Nanna schreef:-Lilo- schreef:Probleem hierbij is volgens mij een beetje dat Lola slecht eet. Ze weegt op het moment wel iets teveel, ruim 12kg ipv een kleine 11
Dat rijm ik niet helemaal met elkaar. Een slechte eter die te dik is? Heeft ze andere bronnen aangeboord?
Ik bedacht me net dat ze misschien met gemak wel op de senior brokken kan. Ze beweegt wat minder dan vroeger. En die twee koekjes elke ochtend zullen ook niet per sé helpen vrees ik
Tara schreef:Ik zou nu kijken naar wat ze écht lekker vindt en dat dan maar even een poosje geven, al zijn het gerookte zalmsnippers.
Het is denk ik het belangrijkste dat je probeert om die cirkel van geen honger/trek, lege maag, brandend maagzuur, braken, geen honger/trek, enzovoorts te doorbreken. Dan kun je daarna weer verder kijken.
Kun je er een rennie in proppen? Dan is het even een kwestie van doordrukken en slikken.
Elke ochtend die twee koekjes voor d’r medicijnen plus wat broodkorsten van de kieskeurige dreumes gaan er altijd wel in. Maar zodra dat dus een dagje niet gebeurt, is het gelijk hommeles…
sbientje schreef:
Zou het helpen als je haar een paar dagen soort van uithongert? Nou dat klinkt gemener dan ik het bedoel, maar gewoon een paar dagen halve porties. Misschien heeft ze gewoon niet zoveel trek en is de noodzaak er niet? Al spreekt het kotsen dat weer een beetje tegen, hm.
Dat gebeurt vanzelf al regelmatig, ze eet meestal eens in de twee dagen één portie brokken. Dan leeft ze dus op d’r ochtendkoekjes en zo nu en dan een kauwstokje en een broodkorst en zo. Zie hier de dikmakers... 'en zo'.... ahum.
S@ndr@ schreef:appelazijn
Ik weet vrij zeker hoe we Lola in hongerstaking moeten krijgen, dit zou een prima methode zijn
runninggirl schreef:Ik weet niet of het specifiek ook voor Zitac geldt, maar er is in ieder geval één maagzuurremmer die op lange termijn juist dit soort klachten kan geven. Het navragen waard bij de dierenarts lijkt me.
Goed om te weten, dat zou ik raar vinden aangezien hij dit voorgeschreven heeft, maar dat was voor twee weken. Ik heb voor het eerst in m’n leven online wat medisch voor Lola besteld, die tabletten dus. Zul je net zien dat ik dat inderdaad tóch niet had moeten doen (Zitac bij de DA was bijna twee keer zo duur als online…)