Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bernedoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Bernedoodle

Ongelezen bericht door sbientje »

Misschien vinden mensen poedels op zich ook niet leuk van karakter of uiterlijk, te extreem misschien? De kruisingen zijn wellicht wat meer ‘gewoon hond’. Ik weet niet hoor, ik lul maar wat
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

sbientje schreef:Misschien vinden mensen poedels op zich ook niet leuk van karakter of uiterlijk, te extreem misschien? De kruisingen zijn wellicht wat meer ‘gewoon hond’. Ik weet niet hoor, ik lul maar wat
Te extreem? :mann:
Afbeelding

En ik snap wat je zegt, dat zou heel goed kunnen inderdaad. Alleen blijf ik het dan toch nog bijzonder vinden dat ze 'iets' van een ras vinden in negatieve zin en er dan een kruising van nemen :mrgreen: Ik heb persoonlijk niets met rottweilers, dan neem ik toch geen rottweilerkruising? Maargoed, ik ben vreemd.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hilde schreef:
sbientje schreef:Misschien vinden mensen poedels op zich ook niet leuk van karakter of uiterlijk, te extreem misschien? De kruisingen zijn wellicht wat meer ‘gewoon hond’. Ik weet niet hoor, ik lul maar wat
Afbeelding

En ik snap wat je zegt, dat zou heel goed kunnen inderdaad. Alleen blijf ik het dan toch nog bijzonder vinden dat ze 'iets' van een ras vinden in negatieve zin en er dan een kruising van nemen :mrgreen: Ik heb persoonlijk niets met rottweilers, dan neem ik toch geen rottweilerkruising? Maargoed, ik ben vreemd.
Hahaa nee nouja, t spreekt wel aan als t minder extreem was, dat idee wellicht?
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hilde schreef:
Afbeelding

Ik dénk dat veel mensen in het marketing praatje geloven zonder kritisch na te denken.
Ik sprak een tijdje terug een eigenaar van een labradoodle. Hij gaf, nadat hij erachter kwam dat ik geen doodles had, aan dat hij voor een doodle gekozen had omdat hij een sportieve hond wilde en poedels zijn gewoon echt minder sportief. Toch meer binnenhonden. En die hypoallergene vacht. Alleen daarom zou hij nooit voor een poedel kiezen.
Ik denk dan idioot, haal min schoudertas op, glimlach op mijn allerliefst en loop rustig door. Dit zin gewoon ook het soort mensen dat een lab koopt en denkt dat die meteen luistert en genoeg heeft an 1x per week en rondje bos.

Ik kan me werkelijk voorstellen dat je labradoodle wil omdat je poedels te gevoelig vindt. Of een aussie doodle omdat je wat meer serieuze baasgerichtheid wil.
Maar die gekke marketingpraatjes vind ik vaak echt debiel.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hilde schreef: En ik snap wat je zegt, dat zou heel goed kunnen inderdaad. Alleen blijf ik het dan toch nog bijzonder vinden dat ze 'iets' van een ras vinden in negatieve zin en er dan een kruising van nemen :mrgreen: Ik heb persoonlijk niets met rottweilers, dan neem ik toch geen rottweilerkruising? Maargoed, ik ben vreemd.
Tja. Ik vind het leuke honden, maar de vacht voor mezelf niet (bij een ander wel om naar te kijken) en ik zie liever een hond met meer bone. Is dat negatief of "er niets mee hebben"? Ik zie niet waarom je een kruising dan niet leuk zou kunnen vinden.
Platbekken moet ik ook niet, maar heb wel een brachy x gehad waarvan het uiterlijk me zeer beviel.
Of die catahoula poedels. Zou geen van beiden willen, maar dat spreekt me wel aan.
Een shih tzu zou ik nog niet uitpissen als ie in de fik stond. Zet er een kort of ruwharige terrier op en het is met wat geluk enig.
:U: Het is allemaal een kwestie van smaak.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

In de Paardenwereld is het heel normaal om verschillende rassen door elkaar te kruisen of bv in veel rassen de Arabier in te kruisen. Bij katten ook trouwens.
Leuke hond is een leuke hond toch daar hoef je toch niet speciaal een ras voor te zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Miezemuis schreef:
Hilde schreef:
Afbeelding

