Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Russkaya Tsvetnaya Bolonka

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Russkaya Tsvetnaya Bolonka

Ongelezen bericht door Neeltje »

Die kwam ik gisteren dus eentje tegen hier, kon de naam niet zo goed onthouden, behalve dat ik tegen Lotje zei toen we doorliepen, 'n bonka bonka of zoiets dus. :LOL: Maar toch gevonden en wat een schattig hondje.

Afbeelding

Die ik heb gezien was grijs met witte sokken aan, en het aparte was op alle vier de pootjes exact even hoog. Kwam net op internet nog een zeer aparte tegen

Afbeelding

Hier staat wat meer informatie:
http://www.dogbreedslist.info/all-dog-b ... xPD68sh2Mo
Neeltje

Re: Russkaya Tsvetnaya Bolonka

Nanna schreef:Patty Brard heeft ze ook ;-)
OH ja, die volg ik niet echt... :LOL: Iemand hier in het dorp dus ook.
Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone-H »

Toen ik nog aan het twijfelen was over een hondje kwam ik hier op Terschelling een tegen.
Een schattig hondje.
Toen thuisgekomen ben ik ernaar op zoek gegaan, maar er is heel moeilijk aan te komen.

Maar het zijn echt heel leuke hondjes.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb er heel af en toe een op visite of te logeren.
Is een hondje van buren even verderop.

Klein, kwetsbaar. Wat (best) angstig van aard ook.
Wel lief en door maat (buiten het wat angstige om) en verdere type makkelijk hondje.
Het hondje is altijd door het dolle heen als ze me ziet, dat is wel erg leuk.
Niet helemaal mijn type hondje, zou er zelf niet voor kiezen. Maar ze is wel leuk op zich.

Heb nog wel ergens een foto dat ze samen met mijn kat in een klein mandje ligt, Habibi ernaast met haar kop op de rand van de mand. Mooi stel dan. Kat is overigens bijna groter dan het hondje.

Ik dacht eerst altijd dat het een poedelkruisinkje was.
Maar is dus écht dit ras.
Laatst gewijzigd door Habibi op 03 jun 2018 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Nanna schreef:Ze staan beter bekend als Bolonka Zwetna.
Voor als je wilt googlen ;-)
Die naam heb ik toen van het baasje van dat hondje gekregen.
En daarop vind je het hondje vrij gemakkelijk. Ook wel fokkers. Maar met hele lange wachtlijsten.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik vind ze enig :I:
heb er ooit naar gekeken, maar ik ben afgehaakt om de prijs :O:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Nanna schreef:
Lizzie. schreef:Ik vind ze enig :I:
Op MP zijn dit soort kruisinkjes te kust en te keur voor een appel en een ei te koop.
De Bolonka is helemaal geen ras maar een verzinsel, net als de labberdoedel.
Maar als je je wilt laten bedonderen, be my guest hoor.
Hier in nederland zijn merendeel alleen te koop bij broodfokkers en ik dacht dat ze in duitsland met stamboom te koop waren.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:
Lizzie. schreef:Ik vind ze enig :I:
Op MP zijn dit soort kruisinkjes te kust en te keur voor een appel en een ei te koop.
De Bolonka is helemaal geen ras maar een verzinsel, net als de labberdoedel.
Maar als je je wilt laten bedonderen, be my guest hoor.
Als pup zijn ze allemaal schattig. Maar hoevaak groeit zo'n broodfok boomertje uit tot een scheelogig geval op kromme pootjes met een onderbeet?
Best wel vaak, laat de hondenpopulatie van t dorp waar ik woon zien :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Nanna schreef:Ik vind eigenlijk alle langharige dwerghondjes alleen attractief in handen van mensen die weten hoe ze de vachtverzorging professioneel moeten doen.
Bij Jan met de Pet zijn de bedoelingen vaak goed maar het draait er meestal op uit dat het 'praktisch' mot. Kaalgeschoren, dus. :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Ja, hier wordt het ook allemaal geschoren. Ik krijg zo vaak de vraag wanneer Lotje wordt geknipt of als ik zeg dat ik naar de trimmer gaat van, oh gaat ze mooi kort? Nope nope nope nope.

Die ik hier in Acht heb gezien, weet niet hoe oud die is, had een krulletjes vacht, dus inderdaad kort.
Neeltje

Het komt zo binnen.....

