crutz schreef:Ik wil absoluut geen infuus. Meegemaakt met m’n Ace dat het hart niet meer krachtig genoeg was en het gewoon heel erg lang duurde voor het stopte.
Die eerste spuit in de bil is bij mijn dierenarts gewoon wat ook bij bv een operatie gegeven wordt. Nog geen vreemde of pijnlijke reacties op mee gemaakt.
Daarna de laatste spuit als ze voldoende weg zijn (soms wordt het eerste middel nog bij gesloten) rechtstreeks in het hart, dan stopt het eigenlijk direct.
Ik heb geen verstand van hoe het best de hond ingeslapen kan worden, dus ik vertrouwde op mijn dierenarts daarin.
Finn kreeg wel een prik om hem slaperig te maken, en daarna de definitieve prik. Het ging allemaal zo rustig thuis, dat ik daar niet met een vervelend gevoel op terug kijk, verdrietig wel maar niet naar.
Bij Bluf kon het niet en net als bij Cruz duurde het heel lang eer het stofje bij het hart kwam wat het hart deed stoppen. En het ging gepaard met schokken en al die tijd had ik haar in mijn armen vast (ze stond), reden dat ze stond was omdat we buiten nog een check hadden gedaan en ik moest een beslissing nemen, Bluf vond het allemaal wel grappig en had eigenlijk niet in de gaten dat haar leven beëindigd zou worden en dat wilde ik zo houden en de da had ook al met dit scenario rekening gehouden dus de volgende patiënt stond veel later gepland, in het zonnetje hebben we haar buiten de praktijk laten gaan op een binnenplaats.
Maar het was zo dubbel, pas toen ze echt weg was kon ik huilen.
Je hebt het niet voor het kiezen als het acuut is, en zij heeft er weinig nog van meegekregen, maar ik vind het nog steeds moeilijk en een rot manier waarop zij is gegaan.