Ik dénk dat veel mensen in het marketing praatje geloven zonder kritisch na te denken.
Ik sprak een tijdje terug een eigenaar van een labradoodle. Hij gaf, nadat hij erachter kwam dat ik geen doodles had, aan dat hij voor een doodle gekozen had omdat hij een sportieve hond wilde en poedels zijn gewoon echt minder sportief. Toch meer binnenhonden. En die hypoallergene vacht. Alleen daarom zou hij nooit voor een poedel kiezen.
Ik denk dan idioot, haal min schoudertas op, glimlach op mijn allerliefst en loop rustig door. Dit zin gewoon ook het soort mensen dat een lab koopt en denkt dat die meteen luistert en genoeg heeft an 1x per week en rondje bos.

Ik kan me werkelijk voorstellen dat je labradoodle wil omdat je poedels te gevoelig vindt. Of een aussie doodle omdat je wat meer serieuze baasgerichtheid wil.
Maar dan kan het nog wel een leuke hond zijn, de marketingpraatjes ter zijde gelegd?

Ik vind een Berner Sennen een hele leuke hond, maar mij veels te groot, maar als die nu in huiskamer formaat zou zijn?? Net zoiets als dat ik wel een dolfijntje zou will in mijn vijvertje achter in de tuin???
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Neeltje schreef:
Miezemuis schreef:
Hilde schreef:
Afbeelding

Maar dan kan het nog wel een leuke hond zijn, de marketingpraatjes ter zijde gelegd?

Ik vind een Berner Sennen een hele leuke hond, maar mij veels te groot, maar als die nu in huiskamer formaat zou zijn?? Net zoiets als dat ik wel een dolfijntje zou will in mijn vijvertje achter in de tuin???
Dat heb ik niet gezegd. Ik denk dat het zeker leuke honden kunnen zijn. Ik reageerde op Hilde s post. Waarom iemand zegt niet van poedels te houden maar dan wel een poedelkruising neemt.
Mijn punt is dat labradoodles en beetje gehypet worden en dat mensen niet altijd weten wat voor kruising ze nu nemen. Ik heb zelf het idee dat het percentage onwetenden groter is bij en labradoodle of goldendoodle. En dat soort mensen zegt ook wel eens idiote dingen over de honden waarmee gekruisd is.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Hilde schreef:Nou, het is helemaal niet dat ik tegen kruisingen ben of iets dergelijks. Alleen ik vind het altijd erg typisch dat je 'in het wild' zelden poedels tegen komt, maar des te meer poedelkruisingen. Labradoodles (standaard, medium en mini), goldendoodles, aussiedoodles, bernerdoodles, maltipoos, cockapoos, schnoodles, pekepoos, pomapoos, westiepoos, shihpoos, yorkiepoos, cavapoos, whoodles, poochon, sheepadoodle, de irish doodle, rottle, poochin, chipoo, boxerdoodle, poogle, bordoodle en nog veeeeele andere kruisingen. Lang niet allemaal zo populair als de labradoodle, maar allemaal met hippe designernaam.
Haha! Misschien is Groningen niet representatief maar ik kom hier dus echt nooit nogwatdoodles tegen. Ook geen poedels trouwens. Ohja een, een hele kleine toypoedel. Misschien ziet het er in de randstad of het gooi anders uit maar hier valt het allemaal nog wel mee met die -doodlerage.
dagmar88
Zeer actief

mijke schreef:Haha! Misschien is Groningen niet representatief maar ik kom hier dus echt nooit nogwatdoodles tegen. Ook geen poedels trouwens. Ohja een, een hele kleine toypoedel. Misschien ziet het er in de randstad of het gooi anders uit maar hier valt het allemaal nog wel mee met die -doodlerage.
:mrgreen: Doodles zie ik alleen maar in de supermarkt. De labravariant. Die als een dolle stier met zo'n dom hesje aan hun kouwe kak bazen tussen de schappen door sleuren.
En die kijken er dan heel deftig bij, alsof het ding gouden drollen poept.
Neeltje

Miezemuis schreef:
Neeltje schreef:
Miezemuis schreef:
Hilde schreef:Te extreem? :mann:
Afbeelding