Afbeelding

maar na een flinke borstelbeurt ziet het er weer beter uit

Afbeelding

Maar het kost tijd en ik vind dat de meeste fokkers dat behoorlijk onderschatten, waarschijnlijk omdat ze het zelf al jaren doen en het appeltje/eitje vinden, maar als je daar als leek aan moet beginnen is het een hele kluif. Lotje moet ik echt om de dag borstelen om het fatsoenlijk te houden en dan ben ik 'n uurtje bezig.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

russische boomers zijn het
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik zie op mp af en toe wel bolonka's met poedel kruisinkjes.
Maar geen idee verder in welke mate dat broodfok is.
Paisley
Zeer actief

Ik vind dat korte ook geen gezicht maar ik snap het wel. Sommige honden vervilten enorm snel op rottige plaatsen zoals de staartaanzet. Ik heb het boomer-achtige hondje van mn moeder een keer een tijdje hier gehad en had dr helemaal klitvrij gemaakt, maar binnen notime kon ik weer opnieuw beginnen.
Dan kun je wel laatdunkend doen over iets wat praktisch is, maar een hond met een hekel aan borstelen ga je dat gewoon niet meerdere uren per week aandoen omdat je het zo gezellig vindt staan.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Ik vind eigenlijk alle langharige dwerghondjes alleen attractief in handen van mensen die weten hoe ze de vachtverzorging professioneel moeten doen.
Bij Jan met de Pet zijn de bedoelingen vaak goed maar het draait er meestal op uit dat het 'praktisch' mot. Kaalgeschoren, dus. :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Maar zelfs dat kortgeknipte geval heeft een normaal hoofd en een normaal front. 99% Heeft dat niet he. Ik heb me er in de trimsalon echt over verbaasd, als je denkt dat het niet krommer kan komt de volgende binnen en bewijst het tegendeel :80: En dan inclusief plopogen en centenbakkies.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Heavy schreef:Die Schapendoes is geen reus :LOL: die andere zijn zo klein . En ja ik ben het met je eens dat als je kiest voor een langharig ras je weet dat daar kammen bij hoort maar soms gaat het mis en dat is niet altijd alleen maar omdat het praktischer is
Het maakt me verder ook niks uit hoor. Scheren is altijd beter dan zwaar in de klit rondlopen.
En ik snap ook dat je het niet voor elkaar krijgt om je hond er zo bij te laten lopen ;-)

Afbeelding

Dat hoeft ook helemaal niet. Maar echt rigoreus alles eraf? Zónde..
Afbeelding
Knap staaltje als Heavy haar schapendoes zo krijgt als een LA. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind die Belonka net als de gemiddelde boomer.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

lor1_1984 schreef:Ik ben zo'n Jan met de Pet die haar Shih Tzu lekker praktisch kort heeft.
De reden is dat ik de vachtverzorging enorm heb onderschat en Mahdu de klitten en vilten op de huid had daardoor.
Nu blijft hij de komende tijd lekker praktisch kort, eenmaal geheel door de vachtwissel heen neem ik een borstelles bij de trimster en gaan we samen kijken of het iets langer kan.
Lukt dat niet dan houden we hem gewoon lekker praktisch kort, al die klitten en vilten zijn voor hem ook niet fijn.

Deze foto is van ong een week na de laatste trimbeurt en ik moet zeggen dat ik het best leuk vind zo:
Afbeelding
Ik zou niet alleen een borstelles nemen, maar bij iedere trimbeurt erbij blijven, zodat je kunt zien wat zij doet. En iedere kreeg vragen over waar jij problemen mee hebt. Dat heb ik gedaan en merk na 5 jaar Lotje borstelen en 1,5 jaar Yentle, dat het echt stukken beter gaat.
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:
Heavy schreef:De vachten van de Schapendoes zijn ook heel verschillend . In de afgelopen jaren zijn ze ook heel overvloedig geworden met soms hele dikke ondervachten . Er zijn pluizerige vachten , krullende vachten en zachte vachten die allemaall snel klitten helaas
Maar hoe doen die fokkers dat dan die ermee showen?
Die hebben geen werk, vrienden of seksleven waardoor er niets anders overblijft dan hun hondje kammen, en dan bere trots zijn op het resultaat
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Heavy schreef: Nee er zijn ook echt makkelijke vachten hoor . Maar ik heb begrepen dat die zelfs ook afgekeurd werden . Het echte ouder type vacht dan .
En terecht, het moet natuurlijk niet op een boerderijhond gaan lijken.... oh wacht, dat zijn t van oorsprong ook :Q:
Afbeelding
Neeltje

Paisley schreef:
Heavy schreef: Nee er zijn ook echt makkelijke vachten hoor . Maar ik heb begrepen dat die zelfs ook afgekeurd werden . Het echte ouder type vacht dan .
En terecht, het moet natuurlijk niet op een boerderijhond gaan lijken.... oh wacht, dat zijn t van oorsprong ook :Q:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Bij de Tibetaan kun je echt merken dat de kleur vacht invloed heeft op hoe makkelijk/moeilijk de vacht bij te houden is. Ik merk het verschil tussen Yentle en Lotje en zelfs bij Lotje het verschil van haar zwarte vacht t.o.v. de witte vacht. Dat is gewoon de structuur van het haar.

