:
Tamara/Bayko schreef:Op een hondenshow, met allemaal hondenliefhebbers die naar ik mag hopen gek zijn op hun dieren. Het blijft onbegrijpelijk.
Of het nu gaat om fietsen, agility lopen, andere hondensporten of in de auto blijven bij hoge temperaturen, ze hebben altijd wel een hond die er goed tegen kan.
Hier? Ik zie dat niet hoor...
Ja hier zitten ze in de bus met trainen, open achterklep en open zijdeur en de bus staat in de schaduw....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Nanna schreef:
veertje schreef:Bij agilitywedstrijden gebeurt het ook veel, maar daar maakt men dan vaak gebruik van reflectiedekens. Ik weet niet of ik er op zou durven vertrouwen dat het genoeg helpt om de auto dusdanig koel te houden, maar gezien de hoeveelheid dekens die gebruikt worden, gaat het goed.
Ik begrijp dan weer niet waarom je hond in die bloedhitte over zo’n parcours moet jagen. Gun die grafzerk die je kunt winnen aan iemand anders en blijf lekker thuis.
De meeste honden hoef je niet te jagen hoor, die gaan geheel vrijwillig. Nu heb ik daar een uitzondering op, maar goed die doet dus ook gewoon niks als hij niet wil. Als hij wel wil, zal het wel meevallen :wink:

En ik had laatst een show buiten in de hitte. Nou ben ik denk ik liever een agilityhond in de hitte dan een showhond. Er stonden badjes, maar die werden voornamelijk gebruikt door de agilityhonden en koeldekens heb ik ook niet gezien bij de showhonden. Het haar zal maar nat worden :wink:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

-Saskia- schreef: In mijn ervaring zijn het net bovengemiddeld vaak de hondenmensen die het doen.
Dat lijkt me logisch, als je geen hond hebt kun je 'm ook niet in de auto achterlaten.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Floortje schreef:
-Saskia- schreef: In mijn ervaring zijn het net bovengemiddeld vaak de hondenmensen die het doen.
Dat lijkt me logisch, als je geen hond hebt kun je 'm ook niet in de auto achterlaten.
:goeie: :LOL:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Floortje schreef:
:mrgreen: daar zit wat in
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Heel triest ik snap dit echt niet...

Zag vorig jaar nog een hele goede teef op een club die het niet redde ook zo,n debiel
die een jonge hond met 30 graden in zijn auto liet na een stuk of 10 biertjes was ie toch iets vergeten....direct alweer een nieuwe gekocht en weer door...mogen ze van mij direct royeren achterlijk volk.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Floortje schreef:
Juist :mrgreen:
Neen, ik bedoel dat ik de mensen die ik ken die echt met hun honden sporten meer risico's zie nemen dan buurman met z'n huis-tuin-en-keukenhond. Bij sportevenementen bijvoorbeeld.
Speuren bij 30 graden, gezellig frisbeeën bij gloeiend hete temperaturen. En die honden vallen inderdaad niet dood maar geven dan weer zelden vlot hun eigen grens aan dus ik vraag me af hoe leuk zulke dingen in werkelijkheid zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

-Saskia- schreef:
Floortje schreef:
Neen, ik bedoel dat ik de mensen die ik ken die echt met hun honden sporten meer risico's zie nemen dan buurman met z'n huis-tuin-en-keukenhond. Bij sportevenementen bijvoorbeeld.
Speuren bij 30 graden, gezellig frisbeeën bij gloeiend hete temperaturen. En die honden vallen inderdaad niet dood maar geven dan weer zelden vlot hun eigen grens aan dus ik vraag me af hoe leuk zulke dingen in werkelijkheid zijn.
Ik train idd ook gewoon met hoge temperaturen de wedstrijden/examens gaan ook gewoon door dus dan kunnen ze er maar beter aan gewend zijn. Ik train event wel aangepast overigens als t nodig is en altijd genoeg water en koelvesten mee. Mijn honden functioneren gewoon nog prima waarom zou ik ze dan voor de kachel leggen? Doen ze zelf ook niet nl als ik thuis ben. Ze rennen nog gewoon en liggen vol in de zon. Nogmaals ja ik train (event aangepast) maar ik hou ze goed in de gaten.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

In de herfst/winter zie ik zelden mensen fietsen met hun hond, maar oh wee als het zomer is. Dan worden de fietsen afgestoft en gaat de hond erlangs :piew: Honden in auto's heb ik zelf nog niet gezien.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

malinois schreef:
-Saskia- schreef:
Hier? Ik zie dat niet hoor...
Ja hier zitten ze in de bus met trainen, open achterklep en open zijdeur en de bus staat in de schaduw....