Dat heb ik niet gezegd. Ik denk dat het zeker leuke honden kunnen zijn. Ik reageerde op Hilde s post. Waarom iemand zegt niet van poedels te houden maar dan wel een poedelkruising neemt.
Mijn punt is dat labradoodles en beetje gehypet worden en dat mensen niet altijd weten wat voor kruising ze nu nemen. Ik heb zelf het idee dat het percentage onwetenden groter is bij en labradoodle of goldendoodle. En dat soort mensen zegt ook wel eens idiote dingen over de honden waarmee gekruisd is.
Oh, dat ben ik helemaal met je eens.
Neeltje

dagmar88 schreef:
mijke schreef:Haha! Misschien is Groningen niet representatief maar ik kom hier dus echt nooit nogwatdoodles tegen. Ook geen poedels trouwens. Ohja een, een hele kleine toypoedel. Misschien ziet het er in de randstad of het gooi anders uit maar hier valt het allemaal nog wel mee met die -doodlerage.
:mrgreen: Doodles zie ik alleen maar in de supermarkt. De labravariant. Die als een dolle stier met zo'n dom hesje aan hun kouwe kak bazen tussen de schappen door sleuren.
En die kijken er dan heel deftig bij, alsof het ding gouden drollen poept.
Er lopen er hier heel wat rond in allerlei variëteiten.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

mijke schreef:Grappig, toen ik Zamunda vertelde dat labradorkruisingen met jachthond zoals viszla vaak heel leuk uitpakken heb ik niemand horen zeggen dat zo'n hond een 'halfbakken' labrador is of dat ze dan maar 'beter gewoon' een viszla kon nemen. Maar zodra je een ras kruist met een poedel en je er het woord doodle op kunt plakken gaan rasliefhebbers ineens in de ankers :P Wat is dat toch?

Verder vind ik dat ze volslagen imbeciel uit hun ogen kijken in dit geval dus ik hoef ze niet.
Wat dat is? De praktijken erachter.
Als iemand weloverwogen een nest Berner x Poedel fokt hoor je ook niemand gok ik zo. Als iemand een nest "Vizsladors" fokt krijgt diegene ook commentaar :Q: Omdat die hele naam wel aangeeft waar het om draait: marketing. Zo'n doodle komt vaak met tal van leugens en fabels. Zo zou je ze niet hoeven borstelen, zijn ze allllltijd hypoallergeen, hebben ze het beste van beide rassen (maar nooit de minder leuke eigenschappen) en zijn ze altijd gezond uiteraard. En de koper betaalt allereerst een bedrag om op de wachtlijst te mogen, daarna nog een klein fortuin voor de pup zelf en die komt dan gecastreerd en wel thuis. Ondertussen blijkt steeds vaker dat die zelfbijgehouden stamboeken van de doodles ook niet geheel blijken te kloppen en kan er dus zomaar meer inteelt plaatsvinden dan bij je gemiddelde rashond.

Die manier van fokken kent nou eenmaal tegenstanders, en dat ligt dan niet zozeer aan het ras dat je fokt. Maar het is zo'n beetje ontstaan bij die Doodle-hype, en ze zijn nog steeds met elkaar verbonden. Ik vraag me vooral af of iedereen die Bernedoodle hier nog steeds ziet zitten als ze er 2000,- voor mogen neerleggen en hem dan gecastreerd en wel in huis krijgen :wink:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

dagmar88 schreef: :Q: Toch knap dat mensen er ook wel speciale snuitjes van krijgen, maar nooit iets leuks. Geweldig haar of zo.
Jamie komt uit Engeland en daar zijn ze ook niet vies van een beetje lijnteelt. Dat is in James z'n boom dan ook goed te zien.. Hij heeft er echter wél een extreem leuk smoelwerk van gekregen én mooi haar hahahaha, hij is ook onmiskenbaar een Highclare, maar hij is daarnaast ook dom als het achtereind van een varken :LOL: wat overigens niet meteen slecht is hoor, en liever dat dan extreme zonne-allergie, maar alsnog is het wel opvallend :P
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vind dit een erg geslaagd hondje om te zien :I:
Persoonlijk vind ik het karakter van een poedel prima maar die vacht echt vreselijk, ik hou niet van stijvekrullenvachten.
Dat kan toch ook?
En och, wat is ras. Ik heb een raszuivere Havanezer, waarschijnlijk ooit ontstaan uit o.a. poedel en blanquito ( soort maltezer) en wie weet wat nog meer. En mijn mooie Tomas bezat in de voorouders bloed van de grote Münsterlander.
In de collie met boom van mijn ouders zat Barzoibloed.
Ik ken twee doodles en beide eigenaren hebben hun hond met veel zorg en zonder met status bezig te zijn uitgezocht.
Een stel heeft een jaar of twee de grootste moeite gedaan om de opvoeding van hun Picard in goede banen te leiden en toen bleek de hond ernstig ziek. Voor hun is de nieuwe hond een verademing. Hij heeft in ieder geval een veel fijner karakter dan de Picard en oogt wel net zo rommelig, daar houden zij van.
Ik zal de laatste zijn om hun keuze te bekritiseren.
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef: Er is Vijftienhonderd euro voor betaald :80:
Interessant.
En dat wordt vrolijk rondgeblerd?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