En waarom fokkers het beter kunnen? Omdat ze het meestal al jaren en jaren doen. En ook bij de fokker zien de honden er alleen showklaar uit, als ze naar show gaan, raar toch hè?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:
lor1_1984 schreef:Ik blijf er ook altijd bij, stel vragen etc maar kon de vacht gewoon niet goed bijhouden.
Kon volgens de trimster ook aan de vachtwissel liggen en zijn onmeunig dikke ondervacht.
Vachtwissel? Hoe oud is ie dan? Ik meende dat dat de periode was van pup naar volwassen hond.
Of bedoel je gewoon de rui?
Elmo is nu vijftien maand en die zit ook in de vachtwissel. Onderaan zijn nek zijn het nu stugge krullen aan het worden en op zijn hoofd nog puppypluis.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik vind geschoren ook zó onmetelijk lelijk :lol1: Dan zie je pas goed dat ze niet per se op bouw gefokt worden maar vooral op véél haar. Juno de Shih Tzu kreeg ik ook met redelijk lang haar binnen. Vilten als de ziekte en geen borstel doorheen te halen. Die heb ik vrij rap kortgeknipt. Lélijk, maar wat wil je. Dat is nu het probleem van de huidige eigenaren. Ik heb er in ieder geval van geleerd dat hier geen langharige hond komt, tenzij het een makkelijke vacht is.
Neeltje

Of er, als er na Lotje nog een hond komt, weer een Tibetaan komt, geen flauw idee. Zo ja, want het karakter vind ik echt heel leuk, weet ik nog niet of ik ze dan helemaal lang houd. Weet niet of ik dan dat weer wil doen. Nu vind ik het hartstikke leuk. En Lotje ook, zo lang ze maar snoepjes krijgt tijdens het borstelen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gewoon een Havanezer nemen.Af en toe de borstel erdoor, twee maal per jaar een paar weken dagelijkse even borstelen en klaar is je keessie :engel:
Ik vind geschoren honden persoonlijk lelijk maar soms kan het niet anders.
Afgelopen week zag ik geloof ik voor het eerst in mijn leven een ongeschoren Maltezer. Wat een verschil.
Neeltje

Marie-Josée schreef:Gewoon een Havanezer nemen.Af en toe de borstel erdoor, twee maal per jaar een paar weken dagelijkse even borstelen en klaar is je keessie :engel:
Ik vind geschoren honden persoonlijk lelijk maar soms kan het niet anders.
Afgelopen week zag ik geloof ik voor het eerst in mijn leven een ongeschoren Maltezer. Wat een verschil.
Daar zit ik af en toe wel aan te denken. Maar goed, hopelijk hebben we nog 'n jaar of 10 te gaan.
Neeltje

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Gewoon een Havanezer nemen, twee maal per jaar een paar weken dagelijkse even borstelen.
Nee hoor, dat vind ik ook al teveel. Ik ben een enorme zeikerd :tongue: En ook hier in de buurt ben ik werkelijk nog nooit een langharig gezelschapshondje in volle vacht tegengekomen. Dat zegt mij al iets over het onderhoud. Ik heb helemaal geen zin om iedere dag te kammen en te borstelen.
Ik kamde Glenn eens in de week, als ie het trof. En zelfs dat vond ik al heel wat maar hé, ik stelde wel prijs op een nette Collie :lol1:
Maar als het even niet meer hoeft, dan niet. Ik hou niet echt van borstelen en kammen, voor mij is het corvee.
Dan zal ik Lotje maar geen 2 weken bij jou op vakantie sturen...... :LOL:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Sandra&co schreef:Ik vind geschoren ook zó onmetelijk lelijk :lol1: Dan zie je pas goed dat ze niet per se op bouw gefokt worden maar vooral op véél haar.
Vooral dat vind ik zo lelijk aan kortgeschoren kleintjes. Middellang geschoren kan ik mooi vinden maar crisis, die bouw, wat zitten er toch vaak scharminkels onder al dat haar.

Van de foto's van honden met lange vacht die hier voorbij komen waarbij je niet eens ogen, oren of ledematen kan herkennen gruwel ik.
Ik wil nog steeds duidelijk een hond kunnen zien, geen faux fur pompon sleutelhanger.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef: Van de foto's van honden met lange vacht die hier voorbij komen waarbij je niet eens ogen, oren of ledematen kan herkennen gruwel ik.
Ik wil nog steeds duidelijk een hond kunnen zien, geen faux fur pompon sleutelhanger.
:mrgreen: Het lijf niet kunnen zien is niet mijn smaak, maar vind ik ook niet erg. Oogloos daarentegen :schrik:
Lizzie.
Zeer actief

dagmar88 schreef:
-Saskia- schreef: Van de foto's van honden met lange vacht die hier voorbij komen waarbij je niet eens ogen, oren of ledematen kan herkennen gruwel ik.
:mrgreen: Het lijf niet kunnen zien is niet mijn smaak, maar vind ik ook niet erg. Oogloos daarentegen :schrik:
Dit dus, en het lijkt mij dat het voor de hond niet fijn is als er een gordijn voor de ogen hangt.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Het ligt eraan hoeveel ervoor hangt, Senghe kan er prima door kijken maar als Misty geen knipje in heeft hapt ze zelf nog naast een koekje :D
En dan ben ik al flink in de weer geweest met een efileerschaar, alles valt recht naar voren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”