Hier ook , of ik pak de hondenkar mee zoals gisteren
Die is geïsoleerd en heeft een ventilator

Had er ook 1 in de auto , want 5 honden mee wn maar 4 vakken in de kar
Schuif + achterdeuren open en een laken over de achterdeuren gehangen
Ze hebben ook een koelband om

En dan is t super goed te doen voor de honden

Maar je ziet idd te vaak dichte auto’s met honden erin
Zeker op show want ze zijn dan bang dat de honden gejat worden
Airco aan en dan deuren dicht vind ik ook link
Stel hij stopt ermee dan zit je hond alsnog in een te warme auto met alle gevolgen van dien
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

-Saskia- schreef:
Floortje schreef:

Dat begrijp ik :mrgreen: Ik wilde gewoon flauw doen.
Ik denk dat het er inderdaad mee te maken heeft wat Nanna zegt, of dat die mensen zelf zo fanatiek zijn dat de grenzen wat anders liggen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

malinois schreef:
-Saskia- schreef:
Floortje schreef:
Ik train idd ook gewoon met hoge temperaturen de wedstrijden/examens gaan ook gewoon door dus dan kunnen ze er maar beter aan gewend zijn. Ik train event wel aangepast overigens als t nodig is en altijd genoeg water en koelvesten mee. Mijn honden functioneren gewoon nog prima waarom zou ik ze dan voor de kachel leggen? Doen ze zelf ook niet nl als ik thuis ben. Ze rennen nog gewoon en liggen vol in de zon. Nogmaals ja ik train (event aangepast) maar ik hou ze goed in de gaten.
Ik ook en op een vd verenigingen waar ik train word er ook altijd een groot badje neergezet voor de honden
Vinden ze geweldig

Ik heb het geluk dat mijn honden hun grens aangeven en dan word er ook meteen ala minute gestopt
En ja dat durf ik ook gerust met een examen of wedstrijd
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

waarom je uberhaupt je honden meezeult als je moet keuren is me een raadsel. Toch onnodig
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:waarom je uberhaupt je honden meezeult als je moet keuren is me een raadsel. Toch onnodig
Waarschijnlijk dezelfde reden als ik ald ik ga kijken op een wedstrijd? Dat je tussendoor even je honden uit kunt laten want je kunt niet even tussendoor naar huis?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vraag me af of er iets met deze meneer aan de hand kan zijn. Er doen meer verhalen over hem de ronde. Wie weet is hij wel aan het dementeren oid. Dat zou de zaak misschien nog wel triester maken :(
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

veertje schreef:Bij agilitywedstrijden gebeurt het ook veel, maar daar maakt men dan vaak gebruik van reflectiedekens. Ik weet niet of ik er op zou durven vertrouwen dat het genoeg helpt om de auto dusdanig koel te houden, maar gezien de hoeveelheid dekens die gebruikt worden, gaat het goed.
Die werken dus echt!
Ik twijfelde er ook aan en heb een paar keer een doek geleend en nu zelf besteld. Mijn auto warmt op zoals op een hete dag de hele dag in de schaduw. Amper dus. En met de deuren open waait alles prima door.
Zondag was het bv vies warm. Csiva in de auto onder zo'n doek en ze heeft haar koeljas niet eens nodig gehad.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Op een show van de Duitse Pinscher Schnauzer Club 1895 eV liet keurmeester Peper enkele honden in zijn auto achter.
Door het warme weer liep dat voor tenminste één van de dieren fataal af.
Wat de directe toedracht is van deze zaak is nog niet duidelijk, maar de organisatie schorste de keurmeester met onmiddellijke ingang en droeg de zaak over aan de VDH. Die liet er geen gras over groeien: vanmiddag maakte de Duitse kennelclub bekend dat keurmeester Peper voorlopig zowel nationaal als internationaal op non-actief is gesteld.

De zaak is nog in onderzoek.
Show in 1895 , nou dan kan dat dement zijn wel eens kloppen wat iemand al aangaf. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Op een show van de Duitse Pinscher Schnauzer Club 1895 eV liet keurmeester Peper enkele honden in zijn auto achter.
Door het warme weer liep dat voor tenminste één van de dieren fataal af.
Wat de directe toedracht is van deze zaak is nog niet duidelijk, maar de organisatie schorste de keurmeester met onmiddellijke ingang en droeg de zaak over aan de VDH. Die liet er geen gras over groeien: vanmiddag maakte de Duitse kennelclub bekend dat keurmeester Peper voorlopig zowel nationaal als internationaal op non-actief is gesteld.

De zaak is nog in onderzoek.
Show in 1895 , nou dan kan dat dement zijn wel eens kloppen wat iemand al aangaf. :LOL:
scherp hoor :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”