mijke schreef:Grappig, toen ik Zamunda vertelde dat labradorkruisingen met jachthond zoals viszla vaak heel leuk uitpakken heb ik niemand horen zeggen dat zo'n hond een 'halfbakken' labrador is of dat ze dan maar 'beter gewoon' een viszla kon nemen. Maar zodra je een ras kruist met een poedel en je er het woord doodle op kunt plakken gaan rasliefhebbers ineens in de ankers :P Wat is dat toch?

Verder vind ik dat ze volslagen imbeciel uit hun ogen kijken in dit geval dus ik hoef ze niet.
Ik hoef ze ook niet. Vind de meeste, die ik hier in Capelle zie, oerlelijk. Er zijn er maar weinig mooi.

Dan heb ik toch echt liever een Poedel, je hoeft een Poedel niet zo overdreven te laten trimmen.

Mijn oma had vroeger Poedels, en wij hebben bij mijn ouders thuis ook dwergpoedels gehad, het zijn echt clowns.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Cockapoo.

Da's nou echt wat voor jou ja, al was het maar om de naam :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Cockapoo.

Da's nou echt wat voor jou ja, al was het maar om de naam :LOL:
:cool2: Stront én lul in één, mijn hartje mijn hartje wat wil je nog meer ;-)
Ga je hem ook nog een ranzige naam geven . En dan kunnen zeggen dat Randy of Horny een echte strontlul met stamboom is. :engel:
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Ga je hem ook nog een ranzige naam geven . En dan kunnen zeggen dat Randy of Horny een echte strontlul met stamboom is. :engel:
Kokkie.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Ga je hem ook nog een ranzige naam geven . En dan kunnen zeggen dat Randy of Horny een echte strontlul met stamboom is. :engel:
Kokkie.
Staat leuk op zijn stamboom.
Kokkie of Pijpie Strontlul.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:Ik vind ze vaak wel heel leuk. Zie mezelf best vallen voor zo'n Cockapoo. In Engeland hebben die zelfs al een vereniging zodat je een pup uit geteste ouders kunt kopen. :ok:

Afbeelding
zucht, deze is inderdaad heel erg cute zeg :I:
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Heavy schreef: Er is Vijftienhonderd euro voor betaald :80:
Interessant.
En dat wordt vrolijk rondgeblerd?
Uiteraard. Want dat is de hoofdreden om zo'n hond te nemen. Kijk eens wat ik kan betalen.
Hoeft niet, he. Je kunt genoeg redenen hebben om voor een pup van een bepaald ras en/of bepaalde fokker te gaan. Dan neem je de hoge aanschafprijs maar voor lief, ook al doet het pijn in de portemonnee. Er zijn mensen die het drievoudige neertellen voor een vakantie van een paar weken. Van een hond heb je hopelijk een jaartje of tien a vijftien plezier. Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen? Zou niet weten waarom. Ik dacht trouwens dat de meeste doodles ongeveer een duizendje duurder zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
dagmar88
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef: Hoeft niet, he. Je kunt genoeg redenen hebben om voor een pup van een bepaald ras en/of bepaalde fokker te gaan. Dan neem je de hoge aanschafprijs maar voor lief, ook al doet het pijn in de portemonnee. Er zijn mensen die het drievoudige neertellen voor een vakantie van een paar weken. Van een hond heb je hopelijk een jaartje of tien a vijtien plezier. Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen? Zou niet weten waarom. Ik dacht trouwens dat de meeste doodles ongeveer een duizendje duurder zijn.
:19: Op het moment dat dat aan jan en alleman verteld moet worden dus wel, daar ging het over.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

dagmar88 schreef:
Tamara/Bayko schreef: Hoeft niet, he. Je kunt genoeg redenen hebben om voor een pup van een bepaald ras en/of bepaalde fokker te gaan. Dan neem je de hoge aanschafprijs maar voor lief, ook al doet het pijn in de portemonnee. Er zijn mensen die het drievoudige neertellen voor een vakantie van een paar weken. Van een hond heb je hopelijk een jaartje of tien a vijtien plezier. Mijn volgende pup gaat misschien ook richting het genoemde bedrag. Meen je nou werkelijk dat ik dat dan ga rondbazuinen? Zou niet weten waarom. Ik dacht trouwens dat de meeste doodles ongeveer een duizendje duurder zijn.
:19: Op het moment dat dat aan jan en alleman verteld moet worden dus wel, daar ging het over.
Ik las het als een aanname van Nanna :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
dagmar88
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef: Ik las het als een aanname van Nanna :wink:

Nee, dat doet ze nooit.
bouvierpoedel
Zeer actief

Boutje schreef:Ik vind de meeste poedelkruisingen echt leuk om te zien. Ook deze bernedoodle dus.

Ik heb nu mijn eerste kruisinghond (border x bearded collie) en meteen ook de goedkoopste en ze is geweldig van karakter. Clown maar niet zo een clown als de bearded, meer werklust en focus ook, maar niet dat hele extreme en serieuze van de borders.

Alleen die doodle-namen zijn idioot en dat hele dure gehypte er rond is nog erger.
Beest moet toch een naam hebben waar je uit kan halen wat het zo'n beetje is.Bij rashonden word het ook niet anders gedaan.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nu dat die Australiandoodle maffia hun grip en alleenrecht een beetje kwijt zijn zie je ook vaker doodles voor een redelijke prijs en minder eis met castreren .
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Lizzie. schreef:
Nanna schreef:Ik vind ze vaak wel heel leuk. Zie mezelf best vallen voor zo'n Cockapoo. In Engeland hebben die zelfs al een vereniging zodat je een pup uit geteste ouders kunt kopen. :ok:

Afbeelding
zucht, deze is inderdaad heel erg cute zeg :I:
Ja die is heel erg leuk.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

bouvierpoedel schreef:
kooi schreef:Nou ja, je zou mijn zus eens moeten horen met haar raszuivere poedel.
Omdat het een zeer groot uitgevallen koningspoedel van het niet vaak voorkomende harlekijntype is, roept iedereen altijd meteen naar haar dat ze toch zo'n mooie labradoodle heeft. Dan is ze tot op haar bot beledigd en het begint haar de strot uit te hangen.
Dus het gaat niet per se om het poedelras als ongewenst om je 'eigen'ras mee gekruist te krijgen. Maar vooral omdat mensen gewoon graag hun ras 'zuiver' willen zien.

@ Dagmar,

ik ben zeker niet de Enige Ware, maar ik ben wel een echte.
Omdat ik geen deel wil uitmaken van het grote lijden dat ik bij mijn geliefde ras zie. Van vlakbij meegemaakt in mijn actieve tijd, dat die aandoenlijk pupjes uitgroeiden tot prachtige reuzen, om binnen een paar jaar ( met geluk) op een tragische wijze aan hun einde te komen.

Niet bij mij, sowieso had ik nooit pupjes, maar herplaatsers of logeerberners. En bij mij werden ze toevallig wel absurd oud voor hun ras.
Je kunt de spot drijven met mijn keuze natuurlijk, boven alles typeert dit jou. Maar weet dat dit een verdrietige keuze is, die misschien ook wel gewoon respect verdient.

Ik vind dat er niet meer gekloot moet worden met dit ras, dat er niet meer mee gefokt moet worden door zo'n 99.9999999 % van de vermeerderaars. Vind er maar wat van meid! :zwaai
Je zus haar xxl harlekijn is ook geen echte poedel door zijn giga maat niet en ook niet omdat het een harlekijn is. . Geen stamboom en een NEK. En het barst van de niet raszuivere harlekijn poedels. :engel:
Waar dan? Wij zouden graag een middenslag poedel willen, dat is al een lastig iets, maar harlekijn middenslagpoedels, waar zijn die dan? (Wij vinden poedels namelijk erg leuk, en harlekijnen nog leuker)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”